abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149565849
Wij hebben thuis al een tijdje heel slecht wifi bereik met onze modem van tele 2. Bedraad halen we deze snelheden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En via wifi (gemeten vlak naast de modem):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wifi op de eerste verdieping is heeel langzaam, wifi op de tweede verdieping (mijn kamer) is zo langzaam dat ik continu op 3g moet zitten en mijn laptop daar niet eens probeer te gebruiken. We hebben al met tele2 gebeld maar behalve het kanaal veranderen (wat niet helpt) kunnen zij niks voor ons doen. Nu wil mijn moeder dus een andere router aanschaffen alleen heeft zij daar 0 verstand van en ik helaas ook niet. Ik weet dat je een modem nodig hebt voor het hebben van een internet verbinding en een router om een wifi signaal uit te zenden (en dat die 2 dingen ook in 1 apparaat kunnen). Wat is het verstandigst voor ons? Een router en modem in 1? Of onze tele 2 modem houden en een router ernaast kopen?
pi_149566162
Heb je al wel bedraad internet op de eerste of tweede verdieping?
Dan zou je daar een extra router/access point neer kunnen zetten.
pi_149566218
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:48 schreef Dasjonny het volgende:
Heb je al wel bedraad internet op de eerste of tweede verdieping?
Dan zou je daar een extra router/access point neer kunnen zetten.
Nee alleen op de begane grond ;(
pi_149566340
Je hebt een MacBook toch? Een beetje een nieuwe?
pi_149566439
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:50 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Nee alleen op de begane grond ;(
Mocht je een kabel naar boven kunnen krijgen is dat het meest ideale. Anders kun je eventueel met powerline adapters werken, die gebruiken het stroomnetwerk om de verbinding over te versturen, maar dat is wel afhankelijk dus van de kwaliteit ervan.

http://nl.hardware.info/r(...)rk-powerline-adapter
pi_149566507
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:54 schreef Dimens het volgende:
Je hebt een MacBook toch? Een beetje een nieuwe?
medio 2010 :@
pi_149566526
Kan je de modem van Tele2 niet verplaatsen? Of wellicht dat er glazen objecten (vitrinekast of tv meubel etc.) of andere draadloze apparatuur (draadloze deurbel, babyfoons etc.) het signaal verstoren. Je kan nu wel een nieuwe router kopen (waar je voor een goede al gauw 100 euro kwijt bent), maar betwijfel het of dat wel het probleem oplost.
pi_149566575
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:58 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Mocht je een kabel naar boven kunnen krijgen is dat het meest ideale. Anders kun je eventueel met powerline adapters werken, die gebruiken het stroomnetwerk om de verbinding over te versturen, maar dat is wel afhankelijk dus van de kwaliteit ervan.

http://nl.hardware.info/r(...)rk-powerline-adapter
Werkt zo'n powerline adapter beter dan een extra router?
pi_149566582
hoe is de wifi nu geregeld eigenlijk?
Via een modem met ingebouwde wifi?
of modem van tele2 en daar naast nog weer een router met wifi?
En hoe oud is het spul allemaal?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_149566615
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:01 schreef remi1986 het volgende:
Kan je de modem van Tele2 niet verplaatsen? Of wellicht dat er glazen objecten (vitrinekast of tv meubel etc.) of andere draadloze apparatuur (draadloze deurbel, babyfoons etc.) het signaal verstoren. Je kan nu wel een nieuwe router kopen (waar je voor een goede al gauw 100 euro kwijt bent), maar betwijfel het of dat wel het probleem oplost.
We hebben hem al op verschillende plekken in de woonkamer gehad maar dat maakte helaas weinig verschil. Enige draadloze apparatuur is de telefoon maar die staat aan de andere kant van de kamer.
pi_149566635
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:03 schreef sjoemie1985 het volgende:
hoe is de wifi nu geregeld eigenlijk?
Via een modem met ingebouwde wifi?
of modem van tele2 en daar naast nog weer een router met wifi?
En hoe oud is het spul allemaal?
Via een modem van tele2 met ingebouwde wifi. We hebben hem denk ik een halfjaar nu.
pi_149566644
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:04 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

We hebben hem al op verschillende plekken in de woonkamer gehad maar dat maakte helaas weinig verschil. Enige draadloze apparatuur is de telefoon maar die staat aan de andere kant van de kamer.
ja maar goed, die zit op dezelfde frequentie (2.4Ghz) als het wifi signaal.
pi_149566645
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:03 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Werkt zo'n powerline adapter beter dan een extra router?
Nouja, een powerline adapter zorgt er in ieder geval voor dat je op de tweede verdieping via het stroomnetwerk een 'bedrade' aansluiting hebt. Ik ken ook niet veel routers die door 2 vloeren heen echt nog een erg hoge snelheid halen. Soms hebben die powerline adapter al een access point ingebouwd zodat je ook wifi hebt.

Maar een kabel trekken is altijd beter.

Een extra router zou eventueel wel kunnen voor de beneden verdieping, gezien die verbinding ernaast ook al minder is. En dan het modem geen draadloos signaal meer laten uitzenden, kan volgens mij wel ingesteld worden bij de meeste modems.

Zie ook: https://www.tele2.nl/klan(...)rnet/externe-router/
pi_149566715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:05 schreef remi1986 het volgende:

[..]

ja maar goed, die zit op dezelfde frequentie (2.4Ghz) als het wifi signaal.
Ik denk niet dat mijn moeder de telefoon weg doen als een optie ziet _O-
pi_149566832
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:08 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat mijn moeder de telefoon weg doen als een optie ziet _O-
nee dat snap ik en het hoeft ook niet per se de oorzaak te zijn. Een router waar bekend van is van het goede bereik is bijvoorbeeld de Asus RT-AC66U, maar deze is wel prijzig (130 euro volgens de pricewatch van Tweakers).

Daarnaast zal je de modem van Tele2 in Bridge modus moeten laten zetten. Maar goed, het is denk ik geen garantie dat dit allemaal gaat helpen.
pi_149566866
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:05 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Nouja, een powerline adapter zorgt er in ieder geval voor dat je op de tweede verdieping via het stroomnetwerk een 'bedrade' aansluiting hebt. Ik ken ook niet veel routers die door 2 vloeren heen echt nog een erg hoge snelheid halen. Soms hebben die powerline adapter al een access point ingebouwd zodat je ook wifi hebt.

Maar een kabel trekken is altijd beter.

Een extra router zou eventueel wel kunnen voor de beneden verdieping, gezien die verbinding ernaast ook al minder is. En dan het modem geen draadloos signaal meer laten uitzenden, kan volgens mij wel ingesteld worden bij de meeste modems.

Zie ook: https://www.tele2.nl/klan(...)rnet/externe-router/
Mijn moeder zit beneden gewoon op de kabel met haar computer dus eigenlijk is de issue meer de eerste en tweede verdieping. Dus dan zouden we 1 powerline adapter moeten hebben voor de eerste en 1 voor de tweede verdieping?
pi_149566888
Had hetzelfde probleem met mijn tele2 router/modemding. Je krijgt van hun gewoon zwakke troep. :P
Opgelost door de wifi op de modem uit te zetten, een kabel te trekken van de modem naar het midden van het huis, en daar een access point neer te zetten, die een veel sterker wifisignaal uitzend. Kostte me zo'n 80 euro, geloof ik. Wel overal in huis een goede verbinding nu.
-nee-
pi_149566895
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:13 schreef remi1986 het volgende:

[..]

nee dat snap ik en het hoeft ook niet per se de oorzaak te zijn. Een router waar bekend van is van het goede bereik is bijvoorbeeld de Asus RT-AC66U, maar deze is wel prijzig (130 euro volgens de pricewatch van Tweakers).

Daarnaast zal je de modem van Tele2 in Bridge modus moeten laten zetten. Maar goed, het is denk ik geen garantie dat dit allemaal gaat helpen.
Dan zijn die powerlines goedkoper lijkt mij?
pi_149566926
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:16 schreef Marsenal het volgende:
Had hetzelfde probleem met mijn tele2 router/modemding. Je krijgt van hun gewoon zwakke troep. :P
Opgelost door de wifi op de modem uit te zetten, een kabel te trekken van de modem naar het midden van het huis, en daar een access point neer te zetten, die een veel sterker wifisignaal uitzend. Kostte me zo'n 80 euro, geloof ik. Wel overal in huis een goede verbinding nu.
Welk acces point heb jij?
pi_149566977
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:16 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Dan zijn die powerlines goedkoper lijkt mij?
ja, ben daar persoonlijk ook geen fan van. Afhankelijk van andere apparaten in dezelfde stroomgroep. Daar zal je ook een wat duurder setje voor moeten kopen. Maar welke, kan een ander denk ik beter adviseren. Wat hierboven ook al gezegd is, zal het beste werken. Kabel trekken naar de eerste verdieping en daar een router als Access Point plaatsen. Dat hoeft dan niet zo'n dure te zijn.
pi_149567009
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:19 schreef remi1986 het volgende:

[..]

ja, ben daar persoonlijk ook geen fan van. Afhankelijk van andere apparaten in dezelfde stroomgroep. Daar zal je ook een wat duurder setje voor moeten kopen. Maar welke, kan een ander denk ik beter adviseren. Wat hierboven ook al gezegd is, zal het beste werken. Kabel trekken naar de eerste verdieping en daar een router als Access Point plaatsen. Dat hoeft dan niet zo'n dure te zijn.
Kabel vanaf de modem bedoel je of?
pi_149567046
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:20 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Kabel vanaf de modem bedoel je of?
ja inderdaad. Met die Powerline adapters heb je ook nog het probleem dat je telefoon dus niet kan verbinden, omdat dit ook bedraad gaat allemaal. Dan zal je daar alsnog een Access Point moeten plaatsen.
pi_149567067
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:17 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Welk acces point heb jij?
Linksys WAP300N :)
-nee-
pi_149567105
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:22 schreef remi1986 het volgende:

[..]

ja inderdaad. Met die Powerline adapters heb je ook nog het probleem dat je telefoon dus niet kan verbinden, omdat dit ook bedraad gaat allemaal. Dan zal je daar alsnog een Access Point moeten plaatsen.
Dat lijkt mij een goede oplossing, moet alleen wel verzinnen hoe we een kabel van de begane grond naar de eerste verdieping krijgen dan :')
pi_149567140
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:25 schreef krullenbolletje het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een goede oplossing, moet alleen wel verzinnen hoe we een kabel van de begane grond naar de eerste verdieping krijgen dan :')
dat wordt boren :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')