abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6643584
Dag mensen.

Wat vinden jullie nou van Mark Knopfler? En dan niet alleen de 3 solo cd's van hem, maar ook Dire Straits? Ikzelf vinnet zo'n beetje de beste muziek die er is (een paar liedjes uitgezonderd natuurlijk) maar omdat iedereen altijd zeikt dat het opa-muziek is enzo, wil ik wel eens weten wat mensen ervan zeggen als ze wat "anoniemer" zijn en dus niet voor weet ik wat uitgemaakt worden

Dus graag, uw reacties!

pi_6643734
veel van hetzelfde.
hij kan goed zingen/gitaar spelen, maar het lijkt allemaal op elkaar
pi_6643842
Opamuziek of niet, ik vind het geweldig en kom er altijd openlijk voor uit; ook bij vrienden die alleen maar hardcore (de housevariant dus voor de wijsneuzen onder ons) luisteren en die accepteren dat gewoon. Waarom zou je er niet voor uit komen? Je hoeft je er toch niet voor te schamen? Ik vind het pas triest als mensen een bepaalde muzieksoort gaan luisteren om ergens bij te horen of om het mannetje te zijn. Muziek is gevoel, je kiest je eigen muziek dus ook met gevoel, niet met de laatste mode.

On-topic:
Ik ben al jaren een grote fan van Knopfler en Dire Straits, het is echt muziek in zijn puurste vorm vind ik. Zo natuurlijk en helder, echt te mooi gewoon.

[Dit bericht is gewijzigd door TimMer1981 op 05-11-2002 20:06]

dinsdag 5 november 2002 @ 20:05:46 #4
27403 henkalex
full-time rare gast
pi_6643856
Ik denk dat het veel van hetzelfde vooral afhangt van hoe goed je de muziek vindt.

Ik vind Knopfler zelf een van de beste muzikanten die er zijn en vindt dus niet dat het veel van hetzelfde is.

Vooral het album Sailing to Philadelphia is een meesterwerk

Waarom normaal doen als je ook raar kan doen?
pi_6643871
Dat heet natuurlijk smaak, ik vind het zelf toppie.
pi_6643882

Ik heb het van mijn vader
Wat is jullie favoriet eigenlijk
Die van mij is iig Sailing to Philadelphia
pi_6643894
Klinkt mooi , soms beetje teveel hetzelfde maar het nummer Sailing to philedelphia is echt heel goed
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_6643911
Life on the night
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:08:48 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_6643917
Heerlijke gitarist. Btje straight-forward en misschien niet te diepgaand, maar zeker lekkere rock wat 'ie maakt. Geen gemuts, gewoon spelen

[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 05-11-2002 20:09]

dinsdag 5 november 2002 @ 20:09:02 #10
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_6643922
persoonlijk vindt ik het zo'n beetje de meest geinspireerde gitarist die ik ooit gehoord heb. die vent heeft tenminste wt te melden met z'n gitaar!

moet wel zeggen dat ik zijn dire straits werk beter vindt dan het latere solo werk. dat is me toch iets te celtic/country achtig. ik ga meer voor brothers in arms, espresso love, solid rock, telegraph road, etc...

If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_6644067
What it is van het album STP is gewoon zo'n lekker nummer....

en ja z'n solotjes zijn altijd een lust voor het oor om het zo maar eens te zeggen

pi_6644176
Waarom heeft iedereen het alleen over Sailing To Philadelphia? Alleen maar Top40 cd's luisteren ofzo?

Om eens echt de kunsten van Knopfler te horen moet je Screenplaying maar eens luisteren, een zeer gevarieerd album met filmmuziek van hem.

Ook een prachtig nummer van hem, iets recenter, van de film "A Shot At Glory" waarvoor hij de soundtrack heeft geschreven: Sons of Scotland (Quiet Theme). Niet de gewone versie dus, maar specifiek de "quiet theme". Zeer mooi, je hoort ook heel goed dat hier echt een meester aan het werk is, zoals die man een gitaar beheerst, zo zijn er maar heel weinig...

pi_6644238
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:09 schreef punchdrunk het volgende:
...

moet wel zeggen dat ik zijn dire straits werk beter vindt dan het latere solo werk. dat is me toch iets te celtic/country achtig. ik ga meer voor brothers in arms, espresso love, solid rock, telegraph road, etc...

Zeker, daar ben ik het zeer mee eens. Het solowerk is meer om te relaxen, Dire Straits daar ga je echt voor zitten, je zit dan echt midden in de muziek. Vooral met Alchemy heb ik dat, ik zit daar soms 3x achter elkaar alleen maar die 2 cd's te draaien en te luisteren, voor de rest niks. Heerlijk.
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:21:07 #14
36104 optimus_priem
Son of the Silent Age
pi_6644265
Okee, laat mij de hoender maar in het knuppelhok gooien dan.....
Mark Knopfler was ongetwijfeld 1 van de beste gitaristen van de wereld in de tijd van de eerste drie albums van Dire Straits. En toen viel ie in slaap en werd niet meer wakker... en in slaap vallen deed ik ook bij zijn muziek. De vernieuwing is er al jaren uit. De echtheid en de emotie ook. Het is mooispelerij, niks mis mee als je daarvan houdt, koop vooral z'n cd's dan, maar ikke... nee dank u. Levenloos geluidsbehang.
Blank Looks and Notebooks
pi_6644406
Ik vind vooral het eerdere werk cool (live at the bbc). Heb ook zootje bootlegs uit die tijd. Echt GE-weldig!.
Maar ik wordt ook helemaal gek van aLCHEMY en On The Night.
Vind het allemaal super..
En tis ook wel toffe vent. Gewoon normaal. En geheel eigen gitaarsound. Vind ik wel knap.

en en en..ik heb kaartjes voor het concert in mei..woohoo!!

pi_6644511
Tis supermuziek!!

Mijn toppers lijstje zijn:

Dire Straits - Walk of Life
Dire Straits - Brothers in Arms
Dire Straits - Romeo & Juliet (wordt je zo russssstig van)

En zijn solonummers van de Wag the Dog soundtrack.
Als bijv.

Mark Knopfler - In the heartland

pi_6644536
Een woord -> TOP!

(betere nummers bij Dire Straits dan solo.. dat wel)

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_6644833
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:09 schreef punchdrunk het volgende:
persoonlijk vindt ik het zo'n beetje de meest geinspireerde gitarist die ik ooit gehoord heb. die vent heeft tenminste wt te melden met z'n gitaar!
Idd. Mark Knopfler heerst.
Heb hem altijd wel ok gevonden, maar ik begin z'n stijl steeds meer te waarderen.
pi_6651891
Ik vind Mark één van de saaiste mensen op deze aardkloot. Met zijn muzikale capaciteiten had ik zo langzamerhand misschien nog wel wat goeds van hem verwacht, maar hij blijft, net zo als zoveel grote muzikanten, een beetje hangen in zijn, tsja, in zijn geneuzel. Het is natuurlijk wel een fantastisch gitarist alleen wat hij er mee doet spreekt mij niet aan. Maar ach, het is maar een mening.
Aldus.
pi_6655040
The Ragpickers Dream vind ik een beetje TE country-achtig. Haalt het niet bij Sailing to Philadelphia in mijn ogen. Heb hem dus maar cadeau gedaan aan mijn vader, die vindt het geweldig

Het moment dat ik wil sterven is tijdens de laatste minuten van een Dire Straits concert, maar ik vrees dat dat er niet meer in gaat zitten...

