abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:13:29 #1
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6644061
Nu het jaartal 2012 zoveel besproken wordt, kwam ik ook ergens de term 'singulariteit' tegen. Ben nog bezig om daarover meer info te vinden. Ergens kwam ik de volgende lap tekst tegen:
quote:
het Singulariteitspunt als zijnde relevant voor het begrip van 2012.
Ik zal proberen dit gegeven kort te benoemen:

De tijd die het ooit duurde om onze kennis te verdubbelen, duurde eens honderdduizenden jaren.
Tegenwoordig duurt het nog maar 3 jaar om de kennis van de mensheid te verdubbelen.
Aangezien deze verdubbelingstijd steeds korter wordt, komt er een moment in de toekomst, waarbij de kennis razendsnel verdubbelt in één seconde.
Toen dit proces in een grafiek werd afgezet kwamen de wetenschappers uit op het jaar........ 2012.
Ook met vele andere ontwikkelingen blijkt hetzelfde op te gaan.
Het heeft dus te maken met een evolutionaire versnelling, die een eindpunt in de tijd bereikt.
En steeds stopt de ontwikkeling volgens de grafiek in 2012.
Dit is het Singulariteitspunt.

Dat kan natuurlijk geen toeval zijn, maar berust op een wetmatigheid.
Kennelijk lopen veel ontwikkelingen synchroon en naar een verzadigingspunt toe/

Weet iemand meer te vertellen over singulariteit?
pi_6644102
Als het exponentieel zou toenemen en het zou in 2012 supersnel gaan wil dat niet zeggen dat het dus bij 2012 ophoudt, alleen maar omdat 'jij' vind dat binnen 1 sec. snel is. Ik betwijfel het verhaal overigens, maar dat terzijde.

Een singulariteit is toch iets vreemds in een 'normale' omgeving Of denk ik nu aan iets anders?

"sja, als je ZO ongeduldig bent houdt 't een beetje op natuurlijk..." - post van 'Danny' die waarschijnlijk zelf ook vaak na ruim 2 maanden pas antwoord krijgt.
pi_6644122
Dat kan toch helemaal nie? Een verzadigingspunt in techniek en wetenschap in 2012......mwa lijkt me wat dichtbij.
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:16:38 #4
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6644135
In een boek van mij staat hier een leuk stuk tekst over, die zal ik hier morgen plaatsen...
Deze theorie klopt duidelijk, kijk alleen maar naar de afgelopen 50 jaar, dit tempo zal idd sneller en sneller gaan, vandaar ook de toegenomen stress...
Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:18:34 #5
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6644185
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:15 schreef ED2 het volgende:
Als het exponentieel zou toenemen en het zou in 2012 supersnel gaan wil dat niet zeggen dat het dus bij 2012 ophoudt, alleen maar omdat 'jij' vind dat binnen 1 sec. snel is. Ik betwijfel het verhaal overigens, maar dat terzijde.

Een singulariteit is toch iets vreemds in een 'normale' omgeving Of denk ik nu aan iets anders?

Mag ik je een slecht lezer noemen? Een verdomde slechte lezer..... met je 'jij'
pi_6644240
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:18 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Mag ik je een slecht lezer noemen? Een verdomde slechte lezer..... met je 'jij'

Met 'jij' bedoelde ik ook niet jou persoonlijk, maar zeg maar degene die een soort conclusie zou trekken zoals ik schetste, vandaar dat het tussen aanhalingstekens staat. No offense; naar als je iemand aanvalt op slecht lezen, zou ik ook maar goed lezen wat diegene weer schreef.

En ik heb het wel degelijk goed gelezen.

"sja, als je ZO ongeduldig bent houdt 't een beetje op natuurlijk..." - post van 'Danny' die waarschijnlijk zelf ook vaak na ruim 2 maanden pas antwoord krijgt.
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:21:45 #7
15352 Nyrem
Wag the dog
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:22:14 #8
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6644299
Mag ik even een vraag stellen ... ben ik nu eigenlijk nutteloos aant studeren .... als ik over 5 jaar klaar ben is er toch nog maar voor 5 jaar werk :S ... kan ik beter nu ffies veel gaan werken met het diploma dat ik al heb ... en dan geld verdienen ... want over 10 jaar heb ik er toch nix meer aan :S
KTMestreech / DPC_Team_Switch / DPC
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:22:55 #9
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6644319
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:20 schreef ED2 het volgende:

[..]

En ik heb het wel degelijk goed gelezen.

Misschien kun je het voortaan iets beter nuanceren? Dat voorkomt een hoop gezeik. Mijn vraag was ook of iemand daar meer vanaf weet, niet of iemand daar niets vanaf weet.
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:23:30 #10
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_6644333
Misschien een stomme vraag hoor, maar euh: hoe meet je kennis? En wat is het nulpunt? (2 vragen dus)
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:23:44 #11
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6644343
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:22 schreef DJKlungel het volgende:
Mag ik even een vraag stellen ... ben ik nu eigenlijk nutteloos aant studeren .... als ik over 5 jaar klaar ben is er toch nog maar voor 5 jaar werk :S ... kan ik beter nu ffies veel gaan werken met het diploma dat ik al heb ... en dan geld verdienen ... want over 10 jaar heb ik er toch nix meer aan :S
Niemand zegt dat de wereld vergaat hoor? Kennis is kennis.
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:24:07 #12
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6644353
het absolute 0-punt is 0 graden kelvin
pi_6644359
Da's een theorie die allang achterhaald is. Net als zoveel van 20 jaar terug. We moeten ook beseffen dat met elk antwoord een nieuwe vraag kan worden gesteld.

Heb je trouwens een link met meer informatie hierover?

Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:24:33 #14
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_6644364
volgens mij waren die 3 jaar, laatst nog 8 jaar gaat dan wel heel snel niet?
pi_6644370
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:22 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Misschien kun je het voortaan iets beter nuanceren? Dat voorkomt een hoop gezeik. Mijn vraag was ook of iemand daar meer vanaf weet, niet of iemand daar niets vanaf weet.

Ik houd het graag kort en duidelijk. Dat sommige mensen dat dan weer niet snappen, daar kan ik niets aan doen. Maar beschuldig mij dan niet van slecht lezen.

Trouwens, met die paar regels moet je nu toch stof tot nadenken hebben.

dinsdag 5 november 2002 @ 20:25:57 #16
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6644407
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:23 schreef Miwe het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor, maar euh: hoe meet je kennis? En wat is het nulpunt? (2 vragen dus)
Misschien in technologie? Misschien dataverkeer snelheid? Hoelang duurt het dat iemand in België het nieuws uit Hong Kong leest (kan lezen).
Kennisoverdracht misschien?
Maar er zal volgens mij zeker een 'meet-model' bestaan. Staat misschien tussen die links die ik heb geplaatst (ben zelf nog aan het lezen).
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:25:58 #17
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6644408
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:23 schreef Nyrem het volgende:Niemand zegt dat de wereld vergaat hoor? Kennis is kennis.
Maar als de nu opgedane kennis zinloos is na 2012 ... aangezien dan alles uitgevonden is, dan heb je er ook weinig aan om een technische studie te doen (maar het is natuurlijk ook zo dat als ik niet door studeer ik niet in die 5 jaar veel kan uitvinden ... en dan ist uitstel van het eindpunt
pi_6644467
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:25 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Misschien dataverkeer snelheid? Hoelang duurt het dat iemand in België het nieuws uit Hong Kong leest (kan lezen).
Kennisoverdracht misschien?

Dat zijn idd voorbeelden van kennisoverdracht en niet van Kennis.
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:28:48 #19
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6644473
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:24 schreef drugsgebruiker het volgende:
Da's een theorie die allang achterhaald is. Net als zoveel van 20 jaar terug. We moeten ook beseffen dat met elk antwoord een nieuwe vraag kan worden gesteld.

Heb je trouwens een link met meer informatie hierover?

Ja, ik had net al gepost, maar blijkt niet te zijn doorgekomen.
http://www.aleph.se/Trans/Global/Singularity
http://www.singinst.org/intro.html
http://www.sculptors.com/~salsbury/Articles/singularity.html
http://net.info.nl/ego/mckenna.htm
http://www.levity.com/eschaton/finalillusion.html

ben ze zelf ook nog aan het doorspitten

dinsdag 5 november 2002 @ 20:30:02 #20
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6644507
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:28 schreef ED2 het volgende:

[..]

Dat zijn idd voorbeelden van kennisoverdracht en niet van Kennis.

Hee wijsneus, post dan zelf als je het zo goed weet. Wat jij doet kan ik zelf ook wel.
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:31:44 #21
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6644538
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:25 schreef DJKlungel het volgende:

[..]

Maar als de nu opgedane kennis zinloos is na 2012 ... aangezien dan alles uitgevonden is, dan heb je er ook weinig aan om een technische studie te doen (maar het is natuurlijk ook zo dat als ik niet door studeer ik niet in die 5 jaar veel kan uitvinden ... en dan ist uitstel van het eindpunt

Als je het zo stelt wel ja Maar het gaat niet om de singulariteit van DjKlungel, maar van de mensheid
Als het zo is, dan zal het op dit moeilijk zijn te bevatten.
pi_6644541
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:30 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Hee wijsneus, post dan zelf als je het zo goed weet. Wat jij doet kan ik zelf ook wel.

Ik weet ook niet hoe je kennis weet, maar ik post dan ook geen voorbeelden die het zeker niet zijn. Sorry hoor, je doet alsof, maar wat gemakkelijk aanpruts en jij er juist serieus mee bezig bent. Maar als je dat zou doen zou je niet van dat soort vorbeelden geven. Misschien ben je wat gretig in het erover nadenken, maar denk dan in het vervolg na voordat je wat post.
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:34:18 #23
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6644593
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:25 schreef DJKlungel het volgende:

[..]

Je moet het denk ik meer zien dat we dan kennis rechtstreeks in onze hersenen downloaden zeg maar.
Waar de wetenschap op dit moment zeker mee bezig is (eerste stappen).
quote:
The Singularity is the technological creation of smarter-than-human intelligence. There are several technologies that are often mentioned as heading in this direction. The most commonly mentioned is probably Artificial Intelligence, but there are others: direct brain-computer interfaces, biological augmentation of the brain, genetic engineering, ultra-high-resolution scans of the brain followed by computer emulation.
pi_6644599
quote:
Kennelijk lopen veel ontwikkelingen synchroon en naar een verzadigingspunt toe
Schaf de CD's "Singularity" of "Singularity02" van Lucien Foort eens aan, dan bereik je in 150 minuten geleidelijk een verzadigingspunt waar je U tegen zegt!
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:34:54 #25
909 Num
Núm dus!
pi_6644613
Alles kan nooit uitgevonden zijn. Maar dat is misschien weer een andere discussie.

Dat de ontwikkelingen steeds sneller gaan is een feit. Het is echter de vraag of het steeds sneller blijft gaan. Een mens heeft tijd nodig om nieuwe ontwikkelingen te verwerken. Daarmee bedoel ik dat het eerst even moet doordringen en dan nog moet worden toegepast. Dit kan niet in één seconde. Ook niet al er heel veel mensen tegelijk vanalles doen. Bovendien kan niemand alles weten dus hoe kan alles dan zijn ontdekt? De individuele mens zal altijd door gaan met dingen voor zichzelf ontdekken.

Maar welke ontwikkelingen bereiken nog meer een climax in 2012? Welke 'vele andere ontwikkelingen' bedoel je?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')