abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149606068
No plane theory confirmed!

Het waren de grote vogels al die tijd.
pi_149606097
https://www.ted.com/talks(...)osaur_from_a_chicken

Leuk spreekbeurtje over hoe we van dinosaurussen naar vogels zijn gegaan en hoe we misschien weer terug kunnen.
pi_149606406
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:46 schreef Typisch het volgende:

Leuk spreekbeurtje over hoe we van dinosaurussen naar vogels zijn gegaan en hoe we misschien weer terug kunnen.
Die is zo leuk. Aanradertje ^O^
  donderdag 12 februari 2015 @ 18:40:17 #204
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149607270
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:46 schreef Typisch het volgende:

Kiposaurus!
_O_ *O*
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_149618028
quote:
19s.gif Op donderdag 12 februari 2015 17:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat was er al heel lang. Nederlandse (en vooral Duitse) paleontologen zijn wereldbereoemd.

Kans op een baan hangt af van je niche, dat kan je zelf een beetje uitzoeken.

Olieprijs stond op een schokkende 12 dollar toen ik begon in 1997. Banen voor geologen zijn er altijd wel, puur paleontologie moet je zelf meer maken om te scoren.

Veel geologen uit die tijd die dus begin 2000s niet aan de slag kwamen zijn net als jij de ICT ingegaan.

Dino's zijn nou eenmaal interessant en we hebben nu eenmaal veel Jurassische en Krijt-afzettingen. Aan de overkant van Dover, waar jij was, heb ik ook veel fossielen (geen dino's) gevonden.

Vraag aan Tingo en Izzy is of de sporen en eieren die ik met eigen ogen zag in Spanje dan nep zijn ofzo? Wie heeft die dan gemaakt, op die supergeheime plek?
Was 't 'bij 'n soort leuke Trails of the Dinosaurs theme park?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_149618316
quote:
11s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tingo is een crisis actor ?
Wat is dit voor onzin?
Van 'n mod ook.
Dan ga je vragen waarom ik niet zo graag gaan reageren.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_149618396
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:40 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nee, in de middle of f*cking nowhere.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149618511
quote:
6s.gif Op donderdag 12 februari 2015 16:51 schreef Semisane het volgende:
Het zou wel aardig zijn als Tingo even in ging op de posts die zijn stellingen hebben beantwoord...maar ik vermoed een trol, dus het zal wel weer hierbij blijven. :D
Ik heb 'n paar linkjes geposte met m'n mening daarover.Als je ben niet mee eens is ook fijn hoor.
Ik heb niet genoeg tijd/zin enz. om erg veel in discussie te gaan.
pi_149618575
Gelukkig heb je genoeg tijd/zin om constant te herhalen dat je geen tijd/zin hebt.
Conscience do cost.
  donderdag 12 februari 2015 @ 23:00:03 #210
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149619023
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:46 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin?
Van 'n mod ook.
Dan ga je vragen waarom ik niet zo graag gaan reageren.
Dat doe je toch al niet, ongeacht de manier van reageren. Je komt niet verder dan wat trollen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_149619033
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, in de middle of f*cking nowhere.
OK. Maar je weet ook goed dat de dino skeleten zijn meer kunstwerkjes dan echte dino botten en gefrabiceerd van andere grote dieren soorten enz.?
Was ook verbaast van wat 'n enorme multi-biljoen industrie 't allemaal is,meestal gebaseerd op artists impressions.
  Moderator donderdag 12 februari 2015 @ 23:02:02 #212
45833 crew  Fogel
pi_149619128
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:00 schreef Tingo het volgende:

[..]

OK. Maar je weet ook goed dat de dino skeleten zijn meer kunstwerkjes dan echte dino botten en gefrabiceerd van andere grote dieren soorten enz.?
Was ook verbaast van wat 'n enorme multi-biljoen industrie 't allemaal is,meestal gebaseerd op artists impressions.
Welke industrie heeft er baat bij om "biljoenen" uit te geven aan neppe fossielen volgens jou? En waar halen ze het geld vandaan?
Of begrijp ik je hier verkeerd?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 12 februari 2015 @ 23:02:08 #213
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149619131
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:00 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ze is al eerder in dit topic langsgekomen maar dat heb je natuurlijk niet gelezen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sue_%28dinosaur%29
80 procent compleet gevonden.
Onikaan ni ov dovah
pi_149619408
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:02 schreef Fogel het volgende:

[..]

Welke industrie heeft er baat bij om "biljoenen" uit te geven aan neppe fossielen volgens jou? En waar halen ze het geld vandaan?
Of begrijp ik je hier verkeerd?
Ik weet 't niet precies,voor mij is 't genoeg om te weten dat 't nog 'n leugen is momenteel.
Tis in iedere geval big business.
  donderdag 12 februari 2015 @ 23:11:18 #215
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_149619634
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:49 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik heb 'n paar linkjes geposte met m'n mening daarover.Als je ben niet mee eens is ook fijn hoor.
Ik heb niet genoeg tijd/zin enz. om erg veel in discussie te gaan.
Nee...dat is duidelijk. :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 12 februari 2015 @ 23:17:18 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_149619916
Tingo is echt de grootse hoax. Wat een karikatuur.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_149620327
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:11 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nee...dat is duidelijk. :')
Ik plaats wat info dat ik vind duidelijk genoeg.Misschien is 't wissellen van info beter dan argumenten.
Ik probeer niet om mensen te overtuigen.
  donderdag 12 februari 2015 @ 23:32:59 #218
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_149620663
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:25 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik plaats wat info dat ik vind duidelijk genoeg.Misschien is 't wissellen van info beter dan argumenten.
Ik probeer niet om mensen te overtuigen.
Je info is redelijk door de mangel gehaald, maar je voelt je niet geroepen om daar op te reageren? Informatie op zich zelf is nutteloos zonder context en waardeloos zonder discussie.

De info die je hebt gedeeld is complete onzin en gelul in de ruimte door mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben...maar goed...je hebt het gedeeld hoor...heel knap verder. :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_149627852
Is er een award voor de meest nutteloze Fok!-er? Tingo zou bovenaan de shorlist staan.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 10:54:31 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149628475
quote:
10s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:32 schreef Semisane het volgende:

[..]

Je info is redelijk door de mangel gehaald, maar je voelt je niet geroepen om daar op te reageren? Informatie op zich zelf is nutteloos zonder context en waardeloos zonder discussie.

De info die je hebt gedeeld is complete onzin en gelul in de ruimte door mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben...maar goed...je hebt het gedeeld hoor...heel knap verder. :')
Tingo denkt waarschijnlijk dat wij niet in staat zijn naar humbug te goegelen als we daar behoefte aan zouden hebben, das toch aardig van hem dat hij voor ons naar hersenscheten zoekt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149638412
Gave bandnaam!

" Jezus vs Darwin "
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_149638503
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:06 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Gave bandnaam!

" Jezus vs Darwin "
Leuke nick. Welkom hier ;)
pi_149638514
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Leuke nick. Welkom hier ;)
:)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:14:03 #224
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149670946
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 22:40 schreef Tingo het volgende:

[..]

Iets voor jou?

Dinosaur Adventure Land is a creationist theme park in Pensacola, Florida, constructed in Kent Hovind's backyard in 2001. The park's theme is "Where dinosaurs and the Bible meet!"

helaas zit deze al tijdje dicht nadat de eigenaar Kent Hovind in de bak zit vanwege belasting ontduiken!
pi_149671504
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:14 schreef theguyver het volgende:

Dinosaur Adventure Land is a creationist theme park in Pensacola, Florida, constructed in Kent Hovind's backyard in 2001.
Sukkel
quote:
The park's theme is "Where dinosaurs and the Bible meet!"
Sukkel

quote:
Kent Hovind in de bak zit vanwege belasting ontduiken!
Held
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 14 februari 2015 @ 20:01:44 #226
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149672492
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sukkel

[..]

Sukkel

[..]

Held
Omdat hij dat geloofd is hij een sukkel?
Hmmm hij probeerd door middel van wetenschap creatonisme aan te tonen ( in veel opzichten doet hij me een beetje aan jou denken )

Regels van het land waar je in woont, en dat noem je een helden daad?
Ik noem dat gewoon dom!
Ik neem aan dat jij ook gewoon belasting betaald? dus dan ben je een mietje?
Hij hoeft nog maar een paar maand.

In 2006 werden Hovind en zijn vrouw schuldig bevonden aan 58 punten met betrekking tot het ontduiken van belastingen. De strafmaat voor hem werd vastgesteld op tien jaar cel, het betalen van $640.000 belastingschuld en $7.078 voor de proceskosten. Kent Hovind moet officieel tot 10 augustus 2015 in de gevangenis blijven. Hij zit opgesloten in de USP Atlanta in Atlanta
  zaterdag 14 februari 2015 @ 20:21:13 #227
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149673325
breinbreker!!

pi_149674194
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:21 schreef theguyver het volgende:
breinbreker!!

[ afbeelding ]
Dus plastic dinosaurussen zijn echte dinosaurussen?
Zijn echte dinosaurussen dan ook van plastic?
Heeft tingo toch gelijk :P
  zaterdag 14 februari 2015 @ 20:50:32 #229
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149674313
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een opblaas pop is ook van plastic... think about that 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149674385
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:50 schreef theguyver het volgende:

[..]

Een opblaas pop is ook van plastic... think about that 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
fossiele brandstoffen zijn toch ook van bomen?
SPOILER
  zaterdag 14 februari 2015 @ 20:55:56 #231
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149674509
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

fossiele brandstoffen zijn toch ook van bomen?
SPOILER
En Zeedieren!

SPOILER
pi_149674701
Olie wordt grotendeels gevormd uit plankton en algen enzo. Met wat ingespoelde dino's inderdaad.

