Kampioen zwaargewicht van Olympische spelen 1972. Grote belofte na Anton Geesink.twitter:dennisvdgeest twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 14:49:10Mijn grote judovoorbeeld Wim Ruska is net overleden. #wimruska 2 x goud op de OS 1972. reageer retweet
75 is nog best oud toch?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Da's ook niet oud zeg![]()
Een groot sportsman, helaas wel voor mijn tijd.. ken hem louter van de verhalen en docu's enzovoort. Rust in vrede
Nederland stond in de jaren 70 bij aardig wat sporten vooraan;quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Een groot sportsman, helaas wel voor mijn tijd.. ken hem louter van de verhalen en docu's enzovoort. Rust in vrede
Hij had een herseninfarct gehad met uitval en zat in een verpleeghuis idd.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hij kon al jaren niet veel meer, toch?
Nou ja, jong is anders natuurlijk, volgens mij is het zelfs een redelijk gemiddelde leeftijd om te gaan.. maar het ''lijk'' toch niet zo bijster oud.quote:
We staan nog steeds op vrij veel sporten hoog hoorquote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nederland stond in de jaren 70 bij aardig wat sporten vooraan;
Je had je voetbal.
Je had je schaatsen.
Je had je korfbal.
En je had je judo. Eerst met Geesink en toen met Wim Ruska.
Ja, joh?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We staan nog steeds op vrij veel sporten hoog hoorMooi dat zo'n man een pionier is geweest op zo'n gebied.
Lul niet. Ga rodelen of bobsleen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, joh?
Ja, bij schaatsen wel, maar dat is een beetje hetzelfde verhaal als korfbal aan het worden of sjoelen.
Als ik alleen al kijk naar voetbal, dan zie je dat er heel veel Nederlandse jongens bij grote clubs in het buitenland spelen. We hebben types als Epke Zonderland, Sven Kramer. Zelfs het vrouwenvoetbal gaat lekker en ik meen me te herinneren dat er meer sporten zijn waar we goed in zijn (maar eerlijkheid dient me te bekennen dat ik die sporten zelf niet zo boeiend vind, en er dus weinig over weetquote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, joh?
Ja, bij schaatsen wel, maar dat is een beetje hetzelfde verhaal als korfbal aan het worden of sjoelen.
Ja, maar het Nederlandse voetbal is toch geen ene reet meer aan joh, als je dat vergelijkt met de jaren 70.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik alleen al kijk naar voetbal, dan zie je dat er heel veel Nederlandse jongens bij grote clubs in het buitenland spelen. We hebben types als Epke Zonderland, Sven Kramer. Zelfs het vrouwenvoetbal gaat lekker en ik meen me te herinneren dat er meer sporten zijn waar we goed in zijn (maar eerlijkheid dient me te bekennen dat ik die sporten zelf niet zo boeiend vind, en er dus weinig over weet)
Is dat (nog wel) zo? Volgens mij is er buiten Nederland, op het shorttracken in Azië na, vrij weinig belangstelling voor lange baanschaatsen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:25 schreef tong80 het volgende:
Schaatsen is een grote internationale sport.
Dit. Maar wel een absolute sportlegende.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat het Nederlande voetbal geen zak meer aan is heeft andere redenen, o.a. omdat al het (aankomend) talent opgekocht wordt en vertrekt naar het buitenland. Wel een beetje offtopic hier. Schaatsen was vroeger volgens mij echt niet zo'n Nederlandse aangelegenheid hoor, ook al willen wat onszelf heel graag wijsmaken.. maar je hebt wel gelijk, we excelleren wel flink op dat gebied vandaag de dag.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar het Nederlandse voetbal is toch geen ene reet meer aan joh, als je dat vergelijkt met de jaren 70.
En dat schaatsen, tja dat is een beetje een Nederlandse aangelegenheid aan het worden, geen echte concurrentie meer, toch?
Niet zo goed als Ruska, maar zeker goed zijn Henk Krol, Dex Elmond en Kim Polling bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hebben we tegenwoordig nog judoka's die dit niveau behalen?
Nog wel meer goede judoka's. Ook in het recente verleden. Nederland is een echt judo-land.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Niet zo goed als Ruska, maar zeker goed zijn Henk Krol, Dex Elmond en Kim Polling bijvoorbeeld.
Nee, niet echt. 110, dát is oud.quote:
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:55 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nee, niet echt. 110, dát is oud.
quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:45 schreef Kanjer het volgende:
Hij had toch ook de Ruska buggy verzonnen, is toch een aardig begrip geworden.
RIP.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |