Aanname: host 2 is geconfigured zonder tagging en de port op zijn switch is geconfigureerd als untagged. Dan krijgt host 2 gewoon al het verkeer op vlan 3 zonder tag, want dat haalt de switch eraf. Dus dat zou gewoon moeten werken. Een arp request van host 2 zou van de switch een tag moeten krijgen en op host 1 zal die op eth0.3 moeten "binnenkomen". De response zou terug moeten gaan naar de switch zou via eth0.3 gaan, maar ik zie op mijn eigen machine dat dat soort request via het echte device (hier eth0) gaan.quote:Op maandag 23 maart 2015 22:07 schreef LintuxCx het volgende:
Je hebt een 10.3.0.0/24 op host 1 die via VLAN tagging helemaal geïsoleerd is van 10.3.0.0/24 op host 2, dat gaat toch sowieso niet fantastisch werken?
Doe je een tcpdump op eth0.2 of eth0?quote:Op maandag 23 maart 2015 21:42 schreef Keiichi het volgende:
Host 1 reageert vrolijk via eth0.2 dat xx:xx:xx daar zit.
Ik vind het erg vervelend gedrag...quote:"The kernel can respond to ARP requests with addresses from other interfaces. This may seem wrong but it usually makes sense, because it increases the chance of successful communication. IP addresses are owned by the complete host on Linux, not by particular interfaces"
Grappig is het juiste woord.quote:Op woensdag 25 maart 2015 17:32 schreef NightH4wk het volgende:
http://www.manux.info/en/
Wel grappig project.
Verder leuk om eens te volgen; misschien leuk voor embedded projecten, misschien een van die hobby projecten die nooit ergens toe lijden vanwege tijdgebrek.quote:Limitations
Uh, many. It's currently text-only, its IP stack isn't functionnal and will have to be partly rewritten, privilege-checking isn't implemented, it can't handle more than one hard drive...
Also, when compared to Linux, the speed difference is absolutely remarkable. Well, ok, not in its favor.
1 | zip -r /home/admin/backups/sitenaam_$(date +%d-%m-%Y_%H_%M_%S).zip /home/admin/domains/sitenaam.nl/public_html |
1 2 | /bin/sh: -c: line 0: unexpected EOF while looking for matching `)' /bin/sh: -c: line 1: syntax error: unexpected end of file |
In Ubuntu simpelweg GRUB installeren.quote:Op zondag 29 maart 2015 15:06 schreef Afwazig het volgende:
Ik heb een PC met 3 SSD's. Nu heb ik een 250 GB SSD met Win 8.1 en een 120 GB SSD met Ubuntu erop geïnstalleerd. Ik kan ze beiden booten als ik de bootvolgorde in de BIOS aanpas maar ik wil graag gebruik maken van een bootmenu zoals GRUB of de bootloader van Windows 8.1 Enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg? Beide OS'en staan dus op een aparte SSD en zijn al geïnstalleerd.
1 | sudo grub-install /dev/sda |
Grub is geïnstalleerd. Geen Windows 8 boot optie te bekennen.quote:Op zondag 29 maart 2015 15:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
In Ubuntu simpelweg GRUB installeren.![]()
[ code verwijderd ]
Vervang sda met de schijf waar Ubuntu op staat (de schijf dus, niet de partitie). Dit kun je controleren met lsblk -f
Dus je krijgt wel het Grub-menu, maar Windows 8 simpelweg niet als optie?quote:Op zondag 29 maart 2015 15:15 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Grub is geïnstalleerd. Geen Windows 8 boot optie te bekennen.
1 | sudo update-grub |
Stom van me. Nu staat hij er inderdaad wel in. Bedankt!quote:Op zondag 29 maart 2015 15:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dus je krijgt wel het Grub-menu, maar Windows 8 simpelweg niet als optie?
Probeer eens:
[ code verwijderd ]
Heb je eerst Windows 8 geïnstalleerd en toen Ubuntu, of andersom?
Je hoeft X niet af te sluiten om drivers te configureren.quote:Op zondag 29 maart 2015 15:25 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Stom van me. Nu staat hij er inderdaad wel in. Bedankt!
Nu heb ik iets anders vreemds: Ik wil net mijn Geforce drivers installeren op Ubuntu en hiervoor moet ik X afsluiten. Dat lukt wel echter als ik naar de commandline mode ga met ctrl+F1 dan wordt het scherm zwart en ik kan niks doen. Als ik Cntrl+f7 doe keer ik terug naar de GUI maar die moet ik niet hebben omdat ik hierin de drivers niet kan installeren. Enig idee wat dit kan zijn?
Is inmiddels gelukt. Maar wat is noveau precies? Ben redelijk nieuw met Linux op desktop gebied. Werk wel vaker met CentOS servers.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je hoeft X niet af te sluiten om drivers te configureren.
Mag ik vragen waarom je de gesloten nvidia-drivers wil installeren? Heb je niet genoeg aan nouveau?
nouveau is de vrije / open source driver voor Nvidia-kaarten.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:03 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Is inmiddels gelukt. Maar wat is noveau precies? Ben redelijk nieuw met Linux op desktop gebied. Werk wel vaker met CentOS servers.
Omdat vdpau natuurlijkquote:Op zondag 29 maart 2015 16:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je hoeft X niet af te sluiten om drivers te configureren.
Mag ik vragen waarom je de gesloten nvidia-drivers wil installeren? Heb je niet genoeg aan nouveau?
vdpau wordt volgens mij ook goed ondersteund door nouveau. Maar het installeren van de gesloten drivers is inderdaad niet heel moeizaam.quote:Op zondag 29 maart 2015 16:32 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Omdat vdpau natuurlijkEn algehele performance.
Maar ik heb inderdaad nooit rare dingen hoeven doen om nvidia-current te installeren. Gewoon aanklikken in de settings of (als je daar zoals ik te lui voor bent) apt-getten.
Bevalt prima! Ik heb alleen wel weer een vraagquote:Op zondag 29 maart 2015 16:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
nouveau is de vrije / open source driver voor Nvidia-kaarten.![]()
Mooi dat het is gelukt in ieder geval. Bevalt het verder goed op de desktop?
1 | sudo sed -i -e 's/#GRUB_TERMINAL/GRUB_TERMINAL/g' /etc/default/grub |
1 | GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash" |
Ik heb geen idee wat je allemaal aan het doen bent. nvidia-current aanvinken in Synaptic zou alles moeten zijn wat je doet.quote:Op zondag 29 maart 2015 17:27 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Bevalt prima! Ik heb alleen wel weer een vraag.
Om de drivers te installeren heb ik op een gegeven moment dit commando uitgevoerd:
[ code verwijderd ]
Bron: http://askubuntu.com/ques(...)ve-me-a-blank-screen
Ik had dus eerst de grafische mode van GRUB maar toen kon ik de TTY niet in in verband met mijn videokaart. Nu heb ik de Nvidia drivers geïnstalleerd en wil ik weer terug naar de grafische mode van grub. In mijn /etc/default/grub staat deze regel:
[ code verwijderd ]
Dat klopt toch? Zelfs na een update-grub laat hij echter nog steeds de text modus zien. Hoe kan dit?
Haha. Oké nou ik ga het uitleggen. Ik heb dit gedownload: http://www.nvidia.com/Download/driverResults.aspx/77844/en-usquote:Op zondag 29 maart 2015 17:45 schreef KomtTijd... het volgende:
Sja zolang we geen idee hebben wat je nou precies gedaan hebt gaan we je niet kunnen helpen.
Om nvidia-current te installeren hoef je iig zeker weten X niet af te sluiten. Hooguit een keertje te herstarten als je klaar bent.
1 | sudo stop lightdm |
Waarschijnlijk kun je vast wel uitzoeken wat er niet goed geconfigureerd is voor grub & je framebuffer, maar is een grafische mode voor grub echt zo belangrijk om er veel tijd aan te besteden?quote:Op zondag 29 maart 2015 17:27 schreef Afwazig het volgende:
Nu heb ik de Nvidia drivers geïnstalleerd en wil ik weer terug naar de grafische mode van grub
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |