In de NEN.. 16 ampere (1 groep) = 3680 watt. Elk aansluitpunt telt als 150 Watt (let op: dubbele of zelfs drievoudige wcd's tellen ook als 1 aansluitpunt. Elk lichtpunt telt als 75 Watt. Zolang je hiermee niet boven de 3680 Watt komt zit je goed.quote:Op maandag 9 februari 2015 07:34 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
24 WCD's lijkt me erg veel, die kunnen dan elk theoretisch 150 Watt trekken ( mits het geoorloofd zou zijn. ) Ik geloof niet dat dit mag, helaas kan ik je niet vertellen waar dit staat.
Daar houdt een norm geen rekening mee. Voor het zelfde geld gebruikt een volgende bewoner ze wel..quote:Op maandag 9 februari 2015 11:20 schreef Nico987 het volgende:
Hoe zit dat met ongebruikte wcd 's? In de inloop kast wat officieel een slaapkamertje is zitten er 4. Alle 4 ongebruikt.
quote:Op maandag 9 februari 2015 11:52 schreef Nico987 het volgende:
Dat is zo maar als ik het toch dan maar zo goed mogelijk.
Dat was vroeger idd. toen had men het ook nog over aansluitpunten per ruimtequote:Op maandag 9 februari 2015 08:10 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Iets staat me bij van 8wcd's per groep.
Max 2 achter elkaar doorgelust vanaf de CD
(Vonk, verbeter me als ik ernaast zit).
Het totaal aantal toegestane aansluitpunten per groep is afhankelijk van het totaal aantal groepen.quote:Op maandag 9 februari 2015 08:10 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Iets staat me bij van 8wcd's per groep.
Max 2 achter elkaar doorgelust vanaf de CD
(Vonk, verbeter me als ik ernaast zit).
TS zal wel geen serieschakeling makenquote:Op maandag 9 februari 2015 08:54 schreef DroogDok het volgende:
Van een serieschakeling als TS beschrijft is de weerstand toch heel groot als je op alle WCD'en een apparaat hebt zitten, wat weer leidt tot een grote stroomsterkte en dus warmte?
Lijkt me niet de meest ideale configuratie.
en dan zet je een lamp uit en gaat de rest ook uitquote:Op maandag 9 februari 2015 20:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
TS zal wel geen serieschakeling maken
Dan is het enige waar TS dit effectief voor kan gebruiken een 10V lampje per stopcontact aan te sluiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |