Rustig man, iedereen begint ergens, ik begon met wd40 op een snaar spuiten en nu wissel ik blokken en programmeer ik ecm's .quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:50 schreef roeleke92 het volgende:
Wat ik me altijd afvraag waarom ga je dit zelf doen als je niet eens weet wat je moet doen.
Je vraagt hoe het zit met je ABS sensor en dus ook de remmen achter dit is je eigen veiligheid, vind je het dan heel verstandig om het zelf te doen?
Wij komen het regelmatig tegen dat mensen zelf aan het knutselen zijn aan hun auto en dan naar ons komen omdat ze er niet meer uitkomen hoe het zit en of wij het kunnen oplossen.
Maar het blijft je eigen keuze.
Succes!
4. dan ruk je voorzichtig dat ding eraf.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:55 schreef scoober het volgende:
Hallo,
ik vermoed dat het wiellager rechtsachter van mijn aygootje stuk is. Zingend, zoemend geluid vanaf 50 km/h behoorlijk hard ook.
Nu heb ik een lager besteld:
[ afbeelding ]
kan iemand mij een how to geven hoe te werk te gaan?
ik ben vrij handig en heb redelijk wat gereedschap. echter geen pers ofzo.
mijn voorstelling was:
1. wiel eraf
2. wielnaaf moer eraf
3. trommelrem eraf
en dan?
en hoe zit het met de ABS sensor?
hartelijk dank alvast!!
ik heb al andere wielen geprobeerd. probleem bleef bestaan.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:58 schreef Acryl het volgende:
Weet je zeker dat het je wiellager is? Je banden kunnen ook een lager geluid maken.
Krik je wiel eens op en geef 't wiel een slinger; hoor je dan een "grommend" geluid dan is je lager inderdaad versleten (eventueel bij twijvel bij het draaien met je andere hand de achterveer vastpakken, voel je de trilling dan weet je t 100%)
mijn ABS werkt zoiezo al ruim een jaar niet. wss door een vieze ABS sensor. Het enigste wat er mis zou kunnen gaan is dat de ABS na vervanging nog steeds niet werkt...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:50 schreef roeleke92 het volgende:
Wat ik me altijd afvraag waarom ga je dit zelf doen als je niet eens weet wat je moet doen.
Je vraagt hoe het zit met je ABS sensor en dus ook de remmen achter dit is je eigen veiligheid, vind je het dan heel verstandig om het zelf te doen?
Wij komen het regelmatig tegen dat mensen zelf aan het knutselen zijn aan hun auto en dan naar ons komen omdat ze er niet meer uitkomen hoe het zit en of wij het kunnen oplossen.
Maar het blijft je eigen keuze.
Succes!
thanks ouwe, en zo is het.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:27 schreef eXplorer1 het volgende:
Dit is een naaf plus lager, deze kan je gewoon erop schroeven (4 boutjes) wel met het goede aantal nm!
Er komt dus geen persen aan te pas.
[..]
Rustig man, iedereen begint ergens, ik begon met wd40 op een snaar spuiten en nu wissel ik blokken en programmeer ik ecm's .
zit de sensor erin geschroefd?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
4. dan ruk je voorzichtig dat ding eraf.
5. Dan schroef je de ABS sensor los en piel je die eruit
6. dan maak je de sensor schoon
7. dan bouw je de sensor in de nieuwe naaf, liefst met wat vettigheid, zodat hij gangbaar blijft
8. dan monteer je de boel weer terug.
Gewoon aan beginnen, wijst zich vanzelf
[edit]
4 en 5 kun je ook omdraaien als je erbij kunt.
1. Of je bent een klein beetje dom.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:23 schreef CafeRoker het volgende:
Ik kende ze niet, maar wel superhandig zo.. lagers zonder pers vast kunnen schroeven
vertel, ik ben meer van de motoren. Aan auto's doe ik weinig. Hoogstens aan m'n eigen auto's maar dit ben ik nog nooit tegengekomen. Maar dat waren in de regel wel oude bakken.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:24 schreef scoober het volgende:
[..]
1. Of je bent een klein beetje dom.
2. Of je ben sarcastisch en heel erg dom.
google maar. tip: bolt on bearingquote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:28 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
vertel, ik ben meer van de motoren. Aan auto's doe ik weinig. Hoogstens aan m'n eigen auto's maar dit ben ik nog nooit tegengekomen. Maar dat waren in de regel wel oude bakken.
Is dit dan gebruikelijk tegenwoordig?
Yeahh, bij Saab 9-3og en 9-5og is dat ook, scheelt een hoop gezeik.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:28 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
vertel, ik ben meer van de motoren. Aan auto's doe ik weinig. Hoogstens aan m'n eigen auto's maar dit ben ik nog nooit tegengekomen. Maar dat waren in de regel wel oude bakken.
Is dit dan gebruikelijk tegenwoordig?
Waar denk je dat dat gaatje voor is achterop met dat gaatje met schroefdraad ernaast? Ik gok dat in dat gaatje de ABS sensor gaat en dat dat gaatje ernaast is om hem te borgen.quote:
En doe eens een beetje normaal man, ik maak jou toch ook niet uit voor domme sukkel omdat je een toch wel significant belangrijk onderdeel van je auto domweg bestelt en wilt gaan vervangen zonder dat je weet hoe het moet?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:24 schreef scoober het volgende:
[..]
1. Of je bent een klein beetje dom.
2. Of je ben sarcastisch en heel erg dom.
Als je ook 4 wielen op die truttenschudder hebt lijkt me dat vrij logischquote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:55 schreef scoober het volgende:
Hebben alle 4 de wielen een eigen ABS sensor?
wat denk je een monteur kost er uur als hij moet gaan persen en klooien? Dit is schroef af, schroef op en wegwezen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:17 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Als je ook 4 wielen op die truttenschudder hebt lijkt me dat vrij logisch
Maar is het niet veel duurder zo'n naaf met wiellager?
Jazeker, maar ik kijk ernaar met een DIY blikquote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:35 schreef Sounddragon het volgende:
k je een monteur kost er uur als hij moet gaan persen en klooien? Dit is schroef af, schroef op en w
Voor de beun ook makkelijker, kan die lompe sta-in-de-weg pers ook de deur uitquote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:44 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Jazeker, maar ik kijk ernaar met een DIY blik
Pers?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voor de beun ook makkelijker, kan die lompe sta-in-de-weg pers ook de deur uit
Beunquote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:48 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Pers?
Flinke bankschroef en beleid
het vreemde is inderdaad dat een complete hub met wiellager slechts 1, 2 of 3 euro duurder is..quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:17 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Als je ook 4 wielen op die truttenschudder hebt lijkt me dat vrij logisch
Maar is het niet veel duurder zo'n naaf met wiellager?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |