abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149616770

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er gaat een Fok!-team deelnemen aan de Ekiden (estafette-marathon) in Zwolle op 19 april. Wil jij ook meedoen, stuur dan een PM naar pijll, en geef aan welke afstand (5km/7km/10km) je zou willen lopen.

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 13-02-2015 07:54:39 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 12 februari 2015 @ 22:16:09 #2
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_149616791
Thanks Guard!
F means you're fucked
pi_149616803
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:12 schreef Woods het volgende:

[..]

Top. Geen last van krampen?
Als ik ongeveer een uurtje na het ontbijt de deur uitstap niet ;)
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_149616860
Mijn zus heeft ook nog een startbewijs voor Parijs over. Die is al blij als ze een halve kan lopen bij de CPC.
pi_149616886
Kan je dat startbewijs nog wel overdragen? Ik heb van iemand gehoord dat dit heel lastig is.
pi_149616913
's ochtends lopen is evil !
  donderdag 12 februari 2015 @ 22:18:57 #7
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_149616916
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:18 schreef Devv het volgende:
Kan je dat startbewijs nog wel overdragen? Ik heb van iemand gehoord dat dit heel lastig is.
Dat is in dit geval niet helemaal mijn probleem, denk ik...
F means you're fucked
pi_149616925
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:18 schreef Devv het volgende:
Dat begreep ik ook van mijn zus...
pi_149616975
De laatste tijd veel te weinig tijd om hier nog iets zinnigs bij te dragen, discussies zijn alweer voorbij voordat ze gelezen heb... Toch een poging :)

Souplessemethode _O_ Ik vind het een erg fijne manier om enigszins structuur aan te brengen in je trainingen, zonder direct een heel schema te moeten volgen. Ik probeer een keer in de week de 6x1000 te lopen(p=1000 vind ik makkelijker) en dan een keer 10x400 of 15x200 en in het weekend een LDL of wedstrijdje. Helaas ontbreekt het me de laatste weken wat aan tijd, zin en gezondheid om echt lekker gestructureerd te lopen. Nog 8 weken tot Texel, 60km 8)7 , het zal me benieuwen. Komt vast goed, de LDL’s gaan best lekker de laatste tijd :)

Gisteren een fijne 6x1000 gelopen, meestal volg ik een vaste route, gisteren maar eens wat nieuwe straten opgezocht. Zo kom je nog eens op plekken waar ik nog nooit was geweest in Arnhem. Één interval heb ik me ff laten gaan, 3:22/km bult af :)

http://app.endomondo.com/workouts/471101894/11291298

Jero, nog gefeliciteerd met je overwinning! Mooi verslag ook, erg leuk om te lezen.
En wat een geld geven sommige toch uit aan een hardloopkloffie 8)7 Moet je ook lekker zelf weten, ik haal wat goedkope troep van de Decathlon, goed genoeg voor mij.
  donderdag 12 februari 2015 @ 22:20:09 #10
50430 Yuki
Student Midwife
pi_149616988
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:18 schreef thelaudprince het volgende:
's ochtends lopen is evil !
Nee. Lekker wakker worden O+
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_149617073
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:20 schreef Yuki het volgende:

[..]

Nee. Lekker wakker worden O+
En je hebt nog wat aan de rest van de dag :)
pi_149617104
dat wel maar ik kan het niet zo goed
pi_149617283
Ik kan fijn op elk moment van de dag lopen, mij maakt het weinig uit :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_149617306
Lopen vóór het ontbijt _O_
Ik heb nooit veel 's ochtends gelopen totdat ik mijn zoontje elke zaterdag vroeg naar het zwembad bracht. Dan zwom hij 2,5 uur en in de tussentijd ging ik bos en heuvels in om te rennen, meestal op niet meer dan een kop koffie en met een flesje water in de hand. Heerlijk !
pi_149617321
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:22 schreef thelaudprince het volgende:
dat wel maar ik kan het niet zo goed
Ik had er voorheen ook veel moeite mee om 's ochtends te lopen, maar dat kwam omdat ik toen nog niet steevast 3x per week liep, 's ochtends liever in bed lag te stinken, en +8,5kg woog :P

Inmiddels loop ik 3x per week, lukt uitslapen mij nauwelijks meer, en ben ik ergens 8,5kg verloren. Maar het is ook een mindset, er moet een knopje worden omgezet voor je 's ochtends lekker kunt lopen.
pi_149617323
Ik kan dat echt niet !
pi_149617434
Even anders formuleren, ik kan wel lopen natuurlijk maar alles voelt zwaar en ik krijg geen seconde runner's high of iets wat in de buurt komt
pi_149617581
Nou als ik 's ochtends wil lopen dan zou ik voor mijn werk moeten en dat betekend om 5 uur opstaan, half 6-half 7 rennen en dan douchen en dan na het werk... Ehhh ik denk dat ik het maar bij 's avonds houd... :Y

Niks voor mij zo vroeg opstaan :N En al helemaal niet op zondag dat is straks weer mijn enige uitslaapdag. -O-
pi_149617615
heerlijk om 's ochtends te lopen. Ff een bakkie pleur en een banaantje: en gaan :)
pi_149617705
Ik ben ook niet zo blij dat de HM in Leiden nog eerder is dan vorig jaar, 10 uur :X
pi_149617842
Ik merk dat ik pas twee uur na het opstaan klaar ben om te gaan lopen.

Zit even te denken wat het handigst is om te doen met mijn racevest, waterzak en soft flasks. Ik lees dat er ook mensen de soft flasks vullen met gels. :D
Mijn plan is een duurloop van 25 km, en ik heb wel elektrolyten nodig. Ik neig ernaar om 1 soft flask (500cc) met sportdrank te vullen en een halve liter water in de zak te doen (om het tussendoor uit een slang zuigen te oefenen).
  donderdag 12 februari 2015 @ 22:37:23 #22
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_149617849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:34 schreef thelaudprince het volgende:
Ik ben ook niet zo blij dat de HM in Leiden nog eerder is dan vorig jaar, 10 uur :X
Niet miepen...
F means you're fucked
pi_149617888
Lopen in de ochtend is inderdaad heerlijk. Normaliter in het weekend start ik tussen 8:00 en 8:30. Vroeger vaak zonder ontbijt vanwege de relatief korte afstanden (max 15 km), tegenwoordig wel met ontbijt.

Vanavond twee keer gelopen. Eerst van huis naar mijn ouders, koffie gedronken en daarna weer terug naar huis. Heen puur op snelheid, doel was interval, maar kwam er niet van. 6.5 km op gemiddeld 5:00 min/km, terug zelfde afstand op een rustig tempo, gemiddelde van 6:40 min/km.

Ik heb overigens echt problemen met een afzakkende hartslagmeterband. Heb telkens van die dalende pieken in mijn overzicht. Valt zeker weinig tegen te doen?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  donderdag 12 februari 2015 @ 22:38:51 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_149617922
De trainingen op zondagochtend tijdens de afgelopen zomermaanden waren helemaal top. Wel mogelijk gemaakt door de nodige peer pressure :)

En ik at ervoor gewoon 2 bruine boterhammen en een banaan.
  donderdag 12 februari 2015 @ 22:39:18 #25
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_149617950
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:38 schreef Happel het volgende:
Lopen in de ochtend is inderdaad heerlijk. Normaliter in het weekend start ik tussen 8:00 en 8:30. Vroeger vaak zonder ontbijt vanwege de relatief korte afstanden (max 15 km), tegenwoordig wel met ontbijt.

Vanavond twee keer gelopen. Eerst van huis naar mijn ouders, koffie gedronken en daarna weer terug naar huis. Heen puur op snelheid, doel was interval, maar kwam er niet van. 6.5 km op gemiddeld 5:00 min/km, terug zelfde afstand op een rustig tempo, gemiddelde van 6:40 min/km.

Ik heb overigens echt problemen met een afzakkende hartslagmeterband. Heb telkens van die dalende pieken in mijn overzicht. Valt zeker weinig tegen te doen?
Strakker doen klinkt als de meest voor de hand liggende optie

Edit - en dalende pieken :D
F means you're fucked
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')