abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149580305
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Open-source software is vaak gratis maar in ruil daarvoor krijg je geen garantie of ondersteuning en is het gebruik volledig voor eigen risico. Bij betaalde software gaat dat niet - beide partijen zitten aan een koopcontract vast; in ruil voor betaling kan de klant eisen dat de software ook min of meer doet wat beloofd werd. Dat staat verder los van de organisatievorm, het maakt niet uit of de verkoper een NV of een stichting is.

Synergy heeft zo te zien van hun product een betaald product gemaakt, helemaal prima.

Das niet waar, Synergy is nog steeds open source, alleen voor de compiled binaries moet je betalen. Moeten ze dan garantie geven op het compilen?
quote:
Maar je kan niet verwachten dat alle gebruikers betalen zonder de verantwoordelijkheid te willen nemen die hoort bij het verkopen van een betaald product.
Er wordt niet gevraagd om te betalen, er wordt gevraagd om een vrijwillige donatie. Ze hoeven geen tonnen met geld te verdienen, ze willen gewoon een beetje waardering voor hun werk. En de hoeveelheid donaties is gewoon (zoals altijd) bedroevend. Dat neem ik eigenlijk alle open-source gebruikers kwalijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:36 schreef tweemeter het volgende:

[..]

De hele FOSS wereld profiteert ervan als iemand iets doneert aan een stel ontwikkelaars die een schil voor Ubuntu maken? Dan zou je het beter over kunnen maken aan Debian of GNU of weet ik veel.
Ja, ook zij fixxen bugs. Ook zij leveren terug aan de community. Iedereen draagt bij waar hij/zij het zelf het belangrijkst vindt en iedereen profiteert van elkaars werk.
Volgens jouw theorie moet je ook geen geld geven aan Ubuntu, ook niet aan Debian, maar aan de Linux Foundation. Dat is de enige gemeenschappelijke noemer van alle linux based OS's. Maar zou je dat doen, dan zou er alleen nog maar op kernelniveau ontwikkeld worden en niet aan grafische desktops. Moeten we dat dan willen?
quote:
Daarnaast is hun hele houding gewoon dom. Je grootste gebruikersgroep afschilderen als cheaters? En boos worden op mensen die Elementary OS themen naar OSX om vervolgens te zeggen dat het eigenlijk niet hoort en niet de bedoeling is? :')
Die attitude is inderdaad een beetje apart. Blijkbaar denken ze er beter van te worden, meestal werkt het alleen maar averechts. Als die houding je niet zint kies je namelijk gewoon een andere distro.
pi_149580385
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:57 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Das niet waar, Synergy is nog steeds open source, alleen voor de compiled binaries moet je betalen. Moeten ze dan garantie geven op het compilen?
Nee, als je een product verkoopt dan moet je garantie leveren op het hele product, ongeacht of het nou deels/helemaal open source is of niet.

Je kan natuurlijk creatief zijn met wat je als "product" aanbiedt, en bijv. alleen zeggen dat je compiled binaries kan kopen zonder te noemen welke features de software nou eigenlijk heeft, maar ik denk niet dat je daar dan veel klandizie mee zal trekken. :P
quote:
[..]

Er wordt niet gevraagd om te betalen, er wordt gevraagd om een vrijwillige donatie.
Ze noemen mensen die niet doneren "cheaters", m.a.w. ze vinden eigenlijk dat iedereen zou moeten betalen. Dan is het ook geen vrijwillige donatie meer.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2015 20:05:36 ]
pi_149582215
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:04 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Sja "cheating" roepen is wel een beetje zeuren idd, maar een beetje psychologie inzetten om het aantal donaties te verhogen vind ik niets mis mee.
Bij mij werkt het averechts. En zo te zien ook bij veel anderen. Beter zetten ze dus betere psychologie in ;)
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_149584094
Mooi project trouwens:

https://openmw.org

En deze game lijkt ook aardige vorderingen te maken:
http://play0ad.com/
pi_149592476
quote:
13s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:08 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Elementary OS is geen bedrijf dat geld verdient, het geld gaat naar onkosten en ontwikkelaars. De hele FOSS wereld profiteert er van als iemand iets doneert.
Beetje overdreven. Ze zijn 2.000.000x gedownload, maar hoeveel instances draaien er nu eigenlijk van dat OS? Het fijne is dat je try before you buy kan doen. En donaties zijn niet alleen uit te drukken in geld, ik vind patches ook een vorm van donaties.

Overigens support ik FreeNode, omdat ik zo het irc aan de praat houd voor tig projecten.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_149592723
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 07:39 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Beetje overdreven. Ze zijn 2.000.000x gedownload, maar hoeveel instances draaien er nu eigenlijk van dat OS? Het fijne is dat je try before you buy kan doen. En donaties zijn niet alleen uit te drukken in geld, ik vind patches ook een vorm van donaties.

Overigens support ik FreeNode, omdat ik zo het irc aan de praat houd voor tig projecten.
Ik heb eigenlijk nog nooit iets gedoneerd :@ Misschien binnenkort maar eens doen.
pi_149593295
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 07:39 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Tuurlijk, en het hoeft ook echt niet dat iedereen voor iedere download gelijk doneert, maar nog geen 2 promille, dat is gewoon bedroevend en getuigt ervan dat de gemiddelde mens gewoon een gierige leecher is. Terwijl het me eerlijk gezegd nog steeds meevalt, had het nog minder verwacht.
pi_149593648
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:05 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Tuurlijk, en het hoeft ook echt niet dat iedereen voor iedere download gelijk doneert, maar nog geen 2 promille, dat is gewoon bedroevend en getuigt ervan dat de gemiddelde mens gewoon een gierige leecher is. Terwijl het me eerlijk gezegd nog steeds meevalt, had het nog minder verwacht.
Het getuigt ervan dat mensen niet voor een distro willen betalen als ze niet hoeven, omdat andere distro's die waarschijnlijk net zo goed zijn ook gratis zijn. Als je wilt dat mensen gaan betalen moet je ze een motivatie geven. Bijvoorbeeld een klein hebbedingetje bijvoorbeeld een interessante e-book met mooie plaatjes over de tot standkoming van dingen (ofzo).

Het gaat gewoon niet werken, niet alleen maar omdat mensen zo gierig zijn (volgens jou), maar ook omdat mensen anders gewend zijn en dat opdringerige mensen niet bevalt.

Je kunt hoog en laag springen wat je wil, maar als ze het een betaalde distro gaan maken, komt er vanzelf een gratis geforkte versie. C'est la vie.
  donderdag 12 februari 2015 @ 09:34:02 #59
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_149593724
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:05 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Tuurlijk, en het hoeft ook echt niet dat iedereen voor iedere download gelijk doneert, maar nog geen 2 promille, dat is gewoon bedroevend en getuigt ervan dat de gemiddelde mens gewoon een gierige leecher is.
Elementary heeft simpelweg een inschattingsfout gemaakt en het verkeerde businessmodel gekozen. Boos worden op je eigen gebruikers getuigt niet echt van veel professionaliteit, ze kunnen beter zichzelf onder de loep nemen en hun bedrijfsvoering omvormen tot iets dat meer geld oplevert.
pi_149593822
quote:
2s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:34 schreef Tijn het volgende:

[..]

Elementary heeft simpelweg een inschattingsfout gemaakt en het verkeerde businessmodel gekozen. Boos worden op je eigen gebruikers getuigt niet echt van veel professionaliteit, ze kunnen beter zichzelf onder de loep nemen en hun bedrijfsvoering omvormen tot iets dat meer geld oplevert.
Klopt, moeten ze ook gelijk al die andere uitspattingen van ze onder de loep nemen.

Voorbeeld:

quote:
There are those in the elementary community who love to tweak and mod their elementary OS setups. That's great! It speaks to the stability and simplicity of our software, and demonstrates the power of the underlying platform. We pay attention to the kinds of experimentation our users do in order to help improve elementary OS. In a way, the modding community is a part of what pushes us to innovate. However, there is a growing trend to replace experimentation with imitations of other operating systems. That’s not as great; it perpetuates the notion that we want elementary OS to look or work like another OS, which prevents some users from even trying it out of principle. It diminishes the careful thought that has gone into our software and brand and in some cases, it could even open us up to legal trouble for allowing copyright infringement on our platform.
http://elementaryos.org/journal/the-importance-of-our-brand

Durf eens te zeggen dat het dikgedrukte niet waar is :')

En wee je gebeente dat je het verkeerd opschrijft!

:D
pi_149594001
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:29 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Het getuigt ervan dat mensen niet voor een distro willen betalen als ze niet hoeven, omdat andere distro's die waarschijnlijk net zo goed zijn ook gratis zijn. Als je wilt dat mensen gaan betalen moet je ze een motivatie geven. Bijvoorbeeld een klein hebbedingetje bijvoorbeeld een interessante e-book met mooie plaatjes over de tot standkoming van dingen (ofzo).

Het gaat gewoon niet werken, niet alleen maar omdat mensen zo gierig zijn (volgens jou), maar ook omdat mensen anders gewend zijn en dat opdringerige mensen niet bevalt.

Je kunt hoog en laag springen wat je wil, maar als ze het een betaalde distro gaan maken, komt er vanzelf een gratis geforkte versie. C'est la vie.
Niemand heeft het over betalen, niemand wil een betaalde distro maken. Waar haal je al die onzin vandaan joh? Ze hebben gewoon, net als alle distro's, te kampen met een gigantisch gebrek aan donaties. Dat ze hun website aanpassen in de hoop dat te veranderen vind ik niets mis mee. Die huiliehuilie blogpost erbij had wmb niet gehoeven.
pi_149594066
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:50 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Niemand heeft het over betalen, niemand wil een betaalde distro maken. Waar haal je al die onzin vandaan joh? Ze hebben gewoon, net als alle distro's, te kampen met een gigantisch gebrek aan donaties. Dat ze hun website aanpassen in de hoop dat te veranderen vind ik niets mis mee. Die huiliehuilie blogpost erbij had wmb niet gehoeven.
Ik snap niet dat ze niet inzien dat als je de download link achter een soort van paywall zet je gezeur krijgt. Dan kan je toch veel beter een huiliehuilie verhaal plaatsen zoals Wikipedia doet met Jimmy Wales.

Ze zijn gewoon dom klaar.
pi_149594200
quote:
2s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:34 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat elementary OS uberhaupt een businessmodel of bedrijfsvoering heeft. En al helemaal niet dat het de bedoeling is dat er geld opgeleverd wordt. Het is enkel handig als er zo af en toe iemand beloond kan worden voor het maken van een feature of patch, dat houdt de voortgang er een beetje in.
pi_149594248
quote:
7s.gif Op donderdag 12 februari 2015 09:53 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Ik snap niet dat ze niet inzien dat als je de download link achter een soort van paywall zet je gezeur krijgt.
Pfftt of je snapt het echt niet, of je wilt het gewoon niet snappen... Wie er precies dom is valt te bezien...
pi_149594482
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:01 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Pfftt of je snapt het echt niet, of je wilt het gewoon niet snappen... Wie er precies dom is valt te bezien...
Pffft uiteindelijk valt het allemaal te bezien, maar ik heb weinig positieve feedback erover terug gezien.
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:19:42 #66
12221 Tijn