abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149539895
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:25 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Waar hecht jij wel waarde aan dan. Want als ik na een zelfstudie veel over Linux heb geleerd staat er nog niets op mijn CV waarmee ik dat kan bewijzen. Een Red Hat certificaat is natuurlijk leuk, maar als student wat buiten het budget.
Een goed sollicitatiegesprek kan ook een bewijs zijn. ;) Of prestaties in je proefperiode.

Maar ik zou het eerlijk gezegd gewoon halen. Ja, het is kortzichtig dat sommige werkgevers enkel naar de papiertjes kijken en dat alles per se aangetoond moet worden door middel van het stampen van feitjes. Toch is het helaas wel hoe de wereld soms werkt.
pi_149540075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:09 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Een goed sollicitatiegesprek kan ook een bewijs zijn. ;) Of prestaties in je proefperiode.

Maar ik zou het eerlijk gezegd gewoon halen. Ja, het is kortzichtig dat sommige werkgevers enkel naar de papiertjes kijken en dat alles per se aangetoond moet worden door middel van het stampen van feitjes. Toch is het helaas wel hoe de wereld soms werkt.
Nouja ik ga het sowieso nu nog niet doen, ik heb gehoord dat de toets binnenkort veranderd wordt ivm systemd en ik heb het druk met school. Maar ik blijf het toch interessant vinden want op mijn diploma komt waarschijnlijk iets van Business, IT & Management ( :O ), maar daaruit kan je niet opmaken dat ik druk bezig ben met bijvoorbeeld Linux in mijn vrije tijd.
pi_149540094
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:16 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Nouja ik ga het sowieso nu nog niet doen, ik heb gehoord dat de toets binnenkort veranderd wordt ivm systemd en ik heb het druk met school. Maar ik blijf het toch interessant vinden want op mijn diploma komt waarschijnlijk iets van Business, IT & Management ( :O ), maar daaruit kan je niet opmaken dat ik druk bezig ben met bijvoorbeeld Linux in mijn vrije tijd.
Snap ik. Dan zou ik wachten tot de certificaten zijn vernieuwd. :P
pi_149540733
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:16 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Snap ik. Dan zou ik wachten tot de certificaten zijn vernieuwd. :P
Ja anders moet je alles van init in je kop stampen terwijl je al met systemd bezig bent. Zo heb ik in 2009 op MBO een IT Essentials test moeten doen waarin gevraagd werd naar wat je nodig had om Windows XP goed te kunnen draaien ;(
pi_149541006
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:38 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Ja anders moet je alles van init in je kop stampen terwijl je al met systemd bezig bent. Zo heb ik in 2009 op MBO een IT Essentials test moeten doen waarin gevraagd werd naar wat je nodig had om Windows XP goed te kunnen draaien ;(
En wat heb je geantwoord... Een mammoet om het CD'tje op te halen? :D

Ik vraag me ook wel eens af wat mijn niveau van linuxkennis is. Ben al een jaar of 7 fanatiek gebruiker maar heb geen enkele maatstaf om aan af te meten hoe "goed" ik er nou mee ben. Heel veel dingen waar je als gewone gebruiker niet mee in aanraking komt weet ik ook gewoon niet.
pi_149541302
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:48 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

En wat heb je geantwoord... Een mammoet om het CD'tje op te halen? :D

Ik vraag me ook wel eens af wat mijn niveau van linuxkennis is. Ben al een jaar of 7 fanatiek gebruiker maar heb geen enkele maatstaf om aan af te meten hoe "goed" ik er nou mee ben. Heel veel dingen waar je als gewone gebruiker niet mee in aanraking komt weet ik ook gewoon niet.
Ik heb nog wel een voorbeeld van een vraag, het was trouwens in 2010, nog erger dus.

quote:
An instructor in a small college is putting together systems on which students will practice installing Windows 2000 Advanced Sewer. The instructor has been given 133 MHz Pentium computers with 128 MB of RAM, 2 GB hard drive, and a 12X CD-ROM drive. Which component needs to be upgraded to bring the machines up to the recommended standard for Windows 2000 Advanced Server?
:D :'( :D
pi_149556137
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:38 schreef tweemeter het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:58 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een voorbeeld van een vraag, het was trouwens in 2010, nog erger dus.

[..]

Dikke faal zeg!! _O- :'(
pi_149560523
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:58 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Oh ik weet 't, ik weet 't! De CD-ROM drive! Voor de MPC3 standaard moet je natuurlijk wel een DVD drive hebben. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:25 schreef tweemeter het volgende:
Waar hecht jij wel waarde aan dan. Want als ik na een zelfstudie veel over Linux heb geleerd staat er nog niets op mijn CV waarmee ik dat kan bewijzen. Een Red Hat certificaat is natuurlijk leuk, maar als student wat buiten het budget.
Ik hecht dus ook niet zo veel waarde aan een CV. :) Probleem met een CV is juist dat je er niks echt mee kunt bewijzen, je kunt er alles op zetten wat je leuk vindt. Alleen liegen over studies en ja, certificaten, is ws niet zo'n goed idee.

Maar wat weerhoudt je er van een lijstje erop te zetten van dingen waar je ervaring mee hebt? Zelf had ik een lijstje met tools, talen e.d. waar ik zeer bekend mee ben, en los nog een lijstje met "mee gespeeld maar niet echt ervaren".
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_149561822
Overigens, nog een reden waarom ik meestal liever GPL e.d. heb dan MIT/BSD etc.

Als je software maakt onder die licentie, kan een bedrijf de source code jatten, één feature toevoegen en dit uiteraard niet teruggeven. Vervolgens wordt het verkocht als gesloten software en ben je flink genaaid.
pi_149562364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 01:06 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Oh ik weet 't, ik weet 't! De CD-ROM drive! Voor de MPC3 standaard moet je natuurlijk wel een DVD drive hebben. :')

[..]

Ik hecht dus ook niet zo veel waarde aan een CV. :) Probleem met een CV is juist dat je er niks echt mee kunt bewijzen, je kunt er alles op zetten wat je leuk vindt. Alleen liegen over studies en ja, certificaten, is ws niet zo'n goed idee.

Maar wat weerhoudt je er van een lijstje erop te zetten van dingen waar je ervaring mee hebt? Zelf had ik een lijstje met tools, talen e.d. waar ik zeer bekend mee ben, en los nog een lijstje met "mee gespeeld maar niet echt ervaren".
Het goed antwoord was RAM.

Ik weet niet wat mij weerhoudt eigenlijk. Ik heb er nu gewoon op staan dat ik ervaring heb met Linux, misschien dat ik dat maar gewoon moet uitbreiden, maar ja wat is tegenwoordig gewild :')
pi_149562769
Trouwens:

Ik vind het grappig dat de makers van Elementary OS gebruikers willen laten betalen voor hun distro, en als je dat niet doet ben je volgens hun een cheater.

quote:
We want users to understand that they’re pretty much cheating the system when they choose not to pay for software. We didn’t exclude a $0 button to deceive you; we believe our software really is worth something. And it’s not like we’re making money to buy yachts; currently the only people who have received money for working on elementary OS have been community members through our bounty program.
It’s about asking a fair price to offset the costs of development. It’s about securing the future of elementary OS to ensure we can keep making software that millions of people love and use every day.
http://blog.elementaryos.org/post/110645528530/payments
pi_149563664
:')
జ్ఞ‌ా
pi_149564239
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:24 schreef tweemeter het volgende:
Ik weet niet wat mij weerhoudt eigenlijk. Ik heb er nu gewoon op staan dat ik ervaring heb met Linux, misschien dat ik dat maar gewoon moet uitbreiden, maar ja wat is tegenwoordig gewild :')
Als je werk in de Linux richting wil vinden is dat wel een goed idee ja, "ervaring met Linux" is nogal ongedetailleerd. Dat kan betekenen dat je een keer een Ubuntu live CD'tje uitgeprobeerd hebt.

Dus beginnen met wat je weet, en dan eens zien of dat overeenkomt met wat gewild is. Ervaring met Linux als desktop OS zal wel niet zo populair zijn, maar weten hoe je een netwerk ermee opzet wel.

Hippe clusterdingen zijn ook steeds populairder aan het worden, net als config mgmt (Puppet en dat soort spul). Dat laatste is trouwens sowieso een aanrader, het is heerlijk om met een kleine aanpassing op 1 "master image" op je hele vloot een bepaalde wijziging te maken (nieuw pkg installeren, vlaggetje aan een daemon veranderen, etc.).
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_149566358
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 10:20 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Als je werk in de Linux richting wil vinden is dat wel een goed idee ja, "ervaring met Linux" is nogal ongedetailleerd. Dat kan betekenen dat je een keer een Ubuntu live CD'tje uitgeprobeerd hebt.

Dus beginnen met wat je weet, en dan eens zien of dat overeenkomt met wat gewild is. Ervaring met Linux als desktop OS zal wel niet zo populair zijn, maar weten hoe je een netwerk ermee opzet wel.

Hippe clusterdingen zijn ook steeds populairder aan het worden, net als config mgmt (Puppet en dat soort spul). Dat laatste is trouwens sowieso een aanrader, het is heerlijk om met een kleine aanpassing op 1 "master image" op je hele vloot een bepaalde wijziging te maken (nieuw pkg installeren, vlaggetje aan een daemon veranderen, etc.).
Binnenkort maar eens gaan kijken wat ik allemaal al kan en wat ik nog bij kan leren. Moet eerst toch nog afstuderen :D
pi_149566796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:00 schreef tweemeter het volgende:
Trouwens:

Ik vind het grappig dat de makers van Elementary OS gebruikers willen laten betalen voor hun distro, en als je dat niet doet ben je volgens hun een cheater.

[..]

http://blog.elementaryos.org/post/110645528530/payments
Las ik ook ja. Vreemde houding naar mijn mening.
pi_149570506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 12:11 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Las ik ook ja. Vreemde houding naar mijn mening.
Sja tis gewoon The same old story. Als je hoopt geld te kunnen verdienen van donaties kom je bedrogen uit, mensen zijn nou eenmaal freetards.
Synergy heeft om die reden onlangs zelfs besloten helemaal geen gratis compiled binaries meer aan te bieden. Ik geloof dat ze niet eens hun hosting konden betalen van de donaties.
pi_149572320
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 14:20 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Sja tis gewoon The same old story. Als je hoopt geld te kunnen verdienen van donaties kom je bedrogen uit, mensen zijn nou eenmaal freetards.
Synergy heeft om die reden onlangs zelfs besloten helemaal geen gratis compiled binaries meer aan te bieden. Ik geloof dat ze niet eens hun hosting konden betalen van de donaties.
Hoezo freetards. Waarom zou je ineens voor een OS gaan betalen wat altijd gratis was en je het nog steeds gratis kan krijgen? Daarnaast kan je dan beter voor een model als RHEL gaan denk ik dan.
pi_149572632
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:21 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Hoezo freetards. Waarom zou je ineens voor een OS gaan betalen wat altijd gratis was en je het nog steeds gratis kan krijgen?
Misschien omdat je graag wilt dat het doorontwikkeld wordt?
pi_149572824
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:31 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Misschien omdat je graag wilt dat het doorontwikkeld wordt?
Je kan niet verwachten dat mensen gaan doneren als je de download achter een doneerknopje gaat stoppen. Om de downloaders die niets betalen dan cheaters te noemen vind ik triest.

Als je geld wil gaan vragen voor (gedeeltelijk) andermans werk moet je maar een service gaan aanbieden :{
pi_149576711
quote:

[..]

Donaties zijn er dan ook niet om geld mee te verdienen. Die zijn er om geld van te krijgen. Of niet. Als je het dan niet krijgt moet je niet zitten zeuren. Elementary heeft het niet begrepen imo.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_149576873
quote:
2s.gif Op woensdag 11 februari 2015 17:58 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Donaties zijn er dan ook niet om geld mee te verdienen. Die zijn er om geld van te krijgen. Of niet. Als je het dan niet krijgt moet je niet zitten zeuren. Elementary heeft het niet begrepen imo.
Sja "cheating" roepen is wel een beetje zeuren idd, maar een beetje psychologie inzetten om het aantal donaties te verhogen vind ik niets mis mee.
pi_149576994
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 15:38 schreef tweemeter het volgende:

[..]

Als je geld wil gaan vragen voor (gedeeltelijk) andermans werk moet je maar een service gaan aanbieden :{
Elementary OS is geen bedrijf dat geld verdient, het geld gaat naar onkosten en ontwikkelaars. De hele FOSS wereld profiteert er van als iemand iets doneert.
pi_149578873
quote:

[..]

Open-source software is vaak gratis maar in ruil daarvoor krijg je geen garantie of ondersteuning en is het gebruik volledig voor eigen risico. Bij betaalde software gaat dat niet - beide partijen zitten aan een koopcontract vast; in ruil voor betaling kan de klant eisen dat de software ook min of meer doet wat beloofd werd. Dat staat verder los van de organisatievorm, het maakt niet uit of de verkoper een NV of een stichting is.

Synergy heeft zo te zien van hun product een betaald product gemaakt, helemaal prima.

Maar je kan niet verwachten dat alle gebruikers betalen zonder de verantwoordelijkheid te willen nemen die hoort bij het verkopen van een betaald product.
pi_149578953
Hoeveel geld hebben ze bij Elementary gedoneerd aan Ubuntu?
pi_149579485
quote:
13s.gif Op woensdag 11 februari 2015 18:08 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Elementary OS is geen bedrijf dat geld verdient, het geld gaat naar onkosten en ontwikkelaars. De hele FOSS wereld profiteert er van als iemand iets doneert.
De hele FOSS wereld profiteert ervan als iemand iets doneert aan een stel ontwikkelaars die een schil voor Ubuntu maken? Dan zou je het beter over kunnen maken aan Debian of GNU of weet ik veel.

Daarnaast is hun hele houding gewoon dom. Je grootste gebruikersgroep afschilderen als cheaters? En boos worden op mensen die Elementary OS themen naar OSX om vervolgens te zeggen dat het eigenlijk niet hoort en niet de bedoeling is? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')