abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:52:22 #51
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_149537625
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:48 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

En daarna was je te beroerd om het op te zoeken, kennelijk.
Nee, vroeg het me gewoon af, vroeg niemand om het voor te kauwen.
Geschiedenis is nooit mijn ding geweest, vandaar.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 13:54:25 #52
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_149537680
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:52 schreef Manke het volgende:

[..]

Nee, vroeg het me gewoon af, vroeg niemand om het voor te kauwen.
Geschiedenis is nooit mijn ding geweest, vandaar.
Waarom ben je dan uitgekomen bij zulke bedenkelijke websites, als ik vragen mag? Er is toch allerlei informatie, vrijelijk toegankelijk, maar je doet geen enkele poging om die te bemachtigen en te vergelijken met die van de ontkenners.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:00:25 #53
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_149537854
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 13:54 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Waarom ben je dan uitgekomen bij zulke bedenkelijke websites, als ik vragen mag? Er is toch allerlei informatie, vrijelijk toegankelijk, maar je doet geen enkele poging om die te bemachtigen en te vergelijken met die van de ontkenners.
vroeg me af waarom ontkennen bij wet verboden is en heb er het eea over gelezen, vind dat 'revisionisten' wel goede argumenten hebben, maar heb zelf geen conclusie getrokken, omdat ik, zoals je zegt, (nog) niks vergeleken heb.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:06:08 #54
235357 TitusPullo
pi_149538034
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:00 schreef Manke het volgende:

[..]

vroeg me af waarom ontkennen bij wet verboden is en heb er het eea over gelezen, vind dat ze wel goede argumenten hebben
Waarom, als ik op mijn beurt een vraag mag stellen? Wat zou het doel van een dergelijk bedrog zijn? Waarom hebben de Geallieerden er zo lang over gezwegen?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:20:28 #55
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_149538428
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:06 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Waarom, als ik op mijn beurt een vraag mag stellen? Wat zou het doel van een dergelijk bedrog zijn? Waarom hebben de Geallieerden er zo lang over gezwegen?
om de staat Israël te beschermen neem ik aan, anders zou die gebaseerd zijn op leugens.

Weer die naam Rothschild.

Vrrgeef me mijn onwetendheid, maar dit is bnw, anders zat ik wel in een serieus subforum. :)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:26:40 #56
235357 TitusPullo
pi_149538581
Ik neem aan dat dit bedoeld is als antwoord op mijn eerste vraag, maar dan schiet het jammerlijk te kort. Waartegen moest de staat Israel beschermd worden? Tegen de legers van de buurlanden die geleid werden door Britse officieren? En als Israel er moest komen, waarom probeerden de Britten de emigratie dan te beperken?
Ditmaal een beredeneerd antwoord, graag, geen plaatje van een bericht uit 1917.
pi_149538698
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 12:23 schreef Manke het volgende:

Wat was eigenlijk het doel van Japan met deze aanval? Het is niet dat ze het land op de knieën konden krijgen.
Nadat Japan China was binnengevallen, leverde de VS geen olie en andere ruwe grondstoffen meer aan Japan. Aangezien Japan toen Nederlands-Indie als enige mogelijkheid zag om aan de benodigde grondstoffen te komen, die ze weer nodig hadden voor de oorlog tegen China, besloten ze om Nederlands-Indie binnen te vallen maar dat zou betekenen dat de VS zich met de oorlog zou gaan bemoeien.

Het plan van de Japanners was daarom ook om de Amerikaanse vloot zoveel schade toe te brengen dat ze genoeg tijd hadden om Nederlands-Indie onder controle te krijgen voordat de VS in kon grijpen. De VS veroveren was dus niet het plan.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:38:48 #58
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_149538948
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:26 schreef TitusPullo het volgende:
Ik neem aan dat dit bedoeld is als antwoord op mijn eerste vraag, maar dan schiet het jammerlijk te kort. Waartegen moest de staat Israel beschermd worden? Tegen de legers van de buurlanden die geleid werden door Britse officieren? En als Israel er moest komen, waarom probeerden de Britten de emigratie dan te beperken?
Ditmaal een beredeneerd antwoord, graag, geen plaatje van een bericht uit 1917.
zionisten azen al lang op Palestina, ook hitler werkte samen met zionisten.
Maar als de holocaust een leugen zou zijn, dan hebben ze geen recht op dat land, want dat hebben ze als goedmakertje gekregen, omdat ze zoveel geleden hebben. Zonder holocaust, geen bestaansrecht van Israël, en omdat ze de steun van het westen nodig hebben, moet iedereen weten dat de holocaust echt is gebeurd. Op die manier worden ze dus beschermd.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:41:11 #59
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_149539039
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nadat Japan China was binnengevallen, leverde de VS geen olie en andere ruwe grondstoffen meer aan Japan. Aangezien Japan toen Nederlands-Indie als enige mogelijkheid zag om aan de benodigde grondstoffen te komen, die ze weer nodig hadden voor de oorlog tegen China, besloten ze om Nederlands-Indie binnen te vallen maar dat zou betekenen dat de VS zich met de oorlog zou gaan bemoeien.

Het plan van de Japanners was daarom ook om de Amerikaanse vloot zoveel schade toe te brengen dat ze genoeg tijd hadden om Nederlands-Indie onder controle te krijgen voordat de VS in kon grijpen. De VS veroveren was dus niet het plan.
thanks, weer wat geleerd :)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:42:53 #60
235357 TitusPullo
pi_149539093
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:38 schreef Manke het volgende:

[..]

Dat wil zeggen: de Nazi's wilden de Joden het land uit hebben, ja.

quote:
Maar als de holocaust een leugen zou zijn, dan hebben ze geen recht op dat land, want dat hebben ze als goedmakertje gekregen, omdat ze zoveel geleden hebben.
Hoe moet ik dit rijmen met het document uit 1917 dat je al getoond hebt? En kun je enigzins in detail treden? Wanneer werd dit als expliciet argument genoemd? Waarom hebben de Geallieerden zo lang gewacht met de bekendmaking, en waarom stribbelden de Britten tegen? Kortom: wie heeft besloten dat die leugen er moest komen?

quote:
Zonder holocaust, geen bestaansrecht van Israël, en omdat ze de steun van het westen nodig hebben, moet iedereen weten dat de holocaust echt is gebeurd. Op die manier worden ze dus beschermd.
Maar het heeft niet veel gescheeld of de staat had zijn eerste levensjaar niet overleefd. Hoe werden ''ze'' dan beschermd?
pi_149539250
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:38 schreef Manke het volgende:

[..]

Wat? Uit welk geschiedenisboek haal je dat?

Hitler werkte juist samen met de palestijnen.
pi_149539326
Ben weg gelopen uit de bioscoop bij de film trouwens.

wat een bagger film.

dinsdag 10 februari 2015 @ 14:54:39 #63
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_149539432
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:42 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dat wil zeggen: de Nazi's wilden de Joden het land uit hebben, ja.

[..]

Hoe moet ik dit rijmen met het document uit 1917 dat je al getoond hebt? En kun je enigzins in detail treden? Wanneer werd dit als expliciet argument genoemd? Waarom hebben de Geallieerden zo lang gewacht met de bekendmaking, en waarom stribbelden de Britten tegen? Kortom: wie heeft besloten dat die leugen er moest komen?

[..]
Eerst moeten we kijken of er wel sprake van een leugen is. Revisionisten zeggen van wel (niet uit jodenhaat, maar ze komen met 'bewijs'), aantal van hen zijn aangepakt of mishandeld door de adl.
Hoe het rijmt met dat document: mij is verteld dat de staat Israël is gesticht na de oorlog om het pijn en lijden van de joden te compenseren, maar volgens dat document waren de plannen voor Israël er al in 1917.
quote:
Maar het heeft niet veel gescheeld of de staat had zijn eerste levensjaar niet overleefd. Hoe werden ''ze'' dan beschermd?
Dat wist ik niet, algemene kennis? (dan kan ik het zelf opzoeken)
  dinsdag 10 februari 2015 @ 14:57:12 #64
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_149539504
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat? Uit welk geschiedenisboek haal je dat?

Hitler werkte juist samen met de palestijnen.
haavara overeenkomst.

Hadden de palestijnen de joden niet met open armen ontvangen?
pi_149539625
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:57 schreef Manke het volgende:

[..]

haavara overeenkomst.
[ afbeelding ]
Is niet echt samenwerken maar was om joden Duitsland uit te krijgen, ze mochten zich van de Engelsen alleen maar daar vestigen als ze over voldoende financiele middelen beschikten en aangezien ze in Duitsland al kaal geplukt mochten worden kwam deze overeenkomst zodat ze over voldoende middelen beschikten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2015 15:00:38 ]
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:03:23 #66
235357 TitusPullo
pi_149539723
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:54 schreef Manke het volgende:

[..]

Eerst moeten we kijken of er wel sprake van een leugen is. Revisionisten zeggen van wel (niet uit jodenhaat]
O, jawel. Alleen antisemieten komen met dergelijke onzin aanzetten. Het is echt niet nodig om de Holocaust in twijfel te trekken als je Israel wilt bekritiseren.

quote:
aantal van hen zijn aangepakt of mishandeld door de adl.
O, dan moet het wel waar zijn.

