abonnement Unibet Coolblue
pi_149687116
Wij hebben nooit traphekjes gehad. Buurkitten had pas interesse in de trap toen hij al zo handig was dat ie er veilig op kon klimmen.
Professioneel gifmenger.
  zondag 15 februari 2015 @ 11:00:07 #52
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_149687393
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:40 schreef Buurpoes het volgende:
Wij hebben nooit traphekjes gehad. Buurkitten had pas interesse in de trap toen hij al zo handig was dat ie er veilig op kon klimmen.
Opklimmen kunnen ze vaak al voor ze kunnen lopen dus dat is meestal het probleem niet. Uitglijden of niet opletten bij het lopen of spelen boven wel. Ik ben consequent het hekje dicht gaan doen boven toen anderhalfjarige Silvijn op z'n blote voeten uitgleed toen hij uit de douche liep en op een paar cm van de trap tot stilstand kwam :X zelden zo geschrokken.

Heeft iemand ervaring met rolhekjes? Daar neig ik naar voor in ons nieuwe huis, scheelt best wat ruimte.
pi_149687564
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:00 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Opklimmen kunnen ze vaak al voor ze kunnen lopen dus dat is meestal het probleem niet. Uitglijden of niet opletten bij het lopen of spelen boven wel. Ik ben consequent het hekje dicht gaan doen boven toen anderhalfjarige Silvijn op z'n blote voeten uitgleed toen hij uit de douche liep en op een paar cm van de trap tot stilstand kwam :X zelden zo geschrokken.

Heeft iemand ervaring met rolhekjes? Daar neig ik naar voor in ons nieuwe huis, scheelt best wat ruimte.
:o Dat is schrikken! Ja, dan ga je wel n hekje gebruiken!

Buurkitten zijn kamertje was echt pal bovenaan de trap, maar hij kroop/liep echt pal naast de muur. Zo ver mogelijk van die 'enge' trap. O+
Professioneel gifmenger.
  zondag 15 februari 2015 @ 11:45:34 #54
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_149688187
Wij hebben beneden zo'n klemhekje (van de Gamma) en als we boven zijn dan neem ik 'm mee om boven te bevestigen, maar dan moet je nog steeds goed opletten. Die klemhekjes zijn niet zo veilig boven, want als je er een beetje tegenaan duwt lig je met hekje en al beneden.

Ik gebruik 'm nu als eerste barriere (ze gaat in principe niet naar de trap, maar je weet maar nooit), maar ik wil binnenkort wel een echt hekje plaatsen boven.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_149689578
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:00 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Opklimmen kunnen ze vaak al voor ze kunnen lopen dus dat is meestal het probleem niet. Uitglijden of niet opletten bij het lopen of spelen boven wel. Ik ben consequent het hekje dicht gaan doen boven toen anderhalfjarige Silvijn op z'n blote voeten uitgleed toen hij uit de douche liep en op een paar cm van de trap tot stilstand kwam :X zelden zo geschrokken.

Heeft iemand ervaring met rolhekjes? Daar neig ik naar voor in ons nieuwe huis, scheelt best wat ruimte.
Wij hadden in ons vakantiehuisje zo'n rolhekje. Drama ding ons ik het. Het oprollen ging met nogal wat geluid, dus zachtjes dichtdoen was er niet bij.
Ook heb je twee handig nodig om het hekje open te maken, één voor het ontgrendelen met een knopje en de andere om het hekje uit die vergrendeling te halen en op rollen (wel vasthouden anders schiet hij uit je handen en rolt hij met een klap op). Maar dat is dus niet handig als je met een baby/kind op je arm staat.
Zeker niet als je gelijk bovenaan een hekje hebt en je dus balancerend op één van de bovenste treden dit moet zien te doen.
Nee geef mij maar zo'n 'gewoon' hekje.
pi_149689999
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:00 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Opklimmen kunnen ze vaak al voor ze kunnen lopen dus dat is meestal het probleem niet. Uitglijden of niet opletten bij het lopen of spelen boven wel. Ik ben consequent het hekje dicht gaan doen boven toen anderhalfjarige Silvijn op z'n blote voeten uitgleed toen hij uit de douche liep en op een paar cm van de trap tot stilstand kwam :X zelden zo geschrokken.

Heeft iemand ervaring met rolhekjes? Daar neig ik naar voor in ons nieuwe huis, scheelt best wat ruimte.
Wij hebben er 1. Een ander soort hekje past hier niet.

behalve dat ze prijzig zijn, vind ik ze ook minder stevig.
pi_149747542
Ik weet niet wat wij dan verkeerd doen met de ikea klamma.. Dacht inderdaad dat het een klemhekje was. Maar we kregen het niet voor elkaar om dat ding te installeren zonder dat het instortte. Volgens ons moesten er toch plastic dopjes in de muur geschroefd worden.
Hier dus geen goede ervaring mee. En het ligt nu dus ergens in een hoek en nog geen traphekje op zolder.. Waar ik hem er alleen in wou hebben om te voorkomen dat er door de jongste stiekum naar beneden gegaan wordt als wij misschien half indommelen als ze in het weekend even op onze kamer is (op zolder zonder deur oid.) maar goed, we blijven maar gewoon goed opletten :{
pi_149747798
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:00 schreef Dot. het volgende:
Wij hebben een Safety 1st CompaCity. Heel fijn voor lange mensen, want hij kan heel hoog en het zitje kan ook helemaal plat. En niet duur (90 euro). Heel fijn ding!

Ik denk dat sneeuw nooit handig is nee :P
Bedankt voor deze tip! ^O^ man is 1.98 dus er valt al veel af voor hem qua buggy
S. 2014
J. 2016
  maandag 16 februari 2015 @ 23:46:38 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_149747936
Heeft iemand ervaring met dit traphekje? De klamma past bij onze trap niet (wel in de deuropening gelukkig, fijn hekje vind ik het).

http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/50200488/
KuikenGuppy
pi_149751655
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:35 schreef hilliebillie het volgende:
Ik weet niet wat wij dan verkeerd doen met de ikea klamma.. Dacht inderdaad dat het een klemhekje was. Maar we kregen het niet voor elkaar om dat ding te installeren zonder dat het instortte. Volgens ons moesten er toch plastic dopjes in de muur geschroefd worden.
Hier dus geen goede ervaring mee. En het ligt nu dus ergens in een hoek en nog geen traphekje op zolder.. Waar ik hem er alleen in wou hebben om te voorkomen dat er door de jongste stiekum naar beneden gegaan wordt als wij misschien half indommelen als ze in het weekend even op onze kamer is (op zolder zonder deur oid.) maar goed, we blijven maar gewoon goed opletten :{
wij hebben hem jarenlang gebruikt zonder iets te hoeven boren :o
pi_149886261
Lezend over traphekjes bedenk ik me ineens dat we ergens dit jaar ons huis ook babyproof moeten gaan maken. Wat zijn nou de do's en don'ts? Ik zat al te denken aan de onderste planken van de boekenkasten leegruimen en vullen met kindvriendelijk spul. Stopcontacten beveiligen, zo ver kom ik ook nog wel. Maar dan..

Alle scherpje hoekjes afronden met van die hoekbeschermers? En dan straks alle meubels met lijmresten? Ladeklemmen in de keukenlades? Zo'n spatrand bij de kookplaat? Zo'n ding in de deur dat je er je vingers niet meer tussen kan krijgen, is dat handig? Alle kasten aan de muur verankeren? (Er zit ergens in mij een panische Amerikaan verstopt die het liefst alles überveilig maakt :@ ) .

Kortom, wat zijn jullie ervaringen?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2015 14:06:15 ]
pi_149886398
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Lezend over traphekjes bedenk ik me ineens dat we ergens dit jaar ons huis ook babyproof moeten gaan maken. Wat zijn nou de do's en don'ts? Ik zat al te denken aan de onderste planken van de boekenkasten leegruimen en vullen met kindvriendelijk spul. Dit hebben wij nooit gedaan. J. laat de boeken in de kast gewoon met rust, hij weet prima welke boeken van hem zijn (die zijn leuker, want hebben plaatjes...) Stopcontacten beveiligen, zo ver kom ik ook nog wel. Dat wel ja... Maar dan..