(zeg nooit nooit natuurlijk)

[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
pi_6656523
goede gitarist!
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
  woensdag 6 november 2002 @ 14:39:41 #22
24417 OviivO
** - KONING - **
pi_6656550
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:07 schreef hielkej het volgende:

Ik heb het van mijn vader
Wat is jullie favoriet eigenlijk
Die van mij is iig Sailing to Philadelphia
Going home, theme song!!
Je bent het type meisje dat de wereld best kan missen. Te dom en te lelijk om tegenaan te pissen. Ik heb naar je geluisterd naar je zielige gezeik. Er is maar één conclusie, schat: je vriendje had gelijk
pi_6662110
Dire Straits waren wel aardig, hoewel ze naar verloop van tijd (zeg maar na Alchemy) afgleden naar een soort gezapige pop/rock, Mark Knopfler solo vind ik helemaal niks.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 6 november 2002 @ 20:13:29 #24
17808 CoolCazt
www.quadmusic.net
pi_6663471
Heerlijke muziek, Dire Straits vind ik beter dan solo, maar beide zeer te pruimen .... Mijn favoriete nummers zijn : Brothers in Arms, Sultans of swing en Money for nothing. Beste cd vind ik Brothers in Arms. STP vind ik wel een relaxed album , maar iets minder country invloeden had geen kwaad gekunt. Supergoede gitarist!!
I used to listen to N*sync when they were underground ----- http://www.quadmusic.net
pi_6663577
Ik vind hem ook erg goed, Sailing to Philadelphia was top maar zijn nieuwe cd valt me erg tegen, idd teveel country.
pi_6663586
Ik vind een paar nummers van de Dire Straits wel okay, maar Mark Knopfler zelf is niet echt een favoriet van me... m'n ouders daarentegen zijn er helemaal gek van, vooral m'n vader.
pi_6663666
Fantastische muziek.
Veel maten van mij zijn allemaal van die hip-house-swingbeat-gasten en daar heb ik dus een pleurishekel aan.
Toen ging ik de dire strait-cd's/lp's van me pa draaien en daar was ik weg van
Ik vind Mark Knopfler een artiest eerste klas, maar ik vond de muziek van de dire straits veel beter. Dat was ook (vaak) echte rockmuziek en wat ie nu maakt zijn meer balads en dat spreekt me wat minder aan.
Maar dat zal wel met de leeftijd te maken hebben... Mark is ook al een dagje ouder inmiddels
pi_6663892
Ik ben al van kleins-af-aan opgegroeid met muziek uit de jaren 70. Toen mijn vader de LP van "Brothers in Arms" had was ik verkocht. Als klein mannetje draaide ik mijn bandjes grijs. In 92 ben ik in Keulen geweest om als 12-jarig manneke het concert mee te maken. Werkelijk fantastisch.
Van die tour heb ik 1 van de beste conderten geheel op CD. De bootleg heet officieel "Ticket To Heaven" en was opgenomen in Basel.

Sinds hij solo is moet ik zeggen dat hij inderdaad nogal een "radio 2" imago heeft gekregen. Maar ja, zo'n man wordt ook een dagje ouder. Ik zou het schitterend vinden als hij OOIT nog eens een keer de sterren van de hemel speelt met de Straits. Kom op! Mick Jagger is ook een opa, maar die gek gaat nog helemaal uit zijn pan bij optredens.
Geen vergelijking, maar ik vind de concerten Solo hoofdzakelijk leuk om de nummers van de Straits.

Neem bijvoorbeeld het live GEWELDIGE Telegraph Road! Werkelijk fenomenaal. Pure virtuositeit!

Superfly.
pi_6663905
dodelijk saaie stem..
pi_6665028
quote:
Op woensdag 6 november 2002 20:35 schreef -Dalai- het volgende:
dodelijk saaie stem..
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Maar ja, dat wordt ruimschoots gecompenseerd.
Superfly.
pi_6665230
quote:
Op woensdag 6 november 2002 20:23 schreef Thomas B. het volgende:
Fantastische muziek.
Veel maten van mij zijn allemaal van die hip-house-swingbeat-gasten en daar heb ik dus een pleurishekel aan.
Toen ging ik de dire strait-cd's/lp's van me pa draaien en daar was ik weg van
Ik vind Mark Knopfler een artiest eerste klas, maar ik vond de muziek van de dire straits veel beter. Dat was ook (vaak) echte rockmuziek en wat ie nu maakt zijn meer balads en dat spreekt me wat minder aan.
Maar dat zal wel met de leeftijd te maken hebben... Mark is ook al een dagje ouder inmiddels
Dat heb ik nou ook, me vrienden houden allemaal van Hip-hop, R&B en sommige Top 40 muziek. Maar ik hou bijv. van Dire Straits (Mark Knofler 'dus' ook), Pink Floyd, U2, Yes, Deep Purple, Led Zeppelin etc.

Wel is het nadeel dat 'mijn' muziek zowat nooit gedraait wordt in gezelschap, maar alleen bij mezelf. Ik heb me trouwens nooit geschaamd voor me muziek smaak en heb altijd een afwijkende muziek smaak gehad dan mijn leeftijdsgenoten. En daar heb ik absoluut nooit mee gezeten.

'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
  donderdag 7 november 2002 @ 08:58:40 #32
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_6670998
Dire Straits is ook een van mijn favoriete bands. Mark kan weliswaar niet zo goed zingen, maar hij heeft zo'n warme praatstem. Dat vind ik er prettig klinken.

Mijn favorieten zijn toch wel
- Romeo & Juliet
- Brother in Arms
- Your Latest trick (live versie)

Vooral Romeo & Juliet vind ik een briljant popnummer. Alles klopt er aan. Prachtige melodielijn, eventjes die gitaren erin zo nu en dan en een prima meezingrefrein.

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_6671024
Jeugdheld. DS is okay, zijn laatste solo werken wat minder.
pi_6671048
wel goed

pi_6671252
Hij is helemaal da bomb.....wat een genie op de gitaar zeg hij kan allee niet zingen

dat laatste album van em vinnik trouwens wat een ellende zeg. Zonde dat ie zoiets uit brengt....haalt em een beetje naar beneden in mijn ogen....maar nog steeds da bomb

pi_6676894
Zeer goede gitarist met een unieke stijl. Maar van nummers als Calling Elvis, Walk of Life en Heavy Fuel krijg ik toch echt braakneigingen.

De eerste albums van Dire Straits zijn daarintegen wel ok.

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_6681540
Yeah... heb ook kaartjes voor 4 mei :D:D
  donderdag 7 november 2002 @ 18:54:42 #38
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_6682055
Helemaal top, Ik ben dan vooral een fan van het oude dIRE sTRAITS werk, met als top de Live CD Alchemy (toen nog op plaat ). Z'n solo projecten vind ik wat minder (met als uitzondering Sailing to Phil.) . Ben naar zn laatste concerten geweest en daar was het voor een groot deel (gelukkig) werk uit de oude doos. Het viel me toen eigenlijk wel op dat er erg veel jongeren waren (terwijl ik had gedacht alleen maar ouderen zou tegenkomen) Dus het leeft denk ik nog wel tussen de jongeren.

Jammer dat ze niet meer optreden in Grote stadions, ik denk dat ze wel een van de grotere stadion acts genoemd mogen worden. Lijkt me wel weer gaaf Dire Straits in de Kuip.

BTW: Z'n nieuwste CD vindt ik trouwens weinig aan, lijkt wel een beetje op de Notting Hillbillies

Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  donderdag 7 november 2002 @ 20:41:49 #39
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_6684178
Mark Knopfler
Signature:
Maximaal
4
regels
  vrijdag 8 november 2002 @ 10:44:27 #40
36877 SteelPan
aka StijlPan
pi_6692326
quote:
Op donderdag 7 november 2002 18:54 schreef Chielus het volgende:
Helemaal top, Ik ben dan vooral een fan van het oude dIRE sTRAITS werk, met als top de Live CD Alchemy (toen nog op plaat ). Z'n solo projecten vind ik wat minder (met als uitzondering Sailing to Phil.)

Jammer dat ze niet meer optreden in Grote stadions, ik denk dat ze wel een van de grotere stadion acts genoemd mogen worden. Lijkt me wel weer gaaf Dire Straits in de Kuip.

BTW: Z'n nieuwste CD vindt ik trouwens weinig aan, lijkt wel een beetje op de Notting Hillbillies

Helemaal mee eens!
StijlPan, de enige pan met stijl!!
pi_6692471
Dat vind ik nu vaak het nadeel van bepaalde muzikanten.
Logisch, maar iedere muzikant ontwikkelt een bepaalde stijl en sound.
In eerste instantie wordt ie daarmee beroemd (of niet), maar wanneer album 10 uitkomt dan heb je het eigenlijk allemaal wel gehoord.

Een paar (persoonlijke) voorbeelden van muziek die (in mijn ogen) in de jaren eigenlijk niet is veranderd: Knopfler, Santana, Bon Jovi ......

pi_6694142
quote:
Op donderdag 7 november 2002 18:54 schreef Chielus het volgende:
Helemaal top, Ik ben dan vooral een fan van het oude dIRE sTRAITS werk, met als top de Live CD Alchemy (toen nog op plaat ). Z'n solo projecten vind ik wat minder (met als uitzondering Sailing to Phil.) . Ben naar zn laatste concerten geweest en daar was het voor een groot deel (gelukkig) werk uit de oude doos. Het viel me toen eigenlijk wel op dat er erg veel jongeren waren (terwijl ik had gedacht alleen maar ouderen zou tegenkomen) Dus het leeft denk ik nog wel tussen de jongeren.

Hier valt niets meer aan toe te voegen
pi_6694160
jammer dat er geen dire straits meer is
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_6704586
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 12:32 schreef Joene het volgende:
jammer dat er geen dire straits meer is
same here...
.
pi_6708877
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:53 schreef RiFF het volgende:
Dag mensen.

Wat vinden jullie nou van Mark Knopfler? En dan niet alleen de 3 solo cd's van hem, maar ook Dire Straits? Ikzelf vinnet zo'n beetje de beste muziek die er is (een paar liedjes uitgezonderd natuurlijk) maar omdat iedereen altijd zeikt dat het opa-muziek is enzo, wil ik wel eens weten wat mensen ervan zeggen als ze wat "anoniemer" zijn en dus niet voor weet ik wat uitgemaakt worden

Dus graag, uw reacties!

Ik vind dat de man een zeikstem heeft en dat zijn muziek eigenlijk uit slechts een nummer bestaat. Vergelijk hem eens met Hollenthon.
salva cum reverentia
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 november 2002 @ 10:28:52 #46
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_6709155
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:21 schreef optimus_priem het volgende:
Okee, laat mij de hoender maar in het knuppelhok gooien dan.....
Mark Knopfler was ongetwijfeld 1 van de beste gitaristen van de wereld in de tijd van de eerste drie albums van Dire Straits. En toen viel ie in slaap en werd niet meer wakker... en in slaap vallen deed ik ook bij zijn muziek. De vernieuwing is er al jaren uit. De echtheid en de emotie ook. Het is mooispelerij, niks mis mee als je daarvan houdt, koop vooral z'n cd's dan, maar ikke... nee dank u. Levenloos geluidsbehang.
mee eens. Dan luister ik liever naar J.J. Cale, Knopfler's grote voorbeeld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_6710719
Hartelijk dank voor uw bestelling bij bol.com. Hieronder vindt u de
gegevens met betrekking tot uw bestelling

Aantal Prijs Totaalbedrag Titel Levertijd
----------------------------------------------------------------------
1 EUR 14.99 EUR 14.99 Sailing To Philadelphia 2-3 werkdagen
1 EUR 20.99 EUR 20.99 Ragpicker's Dream 2-3 werkdagen
(speciale uitgave)

pi_6710735
JJ Cale is ERG okay en een absolute aanrader voor elke MK fan.
pi_6786945
Ik vind Jnopfler erg goed, niet alleen vanwege z'n gitaarspel, maar ook de teksten van z'n songs zijn geweldig.
Z'n laatste album is inderdaad wel wat minder, iets te veel country achtig.

En ik heb ook kaartjes voor 5 mei

pi_6793971
quote:
Op woensdag 13 november 2002 21:22 schreef b_oldie het volgende:
Ik vind Jnopfler erg goed, niet alleen vanwege z'n gitaarspel, maar ook de teksten van z'n songs zijn geweldig.
Z'n laatste album is inderdaad wel wat minder, iets te veel country achtig.

En ik heb ook kaartjes voor 5 mei

Wat minder?? Understatement of the year dacht ik zo.....zn laatste album is drama zo zonde dat ie dat ooit uit heeft durven brengen
pi_6796681
Ik vind hem goed als artiest, maar ik vind dat zijn albums elke keer een tikje saaier worden.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 14 november 2002 @ 12:33:14 #52
30059 KroelKip
Kroeligans Forza!
pi_6796935
De albums Brothers In Arms, Making Movies en Communique waren geweldig. Alchemy is een van de beste live CD's ooit, vooral hoe ze Sultans Of Swing hebben weten om te bouwen tot een nog gavere versie.

Zijn solowerk vind ik erg varierend, soms erg slecht, en met Sailing To Philadelphia was hij weer terug. Alleen zij zang, tsja, echt een wereldzanger is hij niet, hij is meer een bard, een verhalenverteller die de verhalen in een muzikale vorm verwerkt, en dat vind ik zo mooi aan hem. En niet te vergeten, erg goede gitarist!!

Wide awake, you face the day, the dream is over...or has it just begun?
pi_6797062
Zijn laatste album is niet zo'n succes geloof ik, maar ik vind 'em wel interessanter, op muzikaal gebied, dan z'n eerdere werk. 't Krijgt steeds meer een eigen imago i.p.v. die aloude Dire Straits-sound.
pi_6797745
Mwah het nummer Sultans of swing is wel goed
Andere nummers ook wel....

Ik heb gehoord en dat is ook waar dat Mark Knopler één van de meest overschatte gitaristen allertijden is.

Wat waar is, want hij doet niet echt supertechnische dingen ofzo, hij zoekt zijn lickjes voor een nummer gewoon goed uit dat is het.

quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:05 schreef henkalex het volgende:
Ik denk dat het veel van hetzelfde vooral afhangt van hoe goed je de muziek vindt.

Ik vind Knopfler zelf een van de beste muzikanten die er zijn en vindt dus niet dat het veel van hetzelfde is.

Vooral het album Sailing to Philadelphia is een meesterwerk

HET LEVEN IS TE KORT OM NIET ELK MOMENT TEN VOLLE TE BENUTTEN
pi_6799039
quote:
Op donderdag 14 november 2002 13:16 schreef harmonichunk het volgende:
Mwah het nummer Sultans of swing is wel goed
Andere nummers ook wel....

Ik heb gehoord en dat is ook waar dat Mark Knopler één van de meest overschatte gitaristen allertijden is.

Wat waar is, want hij doet niet echt supertechnische dingen ofzo, hij zoekt zijn lickjes voor een nummer gewoon goed uit dat is het.
[..]

Zijn improvisatietalent maakt ook veel goed.
Superfly.
  maandag 6 september 2004 @ 08:44:25 #56
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_21779912
quote:
Op donderdag 14 november 2002 12:33 schreef KroelKip het volgende:
De albums Brothers In Arms, Making Movies en Communique waren geweldig. Alchemy is een van de beste live CD's ooit, vooral hoe ze Sultans Of Swing hebben weten om te bouwen tot een nog gavere versie.
Zijn solowerk vind ik erg varierend, soms erg slecht, en met Sailing To Philadelphia was hij weer terug. Alleen zij zang, tsja, echt een wereldzanger is hij niet, hij is meer een bard, een verhalenverteller die de verhalen in een muzikale vorm verwerkt, en dat vind ik zo mooi aan hem. En niet te vergeten, erg goede gitarist!!
Ben het helemaal met je eens

Mark ownt, hoop dat er nog een concert komt in Nederland van hem.
pi_21780406
Zijn nieuwe solo album is bijna uit..
  maandag 6 september 2004 @ 10:49:54 #58
42555 Tomek
Take on the world!
pi_21781228
quote:

lijkt me onzin. sterker nog, is onzin.

er zijn maar weinig gitaristen die het hem na doen op de manier dat hij dat doet. Technisch is het zeker wel. En lickjes van te voren uitzoeken betwijfel ik. de man kan wel degelijk improviseren.
pi_21781861
Inderdaad, als hij echt al z'n licks van te voren zou uitzoeken, hoe kan het dan dat liveversies van bijv. Sultans of Swing veel langer en anders zijn dan de studioversie? Iedere gitarist (en andere solisten) heeft wel een 'trickbag' met loopjes die hij vaak gebruikt bij improvisaties. Je hoeft 't niet mooi te vinden, maar de man kan echt wel spelen..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  maandag 6 september 2004 @ 22:21:13 #60
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_21792508
quote:
Op maandag 6 september 2004 09:41 schreef Echoes het volgende:
Zijn nieuwe solo album is bijna uit..
Boom like that is een super nummer op dat album

Moet de rest ook nog ff luisteren
  maandag 6 september 2004 @ 23:39:48 #61
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_21794601
Hoe heet zn nieuwe cd?
pi_21796338
Zijn image is wat sleets (met z'n stinkzweetband)..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_21796851
Dire Straits, muziek voor accountants en verzekeringsagenten.

Die bassist was trouwens helemaal suf. Die gast had slechts één ingestudeerde rock ’n roll move waarbij hij als een marionet z’n knie optrok steeds. Ik zie het ineens weer helemaal voor me, haha.
  dinsdag 7 september 2004 @ 08:45:50 #64
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_21798079
quote:
Op maandag 6 september 2004 23:39 schreef Chielus het volgende:
Hoe heet zn nieuwe cd?
Mark_Knopfler-Shangri-La-
  dinsdag 7 september 2004 @ 14:14:17 #65
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_21803162
quote:
Op donderdag 14 november 2002 14:28 schreef Brick_Top het volgende:
iid! Op de cd live @ Royal Albert Halll.

Als je Sultans Of Swing hoor daar. WOW! gewoon kippenvel en die man kan inproviseren als de BEST!
  dinsdag 7 september 2004 @ 14:16:37 #66
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_21803208
afschuwelijk
Voortbordurend op die dire straits poep
Echt verschrikkelijke zeikmuzak.... zo, dat is d'r uit
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 7 september 2004 @ 16:23:14 #67
42555 Tomek
Take on the world!
pi_21805547
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 14:16 schreef cerror het volgende:
afschuwelijk
Voortbordurend op die dire straits poep
Echt verschrikkelijke zeikmuzak.... zo, dat is d'r uit
stoer...
  dinsdag 7 september 2004 @ 16:26:53 #68
52264 Sjorz
geen ondertitel
pi_21805617
Vind op z'n tijd Knopfler zeer ok. Zowel in vorm van Dire Straits als solo. Van z'n laatste solo-dingetjes vind ik Speedway at Nazareth ook zeer tof.
acht uur cup-a-soup, DAT zouden meer mensen moeten doen...
  vrijdag 10 september 2004 @ 20:31:27 #69
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_21867344
Mark Knopfler - Boom, Like That

Gewoon SUPER RELAX NUMMER
  vrijdag 10 september 2004 @ 21:38:15 #70
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21868780
Ben zelf opgegroeid met veel Dire Straits muziek en kan het absoluut waarderen! Ben eigenlijk niet bekend met Mark Knopflers' solowerk, behalve dan dat ene supervette nummer met die heerlijke gitaarintro. Weet helaas niet hoe het heet, ben er al eeuwen naar op zoek maar niemand snapt wat ik bedoel

Maar de Dire Straits roeleren echt wel, met name nummers als Sultans of Swing en dat prachtige nummer met die mooie saxofoon erin (ben erg slecht in de titels van nummers zoals jullie wel kunnen zien )
NSJ & Lowlands still on my mind
  vrijdag 10 september 2004 @ 21:48:26 #71
42555 Tomek
Take on the world!
pi_21868999
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:38 schreef Nokia3310 het volgende:
Ben zelf opgegroeid met veel Dire Straits muziek en kan het absoluut waarderen! Ben eigenlijk niet bekend met Mark Knopflers' solowerk, behalve dan dat ene supervette nummer met die heerlijke gitaarintro. Weet helaas niet hoe het heet, ben er al eeuwen naar op zoek maar niemand snapt wat ik bedoel

Maar de Dire Straits roeleren echt wel, met name nummers als Sultans of Swing en dat prachtige nummer met die mooie saxofoon erin (ben erg slecht in de titels van nummers zoals jullie wel kunnen zien )
Dat is "Your latest trick".
Inderdaad een hele mooie
  zaterdag 11 september 2004 @ 02:36:09 #72
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_21874476
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:48 schreef Tomek het volgende:

[..]

Dat is "Your latest trick".
Inderdaad een hele mooie
Is dat het solonummer van Knopfler wat ik zocht of van de Dire Straits met die mooie saxofoon erin?
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_21876165
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 02:36 schreef Nokia3310 het volgende:

[..]

Is dat het solonummer van Knopfler wat ik zocht of van de Dire Straits met die mooie saxofoon erin?
jup
pi_21878857
Ik bewonder hem als muzikant, hij heeft een compleet eigen gitaargeluid en manier van spelen. Verder heeft hij met Dire Straits naast een aantal missers van formaat (ik noem een Walk of Life) best wel wat aardige nummers gemaakt. Vanaf Brothers in Arms wat een goed album is heeft ie eigenlijk niet zo veel meer gepresteerd, op een paar nummers van Sailing to Philadelphia na.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_21882167
Mark werd op t toppunt van zn roem (1980) gevraagd door steely dan om een gitaarsolo
in te spelen voor hun nieuwe lp Gaucho. Steely Dan is een supergrote studiogroep,
fantastische onnavolgbare l'p's vol met 100% perfecte jazzrock(eigenlijk vreselijk saaie muziek..).
Op de lp Gaucho spelen allerlei grote muziekanten mee als gastmuzikant:
Randy Brecker(jazz gigant), David Sanborn(trompetgigant), Jeff Porcaro(drumgigant, oa Toto),
Rick Derringer(gitaargigant).
En daar mocht Mark Knopfler ook bij dus!
De hele dag in de studio, keer op keer de best wel lange solo inspelen.
Toen de lp uitkwam, bleek dat er van Marks solo niet meer dan 3 seconden overgebleven was..

En mijn mening over Mark Knopfler: he sucks.
Maar de eerste 2 lp's van dire straits zijn weer erg sterk.

Echter, wat is deze vluchtige oppervlakkige muziek nog waard als je geluisterd hebt naar:
Sebadoh, Palace Brothers, Songs Ohia, en Nick Drake?

Hasta la Pasta en tot de volgende keer
pi_21882286
Ouwe lullen-muziek
pi_21882352
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 16:20 schreef edgar1967 het volgende:
Echter, wat is deze vluchtige oppervlakkige muziek nog waard als je geluisterd hebt naar:
Sebadoh, Palace Brothers, Songs Ohia, en Nick Drake?
Ik kan deze bands wel waarderen, evenals Dire Straits en Steely Dan. Waarom moet het perse of het een, of het ander zijn? Maar goed, afgeven op 'die saaie ouwelullenmuziek' doet het altijd goed in semi-hippe indie-kringen..

David Sanborn speelt trouwens sax, geen trompet.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21931861
Ik snap niet hoe mensen dergelijk oppervlakkige kritiek hebben over de zang of gitaarkunsten die deze man ons ten gehore brengt. Het is een stijl die gewoon perfect bij de muziek past. Ik kan me de muziek die Mark maakt gewoon niet voorstellen met een heldere, goede zangstem. De teksten zijn voor iedereen goed te luisteren. En het belangrijkste is het gebruik van instrumenten en met de nadruk op gitaar.

Deze man is in mijn ogen iemand die zijn plaats in de muzikale wereld wel verdient. De man maakt gewoon enorm goede muziek en vergeet niet dat deze man gewoon Dire Straits ís! Voor zover ik weet staan ALLE nummers van DS op naam van Knopfler.

Vooral de live-albums zijn voor mij een muzikaal feest.

Kippevel voor mij is;

Sultans of Swing. En dan live graag. Eindeloze, cleane solo.

Verder bestel ik eens in de zoveel tijd een bootlegje.

Solo spreekt Mark me veel minder aan. Misschien zal ik de muziek die hij nu maakt meer gaan waarderen. Muzieksmaak wordt bij mij, hoe ouder ik wordt, dagelijks verbreed. Als hij in 2005 weer in Nederland op de planken staat zal ik in ieder geval wel weer gaan. Hopelijk zal hij dan zijn Dire Straits nummers nog spelen. Bovendien gaat er niets boven het gevoel oog in oog te staan met je idool. .
pi_21934106
Ik vind zijn huidige solo albuims steeds minder (dire straits) worden. Op zich begrijpelijk als je tegen de 60 loopt, maar het wordt wel steeds zoetsappiger. Er zitten steeds minder herkenbare nummers in die je mee kunt zingen vind ik. Tevens vond ik zijn felle Fender stratocaster geluid in het begin mooier dan die tegenwoordige dikke Gibson LP geluiden. Ook mooi, maar ik vind dat felle clean beter bij hem passen. aLCHEMY is inderdaad het hoogtepunt geweest! Daarna is het met Brothers in arms en On Every street niet minder geworden, maar wel anders. Ik ben benieuwd naar zijn 4e ( alweer!) soloplaat.

Overigens heeft hij ook erg veel mooie film muziek gemaakt!
Local Hero
Cal
Comfort and Joy
The Princess Bride
Last Exit to Brooklyn
A Shot at Glory
Wag the Dog

Last Exit too brooklyn is een eeerg mooi liedje, evenals Local Hero Wild theme die iedereen al wel kent.
pi_21934336
quote:
Op maandag 13 september 2004 22:18 schreef Echoes het volgende:
Ik vind zijn huidige solo albuims steeds minder (dire straits) worden. Op zich begrijpelijk als je tegen de 60 loopt, maar het wordt wel steeds zoetsappiger. Er zitten steeds minder herkenbare nummers in die je mee kunt zingen vind ik. Tevens vond ik zijn felle Fender stratocaster geluid in het begin mooier dan die tegenwoordige dikke Gibson LP geluiden. Ook mooi, maar ik vind dat felle clean beter bij hem passen. aLCHEMY is inderdaad het hoogtepunt geweest! Daarna is het met Brothers in arms en On Every street niet minder geworden, maar wel anders. Ik ben benieuwd naar zijn 4e ( alweer!) soloplaat.

Overigens heeft hij ook erg veel mooie film muziek gemaakt!
Local Hero
Cal
Comfort and Joy
The Princess Bride
Last Exit to Brooklyn
A Shot at Glory
Wag the Dog

Last Exit too brooklyn is een eeerg mooi liedje, evenals Local Hero Wild theme die iedereen al wel kent.
Op de site www.mark-knopfler.com staat een videodiary van de opname van het album. Geeft al een beetje een indruk over hoe het album gaat worden. Mijn verwachtingen zijn niet al te hoog, maar misschien is dat achteraf wel een meevaller.

Ik ben op mijn 11e live bij ze geweest in Köln tijdens de on Every Street tour. Ik hoop werkelijk dat hij nog 1 keer de draad op zal pakken en me nu echt eens bewust laat genieten van een DS-live concert. .

[ Bericht 0% gewijzigd door five2one op 13-09-2004 22:31:14 ]
pi_21935755
inderdaad, zit nu wat nummers te luisteren van zijn nieuwe album. Klinkt weer beetje hetzelfde als de vorige soloalbums. Klinkt wel goed afgemixed zeg. Maar ik hoor de dikke Gibson geluiden weer haha
pi_21936797
quote:
Op maandag 13 september 2004 23:09 schreef Echoes het volgende:
inderdaad, zit nu wat nummers te luisteren van zijn nieuwe album. Klinkt weer beetje hetzelfde als de vorige soloalbums. Klinkt wel goed afgemixed zeg. Maar ik hoor de dikke Gibson geluiden weer haha
Ach ja, zeg nu eerlijk. Zo'n vent als Knopfler op die leeftijd hoeft ook niet meer "ruig" op z'n Strat te spelen. . Die vent doet lekker waar die zin in heeft.
pi_21937068
Mark Knopfler dire straits:

Zeker die live albums... Alchemy, on the night... Geniaal!
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_21939014
quote:
Op maandag 13 september 2004 23:09 schreef Echoes het volgende:
inderdaad, zit nu wat nummers te luisteren van zijn nieuwe album. Klinkt weer beetje hetzelfde als de vorige soloalbums.
Ik vind de nieuwe beter dan zijn vorige soloalbum.
Wel minder goed dan Sailing to Phildelphia, maar gelukkig ook iets minder country.
Alleen vind Knopfler solo iets té rustig, best wel mooie nummers allemaal maar er zou af en toe wel weer eens wat meer pit in mogen.
  Redactie Games dinsdag 14 september 2004 @ 02:58:58 #85
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_21939024
Mark knopfler is van het betere tokkelwerk....
Persoonlijk vind ik hem tot één van de beste gitaristen horen van de wereld.
En de oude nummers van Dire straits zijn
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 14 september 2004 @ 08:21:53 #86
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_21939729
Speedwat At Nazareth

Dat gitaar werk aan het eind
pi_21941172
quote:
Op maandag 13 september 2004 23:45 schreef five2one het volgende:

[..]

Ach ja, zeg nu eerlijk. Zo'n vent als Knopfler op die leeftijd hoeft ook niet meer "ruig" op z'n Strat te spelen. . Die vent doet lekker waar die zin in heeft.
ja tuurlijk, maar ik vind de muziek minder tot z'n recht komen. Heb het idee dat hij mooiere dingen kan maken. Ach binnenkort maar weer een cd kopen voor achtergrond muziek, en de verzameling compleet maken haha
pi_22092483
Hier een legale (!!!) live opname van Boom Like That. klik!

Ik vind het best fris klinken eigenlijk! Ik hoor geen traditionele instrumenten. Toch klinkt het een beetje zoals de eerste singles van de eerste 2 albums.

Ik vind het zelfs een beetje Dire Straits klinken. .
pi_22100144
01 - 5.15 AM
02 - Boom, Like That
03 - Sucker Row
04 - The Trawlerman's Song
05 - Back To Tupelo
06 - Our Shangri-La
07 - Everybody Pays
08 - Song For Sonny Liston
09 - Whoop De Doo hahaha...wat is dit
10 - Postcards From Paraguay
11 - All That Matters
12 - Stand Up Guy
13 - Donegan's Gone
14 - Don't Crash The Ambulance
  dinsdag 21 september 2004 @ 11:37:40 #90
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_22101311
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:03 schreef five2one het volgende:

Ik vind het zelfs een beetje Dire Straits klinken. .

Pas op met wat je zegt....
pi_22293308
Data bekend!!!

KLIK!!!!

.
pi_22293763
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 08:21 schreef Radjesh het volgende:
Speedwat At Nazareth

meesterlijk nummer.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_22295990
quote:
Op woensdag 29 september 2004 20:42 schreef five2one het volgende:
Data bekend!!!

KLIK!!!!
eindelijk

t leuke is dat ik een interview uit 1978 met knopfler heb en daarin zeikt ie samen met de rest van dire straits die 'amerikaanse massale optredens in stadions' helemaal af... spelen in clubs vinden ze veel leuker... zíj zullen nooit in een stadion optreden zeiden ze toen . En zie t nu dan... hij is nu allang geen top40 artiest meer maar krijgt nog steeds Ahoy vol... toch niet echt een café
pi_22296062
Het is ook onmogelijk om als "Dire Straits" nog in kroegen op te treden. .

Wat is dat trouwens voor n opname van dat interview als ik vragen mag?
pi_22298220
Ik ga Zaterdag maar mijn kaarten kopen voor in Amsterdam!
pi_22298324
Voor mij de absolute top. Enige concert waar ik ooit ben geweest was van de Dire Straits, puur genieten.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_22309684
quote:
Op woensdag 29 september 2004 22:19 schreef five2one het volgende:
Het is ook onmogelijk om als "Dire Straits" nog in kroegen op te treden. .

Wat is dat trouwens voor n opname van dat interview als ik vragen mag?
Dire Straits Live in Rockpalast 1979
da's een of ander brits rockprogramma geweest en daarin werd het concert voor +/- 250 genodigden afgewisseld met stukjes interview
  donderdag 30 september 2004 @ 16:25:11 #98
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_22310053
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 08:21 schreef Radjesh het volgende:
Speedwat At Nazareth

Kippenvel.
pi_22310115
ik wil ook wel naar knopfler in A'dam!!

hmmz ff kijken of ik nog kaartjes kan krijgen volgende week
pi_22311716
ik heb ook een zootje bootleg opnamen uit 78 en 79. Zelfs eentje van Rotterdamse Schouwburg.
Ik ben nu niet van plan om heen te gaan naar die massale concerten. Daar is de muziek niet (meer) voor. Tevens zijn het erg dure kaartje, en ga er dus geen moeite voor doen. Ik vind het niet hoogstaand genoeg om er bijna 50 euro aan uit te geven voor alleen nog maar het kaartje.

uiteraard blijft Knopfler wel 1 van mijn favorieten!
pi_22311745
quote:
Op woensdag 29 september 2004 23:40 schreef marcb1974 het volgende:
Voor mij de absolute top. Enige concert waar ik ooit ben geweest was van de Dire Straits, puur genieten.
Bedoel je het enige concert ever, of alleen van Mark en/of Dire Straits.
Zelfs als het het eerste is: waarschijnlijk ben je dan op de top gestopt, want beter kan het toch niet worden.

Ik zelf was te jong om nog naar een Straits concert te zijn geweest, maar ik wil wel naar Mark solo.
Bertje en Henk
pi_22336104
Hehe ik heb viavia vernomen dat Knopfler in Nederland geen 2, maar 4 optredens geeft volgend jaar . Vrijdag 15 en Zaterdag 16 in de HMH, Zondag 17 en Maandag 18 in Ahoy....

kaarten genoeg dus lijkt me
pi_22347557
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:38 schreef Nokia3310 het volgende:
Misschien bedoel je Golden Heart? Dat is het titelnummer van zijn eerste solo album. Het nieuwe album is echt TOP! Knopfler op zn best. Ben net terug van het postkantoor, kaartjes voor Heineken Music Hall, 16 april Super!

17 april staat ie ook nog in 'Ahoy voor de liefhebbers...

Het nieuwe album is nogmaals ECHT stoer, de titelsong Our Shangri-La is echt bijna traanverwekkend zo mooi
pi_22348367
Dire Straits
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 16:06:40 #105
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_22353422
Mijn kaarten voor in Amsterdam @ 16 April zijn binnen!
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 16:17:52 #106
38433 snijder
snijderdotcom
pi_22353673
quote:
Op maandag 20 september 2004 22:03 schreef five2one het volgende:
Hier een legale (!!!) live opname van Boom Like That. klik!
Euh...., waar dan? Mijn Fins is nl. niet meer wat het geweest is.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 18:53:12 #107
77575 NiTiN
Move On Up
pi_22357119
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 16:06 schreef Radjesh het volgende:
Mijn kaarten voor in Amsterdam @ 16 April zijn binnen!
en dus de mijne ook

Heb er nu al zin in
pi_22357189
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 18:31 schreef onanymous het volgende:
Hehe ik heb viavia vernomen dat Knopfler in Nederland geen 2, maar 4 optredens geeft volgend jaar . Vrijdag 15 en Zaterdag 16 in de HMH, Zondag 17 en Maandag 18 in Ahoy....
Dat staat ook zo op zijn officiele site

Maar die concerten gaan denk ik alleen plaatsvinden als deze twee snel uitverkopen
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:02:33 #109
77575 NiTiN
Move On Up
pi_22357290
Jammer dat we niet met 1 ticket naar 2 shows mogen.... zou dat top zijn of niet
pi_22357350
Knopfler is best een goede gitarist. Technisch en qua snelheid geen bijzondere gitarist. Maar Knopfler heeft imho wel het talent om te weten wanneer hij moet spelen en kan het lied met zijn gitaarspel zeker meerwaarde meegeven. Luister maar eens brother in arms, vrij eenvoudig te spelen maar toch heeft het iets briljants. Ik vind Knopfler een van de meest efficiente gitaristen ooit.

Ik heb zijn latere solo-albums niet geluisterd.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 20:40:59 #111
77575 NiTiN
Move On Up
pi_22359510
Private investigations... bij Kopspijkers nu "Remkes" zingt
  zondag 3 oktober 2004 @ 17:11:52 #112
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_22375801
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 18:53 schreef NiTiN het volgende:

[..]

en dus de mijne ook

Heb er nu al zin in
pi_22378618
t valt me nog mee dat de concerten nog niet uitverkocht zijn..
  zondag 3 oktober 2004 @ 19:55:16 #114
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_22379253
Theme song van Going home is een erg mooi nummer. Ze draaiden het een tijdje bij Newcastle United wanneer de spelers het veld opkwamen, voor wie het interesseert
pi_22379848
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 20:40 schreef NiTiN het volgende:
Private investigations... bij Kopspijkers nu "Remkes" zingt
Hahaha, ja gezien! .

Ik was al vol verheuging aan het wachten op; "Private..... Investi-gaaations..." *Bom, Bom, Bom. Maar dat bleef uit. .
  zondag 3 oktober 2004 @ 23:13:51 #116
41509 Mes
Go Cat!
pi_22384477
De man is een saaie drol geworden.
De eerste LP is de beste.
Vooral "Lions","Setting me up" en "Water of love".
Toen ze met keyboards begonnen haakte ik af.
pi_22401775
Ik heb het nieuwe album. Om eerlijk te zijn; in dit genre vind ik JJ Cale beter.
pi_22449231
15 april extra concert in de HMH. .
pi_22452408
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 23:13 schreef Mes het volgende:
De man is een saaie drol geworden.
De eerste LP is de beste.
Vooral "Lions","Setting me up" en "Water of love".
Toen ze met keyboards begonnen haakte ik af.
Laatste cd al gehoord?? Als je dat saai vind, dan kun je niets van hem of de Dire Straits goed vinden
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  woensdag 6 oktober 2004 @ 22:01:34 #120
7091 punchdrunk
pi_22452960
tja, ben geen groot fan van zijn solowerk. het meeste heb ik wel, maar het gaat mij toch te veel richting country en ouwe rock 'n' roll. klinkt prima, maar een beetje oubollig is het wel.

de dire straits is een ander verhaal. dat was echt een mega band. persoonlijk vind ik de hele alchemy live dubbelaar en de live uitvoeringen van brothers in arms en you and your friend toch wel horen tot de beste dingen die ooit op cd zijn gezet.

en als gitarist bewonder ik hem enorm om zijn dynamiek en expressie. ik ken geen enkele andere gitarist (op hendrix na mischien) die zoveel kan zeggen met een solo. als die gozer een solo speelt van 10 minuten, dan heeft ele noot ook iets te melden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld kirk hammet of steve vai, die gewoon als een vuurpijl op rolschaatsen over de hals beginnen te glibberen. nee, dan hoor ik liever 3 tonen uit mijnheer knopflers jankplank, die dan wel ECHT iets zeggen.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 22:09:36 #121
7091 punchdrunk
pi_22453226
quote:

knopfler overschat?.. die vent heeft zo'n beetje driekwart van de rock solo technieken uitgevonden man!

en daarbij, een goeie gitarist wordt niet gemaakt door het aantal vingervlugge trucjes. ik ben wel eens naar een vai concert geweest, zo saai, ik lag na een half uur te pitten. die man kan alleen maar schredden, en rukt gewoon 2 uur lang de truckendoos open, zonder ook maar 1 noot van betekenis te spelen.

maar goed, alle gitaristen hebben een periode dat ze onder de indruk zijn van fingertapping, arpeggio's, dive bombs en die hele onzin. groei je wel overheen.
pi_22453374
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:09 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

maar goed, alle gitaristen hebben een periode dat ze onder de indruk zijn van fingertapping, arpeggio's, dive bombs en die hele onzin. groei je wel overheen.
Ik ben voor een combinatie. Als je in een solo een aantal arpeggio's inbouwd, kan dit (soms) de solo wat meer kleur geven
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  woensdag 6 oktober 2004 @ 22:17:45 #123
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_22453460

Ik kijk uit naar het concert
Wil de man echt zien spelen
pi_22454875
'wegens groot succes' is er vrijdag de 15e ook een concert .
nu nog wachten totdat ze 'wegens groot succes' het 4e concert vrijgeven
pi_22470684
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:01 schreef punchdrunk het volgende:
en als gitarist bewonder ik hem enorm om zijn dynamiek en expressie. ik ken geen enkele andere gitarist (op hendrix na mischien) die zoveel kan zeggen met een solo. als die gozer een solo speelt van 10 minuten, dan heeft ele noot ook iets te melden,
Heb je al eens naar David Gilmour van Pink Floyd geluisterd? Die heeft dat (vind ik) nog meer. Die speelt helemaal weinig noten, maar wel de juiste.
Probeer deze eens:
Shine on you crazy diamand (pt 1-5)
Echoes
Money

(alhoewel ik er van uit ga dat je het allemaal al kent)
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:52:09 #126
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_22794759
13-Mark_Knopfler-One_More_Matinee

Masterlijk
pi_25380956
Why Aye Man
Walk of life
What it is
Sailing to Philadelphia
The Trawlerman’s Song
Romeo & Juliet
Sultans of Swing
Done with Bonaparte
A Night in Summer Long Ago
Song for Sonny Liston
Rudiger
All that Matters
Speedway at Nazareth
Boom, Like That
Telegraph Road
Brothers in Arms
Money for Nothing
Shangri-La
So Far Away
The Mist Covered Mountains/Going Home

De setlist van het eerste optreden deze tour. .
Bevat weer een aardige dosis Dire Straits! .
  zaterdag 16 april 2005 @ 12:59:33 #128
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_26268492
Vanaaaf naar Knopfler @ HMH

Heb er zin in
pi_26270778
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 12:59 schreef Radjesh het volgende:
Vanaaaf naar Knopfler @ HMH

Heb er zin in
Aaaah vet. Ik ga morgen naar Ahoy.

Ik wens je veel plezier vanavond en laat ook even weten hoe het was!!! .
  zaterdag 16 april 2005 @ 14:23:31 #130
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_26270800
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:22 schreef five2one het volgende:

[..]

Aaaah vet. Ik ga morgen naar Ahoy.

Ik wens je veel plezier vanavond en laat ook even weten hoe het was!!! .
Jawel
  zaterdag 16 april 2005 @ 14:25:23 #131
101884 PeRi
Allons-y!
pi_26270848
Geweldige man, met Dire Straits ook. Ik had graag naar het concert willen gaan in Ahoy, maar dat ging niet.
Whatever I want.
pi_26270876
Hahaha mijn ouders gaan maandag naar het concert.. ik ken inmiddels ook alle liedjes, mijn vader draait de cd's nogal regelmatig nl.
pi_26271166
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:26 schreef MarliesN het volgende:
Hahaha mijn ouders gaan maandag naar het concert.. ik ken inmiddels ook alle liedjes, mijn vader draait de cd's nogal regelmatig nl.
Begin maar eens met Dire Straits luisteren. Dat zal je in den beginne meer aanspreken dan MK solo. Begin bijvoorbeeld met het eerste album "Dire Straits"...
  zaterdag 16 april 2005 @ 14:44:21 #134
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_26271347
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:37 schreef five2one het volgende:

[..]

Begin maar eens met Dire Straits luisteren. Dat zal je in den beginne meer aanspreken dan MK solo. Begin bijvoorbeeld met het eerste album "Dire Straits"...
Sultans OF Swing
pi_26271407
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:44 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Sultans OF Swing
Of de strakke picks en bends van In the Gallery .

Voorpret... .

Ik heb trouwens een strakke versie van de Sultans live in Basel 92. Een van de favo's van mij. Interesse?
  zaterdag 16 april 2005 @ 14:50:46 #136
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_26271508
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:46 schreef five2one het volgende:

[..]

Of de strakke picks en bends van In the Gallery .

Voorpret... .

Ik heb trouwens een strakke versie van de Sultans live in Basel 92. Een van de favo's van mij. Interesse?
jawel

radjesh et gmail.com

Als je mij ff wilt toevoegen
pi_26271619
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:50 schreef Radjesh het volgende:

[..]

jawel

radjesh et gmail.com

Als je mij ff wilt toevoegen
Hij komt eraan. Goed luisteren naar de solo, maar dat lijkt me een cliché..... .
  zaterdag 16 april 2005 @ 16:16:58 #138
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_26273524
ik ga morgen naar de ahoy!!! heb er zin in!!
  zaterdag 16 april 2005 @ 23:56:31 #139
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_26285571
Whauhaaaaaaaaaaaa

Het was dus ff GODLIKE , wow wat kan die man spelen
Ik heb een super geslaagde avond gehad...
pi_26285698
Daar zat ik op te wachten!!! Ga es door! .
  zondag 17 april 2005 @ 00:06:14 #141
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_26285804
Whuahah Tja wat kan ik er over vertellen... Je moet het meemaken

Speedway at Nazareth
Boom, Like That
What it is
Telegraph Road
Brothers in Arms
Money for nothing

vond ik super vet

Telegraph Road maakte hij de langste solo die ik ooit van hem heb gehoord !

Kippenvel
  zondag 17 april 2005 @ 00:21:43 #142
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_26286172
El macho vind ik dan weer een heel leuk nr., maar dat zal dan wel weer aan mij liggen
  zondag 17 april 2005 @ 00:43:14 #143
73895 RjD2
Hiphop is what you make of it
pi_26286621
Sailing to California
heb ik uit mn vaders auto gejat, heerlijk!
6. Memory Lane "I drop the ancient manifested hip-hop, straight off the block"
pi_26312665
ZO, kom net terug uit Rotterdam. Ik heb met volle teugen genoten van de set die heer Knopfler weer neer heeft gezet. Morgen meer.
pi_26312698
Ik ga Maandagavond naar hem in de Ahoy ook!
Met mijn ouders dat wel.
Maar ik vind zijn muziek wel zwaar okay!
I am the Alpha and the Omega
  maandag 18 april 2005 @ 12:59:22 #146
48307 Oude_Zeeman
Lalala, Geld!
pi_26320364
ook ik ben vanavond in Ahoy! Kan haast niet wachten
Gegroet, Oude_Zeeman
pi_26320793
Ik ben zaterdag geweest.

Oordeel: redelijk concert, maar in 2001 was het beter. Geluid was nu wel beter dan toen.
Deze keer ook minder scherp (alle muziek instrumenten goed te horen, stem viel in de luide nummers wat weg in de mix, net als in 2001)
Duurde de helft van het eerste nummer voordat de stem werd opgedraaid. Daarmee wel goed te horen in zachte nummers maar niet in de luide nummers.

Vond hem erg oud uitziend geworden.
had nu een brilletje op (vorige keer niet)
zijn bewegingen waren wat trager (stijl hoe hij over het podium liep etc). (John Fogerty die vorige maand hier was is 59 en die springt nog heel het podium over)
tempo van snelle nummers lag wat lager dan de vorige keer. Heel weinig snelle nummers (a la Sultans of swing).
doet een aantal nummers (stuk of 5) zittend in een stoel terwijl hij af en toe thee drinkt.
Zal zeker niet meer naar zijn shows toe gaan. Ik zou hem aanraden om nu toch echt met pensioen te gaan. Sorry om te zeggen, maar hij is overiizjn hoogtepunt heen.

Beste nummers van de show waren:
Romeo and Juliette, Sultans of swing (nieuwe stijl)
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_26321093
Ik ga vanavond naar Ahoy maar weet niet wat ik nu , na het lezen van de recensies hierboven, moet verwachten. Maar ik merk het wel. heb er in ieder geval veel zin in.
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  maandag 18 april 2005 @ 13:27:07 #149
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26321128
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:07 schreef hielkej het volgende:
Ik ook!
Ken het zelf niet eecht heel goed, maar van wat ik ken, vind ik "Sultans of swing" toch ook wel een erg goed nummer.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_26321778
Speedway at Nazareth en vervolgens Telegraph Road waren wat mij betreft de kers op de taart. Ook altijd weer een verrassing hoe hij de Sultans gaat spelen. Hoewel ik natuurlijk opgegroeid ben met de meer uptempo muziek die speelt bij Dire Straits vond ik deze versie ook goed. Er was een aardig stukje uit weggelaten in vergelijking met de oudere live-versies. Mooi was dat je aan het publiek kon merken dat ze wisten dat de Sultans eraan kwamen. Eerst 3 minuten stilte en publiek en vervolgens de bekende 3 keer; Tss.. Tss.. Tss.. en dan los. .

Het geluid zelf vond ik tijdens de vorige show wel beter. Wellicht omdat ik toen in de HMH was en nu in Ahoy. Muzikaal gezien heb ik dit keer meer genoten.

En ja, dat de man ouder is geworden kan iedereen zien. En ik verwacht ook niet dat hij over het podium gaat springen. Dat heeft Knopfler nooit echt gedaan na 1990. Knopfler is gewoon een saaie vent, maar zodra hij begint te spelen spat de virtuositeit er wel vanaf, hoewel hij tegenwoordig de echte trukendoos dicht laat. Hij hoeft zich ook niet meer te bewijzen.

Enige wat ik vind dat nu wel eens afgelopen mag zijn is dat kneuterige olé olé van de Hollanders.
Ik verwacht wel dat dit niet de laatste keer is geweest dat hij naar Nederland komt. Als echte Straits liefhebber ben ik volgende keer ook gewoon weer aanwezig. Ik vond de avond in ieder geval erg geslaagd.
pi_26322854
Het hele Golden heart album vind ik super .
Maar vooral 'je suis désolé'.
Toen ik nog "klein" was elke keer als we op wintersport gingen stond die op.

En onderaan de piste waar ze dan bij de bar keihard 'sultans of swing' draaien.
Bij mij is Mark knopfler/Dire Straits zeg maar de soundtrack van de wintersport
  maandag 8 mei 2006 @ 20:17:57 #152
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_37754149
Mark
......Signature-loos......
pi_37754288
Mark is een hele goede gitarist, wat mindere zanger, maar he, je kan niet alles hebben.
Ik vond hem toch vooral goed in zijn Dire Straits periode.
Van zijn solonummers vind ik "What it is" heel erg mooi.

Wat betreft Dire Straits springen er een aantal bovenuit:

Brothers in Arms
Private Investigations
Money for Nothing
Romeo en Juliet
Walk of life en dan vooral de live versie.
Sultans of Swing
pi_38610805
Gisteravond voor het eerst live gezien in AHOY. Gezien het publiek is het muziek waar je je ouders mee voor mee kunt nemen. Zowel jong als oud aanwezig.

Ik vond de samenwerking met Emmylou Harris niet echt bijzonder. Ze straalden allebei niet echt veel plezier uit in hetgeen ze aan het doen waren. Volgens een Knopfler kenner was dit dan nog één van zijn meest enthousiaste optredens...

De nummers van de Dire Straits sloegen duidelijk meer aan dan de overige nummers van de nieuwe CD.
pi_38611220
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:02 schreef DutchTrain het volgende:
Gisteravond voor het eerst live gezien in AHOY. Gezien het publiek is het muziek waar je je ouders mee voor mee kunt nemen. Zowel jong als oud aanwezig.

Ik vond de samenwerking met Emmylou Harris niet echt bijzonder. Ze straalden allebei niet echt veel plezier uit in hetgeen ze aan het doen waren. Volgens een Knopfler kenner was dit dan nog één van zijn meest enthousiaste optredens...

De nummers van de Dire Straits sloegen duidelijk meer aan dan de overige nummers van de nieuwe CD.
Dankzij die samenwerking ben ik niet naar het concert gegaan. Ik vind die nieuwe helemaal niet leuk
Mark staat altijd heel rustig gitaar te spelen, hij heeft er zo weinig moeite mee dat als je geen gitaar zag je zou zeggen dat ie stond te pissen.. (wie weet kost het dat nog wel meer moeite dan gitaar spelen )

Jammer van dat Emmylou gebeuren anders was ik er zeker heen gegaan!!
......Signature-loos......
  woensdag 7 juni 2006 @ 08:18:23 #157
120581 Venderwel
Nee, jullie zijn normaal!
pi_38616271
Dire Straits rules big time, het solo werk van MK vind ik veel minder.
Maar goed ik lees hier dat mensen vinden dat hij is blijven hangen en weet ik het. Ik denk niet dat dat zo is, hij maakt gewoon een bewuste keuze voor dit soort liedjes, dat vindt hij blijkbaar mooi om te doen en wat anderen ervan vinden, dat zal hem worst zijn.

Lady Writer vind ik een erg goed nummer, met dat 'pling' (ja hoe verwoord je dat, maar de meesten zullen wel weten wat ik bedoel) er tussendoor.
On the Night is een geweldig live album.
Van zijn Solo werk vind ik Why Aye Man wel een geinig nummer.
pi_39620187
Marks vrij recente Classical guitar solo al gehoord?

Geweldig , je hoord goed dat hij zich in bepaalde soort akkoorden is gaan verdiepen en zijn gitaarspel nog steeds ontwikkelt . Deze track klinkt energiek ,verassend !
  zondag 16 juli 2006 @ 17:41:00 #159
120267 BobbyHill
Hillbilly
pi_39880722
All the Roadrunning vind ik echt niet bijzonder. Het doet me niet zoveel als bijvoorbeeld Shangri-La. En voor zover er ergens een pareltje te ontdekken is, verpest Emmylou Harris het wel.
Woo-loo-loo!
pi_39880914
Inderdaad , ik ben ook niet blij met de meeste nummers van dat album ,en eigenlijk ook niet met emmylou. Maar die hoor je niet in die classical guitar solo.
  maandag 17 juli 2006 @ 10:46:30 #161
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_39899660
Welkom op markknopfler.info. Een geheel Nederlandstalige pagina gewijd aan een van 's werelds beroemste rockgroepen van de jaren '80 en '90
Rond Dire Straits is het de afgelopen jaren wat stil geworden... maar frontman Mark Knopfler heeft het afgelopen jaar in diverse interviews aangegeven dat Dire Straits wat hem betreft nog niet passé is: "it's always fun to play with these guys, maybe we'll come back together for a charity gig in the future..."

Ondertussen is Mark Knopfler op de solo-tour gegaan en heeft sinds 1996 een vier soloalbum's op z'n naam staan: Golden Heart, Sailing To Philadelphia. The Ragpicker's Dream en Shangri-La. In feite is er weinig veranderd...enkele andere muzikanten, nieuwe songs, maar het onmiskenbare Knopfler geluid, wat op vele Dire Straits-albums het handelsmerk was, is nog steeds aanwezig. Alleen gebruikt Mark Knopfler de naam "Dire Straits" niet meer.....

Eerlijk gezegt heb ik niet de hele topic gelezen.
Maar ik vind Mark Knopfler als solo zanger goed en met Dire Straits ook
Al klinkt het vaak zelfde..
Maar toch vind ik hem wel goed
pi_39933709
Naar de optredens gaan mensen echt puur voor de muziek , omdat het een muziek show is en er van andere showaspecten nauwelijks sprake is . Het personeel va nde Music hall waar ik later zelf ook deel van uitmaakte vond Knopflers concerten eruit springen vanwege de sfeer . Knopfler en z'n band weten heel goed te spelen met dynamiek en blijven zichzelf en de nummers ontwikkelen .
In ieder geval weet hij ook publiek van onder de 30 jr te boeien , mensen die niet komen om de goeie oude tijd te herbeleven .
pi_39949540
Brothers in Arms
Telegraph Road (wel live dan uyteraerdt)
Money for Nothing
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:45:13 #164
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_39955173
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:21 schreef Flopteron het volgende:
Brothers in Arms
Telegraph Road (wel live dan uyteraerdt)
Money for Nothing
Alleen de middelste ken ik niet ( Telegraph Road )
De rest van de twee vind ik ook goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')