abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152083984
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:23 schreef eriksd het volgende:
Wat is het totale kostenplaatje van het huis en verbouwing? Wellicht heb daar overheen gelezen. Of is dit te privé?
Dat is hier nooit gemeld, omdat ik dat niet in een topic met >10k views gooi :+. Maar je hebt DM ;).
  maandag 27 april 2015 @ 22:33:28 #152
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_152084109
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 14:09 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik ook :+. Ik zie net dat ze bij de Hornbach (ja ik ben fan, het zit in de buurt en we zijn tot nu toe elke keer goed geholpen) Avital verkopen. Hun 'buitenwerk van de kraan wordt niet warmer dan het water dat uit de kraan komt' technologie klinkt ook wel interessant ... http://www.hornbach.nl/cm(...)avital_het_merk.html
Hier nog een HB fan ;) maar avital is troep ;)
Als HB fan kan ik je wel vertellen dat als je die grohe op internet zoekt (badkamerconcurrent is vaak het goedkoopste) ze je bij de HB deze met liefde en plezier leveren voor 10% minder met de laagste prijsgarantie ;) nadeel is wel dat speciale bestellingen heel soms langer duren. (Moest zelf 4 weken wachten ivm een lastig grohe plafondpijpje voor de regendouche).

Zo heb ik zelf al het kranenwerk etc besteld, maar print wel even alle prijzen uit incl een printje met het fysieke adres van die webshop. Scheelt hun VEEL werk ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_152084162
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2015 22:33 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Hier nog een HB fan ;) maar avital is troep ;)
Als HB fan kan ik je wel vertellen dat als je die grohe op internet zoekt (badkamerconcurrent is vaak het goedkoopste) ze je bij de HB deze met liefde en plezier leveren voor 10% minder met de laagste prijsgarantie ;) nadeel is wel dat speciale bestellingen heel soms langer duren. (Moest zelf 4 weken wachten ivm een lastig grohe plafondpijpje voor de regendouche).

Zo heb ik zelf al het kranenwerk etc besteld, maar print wel even alle prijzen uit incl een printje met het fysieke adres van die webshop. Scheelt hun VEEL werk ;)
Ik heb net een uurtje geleden de Grohe 2000 kraan bij badkamerconcurrent besteld :+. Die konden komende vrijdag leveren, dat leek me wel handig voor de loodgieter :P. Maar goeie voor de rest van het kranenwerk! Dankje :).
  maandag 27 april 2015 @ 22:37:41 #154
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_152084259
Kleine moeite ;)
Ik doe dat soort dingen bv ook voor mijn schakelmateriaal etc etc, maar ze kennen me ondertussen en ik zorg voor de juiste printjes en uiteraard op rustige momenten (dus niet op zaterdagmiddag om 17:45).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  maandag 27 april 2015 @ 22:44:06 #155
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_152084491
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:08 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je weet dat een dubbele meter tegenwoordig amper meer uitkan ?
Daarvoor moet je eigenlijk meer als de helft van je elektraverbruik s`nachts of in het weekend hebben.
Dit. Om uberhaupt quitte te spelen kost je heel veel moeite (veel meer dan alleen 's nachts afwassen). Voor een paar stuivers meer of minder heb ik liever een goede nachtrust en gewoon kunnen wonen zoals ik wil.
pi_152084855
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:28 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Hoe hou je zo meer ruimte over in je kamer? Je hebt dan 2 deuren ipv 1, en in de badkamer lever je ruimte in doordat er een extra muur staat. En daarnaast moet je dan op de plek van de nieuwe douchecel moeite gaan doen om dat geschikt te maken als natte ruimte (rond huidige natte ruimte zijn de muren dikker en lopen geen elektrakabels, door de nieuwe natte ruimte lopen alle buizen over het plafond). Ik snap je idee, op zich is het ook wel een goed idee, maar niet in dit gebouw en het is nu ook een beetje te laat om nu nog wijzigingen te maken in de indeling van dat gebied :P.
Schuifdeurtjes schuiven langs de wand en klappen niet de kamer of douche in. Als je het mooi wilt en geld hebt is zo'n barn schuifdeur met gefrost hardglas wel heel erg mooi. Dit voorbeeld is met hout. De rails over de volle lengte van de kamer doen en twee deuren er op hangen.

Wandje zou 6 cm kunnen met ruimte voor leiding werk. Frame 40 mm blikprofiel om de 25 cm ongeveer. 9 mm wbp plaat badkamerzijde ( kan 9mm dun door een profiel extra) en een underlayment plaatje aan de droge kant. Alle hoeken kim band en insmeren krijg je het super waterdicht.

Onder de wasmachine een bak maken met afvoer voor lekkage. Gewoon 2x 18 mm underlayment met wat randen en de binnen zijde epdm geplakt. Bodem op 40 cm van de vloer. Kan de wasmand er onder.

[ Bericht 1% gewijzigd door jpajs op 27-04-2015 23:14:41 ]
Jeroentje.
pi_152084993
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:56 schreef jpajs het volgende:

[..]

Schuifdeurtjes schuiven langs de wand en klappen niet de kamer of douche in. Als je het mooi wilt en geld hebt is zo'n barn schuifdeur met gefrost hardglas wel heel erg mooi.

Wandje zou 6 cm kunnen met ruimte voor leiding werk. Frame 40 mm blikprofiel om de 25 cm ongeveer. 9 mm wbp plaat badkamerzijde ( kan dunner door een profiel extra) en een underlayment plaatje aan de droge kant. Alle hoeken band en insmeren krijg je het super waterdicht.
Dat van die schuifdeuren klopt, er komt in de huidige situatie ook een schuifdeur namelijk :P. Volledig matglas als daar budget voor is, maar waarschijnlijker een 'normale' deur met matglazen ramen.

Zie hier K&W / Chico's voormalig woningbouw flatje: kopen en slopen !

Ik vind het een interessante optie, het speelt nu wel in mijn hoofd, misschien leg ik het wel voor aan de loodgietermensen om van hen te horen of het een mogelijkheid is :).
pi_152085349
Voor schakelmateriaal heb ik wel een adresje :@
  maandag 27 april 2015 @ 23:18:17 #159
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_152085440
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 22:08 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je weet dat een dubbele meter tegenwoordig amper meer uitkan ?
Daarvoor moet je eigenlijk meer als de helft van je elektraverbruik s`nachts of in het weekend hebben.
Ze zitten juist in oudere huizen en dan ga je dus juist 's nachts wassen zoals ik aankaartte...
Ik zei nergens dat ze een dubbele meter moest nemen hè ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_152100836
Ik heb ook een (digitale) dubbele meter (zelfs 4 dubbel, ook voor terugleveren van energie).
Maar ik gebruik gewoon enkeltarief.
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:42:49 #161
244125 laziness
pi_152101393
Kan dat? Dat wist ik niet! Ik dacht dat je verplicht moest dan.
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:55:57 #162
422610 Barrah
pi_152101744
Meeste maatschappijen zetten je automatisch op dubbeltarief als ze zien dat je een dubbele meter hebt maar je kunt gewoon voor enkel kiezen. Drie keer raden waarom veel maatschappijen je niet gelijk bij je aanvraag laten kiezen...
  Vis een optie? woensdag 29 april 2015 @ 18:50:32 #163
70532 loveli
N
pi_152131308
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:55 schreef Barrah het volgende:
Meeste maatschappijen zetten je automatisch op dubbeltarief als ze zien dat je een dubbele meter hebt maar je kunt gewoon voor enkel kiezen. Drie keer raden waarom veel maatschappijen je niet gelijk bij je aanvraag laten kiezen...
Oi, dat wist ik ook niet :')
crap in = crap out
  woensdag 29 april 2015 @ 19:23:15 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_152132154
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:42 schreef laziness het volgende:
Kan dat? Dat wist ik niet! Ik dacht dat je verplicht moest dan.
Nee, je kan het gewoon aanvragen bij je energieleverancier. Het ding telt wel door op nachtstroom en gewone stroom zeg maar, maar je betaalt gewoon voor alle stroom hetzelfde.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_152133813
Waarom zou je dat willen... Het is niet zo dat dag tarief dan opeens hoger wordt dus je bent altijd goedkoper uit, toch?

Ik zit ook dubbel en doe de was altijd in het weekend enzo.
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 29 april 2015 @ 21:32:24 #166
422610 Barrah
pi_152136763
Lekker offtopic allemaal dit, maar afijn.
Het dagtarief ligt bij een dubbele meter hoger dan het enkeltarief, dus je zult dit verschil via het nachttarief eerst moeten terugverdienen voor je er voordeel uit kunt halen.

quote:
Een vuistregel volgens ConsuWijzer is: het energieverbruik is per jaar meer dan 3500 kWh, én minstens de helft van deze energie wordt tijdens de daluren gebruikt. In dat geval kan het voordeliger zijn om te kiezen voor dubbeltarief.
Bron en meer info: Gaslicht.com

Dus je moet in de periode tussen 21:00 (soms is dit 23:00) en 7:00 en in de weekenden tenminste de helft van al je energie verbruiken. Voor de meeste gezinnen is het hiervoor niet genoeg om 's nachts te wassen. Zij zullen daarnaast overdag nog minder energie moeten gebruiken.

Mijn energieverbruik ligt sowieso onder de 3500 kWh per jaar. Daarnaast koken we op inductie (en nee, ik weiger om middernacht te dineren :6 ) en hebben we een vrij zuinige wasmachine en droger (warmtepomp). Ik weet hiermee zeker dat dubbeltarief voor mij altijd duurder is, ook al zou ik nog zo mijn best doen om overdag zo weinig mogelijk te verbruiken.
  woensdag 29 april 2015 @ 21:39:48 #167
244125 laziness
pi_152137034
Wij hadden een dubbele meter en vanaf 23:00uur. Als ik dat geweten had :o
Bedankt voor de info want straks krijgen we een 4 dubbel dus dat moet ik bij opstarten meteen goed aan gaan vragen!

Terug naar Chico dr huisje ;)
pi_152137085
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 20:16 schreef Gieliovd het volgende:
Waarom zou je dat willen... Het is niet zo dat dag tarief dan opeens hoger wordt dus je bent altijd goedkoper uit, toch?
Niet dus :W Valt me tegen van je Gieliovd _O-
Als het zo simpel was dan had iedereen natuurlijk dubbel tarief ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:32 schreef Barrah het volgende:
Lekker offtopic allemaal dit, maar afijn.
Alles voor het goede doel, er zijn weer een paar Fokkers wakker geschud. :Z

[ Bericht 12% gewijzigd door bluemoon23 op 29-04-2015 21:48:11 ]
pi_152137935
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:41 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Valt me tegen van je Gieliovd _O-

[..]

;(
pi_152140248
Ach zoveel valt er op het moment niet te vertellen over het huisje, er komen deze week wat pro's langs met offertes voor het waterwerk. Eerste indicatie is dat het ongeveer 3 dagen werk gaat zijn :). Als dat klopt, dan blijft er misschien wel budget over om de badkamer te láten tegelen :P.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:07:55 #171
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152179942
Update: maandag (om 7 uur 's morgens ;( ) komt er een zzp'er langs die in ongeveer 3 dagen alle radiatorbuizen zo netjes mogelijk tegen de muren aan gaat zetten, waterleidingen verlegt in toilet/badkamer/keuken en de afvoer aanpast. We gaan de vloer in de badkamer niet openbreken omdat de gemeente faalde met het leveren van de bouwtekeningen en we dus niet weten waar het (loden) verbindingsstuk in de badkamervloer zit (en als je dat sloopt moet blijkbaar alles eruit gesloopt worden met bijbehorende overlast voor de onderburen). Afvoer van de wastafel/wasmachine zullen dus via de keuken lopen, en in de douche komt misschien een 'mooi' doucheputje als alternatief voor een douchedrain. Zoals onderstaand plaatje. Offertes varieerden trouwens heel erg voor hetzelfde werk/materiaal :o.

Sinds een paar dagen heb ik in mn hoofd dat ik de kozijnen en deuren (binnenshuis) ook wil verven: ze zijn nu een soort 'dit was ooit wit maar we hebben het lang niet schoongemaakt en roken binnen'-kleurtje. En we hadden nog niet genoeg te doen :').

De kozijnen zijn zo te zien gelakt(?) want ze glimmen een beetje. Niet overal is die lak dekkend/netjes aangebracht, maar over het algemeen wel. Wat is de normale procedure als je ze opnieuw wil verven/lakken (zijdeglans)? :+ Opschuren en er overheen (met van die 'speciale' lak voor kozijnen van volgens mij Sikkens, van dat stoot- en krasvaste spul), of eerst een primer aanbrengen? Of helemaal kaal branden en vanaf het hout opbouwen?

(zal vanmiddag even een foto maken van de deuren ter illustratie :P Edit, zie onder)

[ Bericht 6% gewijzigd door Chicolade op 01-05-2015 21:46:30 ]
pi_152188424
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:07 schreef Chicolade het volgende:

De kozijnen zijn zo te zien gelakt(?) want ze glimmen een beetje. Niet overal is die lak dekkend/netjes aangebracht, maar over het algemeen wel. Wat is de normale procedure als je ze opnieuw wil verven/lakken (zijdeglans)? :+ Opschuren en er overheen (met van die 'speciale' lak voor kozijnen van volgens mij Sikkens, van dat stoot- en krasvaste spul), of eerst een primer aanbrengen? Of helemaal kaal branden en vanaf het hout opbouwen?
Kaal halen is niet nodig als de boel niet bladdert/goed vast zit en er niet te grote beschadigingen in de laklaag zijn. Grondverf is goedkoper dan aflak, en dekt vaak ook beter over bestaande lagen dus is in de meeste gevallen wel aan te raden. Sikkens is een prima merk, neem wel goede kwasten erbij, maakt een hoop verschil (dus geen bouwmarkt rommel). Eventueel rollers van een degelijk merk zoals Anza kopen, neem dan vachtrollers.

Stappenplan:
1. ontvetten met Universol o.i.d.
2. Schuren (machinaal of met de hand), eerst grof indien nodig (als de laklaag in slechte staat is), daarna met korrel 180 fijn schuren.
3. Stofvrij maken.
4. Kale plekken bijgronden en licht opschuren, plamuren waar nodig.
5. Volledig gronden en licht opschuren na 24 u.
6. Afnemen met een kleefdoekje om het laatste schuurstof eraf te halen, niet hard drukken maar lichtjes over het houtwerk gaan.
7. Aflakken.
8. Opschuren na 24 u.
9. Definitief aflakken.

Lijkt een hele lijst, maar dit is wel de manier om perfect schilderwerk af te leveren. Vaak wordt er niet tussen elke laag door geschuurd, zolang de verf nog niet volledig doorhard is, dit kan niet veel kwaad maar is net wat minder strak. Ontvetten doe je voor het schuren om te voorkomen dat je het vet in het houtwerk schuurt, stap 1 en 2 kunnen dus niet worden omgedraaid.
Afplaktape direct na het schilderen verwijderen als de verf nog nat is, anders krijg je geen strakke randen en laat de tape lijmresten achter / moeilijker te verwijderen. Voor elke verflaag opnieuw afplakken.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel, succes!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 21:45:28 #173
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152193387
^O^ Dankjewel! Zal het morgen voorleggen aan mijn moeder, kijken of die zin heeft in een 'projectje' ;).

Resultaat van de afgelopen 2 avonden: oude keuken eruit, provisorische bovenkast met emmer als 'wasbak' erin :P. (en na het maken van de foto het nieuwe wandje in de stuc-primer gezet).

En begonnen met het verwijderen van het 'plafond' van de gangkast, zodat daar komende week een expansievat opgehangen kan worden :).

zaterdag 2 mei 2015 @ 20:00:18 #174
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152215197
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:45 schreef Chicolade het volgende:
^O^ Dankjewel! Zal het morgen voorleggen aan mijn moeder, kijken of die zin heeft in een 'projectje' ;).

Resultaat van de afgelopen 2 avonden: oude keuken eruit, provisorische bovenkast met emmer als 'wasbak' erin :P. (en na het maken van de foto het nieuwe wandje in de stuc-primer gezet).

[ afbeelding ]

En begonnen met het verwijderen van het 'plafond' van de gangkast, zodat daar komende week een expansievat opgehangen kan worden :).

Let er wel op dat een expansievat bereikbaar moet zijn voor controle. Tevens moet deze in de retour geplaatst worden, zo dicht mogelijk bij de ketel. De reden hiervoor is dat het zo dicht mogelijk bij een ketel in de retour moet zitten is, omdat de pomp het water door de leidingen perst, tot aan het vat. Vanaf het vat treedt er een onderdruk op en dat wil je niet in een systeem. Wel een mooie ketel trouwens, een Intergas HRE. ^O^
Share your talent, move the world.
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:55:41 #175
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152218587
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 14:15 schreef loveli het volgende:

[..]

Hornbach neemt bejaard personeel aan zodat ze bepaalde premies niet hoeven te betalen, mede daarom zijn ze zo goedkoop. Op gebied van arbeidsvoorwaarden ben ik geen fan.
/offtopic
Die arbeidsvoorwaarden heb je als klant geen last van. Wil je echt goed advies ben je toch aangewezen op de installateurs.
pi_152222005
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:00 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Let er wel op dat een expansievat bereikbaar moet zijn voor controle. Tevens moet deze in de retour geplaatst worden, zo dicht mogelijk bij de ketel. De reden hiervoor is dat het zo dicht mogelijk bij een ketel in de retour moet zitten is, omdat de pomp het water door de leidingen perst, tot aan het vat. Vanaf het vat treedt er een onderdruk op en dat wil je niet in een systeem. Wel een mooie ketel trouwens, een Intergas HRE. ^O^
Even op inhaken aangezien ik dezelfde ketel (24/18) heb en het expansievat ook hoger wil gaan plaatsen, als ik hem ongeveer een halve meter boven de ketel ophang moet dat geen problemen opleveren lijkt me? En de vulkraan zit nu achter het expansievat, kan ik die dan ook tussen de ketel en het expansievat in de leiding zetten of gaat dat niet vanwege het onderdruk verhaal?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jullie ketel heeft trouwens zo'n mooi gootje tussen de inlaatcombinatie en het overstortventiel zitten, kan je ergens zien of die van intergas zelf afkomt of een universeel ding is? :)
  zondag 3 mei 2015 @ 08:49:33 #177
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152227873
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 23:40 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Even op inhaken aangezien ik dezelfde ketel (24/18) heb en het expansievat ook hoger wil gaan plaatsen, als ik hem ongeveer een halve meter boven de ketel ophang moet dat geen problemen opleveren lijkt me? En de vulkraan zit nu achter het expansievat, kan ik die dan ook tussen de ketel en het expansievat in de leiding zetten of gaat dat niet vanwege het onderdruk verhaal?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jullie ketel heeft trouwens zo'n mooi gootje tussen de inlaatcombinatie en het overstortventiel zitten, kan je ergens zien of die van intergas zelf afkomt of een universeel ding is? :)
Je kan rustig je expansievat verplaatsen, ook kan de vulkraan in de leiding gemonteerd worden. Voor wat dat gootje betreft, dat is een onderdeel van een aansluitset. Bij de TS lopen de leidingen achter de ketel langs. De ketel is gemonteerd aan een opbouwframe.
http://www.warmteservice.nl/search?text=093127
  zondag 3 mei 2015 @ 11:13:30 #178
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152229159
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 20:00 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

De nieuwe afstand (in buislengte) zou ongeveer 1m verder zijn dan nu. Is dat te ver weg? De installateur kwam zelf met het voorstel om het zo te doen. Vat blijft inderdaad bereikbaar, we plaatsen het plafond niet terug (maar zetten er een 'plank' in die je eruit kan tillen, zoals de planken in je keukenkastje).

Ja is dit een mooie ketel? :P Ik heb er 0 verstand van, en had eigenlijk de gebruikelijke woningbouwrommel verwacht.
pi_152229943
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2015 08:49 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Je kan rustig je expansievat verplaatsen, ook kan de vulkraan in de leiding gemonteerd worden. Voor wat dat gootje betreft, dat is een onderdeel van een aansluitset. Bij de TS lopen de leidingen achter de ketel langs. De ketel is gemonteerd aan een opbouwframe.
http://www.warmteservice.nl/search?text=093127
Ohja, ik zie de radiatorbuizen idd achter de ketel naar boven lopen nu, kan natuurlijk niet via een kruipruimte in een appartement :P. Kwam via jouw link wel bij een artikelnr voor een losse goot uit, moet ook wel passen lijkt me.

https://www.sanispecials.nl/Intergas-afvoergoot-onderaan-sluitset-HRE-844987-p-44751.html

Ben het leidingwerk wat aan het omleggen in de ketelruimte, want ik wil er ook als voorraadkast gebruik van gaan maken. CV leidingen heb ik al geheel vernieuwd en langs de muur gelegd, en door een van jouw posts er meteen een paar service-afsluiters tussen gezet. ^O^
Scheelt weer de installatie (deels) aftappen als ik het expansievat straks verplaats.
  zondag 3 mei 2015 @ 12:34:00 #180
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152230493
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 11:13 schreef Chicolade het volgende:

[..]

De nieuwe afstand (in buislengte) zou ongeveer 1m verder zijn dan nu. Is dat te ver weg? De installateur kwam zelf met het voorstel om het zo te doen. Vat blijft inderdaad bereikbaar, we plaatsen het plafond niet terug (maar zetten er een 'plank' in die je eruit kan tillen, zoals de planken in je keukenkastje).

Ja is dit een mooie ketel? :P Ik heb er 0 verstand van, en had eigenlijk de gebruikelijke woningbouwrommel verwacht.
Die extra meter zal geen problemen geven.
  zondag 3 mei 2015 @ 12:34:14 #181
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152230498
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 12:04 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ohja, ik zie de radiatorbuizen idd achter de ketel naar boven lopen nu, kan natuurlijk niet via een kruipruimte in een appartement :P. Kwam via jouw link wel bij een artikelnr voor een losse goot uit, moet ook wel passen lijkt me.

https://www.sanispecials.nl/Intergas-afvoergoot-onderaan-sluitset-HRE-844987-p-44751.html

Ben het leidingwerk wat aan het omleggen in de ketelruimte, want ik wil er ook als voorraadkast gebruik van gaan maken. CV leidingen heb ik al geheel vernieuwd en langs de muur gelegd, en door een van jouw posts er meteen een paar service-afsluiters tussen gezet. ^O^
Scheelt weer de installatie (deels) aftappen als ik het expansievat straks verplaats.
Graag gedaan.
  maandag 4 mei 2015 @ 20:53:12 #182
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152276266
Zo, afgelopen weekend weer aan het slopen geweest. Soms kom je ook leuke verrassingen tegen tijdens het slopen: een schroevendraaier en een Chinese kalender van 25 jaar geleden :P. Voorzetwandje in het toilet is er nu helemaal uit, daar komt een nieuw wandje (maar eerst leidingwerk aan laten leggen).

Alle tegels uit de keuken gesloopt met hulp van een slijptol en mijn schoonvader. Stoffige bende was dat :P.

En de loodgieter/installateur heeft vandaag flink meters gemaakt met het beugelen en fatsoenlijk aanleggen van de CV. Geen maffe T-stukken midden in de gang meer O+. Radiator in de keuken is ook al verplaatst naar zijn nieuwe plekje op de muur ernaast.

(hier komt nog een koof)

Leidingen ingefreesd in de dekvloer O+. Man man man wat mooi.

Pijnpuntje: rookgasafvoer zit nog niet gebeugeld (die beugel hangt naar beneden) en dat stuk rechtsachter zit ook niet vast (foto van plafond toilet, zie onder). Dus daar gaan we de verkoper nog wel even op aanspreken, het is bij hen bekend dat dit niet goed is aangesloten (en op deze manier gaan we de ketel niet aanzetten). Als zij het niet snel regelen, dan vragen we 'onze' installateur om dit ook aan te sluiten (maar dit is volgens de VvE verantwoording van de woningbouw).

dinsdag 5 mei 2015 @ 11:30:43 #183
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152291923
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:53 schreef Chicolade het volgende:
Zo, afgelopen weekend weer aan het slopen geweest. Soms kom je ook leuke verrassingen tegen tijdens het slopen: een schroevendraaier en een Chinese kalender van 25 jaar geleden :P. Voorzetwandje in het toilet is er nu helemaal uit, daar komt een nieuw wandje (maar eerst leidingwerk aan laten leggen).

[ afbeelding ]
Leidingen ingefreesd in de dekvloer O+. Man man man wat mooi.

Pijnpuntje: rookgasafvoer zit nog niet gebeugeld (die beugel hangt naar beneden) en dat stuk rechtsachter zit ook niet vast (foto van plafond toilet, zie onder). Dus daar gaan we de verkoper nog wel even op aanspreken, het is bij hen bekend dat dit niet goed is aangesloten (en op deze manier gaan we de ketel niet aanzetten). Als zij het niet snel regelen, dan vragen we 'onze' installateur om dit ook aan te sluiten (maar dit is volgens de VvE verantwoording van de woningbouw).

Schiet al mooi op, bij jullie. Mooie radiator, met die panelen erop. :) weggewerkte leidingen is ook netjes. Wat ik persoonlijk niet zo netjes vind, is dat de loodgieter de kunststof leiding tot aan de radiatorkraan heeft gemaakt.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:45:29 #184
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152292289
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:30 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Schiet al mooi op, bij jullie. Mooie radiator, met die panelen erop. :) weggewerkte leidingen is ook netjes. Wat ik persoonlijk niet zo netjes vind, is dat de loodgieter de kunststof leiding tot aan de radiatorkraan heeft gemaakt.
Er komt een radiatorombouw om dat deel heen! We laten de vensterbank verlengen zodat we erop kunnen zitten, dus die buis is dan niet meer zichtbaar. Hij heeft hier van ons toestemming voor gekregen :). Ook omdat wij liever geen koppelstukken op onbereikbare plekken hebben (zoals in de vloer).
  dinsdag 5 mei 2015 @ 12:40:22 #185
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152293669
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 11:45 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Er komt een radiatorombouw om dat deel heen! We laten de vensterbank verlengen zodat we erop kunnen zitten, dus die buis is dan niet meer zichtbaar. Hij heeft hier van ons toestemming voor gekregen :). Ook omdat wij liever geen koppelstukken op onbereikbare plekken hebben (zoals in de vloer).
Dan zie je er inderdaad niks van weer. Houd er wel rekening mee dat de radiator een sterk verminderde afdracht van warmte heeft, als je een ombouw monteerd. Dergelijke koppelstukken zijn persverbindingen, die mogen in de vloer, maar dat even terzijde. :)
pi_152294376
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 12:40 schreef cvboer2 het volgende:
Houd er wel rekening mee dat de radiator een sterk verminderde afdracht van warmte heeft, als je een ombouw monteerd.
Maar, maar het leek zo mooi in de Vt-wonen -O-
  dinsdag 5 mei 2015 @ 13:12:53 #187
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152294721
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 13:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Maar, maar het leek zo mooi in de Vt-wonen -O-
Tja, daar zitten nou eenmaal geen mensen die verstand hebben van cv-techniek.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 13:26:25 #188
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152295120
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 13:12 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Tja, daar zitten nou eenmaal geen mensen die verstand hebben.
Fixed

On topic, als het weloverwogen is, dan prima. :)
  dinsdag 5 mei 2015 @ 23:07:39 #189
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152316499
Ombouw komt er niet omdat het zo mooi is, vind een radiator als deze prima om in zicht te hebben, maar zodat we de vensterbank kunnen verlengen en daar lekker in kunnen zitten. Hij is nu wat ondiep om daar uitgebreid te zitten :). Het is wel nu al mijn favoriete plek in huis, raam op het zuiden en lekker naar buiten kijken.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 23:16:02 #190
422610 Barrah
pi_152316826
Ik snap jullie wens! Zeker als je het zelf gaat maken kun je het rendementsverlies beperken met flinke gaten aan de bovenkant en aan de onderkant van de voorkant, zodat de lucht nog zo goed mogelijk langs je radiator kan circuleren.
  woensdag 6 mei 2015 @ 09:26:49 #191
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152322408
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 23:16 schreef Barrah het volgende:
Ik snap jullie wens! Zeker als je het zelf gaat maken kun je het rendementsverlies beperken met flinke gaten aan de bovenkant en aan de onderkant van de voorkant, zodat de lucht nog zo goed mogelijk langs je radiator kan circuleren.
We willen een bevriend meubelmaker inschakelen om de ombouw te maken, en we willen hem vragen om 'verwijderbare' panelen erop te zetten zodat we die kunnen verwijderen als er even flink gestookt moet worden. Eigenlijk verwachten we niet die radiator veel te gebruiken: het is de zuidkant en we trekken eerder een extra trui aan dan dat we gaan stoken (komt uit de tijd dat ik in een studentenhuis woonde met een gaskachel in de woonkamer en verder nergens verwarming).
  woensdag 6 mei 2015 @ 10:01:49 #192
422610 Barrah
pi_152323234
Ik woonde ooit in een vergelijkbaar appartementje op het zuiden. Succes in de zomermaanden 8-)

Verwijderbare panelen is een goed idee. Als je daarnaast bovenin een paar sleuven maakt en aan de onderkant een paar centimeter vrijlaat zal die radiator al heel wat doen zonder dat die panelen er uit hoeven. Je zou de voorkant ook kunnen laten bekleden met een doek of met webbing zodat het niet helemaal dicht is.
  woensdag 6 mei 2015 @ 12:27:34 #193
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152326964
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 10:01 schreef Barrah het volgende:
Ik woonde ooit in een vergelijkbaar appartementje op het zuiden. Succes in de zomermaanden 8-)

Verwijderbare panelen is een goed idee. Als je daarnaast bovenin een paar sleuven maakt en aan de onderkant een paar centimeter vrijlaat zal die radiator al heel wat doen zonder dat die panelen er uit hoeven. Je zou de voorkant ook kunnen laten bekleden met een doek of met webbing zodat het niet helemaal dicht is.
Naast een radiatorombouw kijken we inderdaad ook naar iets van schaduwdoek/gordijnen om de warmte buiten te houden in de zomer :+. Afgelopen weekend was het af en toe al niet meer te houden zo warm direct achter het raam.
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:17:44 #194
422610 Barrah
pi_152328457
Niks werkt zo goed als doeken aan de buitenkant. Bij je balkon is dat vrij makkelijk te fixen. Ik had daar mijn werkkamer, ideaal.
  woensdag 6 mei 2015 @ 13:24:17 #195
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152328700
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 13:17 schreef Barrah het volgende:
Niks werkt zo goed als doeken aan de buitenkant. Bij je balkon is dat vrij makkelijk te fixen. Ik had daar mijn werkkamer, ideaal.
Ik moet nog even overleggen met de VvE: we krijgen over een paar weken/maanden een uitgebreide gevelrenovatie en als ze toestemming geven dan kan ik meteen hun steigers gebruiken (raam zit naast het balkon).
pi_152330400
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:32 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Kaal halen is niet nodig als de boel niet bladdert/goed vast zit en er niet te grote beschadigingen in de laklaag zijn. Grondverf is goedkoper dan aflak, en dekt vaak ook beter over bestaande lagen dus is in de meeste gevallen wel aan te raden. Sikkens is een prima merk, neem wel goede kwasten erbij, maakt een hoop verschil (dus geen bouwmarkt rommel). Eventueel rollers van een degelijk merk zoals Anza kopen, neem dan vachtrollers.

Stappenplan:
1. ontvetten met Universol o.i.d.
2. Schuren (machinaal of met de hand), eerst grof indien nodig (als de laklaag in slechte staat is), daarna met korrel 180 fijn schuren.
3. Stofvrij maken.
4. Kale plekken bijgronden en licht opschuren, plamuren waar nodig.
5. Volledig gronden en licht opschuren na 24 u.
6. Afnemen met een kleefdoekje om het laatste schuurstof eraf te halen, niet hard drukken maar lichtjes over het houtwerk gaan.
7. Aflakken.
8. Opschuren na 24 u.
9. Definitief aflakken.

Ik kan een heel eind met je meegaan maar stap 5 (alles opnieuw gronden) is echt overbodig als je niet qua kleur iets totaal anders kiest. Als je van blauwe naar witte kozijnen gaat zou ik het doen maar anders niet, dan volstaat het plaatselijk gronden van de kaalgeschuurde en/of de geplamuurde plekjes om daar vervolgens over te gaan aflakken.

Verder zou ik het tussendoor schuren van de laklaag doen met schuurvlies ipv schuurpapier. Schuurvlies houdt de verse reeds aangebrachte laklaag wat beter intact.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_152344550
Wow mooi zeg.

Ik heb ook schuifdeuren naar de woonkamer en keuken.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_152347340
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 14:13 schreef mister_white het volgende:
Verder zou ik het tussendoor schuren van de laklaag doen met schuurvlies ipv schuurpapier. Schuurvlies houdt de verse reeds aangebrachte laklaag wat beter intact.
Goede aanvulling, helemaal met je eens.
Volledig gronden vind ik altijd wel prettig, dan is de hechting lekker en dekt de aflak goed. Vaak zijn de kozijnen vergeeld, met een laag grondverf heb je het zo weer wit. Indien goed gegrond volstaat vaak een keer aflakken. Kan me wel voorstellen dat jij dat niet doet, ieder doet het op zijn eigen manier.
pi_152362024
We zijn nu bezig met de ombouw van het toilet. Op een houten frame (vuren latten 44 dik) willen we OSB klasse 3 platen van 18mm bevestigen, en hierop tegelen. Daar zou je speciale flex tegellijm voor moeten gebruiken.

Zie ik iets over het hoofd, of is dit inderdaad de makkelijkste/goedkoopste/gebruikelijke manier om de ombouw te maken? Ik zie online dingen als watervast multiplex (a 50 euro per plaat tov 10 euro per OSB plaat) en watervaste gipsplaten (dubbele laag gebruiken) voorbij komen als andere opties.
pi_152362169
Leuk project. Dit is in vp, niet?
pi_152402695
Gips is makkelijker te tegelen maar niet stevig genoeg bij 1 laag.
Eenvoudige oplossing die ik nog mis, is eerst OSB en daar gipsplaat overheen. ;)
Gipsplaten voorstrijken en betegelen.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 22:21:42 #202
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152443174
Halverwege het weekend update. In de badkamer en toekomstige slaapkamer zitten de inbouwdozen voor elektra en schakelaars in de muur. Helft al afgesmeerd (geen foto's van) en volgend weekend draden trekken (incl aarde). Dozen vastzetten met snelgips ging dramatisch :'), mn schoonpa vond het ook rotspul als je meer dan 2 dozen moet vastzetten. Dus rest afgesmeerd met roodband. Kon ik meteen een beetje oefenen voordat ik aan het stucen begin :+.

Toilet heeft een inbouwframe, maar dat stond netjes waterpas en 'recht' en toen bleken alle muren zo scheef te zijn dat hij weer los mocht en we morgen opnieuw een poging gaan doen om de ombouw recht te krijgen :+.

Waterleidingen en afvoer in de keuken zit erin. We gaan de loodgieter nog wel vragen of er nog een zwanenhals/waterstop op moet, want je hoort de stromen in de standleiding nu ook bij de CV en dat geeft risico op stank?

En de bouwmaterialen voor de voorzetwand werden niet vandaag bezorgd maar komen maandag. Dus nu moeten we maar hopen of we iemand uit onze omgeving op kunnen trommelen om te helpen met de 3 meter lange gipsplaten die 2 verdiepingen omhoog moeten via een smal trappenhuis :{.
  zondag 10 mei 2015 @ 21:06:22 #203
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152470283
Stiekem is dit best een leuke fase, zo halverwege tussen het slopen en opbouwen in :P. De toekomstige slaapkamer begint steeds meer op een kamer te lijken (ipv een bouwplaats) nu de elektra is afgesmeerd. Het kozijn ga ik misschien nog aanvallen met een zaag, die radiatorbuis die er zo nét overheen loopt is niet helemaal mijn smaak.

Op de dozen zitten van die leuke fancy dekseltjes met een sensor zodat je ze na het stucen nog terug kan vinden :+.
  zondag 10 mei 2015 @ 23:09:38 #204
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152475855
Schiet mooi op hier ^O^ . Wat ga je op de vloer leggen?
  maandag 11 mei 2015 @ 07:16:05 #205
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_152480521
Ik zou overal wel een zwanenhals op doen!
O+
  maandag 11 mei 2015 @ 10:56:44 #206
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152483738
quote:
10s.gif Op zondag 10 mei 2015 23:09 schreef cvboer2 het volgende:
Schiet mooi op hier ^O^ . Wat ga je op de vloer leggen?
Laminaat :). Welke kleur weet ik nog niet, in de winkels vallen we elke keer weer voor dezelfde roodbruine tint, maar het is wel een vrij donkere vloer (en ik weet niet of ik het niet te donker vind). Maar daar zijn we nog niet heel hard mee bezig, eerst tegels voor de badkamer kiezen en zorgen dat we weer een werkend toilet hebben :+.

quote:
14s.gif Op maandag 11 mei 2015 07:16 schreef Saisai het volgende:
Ik zou overal wel een zwanenhals op doen!
Loodgieter komt volgende week inderdaad terug om een zwanenhalsje erin te maken :).
  dinsdag 12 mei 2015 @ 08:14:35 #207
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_152514232
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 10:56 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Laminaat :). Welke kleur weet ik nog niet, in de winkels vallen we elke keer weer voor dezelfde roodbruine tint, maar het is wel een vrij donkere vloer (en ik weet niet of ik het niet te donker vind). Maar daar zijn we nog niet heel hard mee bezig, eerst tegels voor de badkamer kiezen en zorgen dat we weer een werkend toilet hebben :+.

[..]

Loodgieter komt volgende week inderdaad terug om een zwanenhalsje erin te maken :).
die druk je er gewoon zelf op hoor :?
O+
  dinsdag 12 mei 2015 @ 08:23:18 #208
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152514314
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 08:14 schreef Saisai het volgende:

[..]

die druk je er gewoon zelf op hoor :?
Tussen de CV en de afvoer zit alles vrij strak (en verlijmd), maar in theorie zouden we het zelf kunnen ja. Voor de andere aansluitingen hebben we al de onderdelen gekregen voor als de wasmachine/vaatwasser gemonteerd worden, dus dat doen we inderdaad zelf :).

Gister het hout en de gipsplaten voor de tussenwand naar boven getild (wat een drama die bezorgtijden, ze zouden om 12 uur komen en dat werd uiteindelijk na half 3, met een telefoontje 'we komen over een kwartiertje dus zorg dat je er bent' dat anderhalf uur later werd).
  zondag 17 mei 2015 @ 18:43:42 #209
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152686051
In de badkamer van kale muur naar voorstrijken met betokontakt naar de eerste laag goudband. Wilde er eigenlijk stucmortel op smeren om te egaliseren, maar ze hadden bij de hornbach niet alle spullen en we willen wel zo snel mogelijk 'tegelklaar' zijn. Dus voor het tegelen de hoeken afdichten met kimband en 099 dispersieprimer erover voor we kunnen tegelen.

Kleurverschillen zijn omdat deel gister en deel vandaag is gedaan

Sommige stukken gaan redelijk netjes, sommige stukken wat minder :+.

Verder zijn we een beetje in dubio wat we gaan doen met het toilet. De watermeter zit vreselijk in de weg, die willen we wegwerken in een koof maar hij steekt bijna net zo ver uit als het frame. Komend weekend tegelen, dus voor die tijd moet de ombouw af zijn (en moet ook wel een beetje bekend zijn wat we wel/niet gaan doen met die koof).

Dus de plannen voor komende week:
- Ombouw toilet in elkaar timmeren
- Tegels toilet behandelen met quartzprimer
- Ombouw + vloer toilet tegelen
- Muren badkamer egaliseren
- Start bouw tussenwandje woonkamer
- Wat meer elektra infrezen/aanleggen

En dan na het pinksterweekend de keuken uitzoeken *O*
pi_152687008
quote:
Verder zijn we een beetje in dubio wat we gaan doen met het toilet. De watermeter zit vreselijk in de weg, die willen we wegwerken in een koof maar hij steekt bijna net zo ver uit als het frame. Komend weekend tegelen, dus voor die tijd moet de ombouw af zijn (en moet ook wel een beetje bekend zijn wat we wel/niet gaan doen met die koof).

Mag je de watermeter verplaatsen? Zo ja dan zou je kunnen overwegen om hem veel hoger te hangen (boven het verlaagde plafond). Als je het plafond dan (deels) uitneembaar maakt kun je de meter altijd aflezen, zij het niet heel makkelijk, maar hoef je verder maar een paar buizen weg te werken in een koof of voorzetwandje.
  zondag 17 mei 2015 @ 19:23:55 #211
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152687435
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 19:12 schreef Doraj het volgende:

[..]

Mag je de watermeter verplaatsen? Zo ja dan zou je kunnen overwegen om hem veel hoger te hangen (boven het verlaagde plafond). Als je het plafond dan (deels) uitneembaar maakt kun je de meter altijd aflezen, zij het niet heel makkelijk, maar hoef je verder maar een paar buizen weg te werken in een koof of voorzetwandje.
Officieel mag alleen de netbeheerder de watermeter verplaatsen (a 500 euro oid), onofficieel willen we misschien een loodgieter vragen om hem inderdaad wat hoger te hangen als het moet :+. Op dit moment heeft wegtimmeren onze voorkeur, omdat we daar geen mensen voor in hoeven te huren (met bijbehorende kosten en wachttijden).
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:52:00 #212
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152745138
We hebben een blije ijsbeer aka toiletombouw gemaakt :P. Er moest aan de onderkant een hapje uit vanwege de afvoer (die iets verder naar voren steekt. Hopelijk wordt dit geen probleem als de pot er eenmaal hangt. Er komt een 'hele' tegel over het open stuk, maar dat is wel het deel waar de punt van de hangpot ook in drukt. En het frame staat toch net niet goed, de plaat heeft een 'buikje' over de afvoer, dus nu moeten er ringen of een dun stukje hout tussen de osb plaat en het houten frame zodat het geheel 3 mm naar voren komt }:|.

En hier misschien nog iemand interesse in de restanten van de oude badkamer? :+ V&A / [TK] Badkamerradiator, wastafel en deur
pi_152780392
"een blije ijsbeer"....... :)
ik moest even kijken..... en jawel, hij isser...... OMFG
pi_152784270
En vooruitlopend op de feiten: we moeten een doucheputje uitzoeken *O* :'). Dat klinkt triviaal, maar het huidige putje heeft een uitgang van 40 mm en ligt straks, als er een nieuwe vloer in de badkamer ligt, een 10mm lager dan zou moeten. De enige oplossing waarbij je niet hoeft te breken (wat onze voorkeur heeft, want loden leidingen die recht naar beneden gaan door gewapend/kiezelbeton en uitkomen in het plafond van de buren) is een renovatieput.

Ik wil er een waarbij je niet 'gewoon' een deksel over de oude put heen legt (met het oude putje incl deksel er nog onder), maar een waarbij de nieuwe deksel ook een pijpje heeft en zelf als stankafsluiter werkt. Wat ik precies wil, bestaat bij 3 bedrijven en kan ik op het hele internet bijna nergens vinden :P.

Het wordt geen mooie put (ik heb liever een vierkant patroon) maar wel functioneel en het zal een heleboel tijd/geld schelen. Of ik laat onderstaand putje aanpassen zodat het past op bovenstaand systeem, maar ik weet niet eens wat voor bedrijven zoiets doen en dan is het argument 'betaalbaar' vast ook niet geldig meer :+.

zondag 24 mei 2015 @ 20:16:51 #215
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152925643
Het schiet niet op :{. Gister begonnen met het tegelen van het toilet, waren op de helft toen bleek dat 1 van de pakken tegels had met een afwijkende dikte, en uiteraard hadden we dat pak net op de muur geplakt, dus toen kon alles er weer vanaf (viel niet te fixen met tegellijm).

Vandaag opnieuw begonnen, veel kleine hoekjes en dunne randjes van een 8-10mm dikke tegel snijden duurt langer dan gehoopt. Maar wel erg blij met de keuze van de tegels qua kleur O+.

Morgen even niet klussen, maar keuken uitzoeken!
pi_152929224
Ooooh wat balen van die tegels -O-
  zondag 24 mei 2015 @ 23:05:51 #217
422610 Barrah
pi_152931932
Wildverband op een inbouwreservoir, dat is nieuw voor mij. Ben benieuwd naar het eindresultaat, veel succes!
pi_152940348
Ik zie op de foto ook nog wat aan,- en afvoerleidingen, komen die ook in een koof ?
Die naar boven lopen zijn niet zo'n probleem, maar die op de wand mogelijk wel.

Heb je rekening gehouden met de dikte van de koof i.r.t.het uitmeten van je wandcloset zodat deze mooi gecentreerd uitkomt.?

Of het moet je geen bal interesseren, maat wat dat betreft heb ik een apart trekje tussen de oren :)
  maandag 25 mei 2015 @ 11:53:33 #219
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152940720
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:33 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Ik zie op de foto ook nog wat aan,- en afvoerleidingen, komen die ook in een koof ?
Die naar boven lopen zijn niet zo'n probleem, maar die op de wand mogelijk wel.

Heb je rekening gehouden met de dikte van de koof i.r.t.het uitmeten van je wandcloset zodat deze mooi gecentreerd uitkomt.?

Of het moet je geen bal interesseren, maat wat dat betreft heb ik een apart trekje tussen de oren :)
Wandcloset gecentreerd kan niet, afvoer zit iets uit het midden ;( (en kon niet verplaatst worden vanwege asbest). Dus wandcloset zit niet in het midden, wat ook meteen de reden is dat we voor wildverband hebben gekozen: de tegels symmetrisch rond de pot plakken zou benadrukken dat de pot niet in het midden hangt (en als het niet volledig symmetrisch kan, dan maar alles behalve symmetrisch :+ ). De aan- en afvoerleidingen komen achter een voorzetwandje te zitten over de hele hoogte van het toilet (waardoor de pot nog verder uit het midden komt te zitten).
pi_152948061
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:53 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Wandcloset ....t/m.....te zitten).
Duidelijk verhaal. Je kan inderdaad niet altijd alles hebben en het geeft duidelijk aan dat er goed over nagedacht is! Dank voor de toelichting: ).
  dinsdag 26 mei 2015 @ 13:20:10 #221
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152972621
We hebben een keuken uitgezocht en gekocht *O*. Het is nog even wachten op de mooie plaatjes, maar deze week komen ze inmeten (vanwege alle gekke hoekjes en leidingen), en dan wordt hij rond de tweede week van juli geplaatst. Ja wordt geplaatst, heel decadent, maar met al die vage scheve muren wil ik liever niet verantwoordelijk zijn voor 'het past niet' en dan dagen puzzelen met kasten waar stukje uit gezaagd moeten worden. En we konden een goede deal krijgen inclusief montage, dus doe dat dan maar :+.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:31:55 #222
422610 Barrah
pi_152976567
Zelfs in onze rechttoe-rechtaan nieuwbouwwoning, met plaatsing tegen één muur en verder in de vrije ruimte, kwam de keukenboer nog inmeten. Kennelijk iets waarmee ze niet graag over één nacht ijs gaan en ik kan ze dit moeilijk kwalijk nemen :)

Voor de positie het leidingwerk was ik wel zelf verantwoordelijk. Ondanks dat het er op dat moment al zat. Hiernaar werd niet naar gekeken. Dit heb ik daarna dus zelf nog maar een keer of drie gecontroleerd :')
  vrijdag 29 mei 2015 @ 21:54:35 #223
440325 Chicolade
Chocolade
pi_153087390
Voor de nieuwsgierigen: plaatje dat we van de keukenverkoper gekregen hebben. Blad is 70cm diep (zodat er achter de kastjes ruimte is voor de afvoer enzo) en verhoogd tot 96cm. Het wordt een klein beetje een lange-mensen-huis zo :P.

Links zit bij ons een enorm raam (tot 2cm boven het werkblad), en boven de keukenkastjes komt een koof. Sfeer/kleuren kloppen niet helemaal met hoe ik het zou doen, muren worden wit en ik zou de planken met de kastjes uitlijnen :+. We krijgen witte kasten met een grijs werkblad:

En mijn grote trots: de kookplaat O+

En ik geloof dat een tegelzaag(blad) of slijpschijf geen overbodige luxe is, sinds een avondje hoekjes uit tegels knippen met een moniertang ben ik even uit de running wat dat soort klusjes betreft :+. Dag erna uiteraard gewoon verder gegaan, maar bloedende blaren doen toch wel meer pijn dan grappig is :').

maandag 1 juni 2015 @ 22:28:59 #224
440325 Chicolade
Chocolade
pi_153172501
Het begint ergens op te lijken *O*

Hebben uiteindelijk toch een diamantblad zonder segmenten gehaald voor de slijptol. Kan er geen nette rechte lijntjes mee trekken (want ding is zwaar en zonder geleider) maar het is goed genoeg om daarna het laatste stukje met de moniertang weg te knabbelen :).
pi_153354499
Hoe gaat het met je? Die hand ziet er pijnlijk en herkenbaar uit :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')