Alle scherpje hoekjes afronden met van die hoekbeschermers? Niet gedaan, en tot nu toe zonder schade aan kind en meubels. En dan straks alle meubels met lijmresten? Ladeklemmen in de keukenlades? Jep, en op de kastjes, want pannen zijn hier wel favoriet speelgoed. Zo'n spatrand bij de kookplaat? Nooit van gehoord? Zo'n ding in de deur dat je er je vingers niet meer tussen kan krijgen, is dat handig? Hier zijn de deuren gewoon altijd dicht, verder natuurlijk gewoon goed uitkijken als je binnenkomt/ weggaat.

Kortom, wat zijn jullie ervaringen?
Eigenlijk hebben wij behalve de stopcontacten en keukenkastjes weinig afgeschermd. Ja traphekjes idd (geen klemhekjes bovenaan de trap, die duwt een lomp kind er vrij snel uit). En verder zijn speelgoed op een plaats waar hij het zelf kan pakken.

O ja, we zijn wel vrij opgeruimd, dus geen rondslingerende pennen/ stiften/lijm/scharen etc op kindhoogte, want dat zou wel eens mis kunnen gaan... En het ikea keukentrapje hadden we even in de trapkast opgeborgen. Kattenbak staat ook op de gang waar J. er niet bij kan...
pi_149886412
Wij hebben snoeren weggewerkt, stopcontacten beveiligd, ladenstoppers en traphekjes. Oh, en de deurklinken staan omhoog. Verder geen gevaarlijke dingen binnen handbereik,

Hoewel dat laatste.... soms ineens een groeispurtje....
  zaterdag 21 februari 2015 @ 14:14:44 #64
171422 LadyBlack
paint it black
pi_149886550
Wij hebben boven op de overloop een traphekje, en het keukenkastje met schoonmaakspullen heeft een kinderbeveiliging (de andere laden bevatten ongevaarlijke en vervangbare spullen). De Billy boekenkast heeft deuren, en de salontafel rijden we soms voor het open tvmeubel zodat E niet bij de stereo kan. Dat is hier allemaal ruimschoots voldoende gebleken.

Maar ik ken ook wel kindjes die gewoon bij alles proberen of het open kan, of het aan de kant kan... :D Een beetje kijken naar A dus straks!

Ohja, rondkijkend zie ik onder de tafel het enige lage stopcontact dat we hebben, en die is onbeveiligd. Maar ik geloof niet dat E m ooit al in de gaten heeft gehad :o
  zaterdag 21 februari 2015 @ 14:16:55 #65
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_149886602
Traphekje en stopcontacten, veel verder zijn wij nooit gekomen. Is na vijf jaar en drie koters ook niet nodig gebleken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_149886627
Schoonmaakartikelen staan hier hoog in een afgesloten trapkast. Daar ben ik redelijk panisch mee.
pi_149886743
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Lezend over traphekjes bedenk ik me ineens dat we ergens dit jaar ons huis ook babyproof moeten gaan maken. Wat zijn nou de do's en don'ts? Ik zat al te denken aan de onderste planken van de boekenkasten leegruimen en vullen met kindvriendelijk spul. Stopcontacten beveiligen, zo ver kom ik ook nog wel. Maar dan..

Alle scherpje hoekjes afronden met van die hoekbeschermers? En dan straks alle meubels met lijmresten? Ladeklemmen in de keukenlades? Zo'n spatrand bij de kookplaat? Zo'n ding in de deur dat je er je vingers niet meer tussen kan krijgen, is dat handig? Alle kasten aan de muur verankeren? (Er zit ergens in mij een panische Amerikaan verstopt die het liefst alles überveilig maakt :@ ) .

Kortom, wat zijn jullie ervaringen?
Lades en kastjes worden voor peuter van 2 jaar en 8 maanden nu pas interessant eigenlijk. We hebben wel van die deur- en ladestoppers gekocht maar nooit gebruikt. Nu kunnen we heel goed uitleggen wat hij wel en niet mag hebben, maar we zijn de moeilijkste niet. Regelmatig pakt hij een zeef of pollepel, de grootste lol heeft hij ermee :D.

Toen I. ging kruipen, hebben we de stopcontacten afgedekt en kabels beter weggewerkt. Een vitrinekast met schuifdeuren hebben we een tijdje dichtgetaped, maar al snel kreeg hij dat toch los. Oh ja, flessen wijn uit het wijnrek halen :'). Verder alleen traphekjes bovenaan de trap, erop klimmen hebben we zsm zelf aangeleerd omdat we pontificaal in de woonkamer een trap hebben waar geen hekje aan vast kan worden gemaakt. Meer niet eigenlijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149886812
Ik heb alleen alle schoonmaakmiddelen uit het keukenkastje verplaatst naar de gangkast op een veilige hoogte. Verder de stopcontacten beveiligd en losse snoeren weggewerkt in een kabelgootje. That's it. Even afkloppen, maar vooralsnog nooit iets anders nodig geweest. Ze heeft haar eigen speeltafeltje in de kamer en verder weet ze dat ze geen kastjes en laden mag opentrekken. Maar het belangrijkste: doe wat voor jou goed voelt. Als dat betekent dat je overal beveiligingen e.d. opplakt, dan moet je dat doen. Elk kind is ook weer anders :)
  zondag 1 maart 2015 @ 22:31:09 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150197255
Vraagje, is het normaal dat een baby van 1 iets wil aanwijzen, maar daarbij gewoon helemaal 'mis' wijst? Dus een heel stuk verder naar links/rechts/omhoog?
KuikenGuppy
pi_150197313
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 22:31 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, is het normaal dat een baby van 1 iets wil aanwijzen, maar daarbij gewoon helemaal 'mis' wijst? Dus een heel stuk verder naar links/rechts/omhoog?
Lijkt mij niet heel gek.
Professioneel gifmenger.
  zondag 1 maart 2015 @ 22:33:53 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_150197419
Dat dacht ik ook, het was eigenlijk vooral een vraag van mijn man ;).
Zal met de hand-oogcoördinatie te maken hebben?
KuikenGuppy
pi_150197601
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Lezend over traphekjes bedenk ik me ineens dat we ergens dit jaar ons huis ook babyproof moeten gaan maken. Wat zijn nou de do's en don'ts? Ik zat al te denken aan de onderste planken van de boekenkasten leegruimen en vullen met kindvriendelijk spul. Stopcontacten beveiligen, zo ver kom ik ook nog wel. Maar dan..

Alle scherpje hoekjes afronden met van die hoekbeschermers? En dan straks alle meubels met lijmresten? Ladeklemmen in de keukenlades? Zo'n spatrand bij de kookplaat? Zo'n ding in de deur dat je er je vingers niet meer tussen kan krijgen, is dat handig? Alle kasten aan de muur verankeren? (Er zit ergens in mij een panische Amerikaan verstopt die het liefst alles überveilig maakt :@ ) .

Kortom, wat zijn jullie ervaringen?
Late respons.
Hier een rustig, braaf en corrigeerbaar kind. Geen traphekjes, schoonmaakmiddelen binnen bereik, in het hele huis twee stopcontacten afgedopt (nabij box en vol in t zicht - te uitnodigend), boekenkast/stereo niet omhoog gezet, hoekjes van tafels niet afgeschermd, deuren niet beveiligd etc. Nooit wat gebeurd. Ow, wacht, hij is een keer voorover in de wasmand getuimeld. Twee van die zwabberende beentjes erbovenuit. :+ Geen schade aan zijn neus oid.
Professioneel gifmenger.
  maandag 16 maart 2015 @ 14:01:29 #73
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_150695858
Hoi!

Met die 2 winterkinderen van ons gebruikte ik de maxicosi voetenzak graag. Maar nu krijgen we een lentekind en misschien is voor de frissere dagen een voetenzak ook nog fijn. Maar zijn die er wel voor in de zomer? En welke dan? :?

Dus ik zoek iets van katoen en met openingen voor de gordels.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 16 maart 2015 @ 14:58:30 #74
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_150698338
Ik had voor J een fleece omslagdoek van de Hema met gordelgaten die je met klitteband kon 'dichtplakken'. Was een ideaal ding. Online zie ik ze niet meer, maar misschien nog in de (grotere) winkels?
pi_150698412
Ik had deze voor mijn eind maart baby: http://www.prenatal.nl/sh(...)&prevVisit=&id=99641.

Is heel dunne fleece met een dun katoenlaagje, dus net lekker warm bij een koud windje, maar niet al te dik voor wat mooier weer. En omdat hij niet zo gigantisch is kun je hem ook terugvouwen zonder dat hij in de weg zit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')