Als het je niet boeit maakt het het nog geen slecht spel hè .quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik deed eerst een 'vrij' spelletje maar snapte er geen hol van. Toen maar aan de missies begonnen en nu snap ik het wel, maar het kon me nog niet boeien. Misschien moet ik het langer dan een half uur spelen.
Er is gewoon een tutorial he .quote:Op donderdag 12 maart 2015 16:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik deed eerst een 'vrij' spelletje maar snapte er geen hol van. Toen maar aan de missies begonnen en nu snap ik het wel, maar het kon me nog niet boeien. Misschien moet ik het langer dan een half uur spelen.
[..]
Daarom speel ik het ook niet met je moeder.
Dat was ook mijn eerste reactiequote:
Voorlopig is dat het doel van het spel. Als je het bouwt en activeert komen die aliens je aanvallen. Je moet die aanval dan 5 minuten (?) ophouden. Maar meestal stelt dat niet voor, aangezien ik alle aliens in de buurt uitgemoord heb.quote:Op maandag 29 juni 2015 22:36 schreef Maanvis het volgende:
dus; waar defendt die rocket defense dan tegen?
Ooh da's wel vet, wat meer story doelenquote:Op maandag 29 juni 2015 23:10 schreef Jump het volgende:
[..]
Voorlopig is dat het doel van het spel. Als je het bouwt en activeert komen die aliens je aanvallen. Je moet die aanval dan 5 minuten (?) ophouden. Maar meestal stelt dat niet voor, aangezien ik alle aliens in de buurt uitgemoord heb.
Later zou daar een reis naar een andere planeet bijkomen en nog wat stuff in de ruimte en zo. Maar over de nieuwe endgame is nog niet alles beslist.
Daar ontkom je toch niet aan. Ik probeer tegenwoordig modulair te bouwen, dus aparte productiegebieden voor bepaalde sectoren. Dan kun je de tussenproducten via treinen rond laten gaan en terplekke met logistic-bots laten distribueren.quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Steel is trouwens wel tergend traag qua productie.
Ben nog steeds aan het nadenken over betere setups. Ik bouw persoonlijk het liefst alles waarbij output eerst op belt gaat. Nu een beetje aan het testen met direct van ene assembly machine naar de volgende. Voor inserters, belts en assembly machines is dat wel lekker compact.
Blijf ook meestal wel redelijk strict binnen het plan om de main bus bijvoorbeeld verticaal te doen en de rest dan horizontaal. Alleen loop je dan op een gegeven moment wel tegen een horizontale limiet aan qua throughput.
Eerste packs moet je met de hand maken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:35 schreef einschtein het volgende:
Heb alleen wat moeite met de tweede campaign, eerste level. Moet ik een lab maken, waar ik science packs voor nodig heb. Maar daar kan ik niets over vinden, qua hoe en wat. Dat is wat matig.
Zolang je maar geen copper wire op een band doet, daar staat de doodstraf op .quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Steel is trouwens wel tergend traag qua productie.
Ben nog steeds aan het nadenken over betere setups. Ik bouw persoonlijk het liefst alles waarbij output eerst op belt gaat. Nu een beetje aan het testen met direct van ene assembly machine naar de volgende. Voor inserters, belts en assembly machines is dat wel lekker compact.
Blijf ook meestal wel redelijk strict binnen het plan om de main bus bijvoorbeeld verticaal te doen en de rest dan horizontaal. Alleen loop je dan op een gegeven moment wel tegen een horizontale limiet aan qua throughput.
Je kan dat doen voor een korte afstand voor kleine benodigdheden, maar niet voor die groene dingskesquote:Op woensdag 1 juli 2015 20:11 schreef Bart het volgende:
[..]
Zolang je maar geen copper wire op een band doet, daar staat de doodstraf op .
Plus dat je dan een enorm lage capaciteithebt omdat alles ellenlang moet wachten tot er iets langkomst Dit soort dingen zijn na wat research veel makkelijker op te lossen met logisticbots. Dan heb je gewoon een centrale opslag en de bots zorgen voor de distributie.quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:16 schreef BarryOSeven het volgende:
Factorio is fantastisch, totdat ik mijn hersens brak omdat ik een super idee had. Misschien dat het tegenwoordig eenvoudiger kan, iemand?
Ik was van plan een enorme storageroom te bouwen van kisten, die allemaal een voor een eens 1 van de items beschikbaar zouden bevatten.
Dus met handjes moesten dan van elk beschikbaar item 1, in de volgende kist geploft worden. En dat in een cirkel, dus het laatste kistje werd weer aangesloten op het eerste kistje.
De theorie was dus dat je zo een enorm warehouse zou krijgen, waar je maar een grijper op een kistje hoefde te zetten en dat daar alles wel eens een keer langs zou komen.
Maar ja toen brak ik dus mijn brein, en had ik geen zin meer.
Ja dat was dan wel het nadeel. En inderdaad zo ver als met die robots ben ik niet gekomen. Tot aan de snelste lopende banden en grootste kistjes welquote:Op woensdag 1 juli 2015 20:26 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Plus dat je dan een enorm lage capaciteithebt omdat alles ellenlang moet wachten tot er iets langkomst Dit soort dingen zijn na wat research veel makkelijker op te lossen met logisticbots. Dan heb je gewoon een centrale opslag en de bots zorgen voor de distributie.
Waarom niet dan?quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:17 schreef Jump het volgende:
[..]
Je kan dat doen voor een korte afstand voor kleine benodigdheden, maar niet voor die groene dingskes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |