Lijkt mij dan meer op een vorm van hyperventileren? Dit kan je ook onbewust doen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 19:40 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Nee, ik krijg maandagavond de bloeduitslagen. Ik verwacht er niks van, aangezien mijn bloed altijd perfect normaal is. Behalve de keer dat er op lyme getest werd, is er nooit wat uitgekomen. Maar ik denk toch zeker te weten dat ik het probleem op medisch vlak moet zoeken. Dat ga ik ook doen, wel met mate. Ik probeer niet teveel bezig te zijn met het feit dat ik me vaak niet goed voel. Proberen verder te functioneren.
Tja, wat ik bedoel met het gevoel weg te zakken? Logische vraag, maar ik kan het niet goed uitleggen. Toch een poging. Ik werd heel erg licht in mijn hoofd. Zo licht dat ik er echt bang van werd (helpt ook niet mee natuurlijk). Ook wankel op mijn benen en gevoel alsof ik zuurstof nodig had. Na een paar minuten, waarin ik heel gecontroleerd heb geademd, herstelde ik weer. Dit heeft zich daarna nog een paar keer voorgedaan. Toen ik bij de arts was, was het minder extreem maar wel vergelijkbaar.
Zou kunnen inderdaad... maar ik begrijp niet wat er dan voor heeft gezorgd dat het even zo heftig werd. Had ik nog nooit meegemaakt. Dat had geen trigger behalve misschien dat ik super moe was en ik was in de afgelopen weken afgevallen naar wat ondergewicht. Staat er misschien los van hoor, geen idee. Ik sluit zeker niet uit dat ik verkeerd ademhaal trouwens. Misschien sowieso goed om wat bewuster om te gaan met mijn ademhaling. Wie weet helpt het en anders is een goede ademhaling natuurlijk nog altijd gezonderquote:Op woensdag 24 juni 2015 20:02 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Lijkt mij dan meer op een vorm van hyperventileren? Dit kan je ook onbewust doen.
Ook hier is een link bewezen met DR/DP...
Mensen die zonder ze het echt weten verkeerd ademen, kampen met derealisatie.
Ik heb het minder gekregen door er niet teveel aan te denken. Eerst was ik continu met dit bezig en vroeg ik me om de vijf minuten af of het al weg was. Ik probeer veel meer afleiding te zoeken.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 21:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is best wel eng eigenlijk. Ik ben regelmatig verschrikkelijk verdwaald geraakt hierdoor en heb ook wel ongelukken gehad. Het is eng om ineens zo maar ergens te zijn. Daarnaast kan er tijdens het dissociëren bij mij ook wel domme dingen gebeuren: zoals automutilatie. Dus erg prettig is het niet.
Misschien zit de link dat je de werkelijkheid niet helemaal goed oppakt. Dat je dusdanig in je eigen hoofd verkeerd dat je niet goed meekrijgt wat er om je heen gebeurt.
[..]
Hoe heb je het minder gekregen?
Het is bij mij best wel extreem. Wanneer ik bewust in de spiegel kijk, snap ik cognitief dat ik mezelf zie, maar de herkenning is er niet. Wanneer ik onverwacht mijn spiegelbeeld zie, kan ik ook om me heen gaan kijken of er iemand naast me staat. Het is onprettig.
Op zich vind ik het wel prettig om per onderdeel te leven trouwens. Het geeft rust. Mijn ik heeft een hekel aan mijn lichaam. Ik weet dat mijn cognitieve kant mijn emoties haat. Ik zou niet weten hoe ik ze allemaal tegelijktijd moet leven
Ja precies haha, het kan nooit kwaad natuurlijk. Weet je überhaupt de oorzaak al, als ik vragen mag? Als je dat verder niet wilt vertellen, snap ik dat trouwens hoorquote:Op woensdag 24 juni 2015 20:20 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Zou kunnen inderdaad... maar ik begrijp niet wat er dan voor heeft gezorgd dat het even zo heftig werd. Had ik nog nooit meegemaakt. Dat had geen trigger behalve misschien dat ik super moe was en ik was in de afgelopen weken afgevallen naar wat ondergewicht. Staat er misschien los van hoor, geen idee. Ik sluit zeker niet uit dat ik verkeerd ademhaal trouwens. Misschien sowieso goed om wat bewuster om te gaan met mijn ademhaling. Wie weet helpt het en anders is een goede ademhaling natuurlijk nog altijd gezonder
Heb ik ook al vaak aan gedacht.quote:Op zondag 28 juni 2015 13:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zijn jullie ook wel eens bang waar de grens met psychoses ligt?
Soms zit ik zo vast in herinneringen, depersonalisatie en dissociatie dat ik bang ben over die grens te gaan. Zeker omdat ik een broer en vader heb die psychotisch zijn en was. Alleen ik ben ook weer te bang om dit aan te kaarten bij mijn psych, om dezelfde reden. Soms ben ik zo de grip op de wereld om me heen kwijt en het hier en nu. Het zal me niet verbazen als dat een keer uit de hand loopt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |