Ik weet eigenlijk niet eens op hoeveel slaapjes suze op een dag zit

. In de ochtenden ben ik sowieso nooit thuis doordeweeks maar op het kdv slaapt ze dan twee keer een half uurtje, thuis wel twee keer langer denk ik. Meestal 45 minuten per keer, soms een langere uitschieter. Denk dat ze een keer of 4 slaapt op een dag? En als ze rond 17u al moe is begint ze al echt aan de nacht

. Soms zelfs zonder voeding vóór 23u. Ik zou t fijn vinden om haar ritme ietsjes te verleggen naar wat later, dat ze zo rond 1830-1900 de nacht in gaat en tot 6 a 630 zou slapen. Want nu is ze meestal om 530 al klaarwakker en vanochtend zelfs 430 (en haar broer ook

) Maar goed, ik weet zelf ook wel dat ik aan het ritme niet zoveel kan sturen op deze leeftijd en ik prijs ons al gelukkig dat we vrijwel zonder uitzondering een hele avond voor onszelf hebben vanaf 19u omdat beide Sjes dan slapen.
T is wel jammer dat ze elkaar verder overdag continu af lijken te wisselen qua slaap, kunnen we niet echt op pad ofzo. Nu is t super mooi weer maar Sil was kapot na het kdv dus die slaapt en Suus is alweer wakker na een half uur. Dus die zal wel weer moe zijn als Sil wakker wordt

. Hopelijk trekt ze t tot hij wakker is, kan ze in de doek slapen.
Jemig wat een dagboekpost