Als het je niet boeit maakt het het nog geen slecht spel hèquote:Op donderdag 12 maart 2015 16:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik deed eerst een 'vrij' spelletje maar snapte er geen hol van. Toen maar aan de missies begonnen en nu snap ik het wel, maar het kon me nog niet boeien. Misschien moet ik het langer dan een half uur spelen.
Er is gewoon een tutorial hequote:Op donderdag 12 maart 2015 16:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik deed eerst een 'vrij' spelletje maar snapte er geen hol van. Toen maar aan de missies begonnen en nu snap ik het wel, maar het kon me nog niet boeien. Misschien moet ik het langer dan een half uur spelen.
[..]
Daarom speel ik het ook niet met je moeder.![]()
![]()
Dat was ook mijn eerste reactiequote:
Voorlopig is dat het doel van het spel. Als je het bouwt en activeert komen die aliens je aanvallen. Je moet die aanval dan 5 minuten (?) ophouden. Maar meestal stelt dat niet voor, aangezien ik alle aliens in de buurt uitgemoord heb.quote:Op maandag 29 juni 2015 22:36 schreef Maanvis het volgende:
dus; waar defendt die rocket defense dan tegen?
Ooh da's wel vet, wat meer story doelenquote:Op maandag 29 juni 2015 23:10 schreef Jump het volgende:
[..]
Voorlopig is dat het doel van het spel. Als je het bouwt en activeert komen die aliens je aanvallen. Je moet die aanval dan 5 minuten (?) ophouden. Maar meestal stelt dat niet voor, aangezien ik alle aliens in de buurt uitgemoord heb.
Later zou daar een reis naar een andere planeet bijkomen en nog wat stuff in de ruimte en zo. Maar over de nieuwe endgame is nog niet alles beslist.
Daar ontkom je toch niet aan. Ik probeer tegenwoordig modulair te bouwen, dus aparte productiegebieden voor bepaalde sectoren. Dan kun je de tussenproducten via treinen rond laten gaan en terplekke met logistic-bots laten distribueren.quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Steel is trouwens wel tergend traag qua productie.
Ben nog steeds aan het nadenken over betere setups. Ik bouw persoonlijk het liefst alles waarbij output eerst op belt gaat. Nu een beetje aan het testen met direct van ene assembly machine naar de volgende. Voor inserters, belts en assembly machines is dat wel lekker compact.
Blijf ook meestal wel redelijk strict binnen het plan om de main bus bijvoorbeeld verticaal te doen en de rest dan horizontaal. Alleen loop je dan op een gegeven moment wel tegen een horizontale limiet aan qua throughput.
Eerste packs moet je met de hand maken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:35 schreef einschtein het volgende:
Heb alleen wat moeite met de tweede campaign, eerste level. Moet ik een lab maken, waar ik science packs voor nodig heb. Maar daar kan ik niets over vinden, qua hoe en wat. Dat is wat matig.
Zolang je maar geen copper wire op een band doet, daar staat de doodstraf opquote:Op woensdag 1 juli 2015 18:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Steel is trouwens wel tergend traag qua productie.
Ben nog steeds aan het nadenken over betere setups. Ik bouw persoonlijk het liefst alles waarbij output eerst op belt gaat. Nu een beetje aan het testen met direct van ene assembly machine naar de volgende. Voor inserters, belts en assembly machines is dat wel lekker compact.
Blijf ook meestal wel redelijk strict binnen het plan om de main bus bijvoorbeeld verticaal te doen en de rest dan horizontaal. Alleen loop je dan op een gegeven moment wel tegen een horizontale limiet aan qua throughput.
Je kan dat doen voor een korte afstand voor kleine benodigdheden, maar niet voor die groene dingskesquote:Op woensdag 1 juli 2015 20:11 schreef Bart het volgende:
[..]
Zolang je maar geen copper wire op een band doet, daar staat de doodstraf op.
Plus dat je dan een enorm lage capaciteithebt omdat alles ellenlang moet wachten tot er iets langkomstquote:Op woensdag 1 juli 2015 20:16 schreef BarryOSeven het volgende:
Factorio is fantastisch, totdat ik mijn hersens brak omdat ik een super idee had. Misschien dat het tegenwoordig eenvoudiger kan, iemand?
Ik was van plan een enorme storageroom te bouwen van kisten, die allemaal een voor een eens 1 van de items beschikbaar zouden bevatten.
Dus met handjes moesten dan van elk beschikbaar item 1, in de volgende kist geploft worden. En dat in een cirkel, dus het laatste kistje werd weer aangesloten op het eerste kistje.
De theorie was dus dat je zo een enorm warehouse zou krijgen, waar je maar een grijper op een kistje hoefde te zetten en dat daar alles wel eens een keer langs zou komen.
Maar ja toen brak ik dus mijn brein, en had ik geen zin meer.
Ja dat was dan wel het nadeel. En inderdaad zo ver als met die robots ben ik niet gekomen. Tot aan de snelste lopende banden en grootste kistjes welquote:Op woensdag 1 juli 2015 20:26 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Plus dat je dan een enorm lage capaciteithebt omdat alles ellenlang moet wachten tot er iets langkomstDit soort dingen zijn na wat research veel makkelijker op te lossen met logisticbots. Dan heb je gewoon een centrale opslag en de bots zorgen voor de distributie.
Waarom niet dan?quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:17 schreef Jump het volgende:
[..]
Je kan dat doen voor een korte afstand voor kleine benodigdheden, maar niet voor die groene dingskes
quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:24 schreef einschtein het volgende:
Maar wat ik ook nog lastig vind, is om een belt optimaal te benutten. Als het op één lijn ligt en de inserts ze erop leggen, dan liggen ze allemaal in één strook in plaats van op twee.
Omdat je banden een veel te kleine capaciteit hebben voor copper wire. En omdat je research hebt waarmee een grijparm 2 of meer items tegelijk oppakt als je ze van fabriek naar fabriek verplaatst, dus dan gaat het veel harder. Groene printplaatjes moet je echt een copperwire-fabriek naast plempen. Of ng beter: 3 copper wire op 2 groene printplaten.quote:
Ja, maar aan dat soort omweggetjes heb ik eigenlijk een hekel want lelijk.quote:
Nou ja, de beste oplossing is om aan beide kanten van de band fabriekjes te hebben. Dan wordt de hele band gevuld.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:28 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, maar aan dat soort omweggetjes heb ik eigenlijk een hekel want lelijk.Maar tja, als het niet anders kan.
Handig tooltje om zulke verhoudingen te berekenen:quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:26 schreef Bart het volgende:
Of ng beter: 3 copper wire op 2 groene printplaten.
Ik gebruik nog een andere methode, twee rijen assembly met daartussen twee belts. De assembly output met een blauwe en een rode. Op die manier kunnen ze twee lijnen vullen. Aan het einde van de lijn assembly een splitter zodat alles gelijk verdeeld wordt over de belts. Op die manier heb je voor het volgende deel meer throughput als je naar meerdere lijnen split.quote:Op woensdag 1 juli 2015 22:32 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou ja, de beste oplossing is om aan beide kanten van de band fabriekjes te hebben. Dan wordt de hele band gevuld.
Zal dan wel om stoommachines gaan? Toch? Toch???quote:
SPOILER: changelistOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Bart op 17-07-2015 22:09:14 ]I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
Handmatig downloaden.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:37 schreef Jegorex het volgende:
Hebben jullie experimental updates aanstaan?
Ik zit nog op 0.11.22 en ik krijg de melding dat er geen updates zijn.
eindelijk dat laatste stukje dus verbeterd.. ik ergerde me er al aan dat bij normaal links/rechts pakken er altijd 1 bleef liggen..quote:Op zaterdag 18 juli 2015 06:43 schreef Bart het volgende:
Deze is trouwens wel hoerig:
• Items on transport belts don't go off the belt at the end, so the transport belt has to go directly in front of the required inserter.
Heb hier en daar best wel wat moeten aanpassen, sommigen dingen passen nu niet meer.
quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:37 schreef Jegorex het volgende:
Hebben jullie experimental updates aanstaan?
Ik zit nog op 0.11.22 en ik krijg de melding dat er geen updates zijn.
Bij mij werkt dat ook niet zo lekker... Op een of andere manier lukt het mij niet om via die pagina in te loggen. Dan nog maar even spelen met .22quote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:55 schreef Bart het volgende:
[..]
Handmatig downloaden.
http://www.factorio.com/download/experimental
Er bleef er nooit een liggen, als je je bandje gewoon een vakje eerder liet eindigen. Maar nu moet je dus overal weer een vakje aanbouwen. En daar is niet altijd ruimte voor.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:13 schreef mschol het volgende:
[..]
eindelijk dat laatste stukje dus verbeterd.. ik ergerde me er al aan dat bij normaal links/rechts pakken er altijd 1 bleef liggen..
mja, dat extra vakje bouwen deed ik wel altijd, niet bouwen was namelijk totaal niet logisch (de band houdt immers op, en dat is/zou het laatste vakje met een product moeten zijn, niet 1 verder.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Er bleef er nooit een liggen, als je je bandje gewoon een vakje eerder liet eindigen. Maar nu moet je dus overal weer een vakje aanbouwen. En daar is niet altijd ruimte voor.
Het is wel logisch, want het wordt van de band afgegooid waar de band ophoudt. Het is onlogisch om dingen voorbij een grijparm van een band te gooienquote:Op zondag 19 juli 2015 01:17 schreef mschol het volgende:
[..]
mja, dat extra vakje bouwen deed ik wel altijd, niet bouwen was namelijk totaal niet logisch (de band houdt immers op, en dat is/zou het laatste vakje met een product moeten zijn, niet 1 verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |