abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 23 februari 2015 @ 20:14:35 #176
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_149965642
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:11 schreef devzero het volgende:

[..]

Als ik een groot lustre system (of bv een opencloud cluster) zou hebben en ik heb de keuze om live alles te patchen of ieder component door een passive, patch, active cycle moet halen, dan weet ik het wel (aangenomen dat de patch is getest in een test environment).

Helemaal cool wordt het natuurlijk als je dit door puppet kan laten doen :)
Mja, ligt aan de soort patch natuurlijk. Als het paar regels is om snel een grote ssh-bug te fixen prima en als je dat vervolgens, na een degelijke test, via puppet of iets vergelijkbaars uit kan rollen per cluster dan zou het wel een optie zijn.

Ik zie het voorlopig in ieder geval nog niet snel geadopteerd worden, buiten de hobbyist om.
Carpe Libertatem
pi_149965691
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 19:54 schreef µ het volgende:

[..]

Heb laatst een talg gezien over glusterfs, dat klonk ook wel supervet.
gluster had wat problemen (bv replication die niet meer starte in sommige gevallen nadat een van de nodes was gereboot, maar glusterfs gaf aan dat alles in orde was totdat een rebuild nodig was), maar het lijkt het op dat stabiel begint te worden. Lustre duurde ook een tijd voor het stabiel was en imo is glusterfs een elegantere oplossing dan lustre.
pi_150022241
Sinds een paar dagen last van supertrage MySQL op een Ubuntu server. Dacht eerst dat het aan de website zelf kon liggen, maar alles is up-to-date. Apt-get update/upgrade gedaan, dat was het ook niet.

Andere websites op de server zijn ook traag, terwijl er maar 3 sites op de hele server staan. Bestanden laden supersnel, maar alles wat met MySQL moet praten niet. Vreemde is dat phpMyAdmin wel op normale snelheid werkt.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?
pi_150022506
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:38 schreef vincm het volgende:
Sinds een paar dagen last van supertrage MySQL op een Ubuntu server. Dacht eerst dat het aan de website zelf kon liggen, maar alles is up-to-date. Apt-get update/upgrade gedaan, dat was het ook niet.

Andere websites op de server zijn ook traag, terwijl er maar 3 sites op de hele server staan. Bestanden laden supersnel, maar alles wat met MySQL moet praten niet. Vreemde is dat phpMyAdmin wel op normale snelheid werkt.

Hoe maak je verbinding met MySQL. Via een IP-adres of een hostname.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_150024731
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:38 schreef vincm het volgende:

Kan van alles zijn. Misschien is het een VM en gebruiken andere klanten je CPU ook? Is je server aan het swappen? IO-problemen? Kernelbug? Of gewoon drukke andere processen...
జ్ఞ‌ా
pi_150026145
MySQL staat lokaal op dezelfde server, dus dat gaat via localhost.

Het is een VPS dus een van mijn eerste vermoedens was dat een andere VPS op dezelfde server teveel resources zou gebruiken, maar volgens de host (TransIP) was dat niet het geval. Desondanks is de VPS naar een andere server verhuisd om te kijken of dat zou helpen, maar helaas.

Zie met top-command ook weinig raars. Apache komt even omhoog zodra er wat pagina's geladen worden, voor de rest niet.

IO-problemen/kernelbug/swappen weet niet hoe ik dat kan achterhalen, vandaar dat ik in dit topic zit :P

Ben nu bezig met een kopie van de site op een andere server om te kijken of de problemen daar aanhouden, dan weet ik zeker of het aan de site of aan de server ligt.
pi_150026241
mysql_upgrade gedaan na alle updates?

-edit-

En config files niet aangepast?
pi_150027183
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:37 schreef vincm het volgende:

IO-problemen/kernelbug/swappen weet niet hoe ik dat kan achterhalen, vandaar dat ik in dit topic zit :P
Installeer sysstat even en geef aub de output van: vmstat 5 5 ; iostat 5 5 ; free -m ?
జ్ఞ‌ా
  woensdag 25 februari 2015 @ 14:55:00 #185
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_150030503
quote:
Ik mag hopen dat een stop/start van mysql server heeft plaatsgevonden ;)
===
Indien niet ...

show processlists

toont processen vanuit mysql zelf.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_150064175
Goed nieuws, het is opgelost :) Vreemd genoeg door een herinstallatie van de basis-bestanden van WordPress, ook al wijzigt daar niks aan. Dat heb ik gedaan nadat ik de site naar een andere server gekopieerd had en daar hetzelfde meemaakte. Mogelijk is er toch iets wat corrupt is geraakt. Wat ik dan toch vreemd vind is dat er niks te zien was van (fatale) PHP errors, timeouts of iets in die trant. En dat het probleem invloed had op de snelheid van de andere sites (toch resource-gebruik?)

In ieder geval bedankt :)
pi_150109785
https://github.com/apenwarr/sshuttle

Fucking handig als je een keer op een openbare hotspot moet :9
pi_150109910
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:29 schreef KomtTijd... het volgende:

Hmm ik gebruik altijd socks over ssh in dat soort gevallen, nooit problemen mee...
జ్ఞ‌ా
pi_150115863
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:29 schreef KomtTijd... het volgende:

Dat ziet er chill uit.
  zondag 1 maart 2015 @ 09:17:09 #190
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_150170680
Haha, ik heb een Yubikey en nu kan ik niet meer inloggen op m'n eigen bak zonder de Yubikey erin te hebben. Dat was een mooi probeersel voor straks op werk, waarvoor ik 'm wil gaan gebruiken.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 1 maart 2015 @ 12:26:01 #191
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_150174007
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 09:17 schreef slacker_nl het volgende:
Haha, ik heb een Yubikey en nu kan ik niet meer inloggen op m'n eigen bak zonder de Yubikey erin te hebben. Dat was een mooi probeersel voor straks op werk, waarvoor ik 'm wil gaan gebruiken.
Als die key stuk gaat heb je dan direct een probleem, dat je niet meer bij je spullen kunt? Of kun je simpelweg een nieuwe yubikey kopen en klaar?
How can I make this topic about me?
  zondag 1 maart 2015 @ 14:10:15 #192
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_150176277
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2015 12:26 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Als die key stuk gaat heb je dan direct een probleem, dat je niet meer bij je spullen kunt? Of kun je simpelweg een nieuwe yubikey kopen en klaar?
Als die key stuk gaat moet ik een livecd hebben waar ik van kan booten en dan m'n partitie kan mounten en vervolgens de pam modules kan uitschakelen en dan kan ik er weer gewoon bij. Of ik moet gewoon m'n / opnieuw instellen.

Maar ik wil naar een situatie gaan waarbij je in de group yubikey zit waarna je een yubikey nodig hebt om in te loggen en als je er niet in zit heb je deze niet nodig (denk aan root, die geen yubikey nodig heeft).

Overigens is op m'n werk niet meer bij m'n spullen komen moeilijk, aangezien alles wat ik aanraak in git staat. Maar for the sake of arguments: ja, dan kom je er niet meer bij. Zelfde als je ww vergeten eigenlijk.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_150185416
fuuuck,slaapstand wilt niet werken otm. _O- :')
pi_150214093
Misschien dat iemand een tip heeft ;)

Ik probeer FFMPEG via PHP als achtergrondproces uit te voeren.

Als voorbeeld:
1nohup nice -n 14 sleep 5 1>/dev/null 2> /dev/null & echo $!

Dit werkt prima, maar bij FFMPEG moet ik in- en uitvoer op kunnen geven.
Als ik de ‘1>’ weghaal blijft PHP wachten op het resultaat van het proces:
1
2
3
4
5
6
<?php
$cmd 
'nohup nice -n 14 sleep 5 2> /dev/null & echo $!';
echo 
$cmd;
echo 
"\n";
shell_exec$cmd );
?>
Is hier een oplossing voor?
pi_150214340
shell_exec() returnt gewoon de output van het uitgevoerde commando. Kun je zo in een variable gooien.
pi_150215345
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2015 14:38 schreef KomtTijd... het volgende:
shell_exec() returnt gewoon de output van het uitgevoerde commando. Kun je zo in een variable gooien.
Ja, dat weet ik.
Ik wil dat FFMPEG als achtergrondproces wordt gestart en dat er niet gewacht wordt.
Het commando ziet er ongeveer zo uit (maar dan met meer parameters):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$cmd 
=

'FFREPORT=file=my-movie.log:level=32 '.

'nohup nice -n 14 /usr/local/bin/ffmpeg -i my-movie.webm '.

'-b:v 512k -b:a 128k '.

'output.mp4 2> /dev/null & echo $!';

shell_exec$cmd );
?>
  maandag 2 maart 2015 @ 15:22:49 #197
12221 Tijn