abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149473020
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

pi_149476985
Nu heeft ean weer hoge koorts. Ik moest nog wat voor carnaval ophalen, want verplicht verkleed op werk. Daarna ben ik doorgereden naar mijn ouders zodat vriend kon slapen.

Daar viel ean op de stoel in slaap en ze wil nu niks. Sac kreeg wel weer wat praatjes en nu stort ik in.

Mijn telefoon is dood aan het gaan. Iemand nog een suggestie ik wil hem niet bij een abo en geen iphone.
pi_149480017
Ik doe met je mee, fr.. :{ Hopelijk heb ik last van een griep die M mij heeft gegeven en ben ik de enige die er last van heeft. Moet er niet aan denken dat het hele gezin meedoet. Sterkte!

En ik zag dat Danic ook weer een beetje in het land der levenden is. Sterkte met het herstel :*

ow ow ow wat heb ik het koud.
pi_149480081
Sac stortte net op schoot weer in, weer heel erg aan het gloeien.

En ik heb het idd ijskoud en rugpijn. Vriend heeft het dan wel weer warm.
Oh en dorst van de verkoudheid mijn mond is ook echt droog blegh.
pi_149484545
Oh wat een zieken hier! Wij hadden het een paar weken geleden, maar gelukkig zijn we allemaal weer hersteld. Beterschap allemaal!!

LB, leuk van het handje lopen. Wat lief! En ook leuk om de foto's te zien van de meet. Op het kdv zeggen ze steeds tegen me: 'volgens de boekjes kunnen kinderen op deze leeftijd nog niet samen spelen, maar toch zien we duidelijk dat ze het doen'. I speelt kiekeboe-spelletjes met andere kindjes en dan schateren ze het uit! Zo ontzettend tof. Dus ik weet niet zo goed hoe het zit met vriendschappen. Het zal vast niet heel diep gaan allemaal, maar toch kunnen ze het duidelijk al leuk vinden om met elkaar bezig te zijn. En I trekt duidelijk meer naar bepaalde kindjes op het kdv toe dan naar anderen. Zoals O+ B.oris O+ .

We zijn begin van de avond uit eten geweest. I is helemaal gek van sushi. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149485471
Ziekenboegboks!

Hier een longontsteking te pakken. Net heerlijk aan de zuurstof gelegen in het ziekenhuis en nu met een shitload aan pillen puffers en sprays weer thuis.

Van mijn kant dus even stilte!
pi_149486655
Jemig, aapie! Wat een pech. Heel veel beterschap!

Ik heb even een opvoedkundig vraagje.

I heeft inmiddels best wat speelgoed vergaard. Ook vrij veel boekjes die we in een apart kastje voor haar in de woonkamer hebben gezet, waar ze zelf bij kan.

Nu heeft I dus nogal energiek/enthousiast gedrag waardoor ze allerlei speelgoed tegelijk pakt. Of een boekje pakt en dan na heel even kijken weer een nieuw boekje neemt. Zo gaat ze dan van het een naar het ander en ik zie hoe ze afgeleid raakt, doordat ze iets nieuws ziet.

Nu verwacht ik natuurlijk echt niet dat zij al veel concentratievermogen heeft. Wel vraag ik me af of alle kindjes dit hebben of dat het wel echt iets is wat I heeft? Verder vraag ik me af of het handig is dat zij dus zelf alles kan pakken. Is het misschien beter om het weg te zetten en haar minder keuzemogelijkheid te geven, zodat ze wat langer met een speeltje of een boekje bezig is? Of hoort dit gewoon bij de leeftijd?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149486882
Mijn meiden zijn ook zo Franny_G. Ik laat ze hun gang gaan. Rosalie gaat meestal mee in wat eva doet en ik merk dat die nu pas (wordt in mei 4) echt gericht kan spelen. Maar dan nog.....als ze het kleien zat is loopt ze zo van tafel.
Dus we zijn ze nu aan het leren om eerst op te ruimen en dan het volgende te pakken.
En dat is met het één strenger dan met het ander.
Klei moet gelijk opgeruimd worden, anders droogt het uit, maar poppenspul mag wel langer blijven slingeren. Zo lang het maar niet tè gek is.

Maar volgens mij heel normaal gedrag.
pi_149487167
Ferrari :*

Aapie :*

Franny, leuke foto O+
En Riley is ook van het korte concentratievermogen meestal. Ik heb ook een kastje met allemaal speelgoed van haar en ik laat haar dan meestal lekker spelen.
Ze pakt sommige dingen wel vaker dan het andere. Poppen worden nu bijvoorbeeld echt een tijdje mee gespeeld (mondje schoonmaken, meenemen op de trampoline).
  zondag 8 februari 2015 @ 21:24:01 #10
378192 -mandy-
I am who I am
pi_149488317
Beterschap voor alle zieke dreumesjes. :*

Leuke foto's van de meet. :D

Grr. Ik hoop dat er snel weer bibi-spenen te koop zijn.
Mijn dreumes weigerde vanavond om met een nieuwe difrax-speen te slapen. De bibi was kapotgebeten en de vuilbak in.
Veel theater, speen hield hij dramatisch hoog in de lucht vanuit zijn bed. Was het er niet mee eens.
Nu de laatste bibi van overdag maar voor 's nachts gedaan en overdag de difrax ... :?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_149491484
Franny, heel normaal!

En wat betreft samen spelen ligt het denk ik heel erg aan de andere kindjes. Een achternichtje van Isa was laatst op bezoek, 3 maandjes jonger dan Isa, en die twee konden dus NIET samen spelen. Alles was afpakken en huilen :D Maar Isa is wel stapelgek op haar grote nicht van 8. Als is "Sanna" voor en na, zo lief. Die spelen duidelijk wel samen. En een paar maandjes terug waren we met vrienden bij elkaar, meisje van een jaar ouder erbij, en die bleven elkaar maar kusjes en knuffels geven :D Het ligt er dus net aan hoe het klikt.
Sarcasme. Herken het.
pi_149499198
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:24 schreef -mandy- het volgende:
Beterschap voor alle zieke dreumesjes. :*

Leuke foto's van de meet. :D

Grr. Ik hoop dat er snel weer bibi-spenen te koop zijn.
Mijn dreumes weigerde vanavond om met een nieuwe difrax-speen te slapen. De bibi was kapotgebeten en de vuilbak in.
Veel theater, speen hield hij dramatisch hoog in de lucht vanuit zijn bed. Was het er niet mee eens.
Nu de laatste bibi van overdag maar voor 's nachts gedaan en overdag de difrax ... :?
Ik heb nog een Bibi speen liggen geen idee of het er een van de slechte batch is. wil je dat ik een foto maak? Wij gebruiken geen spenen nl.
pi_149500033
Franny, dat is heel normaal gedrag hoor :) Los daarvan ben ik er altijd wel een voorstander van om niet te veel speelgoed in het zicht te hebben, omdat ik merk dat mijn beide kinderen enorme keuzestress krijgen als er te veel is om uit te kiezen. Maar minder speelgoed voor het grijpen hebben met als doel dat ze langer de aandacht bij 1 iets houdt is denk ik iets te veel gevraagd ;)

Beterschap voor alle zieken!
pi_149501247
Dat is inderdaad normaal Franny. Ik heb dat thuis ook. Zoals Danic aangeeft gaat die van bijna 4 :o nu pas echt samen spelen of gericht spelen. O+

De jongste leert steeds beter communiceren. Beter praten. Maar vooral beter wat ze wil en hoe ze dat duidelijk moet maken. Vooral als ze tv wil kijken. Dan komt ze met de afstandsbediening van de Apple tv aangelopen en roept: aan? Dan is het duidelijk dat ze Marsha en de beer wil kijken. Waar ze echt dubbel om kan liggen. Dat vind ik zo schattig O+ Dan hoor je dr zo giechelen en zo als Marsha weer iets uithaalt waar de beer boos om wordt O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_149501460
Hier op het moment eeb bumba verslaving. Iets anders op tv is niet goed. Maja we kijken niet de hele dag op commando wat zij wil zien. De grote wil ook wel eens iets zien en soms kijken we gewoon wat er op tv komt en dus geen YouTube. (Sowieso is het niet de hele dag tv-kijk-tijd). Maar ik kan vandaag al niet meer tellen hoevaak het woord bumba genoemd is. Ze had zelfs de tv al aangezet.
En gisteren op een feestje ook een heuse driftbui dat ze geen bumba op tv hadden (tv mocht wel aan maar hebben geen pc er op aangesloten en geen smarttv.. ) ze snapte niet dat ze geen bumba op (wilde) zetten voor haar..
Best vermoeiend.. :P
pi_149501591
Sac heeft nog totaal geen interesse in de tv en ik hoop dat ze bumba ook aan haar voorbij laat gaan. Ik vind bumba echt verschrikkelijk sorry.

Maar idd erg vermoeiend hillie dat ze nog niet snappen wat er nu aan de hand is.
pi_149501640
Bumba vond de oudste ontzettend leuk. Fee vind het geen kloot aan gelukkig. Die gaat weer voor andere filmpjes. Hoe verschillende 2 meisjes die op elkaar lijken O+

De oudste kijkt bijna dagelijks Frozen :( Die heb ik dus ook al tig keer gezien }:|
  maandag 9 februari 2015 @ 10:38:59 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_149501696
Wij zijn bumba aan het uitfaseren, want wij werden er ook knettergek van. We introduceren nu het Zandkasteel en dat vindt ze ook erg leuk! Vooral de twee konijntjes, dan zit ze echt te lachen :D.
TV vindt ze echt geweldig helaas. En de tablets hebben ook geen geheimen meer voor haar :'). Als ik m pak, roept ze al: Bumba kijken! Of "steel kijken".

Ze begint nu kleuren te benoemen. 'Paasse boemetjes'. En gisteren was ze met een Nijntje knuffel aan het spelen, legde ze m aan de andere kant van haar, zegt ze: "andere kant" :D en zo heen en weer :').

Sowieso zijn het echt 2 of 3 woorden zinnetjes nu standaard. Ik vind het zo knap!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_149501809
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 10:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wij zijn bumba aan het uitfaseren, want wij werden er ook knettergek van. We introduceren nu het Zandkasteel en dat vindt ze ook erg leuk! Vooral de twee konijntjes, dan zit ze echt te lachen :D.
TV vindt ze echt geweldig helaas. En de tablets hebben ook geen geheimen meer voor haar :'). Als ik m pak, roept ze al: Bumba kijken! Of "steel kijken".

Ze begint nu kleuren te benoemen. 'Paasse boemetjes'. En gisteren was ze met een Nijntje knuffel aan het spelen, legde ze m aan de andere kant van haar, zegt ze: "andere kant" :D en zo heen en weer :').

Sowieso zijn het echt 2 of 3 woorden zinnetjes nu standaard. Ik vind het zo knap!
Leuk is dat ook hé O+ Leren praten vind ik zo'n leuke fase.
  maandag 9 februari 2015 @ 10:45:04 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_149501836
Ja, ik vind het echt geweldig :Y.

Vanochtend kwam ik beneden met een stippelrokje aan, komt ze aanrennen: 'heel veel sippeltjes!!!' O+
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_149504618
Qua spelen zoeken we hier vaak het speelgoed uit en leggen dan ook een beperkte keuze in het zicht. We wisselen het ook met regelmaat af en gaan ook mee in wat zij interessant vindt op dat moment. Nu liggen er kleurtjes en papier, want "kekening maken" is helemaal hip! Verder is de stapelbloem die ik van SecretSinterSanta kreeg 2 jaar terug nu echt de bom. En autootjes/treintjes, rijden overal overheen. In het boekjes lezen zat hier op een gegeven moment echt een duidelijke stijgende lijn, eerst was het vooral vlug langs alle pagina's bladeren en vertelde ik er dan een verkort verhaaltje bij ;) En tegenwoordig kan ze ademloos zitten luisteren en wijzen we daarna nog alles aan wat we zien op de pagina voordat we verder bladeren. Ook bij het zelf lezen vertelt ze nu zelf een verhaaltje erbij <3

Het praten hier gaat ook zo XM, super gezellig! Ze weet al zoveel woorden en ik vind vooral de werkwoorden ook zo goed gaan momenteel en inderdaad ook steeds langere zinnen en verhalen.

Verder kan die pluis hier ook echt heel goed klimmen (pimmen zoals ze het zelf noemt), overal op en af. En ze wil heeeeeel graag springen, ze komt al met 1 voet van de grond <3 De halve dag roept ze springen springen! en dan moeten wij ook helpen, dan zet zij af en ik til d'r omhoog :D

Sinds van de week is het bad opeens niet meer hip, morgen eens het babybadje proberen onder de douche, daar kan ze zelf in en uit klimmen dan heeft ze meer controle wellicht scheelt dat, want het is een smoezelige dreumes nu :')

[ Bericht 1% gewijzigd door elamanilo op 09-02-2015 13:20:10 ]
pi_149504836
Wat tof om te lezen dat ze dat cadeautje zo leuk vindt Elamanilo O+ dan ben ik blij dat ik deze gekozen heb.

En tv....Eva was ook heel erg van bumba op deze leeftijd, maar gelukkig Rosalie niet. Die gaat met Eva mee. Dus veel 'zandkteel' en peppa pig. Soms mascha en de beer. Ik vind die zelf ook nog leuk. En peppa ook. Vooral broertje George: "dinosaur whraaaa"
:@ hilarisch sorry

Ze kijken soms ook wel een disneyfilm. Assepoester is een grote hit. Soms doornroosje, knorretjes grote film of de film van winnie the pooh.

Ik spaar al heel lang de disneyfilms (de classics) dus ze kunnen nog een heleboel jaren vooruit :D
pi_149505497
Oja, Bumba en Zandkasteel vind ik allebei echt verschrikkelijk. Gelukkig moest ze van Bumba zelf ook huilen en Zandkasteel zet ik af als het ergens op is. Maar nu is ze fan van Dora en Diego :') Winnie de Poeh en Nijntje vindt ze ook erg leuk. En Beer in het blauwe huis ook, vooral het maanliedje op het eind.

Heeft iemand nog een tip voor leuke kinderliedjes? Ze vindt dat ook erg leuk, maar ik kan niet echt relaxte liedjes vinden die ik zelf ook om aan te horen vind...

Disneyfilm! Goeie tip, dat ga ik ook eens introduceren hier, dat vind ik zelf ook leuk :D

Danic, ja, die bloem speelt ze al mee sinds je hem gaf! Nu doet ze de hele tijd de blokjes om iedereens vingers, als ringen :D En hij is favoriet als we op het potje oefenen, hele tijd af en weer op stapelen. Echt een schot in de roos! (letterlijk en figuurlijk haha)
  maandag 9 februari 2015 @ 13:04:42 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_149505575
Oh ik vind Dora echt weer vreselijk :D. Zandkasteel is ook niet denderend, maar het is zoooooveeeeel beter dan Bumba :X.

En dat springen, herkenbaar! Spinge spinge!! roept ze dan en dan volgt er een heel vermakelijke move die op springen moet lijken _O-. En een lol dan :D.
pi_149505665
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 13:02 schreef elamanilo het volgende:
Oja, Bumba en Zandkasteel vind ik allebei echt verschrikkelijk. Gelukkig moest ze van Bumba zelf ook huilen en Zandkasteel zet ik af als het ergens op is. Maar nu is ze fan van Dora en Diego :') Winnie de Poeh en Nijntje vindt ze ook erg leuk. En Beer in het blauwe huis ook, vooral het maanliedje op het eind.

Heeft iemand nog een tip voor leuke kinderliedjes? Ze vindt dat ook erg leuk, maar ik kan niet echt relaxte liedjes vinden die ik zelf ook om aan te horen vind...

Disneyfilm! Goeie tip, dat ga ik ook eens introduceren hier, dat vind ik zelf ook leuk :D

Danic, ja, die bloem speelt ze al mee sinds je hem gaf! Nu doet ze de hele tijd de blokjes om iedereens vingers, als ringen :D En hij is favoriet als we op het potje oefenen, hele tijd af en weer op stapelen. Echt een schot in de roos! (letterlijk en figuurlijk haha)
De pim en pom film is hier echt eem hit. Ik vind hem zelf ook erg leuk en de liedjes zijn ♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')