weer wat geleerd.quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:30 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Laptopschijfje (2,5inch) kan je niet zomaar in een desktop behuizing (3,5 inch) stoppen en andersom, dat werkt gewoon niet. Dus dan moet je of op zoek naar een desktops schijf of toch een 2,5inch behuizing kopen
Dat werkt nietquote:Op woensdag 11 februari 2015 23:30 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Laptopschijfje (2,5inch) kan je niet zomaar in een desktop behuizing (3,5 inch) stoppen en andersom, dat werkt gewoon niet. Dus dan moet je of op zoek naar een desktops schijf of toch een 2,5inch behuizing kopen
Over het algemeen is dat lastig, maar als je zeker wilt weten, werkt met een hamer erop rammen net zo goed als bij een HDD.quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:19 schreef tailfox het volgende:
[..]
is een overleden SSD nog leeg te halen met bestanden?
dus ik kan met beetje karton het fixen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat werkt nietHoe kom je daar nou weer bij.
Het past niet, maar voor de rest, werken doet het prima.
Heb jij dat wel eens geprobeerd dan? Laptopschijfje in een 3,5'' behuizing met voeding werkte bij mij niet in ieder geval, schijf werd gewoon niet herkend. Intern maakt het geen verschil. Andersom werkt denk ik ook niet, omdat een 3,5'' disk in een externe behuizing niet voor niks een losse voeding heeft. Maar proberen kan geen kwaad, anders kan je alsnog voor 5 dollar een 2,5'' behuizing kopen, hoef je ook niet aan te kloten met een losse voeding.quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat werkt nietHoe kom je daar nou weer bij.
Het past niet, maar voor de rest, werken doet het prima.
zoals ik mijn xbox ook heb voorzien van harde schijf.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
2.5" SATA vs 3.5 Inch SATA is gewoon gelijkalleen je schroefgaatjes etc passen dan niet meer
met PATA (ide) was er wel een dergelijk verschil
maw. een 2.5 inch disk past prima in een 3.5 inch behuizing.. alleen je zal er iets op moeten verzinnen omdat je hem niet kan vast zetten
Alleen van klein naar groot uiteraard, maar dan: ja.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:11 schreef tailfox het volgende:
[..]
dus ik kan met beetje karton het fixen?
Maar hoe zit het dan met de voeding?
Lijkt mij meer dan normaal.
USB behuizingen heb je het over? Dan vraag ik me af waarom je dat uberhaupt zou willen. 3,5" schijven hebben idd 12V voeding nodig en die heeft een 2,5" behuizing niet. Of het andersom zou werken zal waarschijnlijk per controller verschillen.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:22 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Heb jij dat wel eens geprobeerd dan? Laptopschijfje in een 3,5'' behuizing met voeding werkte bij mij niet in ieder geval, schijf werd gewoon niet herkend. Intern maakt het geen verschil. Andersom werkt denk ik ook niet, omdat een 3,5'' disk in een externe behuizing niet voor niks een losse voeding heeft. Maar proberen kan geen kwaad, anders kan je alsnog voor 5 dollar een 2,5'' behuizing kopen, hoef je ook niet aan te kloten met een losse voeding.
Daar heb je ook andere oplossingen voor, bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:26 schreef tailfox het volgende:
zoals ik mijn xbox ook heb voorzien van harde schijf.
Pizza dozen
maar enige probleem is voeding 12 V is geen 5 (if wat een usb levertquote:Op donderdag 12 februari 2015 00:58 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Alleen van klein naar groot uiteraard, maar dan: ja.
[..]
USB behuizingen heb je het over? Dan vraag ik me af waarom je dat uberhaupt zou willen. 3,5" schijven hebben idd 12V voeding nodig en die heeft een 2,5" behuizing niet. Of het andersom zou werken zal waarschijnlijk per controller verschillen.
ach, zolang je onder de 30GB per dag blijft kan je met de meeste ssd's >10 jaar doorquote:Op woensdag 11 februari 2015 23:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
sowieso zijn de write cycles meer killing voor je SSD can de read cycles![]()
dus als het voornamelijk "lees" acties zijn gaan ze best lang mee gok ik zo ;P
64GB is zat voor Windows + Office.quote:Op woensdag 11 februari 2015 23:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
64GB is wel erg krap :-)
ik zou zelf minimaal 128 aanhouden.. anders zit je meteen vol na Windows, Office en je andere essentiele meuk ( en Photoshop vanaf je SSD is wel erg WIN)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |