quote:Weet iemand meer te vertellen over singulariteit?
het Singulariteitspunt als zijnde relevant voor het begrip van 2012.
Ik zal proberen dit gegeven kort te benoemen:De tijd die het ooit duurde om onze kennis te verdubbelen, duurde eens honderdduizenden jaren.
Tegenwoordig duurt het nog maar 3 jaar om de kennis van de mensheid te verdubbelen.
Aangezien deze verdubbelingstijd steeds korter wordt, komt er een moment in de toekomst, waarbij de kennis razendsnel verdubbelt in één seconde.
Toen dit proces in een grafiek werd afgezet kwamen de wetenschappers uit op het jaar........ 2012.
Ook met vele andere ontwikkelingen blijkt hetzelfde op te gaan.
Het heeft dus te maken met een evolutionaire versnelling, die een eindpunt in de tijd bereikt.
En steeds stopt de ontwikkeling volgens de grafiek in 2012.
Dit is het Singulariteitspunt.Dat kan natuurlijk geen toeval zijn, maar berust op een wetmatigheid.
Kennelijk lopen veel ontwikkelingen synchroon en naar een verzadigingspunt toe/
Een singulariteit is toch iets vreemds in een 'normale' omgeving Of denk ik nu aan iets anders?
quote:Mag ik je een slecht lezer noemen? Een verdomde slechte lezer..... met je 'jij'
Op dinsdag 5 november 2002 20:15 schreef ED2 het volgende:
Als het exponentieel zou toenemen en het zou in 2012 supersnel gaan wil dat niet zeggen dat het dus bij 2012 ophoudt, alleen maar omdat 'jij' vind dat binnen 1 sec. snel is. Ik betwijfel het verhaal overigens, maar dat terzijde.Een singulariteit is toch iets vreemds in een 'normale' omgeving
Of denk ik nu aan iets anders?
quote:Met 'jij' bedoelde ik ook niet jou persoonlijk, maar zeg maar degene die een soort conclusie zou trekken zoals ik schetste, vandaar dat het tussen aanhalingstekens staat. No offense; naar als je iemand aanvalt op slecht lezen, zou ik ook maar goed lezen wat diegene weer schreef.
Op dinsdag 5 november 2002 20:18 schreef Nyrem het volgende:[..]
Mag ik je een slecht lezer noemen? Een verdomde slechte lezer..... met je 'jij'
En ik heb het wel degelijk goed gelezen.
quote:Misschien kun je het voortaan iets beter nuanceren? Dat voorkomt een hoop gezeik. Mijn vraag was ook of iemand daar meer vanaf weet, niet of iemand daar niets vanaf weet.
Op dinsdag 5 november 2002 20:20 schreef ED2 het volgende:[..]
En ik heb het wel degelijk goed gelezen.
quote:Niemand zegt dat de wereld vergaat hoor? Kennis is kennis.
Op dinsdag 5 november 2002 20:22 schreef DJKlungel het volgende:
Mag ik even een vraag stellen ... ben ik nu eigenlijk nutteloos aant studeren .... als ik over 5 jaar klaar ben is er toch nog maar voor 5 jaar werk :S ... kan ik beter nu ffies veel gaan werken met het diploma dat ik al heb ... en dan geld verdienen ... want over 10 jaar heb ik er toch nix meer aan :S
Heb je trouwens een link met meer informatie hierover?
quote:Ik houd het graag kort en duidelijk. Dat sommige mensen dat dan weer niet snappen, daar kan ik niets aan doen. Maar beschuldig mij dan niet van slecht lezen.
Op dinsdag 5 november 2002 20:22 schreef Nyrem het volgende:[..]
Misschien kun je het voortaan iets beter nuanceren? Dat voorkomt een hoop gezeik. Mijn vraag was ook of iemand daar meer vanaf weet, niet of iemand daar niets vanaf weet.
Trouwens, met die paar regels moet je nu toch stof tot nadenken hebben.
quote:Misschien in technologie? Misschien dataverkeer snelheid? Hoelang duurt het dat iemand in België het nieuws uit Hong Kong leest (kan lezen).
Op dinsdag 5 november 2002 20:23 schreef Miwe het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor, maar euh: hoe meet je kennis? En wat is het nulpunt? (2 vragen dus)
quote:Maar als de nu opgedane kennis zinloos is na 2012 ... aangezien dan alles uitgevonden is, dan heb je er ook weinig aan om een technische studie te doen (maar het is natuurlijk ook zo dat als ik niet door studeer ik niet in die 5 jaar veel kan uitvinden ... en dan ist uitstel van het eindpunt
Op dinsdag 5 november 2002 20:23 schreef Nyrem het volgende:Niemand zegt dat de wereld vergaat hoor? Kennis is kennis.
quote:Dat zijn idd voorbeelden van kennisoverdracht en niet van Kennis.
Op dinsdag 5 november 2002 20:25 schreef Nyrem het volgende:[..]
Misschien dataverkeer snelheid? Hoelang duurt het dat iemand in België het nieuws uit Hong Kong leest (kan lezen).
Kennisoverdracht misschien?
quote:Ja, ik had net al gepost, maar blijkt niet te zijn doorgekomen.
Op dinsdag 5 november 2002 20:24 schreef drugsgebruiker het volgende:
Da's een theorie die allang achterhaald is. Net als zoveel van 20 jaar terug. We moeten ook beseffen dat met elk antwoord een nieuwe vraag kan worden gesteld.Heb je trouwens een link met meer informatie hierover?
ben ze zelf ook nog aan het doorspitten
quote:Hee wijsneus, post dan zelf als je het zo goed weet. Wat jij doet kan ik zelf ook wel.
Op dinsdag 5 november 2002 20:28 schreef ED2 het volgende:[..]
Dat zijn idd voorbeelden van kennisoverdracht en niet van Kennis.
quote:Als je het zo stelt wel ja
Op dinsdag 5 november 2002 20:25 schreef DJKlungel het volgende:[..]
Maar als de nu opgedane kennis zinloos is na 2012 ... aangezien dan alles uitgevonden is, dan heb je er ook weinig aan om een technische studie te doen (maar het is natuurlijk ook zo dat als ik niet door studeer ik niet in die 5 jaar veel kan uitvinden ... en dan ist uitstel van het eindpunt
![]()
quote:Ik weet ook niet hoe je kennis weet, maar ik post dan ook geen voorbeelden die het zeker niet zijn. Sorry hoor, je doet alsof, maar wat gemakkelijk aanpruts en jij er juist serieus mee bezig bent. Maar als je dat zou doen zou je niet van dat soort vorbeelden geven. Misschien ben je wat gretig in het erover nadenken, maar denk dan in het vervolg na voordat je wat post.
Op dinsdag 5 november 2002 20:30 schreef Nyrem het volgende:[..]
Hee wijsneus, post dan zelf als je het zo goed weet. Wat jij doet kan ik zelf ook wel.
quote:Je moet het denk ik meer zien dat we dan kennis rechtstreeks in onze hersenen downloaden zeg maar.
Op dinsdag 5 november 2002 20:25 schreef DJKlungel het volgende:[..]
Maar als de nu opgedane kennis zinloos is na 2012 ... aangezien dan alles uitgevonden is, dan heb je er ook weinig aan om een technische studie te doen (maar het is natuurlijk ook zo dat als ik niet door studeer ik niet in die 5 jaar veel kan uitvinden ... en dan ist uitstel van het eindpunt
![]()
quote:
The Singularity is the technological creation of smarter-than-human intelligence. There are several technologies that are often mentioned as heading in this direction. The most commonly mentioned is probably Artificial Intelligence, but there are others: direct brain-computer interfaces, biological augmentation of the brain, genetic engineering, ultra-high-resolution scans of the brain followed by computer emulation.
quote:Schaf de CD's "Singularity" of "Singularity02" van Lucien Foort eens aan, dan bereik je in 150 minuten geleidelijk een verzadigingspunt waar je U tegen zegt!
Kennelijk lopen veel ontwikkelingen synchroon en naar een verzadigingspunt toe
Dat de ontwikkelingen steeds sneller gaan is een feit. Het is echter de vraag of het steeds sneller blijft gaan. Een mens heeft tijd nodig om nieuwe ontwikkelingen te verwerken. Daarmee bedoel ik dat het eerst even moet doordringen en dan nog moet worden toegepast. Dit kan niet in één seconde. Ook niet al er heel veel mensen tegelijk vanalles doen. Bovendien kan niemand alles weten dus hoe kan alles dan zijn ontdekt? De individuele mens zal altijd door gaan met dingen voor zichzelf ontdekken.
Maar welke ontwikkelingen bereiken nog meer een climax in 2012? Welke 'vele andere ontwikkelingen' bedoel je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |