abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149596980
In mijn prilste jeugd (jaren 60) deden wij aan huizenruil of we huurden een huisje en belandden we altijd op de Veluwe.
We hebben ook eens bij de boer gelogeerd waar mijn moeder in de oorlog had gewerkt, in de Achterhoek. Ik kan me herinneren dat de kinderen waarmee we speelden plat spraken en dat ze ons "de beer" lieten zien, dat een mannetjesvarken bleek te zijn.
We hebben ook eens in een pension gezeten in Limburg, waarvan ik me kan herinneren dat we in geel water badderde want dat was bronwater.
Ook nog eens twee weken een pony aan het huisje gehad in Slagharen (toen waren er nog niet veel attracties) en uitstapjes gemaakt naar Duitsland. Köningswinter staat me in elk geval nog bij.
Verder hadden we een zomerhuis in Bakkum waar we in het voorseizoen 6 weken in gingen, wat betekende dat we daar op school moesten. Wat een achterlijke school (met den bijbel). Staat ik elk rapport dat het zo jammer is dat ik daar heenging omdat ze dar zo achter waren.Toen ik elf was ging ik dan ook met mijn zus die toen op de middelbare school zat, met de trein naar mijn woonplaats naar school.
Toen ik net dertien was, (1974) gingen we voor het eerst met het vliegtuig, en kwamen we in een hotel in Mallorca. Ik weet nog dat Abba altijd te horen was op de mini golf baan waar we vaak heengingen.

Naar mijn weten gingen we wel twee of drie keer per jaar op vakantie, hoewel Bakkum meer tijdelijke verhuizing dan vakantie was, omdat school doorging.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 12-02-2015 13:15:30 ]
pi_149600605
Camping zeeland en zimmer frei in duitsland het was allemaal niet zo luxe toen.
pi_149624510

vrijdag 13 februari 2015 @ 02:19:07 #4
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_149624646
Eilandje op Vinkeveen met een tent en later een soort van woonboot.
Camping in Bergen met een caravan.
Naar Frankrijk met de auto en tent.
Naar Oostenrijk met de tent waar het een keer zo hard waaide dat we aan de stokken moesten gaan hangen anders had de tent de lucht in gegaan.
Naar Italië Rimini en het Gardameer met een caravan.
En her en der in Nederland huisjes gehuurd op Veluwe enz.
Vanaf mijn 15e ging ik altijd alleen met de bus naar mijn opa en oma die in Spanje woonde dat heb ik tot mijn 22e gedaan ofzo 2x per jaar.
pi_149624912
Met een VW busje naar Vrouwenpolder.

pi_149624920
Wat later had mijn vader deze auto:

Met deze vouwcaravan erachter

Voor Eindhoven lagen we al zowat in de sloot toen mijn moeder ding had ingeladen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2015 03:42:55 ]
pi_149624927
Ook hilarisch is het verhaal ergens halverwege België .
"Piet ik ben de gordijntjes vergeten"
Maakt niet uit hangen we wel handdoek ervoor.
"Nee dat vind ik niks, kun je ze niet even ophalen?"
Ok ik koppel de vouwcaravan af die bewaak je dan en ben over uurtje of 3 wel weer terug.
pi_149624929
En ik ben werkelijk waar met mijn pa samen teruggereden om de gordijntjes te halen.
pi_149624946
Mijn moeder en kaartlezen was ook lachen.
Gingen we toeristische routes volgen.
Boven op een brug.
"Even stoppen Piet we moeten stroomafwaarts de weg volgen en moet even kijken welke kant het water op stroomt"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2015 04:08:39 ]
pi_149624967
Zo'n beetje heel Europa door en zeker niet altijd naar mijn zin. Saai. Ik bleef liever thuis bij mijn paarden en vrienden. Strand ook etc.

Al is het nu achteraf wel een belangrijk deel van wie ik nu ben, dat dan weer wel. :)

Wat ik heel erg kan waarderen (achteraf) is mn de indrukken die ik mee heb gekregen. Mijn moeder raakt hier gefrustreerd door omdat ik me de plekken niet herinner maar wel het gevoel, de luchtjes etc.

De metaallucht in de grotten van voormalig Joegoslavie O+ Geen idee hoe het heet, iets met een P.

De hitte bij het Gardameer, ik brandde mijn billen aan de ijzeren glijbaan en ik ben zeer ziek geweest omdat ik eigenwijs wel het water had gedronken. Toen ik wat opknapte kreeg ik toastjes met Boursin (6 in een doosje).

Gekleurde bergen, Dolomieten volgens mij. Ik kocht daar een eekhoorntje (nep) en speelde daar dagen mee, want ik mocht het zwembad niet in. 1 of andere vlekkenziekte had ik.

Ik ben overal heengesleept, dit is slecht een kleine handgreep.

En maar filmen :{

Ach, ze deden hun best :)
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_149626813
Filmen was er bij ons niet bij, wij hebben fotos, meest zwart-wit en van die je liet maken. Dat je in een houten vliegtuig stond en daar was dan en achtergrond van wolken bij en dan leek het zogenaamd of je er in zat. Heel logisch, met je hoofden er bovenuit en alles uit verhouding, maar goed, dat was toen allemaal helemaal ín voor toeristen.

En leuk hè da je achteraf alles eigenlijk nog meer waardeert. Ik kan me de musea nog herinneren die we bezochten op de Veluwe en ook dat ik ergens een "wit wief" van stokken en doek een handje moest geven voor de foto, maar dat durfde ik niet.

@Piet _Piraat van die gordijntjes _O-

@ DeLepelaar, jôh dat die tent bijna de lucht inging, spannend!
Mijn zus is ooit naar het Garda meer geweest met haar man toen ze pas getrouwd waren. Ook met een tent, en die hebben zo´n enorm onweer meegemaakt dat ze de volgende dag huiswaarts zijn gekeerd. Alles was nat en ze zagen het niet meer zitten.

Leuk, die ouderwetse autootjes en dat busje! Wij hadden geen auto. Die kwam pas toen mijn moeder op haar 55ste(!) haar rijbewijs ging halen. Toen waren de kinderen al groot.
pi_149628128
elk jaar 4 weken kamperen op Vlieland *O*

verder niets, niks, nada
...
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:08:15 #13
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_149639882
In de beginjaren huisje op Terschelling, toen een keer in de tent Denemarken en een keer Zuid-Frankrijk, toen nog een appartement in Noord Spanje , En daarna weer jaren in een appartement op het hoge duin op Terschelling ....
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  vrijdag 13 februari 2015 @ 20:06:55 #14
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_149643632
Kamperen Veluwe drente dinant duitsland luxemburg

http://www.campingdelalesse.be/media/images/bg.jpg

Later hebben we nog een stacaravan gehad.
ca. 1975
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 50% gewijzigd door Treehut362 op 13-02-2015 20:23:54 ]
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  woensdag 18 februari 2015 @ 08:10:42 #15
44000 Boiler
Este nix pax Christe nix
pi_149784827
Dat ga ik hier niet vertellen, voor je het weet word ik weer voor leugenaar uitgemaakt zoals door die 'lerares' op de lagere school. Bitch.
pi_149790134
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:10 schreef Boiler het volgende:
Dat ga ik hier niet vertellen, voor je het weet word ik weer voor leugenaar uitgemaakt zoals door die 'lerares' op de lagere school. Bitch.
Lekker dan, zo´n mens. Maar tenzij je beweert de ruimte in te zijn geweest, nemen we hier alles wel aan, denk ik zomaar.
  woensdag 18 februari 2015 @ 15:44:00 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_149795270
Eerste paar jaar in een pension in Zandvoort aan Zee.
In 1963 voor het eerst met een vliegtuig (propellers nog) naar Rimini Italië.
Later steeds vaker met de auto richting Duitsland en Frankrijk.

Vanaf 1970 niet meer met ouders op vakantie, maar zelf meestal ergens kamperen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_149795686
Nou ben ik nieuwsgierig naar Boilers bijzondere vakanties in Mongolië en Antarctica.

We zijn wel op Texel geweest toen ik 2 en 3 was, herinner me daar nog een boerin die haar katten aankleedde. En dat mijn moeder de overtocht betaalde door garnalen te pellen.
Wij gingen daarna jarenlang in een volgestouwde Renault 4 met 2 tenten en een eigen geknutselde keuken van een kleine dekenkist naar zuid Frankrijk, eerste dorpje waar we stonden de eerste 2 jaar weet ik niet meer, maar daarna werd het een flink aantal keer Albouchere(zo herinner ik me de naam) en later Vogue bij een rivier, altijd lang weg, soms wel 5 weken maar meestal 4.

En hier gingen we ook vaak zwemmen, het strand was er altijd veel te heet aan de blote voeten en ze hadden er hele lekkere broodjes ham.

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_149809177
Wijk aan zee...

Maar wel 's avonds weer thuis slapn en nooit naar het buitenland geweest voordat
ik uit huis ging, ik had niet eens een paspoort :+
pi_149813750
Wat een leuk topic O+ en verhalen!

Mijn rijtje vakantie is Baden Baden (geen herinneringen aan of foto's)
Wel elk weekend en zomervakantie naar Heerewaarden en ook vakanties aan zee, de eilanden.

Broer B op links en ik zit ff een bulletje weg te werken _O-
pi_149813832
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:34 schreef Bluezz het volgende:
Wat een leuk topic O+ en verhalen!

Broer B op links en ik zit ff een bulletje weg te werken _O-
[ afbeelding ]
:D
pi_149813914
Wij gingen niet.
pi_149814497
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:37 schreef DrDarwin het volgende:
Wij gingen niet.
:') :'(
pi_149814524
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 23:37 schreef DrDarwin het volgende:
Wij gingen niet.
Bij ons waren het ook dagjes uit hoor... 's morgens van huis en 's avonds weer thuis eten en slapen :+
pi_149816421
Voor het eerst alleen op vakantie ging met stel kameraden op de brommert naar zeeland.
Daar hebben we om geld te besparen 3 dagen bij mensen onder de luifel geslapen.
  donderdag 19 februari 2015 @ 01:30:13 #26
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_149816479
quote:
2s.gif Op donderdag 19 februari 2015 01:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
Voor het eerst alleen op vakantie ging met stel kameraden op de brommert naar zeeland.
Daar hebben we om geld te besparen 3 dagen bij mensen onder de luifel geslapen.
Eerste keer was rondje IJsselmeer, Kampen, Amsterdam Noord (Kinselmeer) ... Thuis .... 5 uur in de volgende ochtend ..
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_149999997
Spanje, Blanes. Toen was het er nog mooi, leuk en goedkoop.

Tegenwoordig staat het vol gestampt met hotels en bewaking op campings. :')

Mooi vuurwerk daar trouwens!
L2B's Mixcloud
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')