Meeste brongesteenten zijn uit het Laat-Krijt (~85 Ma), Laat-Jura (~150 Ma) en Midden-Krijt (~110 Ma).

De zeeën stonden toen heel hoog (tot 85 % van het aardoppervlak, nu ~70%), veel zuurstof in de lucht en grote oppervlakten van de planeet bruisend van leven (en dus ook dino's en zeereptielen).

Vrijwel alle olie uit het Midden-Oosten (Syrië en Oman ook ouder) is gevormd uit gesteenten uit juist deze periodes, maar de Arabische plaat heeft sowieso veel rijke organische gesteenten.

Hoge temperaturen, bruisende ecosystemen, veel vegetatie dus veel vlees en vis en wat gevogelte.

Plastic dino's zijn zo inderdaad (voor een klein deeltje) zelf dino's geweest. :P

pi_149675179
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:00 schreef El_Matador het volgende:
Olie wordt grotendeels gevormd uit plankton en algen enzo. Met wat ingespoelde dino's inderdaad.

Meeste brongesteenten zijn uit het Laat-Krijt (~85 Ma), Laat-Jura (~150 Ma) en Midden-Krijt (~110 Ma).

De zeeën stonden toen heel hoog (tot 85 % van het aardoppervlak, nu ~70%), veel zuurstof in de lucht en grote oppervlakten van de planeet bruisend van leven (en dus ook dino's en zeereptielen).

Vrijwel alle olie uit het Midden-Oosten (Syrië en Oman ook ouder) is gevormd uit gesteenten uit juist deze periodes, maar de Arabische plaat heeft sowieso veel rijke organische gesteenten.

Hoge temperaturen, bruisende ecosystemen, veel vegetatie dus veel vlees en vis en wat gevogelte.

Plastic dino's zijn zo inderdaad (voor een klein deeltje) zelf dino's geweest. :P

Hadden ze ook dinosauren?
pi_149675356
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 20:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De indrukwekkende enorme skelet kunstwerken in musea te zien zijn ook van de botten van andere soort grote dieren gemaakt dacht ik.
Het zijn artists impressions.
pi_149675464
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:14 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hadden ze ook dinosauriërs?
Als ze in het water vielen. De meeste brongesteenten voor olie werden in zeeën en meren gevormd.

pi_149675668
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:19 schreef Tingo het volgende:

[..]

De indrukwekkende enorme skelet kunstwerken in musea te zien zijn ook van de botten van andere soort grote dieren gemaakt dacht ik.

Welke andere grote dieren dan?
pi_149675940
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Welke andere grote dieren dan?
Giraffes,buffalo,elephants,grote vogels,yeti's,godzilla's en King Kong.
pi_149676141
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:34 schreef Tingo het volgende:

[..]

Giraffes,buffalo,elephants,grote vogels,
yeti's,godzilla's en King Kong. :')
Hoe bouw je daarmee deze ~110 miljoen jaar oude mosasaurus die ik met eigen ogen in Boyacá heb gezien? :?

pi_149676621
quote:

[..]

Hmm.OK. Dinosaurussen hebben volgens jou nooit bestaan, maar Yeti's, godzilla en King Kong wel, terwijl daar buiten de Hollywoodfilms 0 bewijs voor is.

Buiten dat zijn giraffen, buffalo's, olifanten en grote vogels veel te klein voor de grote dino's.
pi_149682432
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hmm.OK. Dinosaurussen hebben volgens jou nooit bestaan, maar Yeti's, godzilla en King Kong wel, terwijl daar buiten de Hollywoodfilms 0 bewijs voor is.

Buiten dat zijn giraffen, buffalo's, olifanten en grote vogels veel te klein voor de grote dino's.
Twas wel 'n beetje grappig bedoelt.
Dinosauren zijn allang leuk geweest.

Gertie the dinosaur(1914) 13mins.100jaar terug! Maar 50jaar naar de eerste dinosaur ontdekking.

Jeetje- de jiggery-pokery gaat wel ver terug.
pi_149684203
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe bouw je daarmee deze ~110 miljoen jaar oude mosasaurus die ik met eigen ogen in Boyacá heb gezien? :?

[ afbeelding ]
Indrukwekkend,maar...

Iffyosaurus Dinosaur skeleton exposed as fake

http://www.theguardian.com/science/2000/dec/08/dinosaurs.uknews

For 116 years it graced the halls of the National Museum of Wales at
Cardiff - the fossilised skeleton of a 200m-year-old predator that once
cruised the Jurassic seas.

It survived the scrutiny of scientists who had known Charles Darwin, and
Richard Owen, the Victorian scholar who coined the word dinosaur. It
survived revolutions in palaeontology, arguments over evolution and
scandals in the world of fossils.

Then curators at Cardiff decided the remains of the ocean-going
carnivore ichthyosaurus needed a brush up - and realised that they had
been taken in.

"When we stripped off five layers of paint we found it was an elaborate
forgery," said Caroline Buttler, a conservator. "It was an amalgam of
two types of ichthyosaurus plus a clever attempt at fake parts."

Ichthyosaurs were discovered by fossil collector Mary Anning on the
Dorset coast in about 1809. Cardiff's specimen was presented by a local
businessman, Samuel Allen, in 1884.

It will now go back on display as an example of a fake. Museum officials
have dubbed it "iffyosaurus".
  zondag 15 februari 2015 @ 02:30:23 #242
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149684795
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:43 schreef Tingo het volgende:

[..]

Indrukwekkend,maar...

Iffyosaurus Dinosaur skeleton exposed as fake

http://www.theguardian.com/science/2000/dec/08/dinosaurs.uknews

For 116 years it graced the halls of the National Museum of Wales at
Cardiff - the fossilised skeleton of a 200m-year-old predator that once
cruised the Jurassic seas.

It survived the scrutiny of scientists who had known Charles Darwin, and
Richard Owen, the Victorian scholar who coined the word dinosaur. It
survived revolutions in palaeontology, arguments over evolution and
scandals in the world of fossils.

Then curators at Cardiff decided the remains of the ocean-going
carnivore ichthyosaurus needed a brush up - and realised that they had
been taken in.

"When we stripped off five layers of paint we found it was an elaborate
forgery," said Caroline Buttler, a conservator. "It was an amalgam of
two types of ichthyosaurus plus a clever attempt at fake parts."

Ichthyosaurs were discovered by fossil collector Mary Anning on the
Dorset coast in about 1809. Cardiff's specimen was presented by a local
businessman, Samuel Allen, in 1884.

It will now go back on display as an example of a fake. Museum officials
have dubbed it "iffyosaurus".
Goh bijna 15 jaar oud nieuws feitje.
Nu alle overige duizenden skelleten nog te gaan!
  zondag 15 februari 2015 @ 04:06:06 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149685440
quote:

[..]

Ik wens je veel succes om dergelijke botten te vinden bij tegenwoordig levende dieren.
Onikaan ni ov dovah
pi_149685611
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 01:43 schreef Tingo het volgende:

[..]

Indrukwekkend,maar...

Tingo, het bestaan van vervalste fossielen is een feit.

Dat betekent niet dat álle fossielen vervalst zijn...

Schilderijen zijn net als fossielen uniek en worden ook vervalst. Zijn alle schilderijen nu opeens vals?

Geologie is 50 % natuurwetenschap en 50 % kunst. O+

pi_149690546
quote:
18s.gif Op zondag 15 februari 2015 05:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tingo, het bestaan van vervalste fossielen is een feit.

Dat betekent niet dat álle fossielen vervalst zijn...

Schilderijen zijn net als fossielen uniek en worden ook vervalst. Zijn alle schilderijen nu opeens vals?

Geologie is 50 % natuurwetenschap en 50 % kunst. O+
En paleontology lijkt me meer 'n kunst.
pi_149690663
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 02:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

Goh bijna 15 jaar oud nieuws feitje.
Nu alle overige duizenden skelleten nog te gaan!
En er zijn veel meer sinds dinosuaren waren voor 't eerst ontdekt.
Veel info te vinden daarover maar ik ga niet m'n tijd verspillen om links te posten.
De echte geinteresseerd gaat 't zelf uitzoeken.
pi_149690721
pi_149690766
Jongens, probeer pingo nou niet te overtuigen. Die wil niet die juiste mening hebben maar gewoon een andere mening. Laat hem lekker. :P
Conscience do cost.
  zondag 15 februari 2015 @ 14:03:59 #249
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149691474
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 13:30 schreef Tingo het volgende:

[..]

En er zijn veel meer sinds dinosuaren waren voor 't eerst ontdekt.
Veel info te vinden daarover maar ik ga niet m'n tijd verspillen om links te posten.
De echte geinteresseerd gaat 't zelf uitzoeken.
Ow dat geloof ik graag hoor, brontosaurus foutjes.. bijvoorbeeld.
maar goed als ik het goed begrijp bestond King Kong wel een een t-rex niet?

Ben je gelovig? ik bedoel Rooms katholiek?
pi_149691774
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 14:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ow dat geloof ik graag hoor, brontosaurus foutjes.. bijvoorbeeld.
maar goed als ik het goed begrijp bestond King Kong wel een een t-rex niet?

Ben je gelovig? ik bedoel Rooms katholiek?
Ja,ik ben Alkoholistiek.
  zondag 15 februari 2015 @ 14:23:59 #251
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149691980
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 14:16 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja,ik ben Alkoholistiek.
Is dat een nieuwe stroming? ben er nog niet bekend mee!
pi_149692157
Anyhoos hier heb je 'n grote organisatie die gaat dinosuaren zoeken.

https://dinoroadtrip.word(...)unding-paleontology/

Dinosaurs have spawned a multi-billion dollar industry, yet the the men
and women who find, excavate, transport, prepare, study and describe
their findings as well as guide artists like me in providing a hungry
public with the kind of imagery they crave, work on shoestring budgets.
People want more dinosaurs and if paleontologists had more funding,
people would get more dinosaurs.
The Dino Road Trip is a socio-economic
experiment, one that we hope will see an increase in the amount of money
that goes to the people who deserve it most. Here’s a quick
encapsulation of how my thought processes have evolved.

This is about creating a more direct financial relationship between the
millions of people who love dinosaurs and the few who coax them from the
ground.
  zondag 15 februari 2015 @ 14:35:12 #253
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149692299
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 14:30 schreef Tingo het volgende:
Anyhoos hier heb je 'n grote organisatie die gaat dinosuaren zoeken.

https://dinoroadtrip.word(...)unding-paleontology/

Dinosaurs have spawned a multi-billion dollar industry, yet the the men
and women who find, excavate, transport, prepare, study and describe
their findings as well as guide artists like me in providing a hungry
public with the kind of imagery they crave, work on shoestring budgets.
People want more dinosaurs and if paleontologists had more funding,
people would get more dinosaurs.
The Dino Road Trip is a socio-economic
experiment, one that we hope will see an increase in the amount of money
that goes to the people who deserve it most. Here’s a quick
encapsulation of how my thought processes have evolved.

This is about creating a more direct financial relationship between the
millions of people who love dinosaurs and the few who coax them from the
ground.
Opzoeken ja, in de grond.
Onikaan ni ov dovah
pi_149692474
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 14:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

Is dat een nieuwe stroming? ben er nog niet bekend mee!
Nee? Er zijn duizenden kleine kerkjes over 't hele land.
  zondag 15 februari 2015 @ 14:45:22 #255
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149692599
Oke tingo, hier moet je me echt even een duwtje in de rug geven hoor..
Dino botten zijn n geen dino botten maar die zijn er wel geplaatst?
En sinds de mens al op aarde rondloopt worden die dingen gevonden... en door wie met welk nut.

Mocht iemand anders het wat beter uit kunnen leggen, want.... ik snap er geen fluit meer van!

pi_149692657
Ik heb wel hitch-hiked in en uit Dover maar nooit fossielen gaan zoeken.

http://www.discoveringfossils.co.uk/dover_kent_fossils.htm

Lijkt me leuk,if you like that kind of thing.
En als je wat vinden je mag je die houden.
Schandalig! De touristen moeten betalen toch.Is Engeland niet klein genoeg ? en ze laten mensen stukjes naar huis nemen!?

Hey! Give us our fossils back!
  zondag 15 februari 2015 @ 14:52:39 #257
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149692822
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 14:47 schreef Tingo het volgende:
Ik heb wel hitch-hiked in en uit Dover maar nooit fossielen gaan zoeken.

http://www.discoveringfossils.co.uk/dover_kent_fossils.htm

Lijkt me leuk,if you like that kind of thing.
En als je wat vinden je mag je die houden.
Schandalig! De touristen moeten betalen toch.Is Engeland niet klein genoeg ? en ze laten mensen stukjes naar huis nemen!?

Hey! Give us our fossils back!
Ik heb hier wel wat liggen uit Dover..
Kom maar halen, PM voor adres :)

Koffie of Thee :) c_/
pi_149692829
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 14:45 schreef theguyver het volgende:
Oke tingo, hier moet je me echt even een duwtje in de rug geven hoor..
Dino botten zijn n geen dino botten maar die zijn er wel geplaatst?
En sinds de mens al op aarde rondloopt worden die dingen gevonden... en door wie met welk nut.

Mocht iemand anders het wat beter uit kunnen leggen, want.... ik snap er geen fluit meer van!

[ afbeelding ]
Nee.De eerst officiele was in 1824.
  zondag 15 februari 2015 @ 14:53:40 #259
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149692856
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 14:52 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nee daarvoor hadden ze gewoon geen flauw benul wat het was.
pi_149692931
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 14:16 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja,ik ben Alkoholistiek.
Alcoholist bedoel je? Dat verklaart een hoop.
  zondag 15 februari 2015 @ 14:55:52 #261
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149692947
Btw als iedereen nou genoeg mee neemt de komende jaren blijft er niks van GB over, btw de Duane had er weinig problemen mee, misschien word het tijd om die lui wat betere instructies te geven.
pi_149693110
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 14:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Alcoholist bedoel je? Dat verklaart een hoop.
Nee hoor...valt wel mee de laatste jaren.
pi_149693249
New dinosaur found (and why it's the 'chicken from hell')
http://www.nzherald.co.nz(...)=2&objectid=11223068

Nicknamed the "chicken from hell," a newly identified species of
feathered dinosaur as tall as a human roamed North America at least 66
million years ago, paleontologists announced Wednesday.

With a hen-like crest on its head, lanky legs like an ostrich, sharp
claws on its forelimbs and jaws built for crushing eggs and prey, the
Anzu wyliei weighed a hefty 200-300kg.

The long-tailed creature is the largest known member of the legendary
"egg-thief" dinosaurs, known as Oviraptorosaurs, which are closely
related to birds, said the study in the journal PLOS ONE.

"We jokingly call this thing the 'chicken from hell,' and I think that's
pretty appropriate," said lead author Matt Lamanna of the Carnegie
Museum of Natural History in Pittsburgh, Pennsylvania.

A collection of fossilized bones from three separate dinosaurs provided
the first nearly complete glimpse of the 11.5-foot-long (3.5 metre)
beast that stood five feet (1.5 metres) high at the hip.

"It would be scary, as well as absurd, to encounter," said co-author
Emma Schachner, a biology postdoctoral fellow at the University of Utah.

The dinosaur was named after Anzu, a bird-demon from Mesopotamian
mythology, and Wylie, the grandson of a museum trustee.
----------------------------------------------
Misschien is 't hele oude ostrich.
Levende ostrches kan 160kg weeg en bijna 3m lang zijn.
Maar nee, tis natuurlijk 'n Chicken from Hell.
  zondag 15 februari 2015 @ 15:10:15 #264
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149693359
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 14:52 schreef Tingo het volgende:

[..]

Dat was de eerste wetenschappelijke beschrijving. Dat is iets heel anders.
Onikaan ni ov dovah
pi_149693593
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:10 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat was de eerste wetenschappelijke beschrijving. Dat is iets heel anders.
En niet zolang daarna was er evolutie theory. Ik geloof niet echt in de evolutie theory.
Ik denk dat 't mogelijk iets anders kan zijn....de mensen op aarde,enz.
  zondag 15 februari 2015 @ 15:20:41 #266
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149693688
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:17 schreef Tingo het volgende:

[..]

En niet zolang daarna was er evolutie theory. Ik geloof niet echt in de evolutie theory.
Je blijft je feiten niet op een rijtje hebben he. Evolutionary theory is vele malen ouder dan dat :')
Onikaan ni ov dovah
  zondag 15 februari 2015 @ 15:26:26 #267
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149693862
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:17 schreef Tingo het volgende:

[..]

zo iets?

Btw nu ik het stukje even na kijk heeft het wel erg veel van deze discussie weg!

Ross = Hekje
Phoebe = Tingo
pi_149694013
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je blijft je feiten niet op een rijtje hebben he. Evolutionary theory is vele malen ouder dan dat :')
OK. Minder reden om 't geloven dan misschien.
Of moeten we allemaal 't geloven want de woord 'wetenschap' is bijgezet?
Ik vind van niet. Gelukkig is er 'n gezonde scepticisme rond bepaalde wetenschap.
Misschien wilden sommige wetenschappers zo graag iets nieuws en interessant aan de mensen brengen dat sommige wetenschappers gaan iets verzonnen. An abuse of trust zeg maar.
pi_149694104
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:26 schreef theguyver het volgende:

[..]

zo iets?

Btw nu ik het stukje even na kijk heeft het wel erg veel van deze discussie weg!

Ross = Hekje
Phoebe = Tingo
Nooit gekeken en ik ga ook niet beginnen.
  zondag 15 februari 2015 @ 15:36:29 #270
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149694167
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:31 schreef Tingo het volgende:

[..]

OK. Minder reden om 't geloven dan misschien.
Of moeten we allemaal 't geloven want de woord 'wetenschap' is bijgezet?
Ik vind van niet. Gelukkig is er 'n gezonde scepticisme rond bepaalde wetenschap.
Misschien wilden sommige wetenschappers zo graag iets nieuws en interessant aan de mensen brengen dat sommige wetenschappers gaan iets verzonnen. An abuse of trust zeg maar.
Net gebruikte je diezelfde wetenschap nog toen het je wel uitkwam :')
Onikaan ni ov dovah
pi_149694249
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Net gebruikte je diezelfde wetenschap nog toen het je wel uitkwam :')
Wat je wil.
Ik heb m'n twijfels - jij niet.
Maakt niet uit.
  zondag 15 februari 2015 @ 15:46:16 #272
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149694535
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:38 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat je wil.
Ik heb m'n twijfels - jij niet.
Maakt niet uit.
Jouw twijfels zijn ongegrond, maar dat lijkt je helemaal niets uit te maken.
Onikaan ni ov dovah
pi_149695283
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 15:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jouw twijfels zijn ongegrond, maar dat lijkt je helemaal niets uit te maken.
Ik vind zelf dat ik redenen heb om bepaalde wetenschappelijk ontdekkingen en avonturen te twijfelen.
Jij gaat me zeker niet overtuigen van wat dan ook.Ik weet genoeg van jouwe 'wetenschappelijk' mening.
  zondag 15 februari 2015 @ 16:23:01 #274
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149695947
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 16:07 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik vind zelf dat ik redenen heb om bepaalde wetenschappelijk ontdekkingen en avonturen te twijfelen.
Jij gaat me zeker niet overtuigen van wat dan ook.Ik weet genoeg van jouwe 'wetenschappelijk' mening.
Wat is jouw doel met dit alles? Achter de waarheid proberen te komen of er iets van te leren is het in ieder geval niet.
Onikaan ni ov dovah
pi_149702333
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 16:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat is jouw doel met dit alles? Achter de waarheid proberen te komen of er iets van te leren is het in ieder geval niet.
Ik weet al goed dat wat voor waarheid er is,is niet te vinden bij jou en/of 'n paar anderen hiero.
  zondag 15 februari 2015 @ 19:41:16 #276
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149702800
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:27 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik weet al goed dat wat voor waarheid er is,is niet te vinden bij jou en/of 'n paar anderen hiero.
Zeg je nou dat alles wat ik schrijf een leugen is?
Onikaan ni ov dovah
pi_149707710
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:41 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zeg je nou dat alles wat ik schrijf een leugen is?
Nee hoor. Als jij wil geloven in alles maar alles over dinosauren,moet je zelf weten.
ik vind de hele dinosaur idee en de industry die daar achter zit, gewoon verdacht en niet betrouwbaar.
En ik zie niet waarom we moeten die zowiezo makkelijk aannemen als de goede verhaal.
Tis duidelijk dat er heel veel fake is,als je dat leuk vind of niet.
Misschien moeten ze 'n soort grote officiele catalogus hebben van alle skeleten over 't hele wereld.
Heel goed alles analyseren en dan duidelijk doorgeven van waar de botten komen vandaan.
Ook laten 't publiek de 'echte' dinosaur botten laten zien.....die exemplaren van schedelen bvb. in musea zijn replicas.
pi_149709741
quote:

[..]

Aha het "iedereen is gek behalve ik" syndroom
pi_149710056
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Aha het "iedereen is gek behalve ik" syndroom
Absoluut niet.Ik ben zeker niet alleen met m'n meningen of (volgens sommige) 'gekheid'.
  zondag 15 februari 2015 @ 22:08:55 #280
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_149710769
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 21:12 schreef Tingo het volgende:

[..]

Nee hoor. Als jij wil geloven in alles maar alles over dinosauren,moet je zelf weten.
ik vind de hele dinosaur idee en de industry die daar achter zit, gewoon verdacht en niet betrouwbaar.
En ik zie niet waarom we moeten die zowiezo makkelijk aannemen als de goede verhaal.
Tis duidelijk dat er heel veel fake is,als je dat leuk vind of niet.
Misschien moeten ze 'n soort grote officiele catalogus hebben van alle skeleten over 't hele wereld.
Heel goed alles analyseren en dan duidelijk doorgeven van waar de botten komen vandaan.
Ook laten 't publiek de 'echte' dinosaur botten laten zien.....die exemplaren van schedelen bvb. in musea zijn replicas.
Question everything , beste advies ooit en de meest leerzame houding .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_149711613
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:08 schreef Summers het volgende:

[..]

Prima standpunt inderdaad, helaas gaat dit niet op voor de meeste zelfbenoemde "waarheidszoekers" .

"Question everything" geld blijkbaar niet voor de zogenaamde alternatieve media, dan is het aannemen zonder nadenken en zo vaak mogelijk herhalen.

Bijzonder is ook als er vragen gesteld worden aan Tingo, Lambiekje, CAD/Izzy en jij ook, dit als vervelend word ervaren en dan steevast het antwoord luid dat dit of te veel werk is of ga zelf maar googlen.
  zondag 15 februari 2015 @ 22:30:09 #282
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149711979
Onikaan ni ov dovah
  zondag 15 februari 2015 @ 22:31:29 #283
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_149712058
quote:

[..]

Deze is ook erg nuttig:
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.”

― Terry Pratchett
Onikaan ni ov dovah
pi_149716455
T.Rex-Jeepster
Pans People Hot Dancing girls form the 1970's!

Nice trousers ladies!
  maandag 16 februari 2015 @ 02:29:30 #285
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149717237
quote:

[..]

Vragen stellen, niet gelijk conclussie trekken!

Theguyver 16-02-2015
pi_149718035
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Deze is ook erg nuttig:
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.”

― Terry Pratchett
Buffy the vampire slayer: "If my mind was more open, my brains would fall out."
pi_149720119
quote:

[..]

Arrogant en zelfingenomen dit.
pi_149721098
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 21:00 schreef El_Matador het volgende:

Hoge zeeen = vloed.
Krijt = skeletten van gestorven plankton.
Geologische kolom = verplaatste modder.
Fossielen = in 1 klap begraven organismen.
pi_149721547
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:20 schreef Typisch het volgende:

[..]

Zo rolt Tingo.
pi_149723448
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:20 schreef Typisch het volgende:

[..]

Nee hoor.Gewoon vertrouw in m'n eigen perceptie.
Als er iets arrogant is,dan is 't wetenschap.Ze denken dat ze altijd de goede antwoorden hebben voor alles - en dat is niet zo,vind ik.
pi_149723486
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:02 schreef Tingo het volgende:

[..]

Als er iets arrogant is,dan is 't wetenschap.Ze denken dat ze altijd de goede antwoorden hebben voor alles - en dat is niet zo,vind ik.
_O-
De 'echte' wetenschappers weten juist dat ze eigenlijk zelden gelijk hebben, altijd opzoek naar een beter/nieuwer/completer antwoord.
  maandag 16 februari 2015 @ 13:11:49 #292
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_149723635
quote:

[..]

Ik denk dat als jij hard werkt voor die antwoorden en goede redenen hebt om aan te nemen dat je een klein stapje dichter bij de waarheid bent aangeland je best wel mag denken dat je goede antwoorden hebt voor datgene wat je hebt onderzocht.

Toch? Of mag dat ook al weer niet?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_149723719
quote:
7s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:11 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat als jij hard werkt voor die antwoorden en goede redenen hebt om aan te nemen dat je een klein stapje dichter bij de waarheid bent aangeland je best wel mag denken dat je goede antwoorden hebt voor datgene wat je hebt onderzocht.

Toch? Of mag dat ook al weer niet?
Nee bah, want wetenschap.
pi_149725909
quote:

[..]

Heb je wel eens een wetenschappelijk artikel gelezen (in een journal), of een symposium bijgewoond? Want dit is een nogal onrealistisch beeld van de wetenschap...

Dit soort teksten zijn meer een voorbeeld van arrogantie, die je een goede wetenschapper ook niet zult horen bezigen:

quote:
pi_149725963
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 11:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoge zeeen = vloed.
Krijt = skeletten van gestorven plankton.
Geologische kolom = verplaatste modder.
Fossielen = in 1 klap begraven organismen.
En de aarde is een paar duizend jaar oud neem ik aan?
pi_149727158
quote:

[..]

Maar je maakt er wel een paar duizend keer per dag gebruik van, van die arrogante wetenschap met hun foute antwoorden. Beetje dommig weer.
Conscience do cost.
  maandag 16 februari 2015 @ 15:11:17 #297
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_149727479
quote:
10s.gif Op zondag 15 februari 2015 22:23 schreef Chewie het volgende:

[..]

Prima standpunt inderdaad, helaas gaat dit niet op voor de meeste zelfbenoemde "waarheidszoekers" .

"Question everything" geld blijkbaar niet voor de zogenaamde alternatieve media, dan is het aannemen zonder nadenken en zo vaak mogelijk herhalen.
Nee dat is verder kijken dan de msm en een ander wereldbeeld vormen nav nieuwe informatie .
De msm is juist aannemen zonder nadenken en zoveel mogelijk herhalen , kijk alleen al naar alle reclames .
quote:
Bijzonder is ook als er vragen gesteld worden aan Tingo, Lambiekje, CAD/Izzy en jij ook, dit als vervelend word ervaren en dan steevast het antwoord luid dat dit of te veel werk is of ga zelf maar googlen.
Vragen zijn nooit vervelend , bij mensen afzeiken of belachelijk maken hebben ze uiteraard ook geen zin . Zou jij ook niet hebben . Als je echt begrip wilt over deze zaken dan is de enige weg toch echt dat je daar zelf moeite voor doet en zelf dieper in de materie duikt . Dat is wat ik een waarheidszoeker zou noemen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_149727745
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 15:11 schreef Summers het volgende:

[..]

Nee dat is verder kijken dan de msm en een ander wereldbeeld vormen nav nieuwe informatie .
De msm is juist aannemen zonder nadenken en zoveel mogelijk herhalen , kijk alleen al naar alle reclames .
Als mensen dat doen betekent dat niet automatisch dat ze tot dezelfde conclusies komen. Dat MSM verhaal is al zo oud en vervelend ondertussen, en dat terwijl hier bijna niemand is die de MSM als de grote waarheid ziet :') Het komt eigenlijk alleen naar voren als de veelgenoemde figuren zichzelf weer eens in een hoekje lullen en dan maar boos "maar jullie kijken msm dus jullie zijn schapen" roept.

Dus kunnen we daar nu eindelijk een keer overheen groeien, denk je? Ik weet dat het te laat is voor jochies als tingo en lambiekje, maar er moet toch wel één van de complotgelovers zijn die begrijpt dat dit onnodig is en vooral voortkomt uit irritatie en onkunnen.
Conscience do cost.
pi_149727847
quote:

[..]

[..]

Vragen zijn nooit vervelend , bij mensen afzeiken of belachelijk maken hebben ze uiteraard ook geen zin . Zou jij ook niet hebben . Als je echt begrip wilt over deze zaken dan is de enige weg toch echt dat je daar zelf moeite voor doet en zelf dieper in de materie duikt . Dat is wat ik een waarheidszoeker zou noemen .
Maar zelf mogen ze dat wél doen? Kom op nou, doe die oogkleppen eens af.
pi_149727915
quote:

[..]

[..]

:{
Doe niet zo eng, dat is een wetenschappelijke benadering!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')