quote:
Hoe het rijmt met dat document: mij is verteld dat de staat Israël is gesticht na de oorlog om het pijn en lijden van de joden te compenseren, maar volgens dat document waren de plannen voor Israël er al in 1917.
Nee, wat daar staat komt niet overeen met Israel in zijn latere vorm. Daarbij: de Britten stemmen dus eerst toe, maar stribbelen daarna tegen, juist na de Holocaust? Hoe moet ik mij dit nu voorstellen? Er was na de oorlog allerlei illegale emigratie en Joods terrorisme tegen de Britten, dat kan ik moeilijk rijmen met een vooropgezet plan om de Joden te bevoordelen

quote:
Dat wist ik niet, algemene kennis? (dan kan ik het zelf opzoeken)
In 1948 stond een aantal Arabische legers onder bevel van Britse officieren. Ik kan het overzicht even niet vinden, ik ga vanavond op zoek.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:04:48 #67
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_149539761
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Is niet echt samenwerken maar was om joden Duitsland uit te krijgen, ze mochten zich van de Engelsen alleen maar daar vestigen als ze over voldoende financiele middelen beschikten en aangezien ze in Duitsland al kaal geplukt mochten worden kwam deze overeenkomst zodat ze over voldoende middelen beschikten.
ah ok

De meeste zionisten zijn geen joden.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:08:39 #68
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149539874
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 14:20 schreef Manke het volgende:

[..]

om de staat Israël te beschermen neem ik aan, anders zou die gebaseerd zijn op leugens.
[ afbeelding ]
Weer die naam Rothschild.

Vrrgeef me mijn onwetendheid, maar dit is bnw, anders zat ik wel in een serieus subforum. :)
Ja bekende naam, reden is de rothschilds hadden veel belang bij een oorlog het geld werd in eerste instantie geleend bij hun bank.
Plus dat gene wat ze bij vlak na de slag bij waterloo geflikt hadden werden ze stinkend rijk van,

Of lees hier.
http://www.corruptekamer.(...)-rothschild-familie/

Graag niet hele joden kwestie er bij halen was niet de bedoeling van het topic.

Het ging er mij om!
Dat er grote kans is dat de VS inderdaad veel informatie had over een geplande aanslag op Pearl Harbor, Of ze het hebben laten gebeuren of niet.
Als je veel dingen op een rijtje zet, zou het zomaar kunnen zijn dat de VS wel op de hoogte was maar niet de juiste personen hebben geinformeerd zodat de aanval een groot effect had op de media en de opinie zodat dat de VS mee gesleurd werd in de Oorlog.
http://www.usnews.com/opi(...)d-after-pearl-harbor
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_149539999
Dat de nieuwe schepen toevallig weg waren is toch eigenlijk niet zo toevallig? Het is vrij logisch om te oefenen met je net nieuwe vloot.
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:21:20 #70
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149540221
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:12 schreef Chewie het volgende:
Dat de nieuwe schepen toevallig weg waren is toch eigenlijk niet zo toevallig? Het is vrij logisch om te oefenen met je net nieuwe vloot.
.
De vliegdekschepen waren allemaal weg deze hebben uiteindelijk het tij doen keren en overwicht behaald in de regio.
En wat de VS zelf ook al toe gaf is dat ze vanwege de dreiging de schepen al hadden verplaatst naar andere regio.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:22:04 #71
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_149540240
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:03 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

O, jawel. Alleen antisemieten komen met dergelijke onzin aanzetten. Het is echt niet nodig om de Holocaust in twijfel te trekken als je Israel wilt bekritiseren.

[..]

O, dan moet het wel waar zijn.

[..]

Nee, wat daar staat komt niet overeen met Israel in zijn latere vorm. Daarbij: de Britten stemmen dus eerst toe, maar stribbelen daarna tegen, juist na de Holocaust? Hoe moet ik mij dit nu voorstellen? Er was na de oorlog allerlei illegale emigratie en Joods terrorisme tegen de Britten, dat kan ik moeilijk rijmen met een vooropgezet plan om de Joden te bevoordelen

[..]

In 1948 stond een aantal Arabische legers onder bevel van Britse officieren. Ik kan het overzicht even niet vinden, ik ga vanavond op zoek.
wist niet dat de Britten later tegenstribbelden, maar weet wel meer niet :)
De Balfour verklaring is toch bewijs voor een vooropgezet plan?

-edit-

Gaat nu wel erg offtopic :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Fogel op 10-02-2015 16:22:28 (offtopic) ]
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:33:09 #72
235357 TitusPullo
pi_149540575
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:22 schreef Manke het volgende:

[..]

Nee, dat is bewijs voor een bepaalde regeling. De latere weerstand (tot het bejubelen van gezonken vluchtelingenschepen toe) is een bewijs tegen het bestaan van een vooropgezet plan.

-edit- reactie op offtopic

[ Bericht 15% gewijzigd door Fogel op 10-02-2015 16:23:01 ]
  Moderator dinsdag 10 februari 2015 @ 15:35:06 #73
45833 crew  Fogel
pi_149540636
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:22 schreef Manke het volgende:

[..]

Kwam deze ook nog tegen, waarom zou hij dat gezegd hebben?
[ afbeelding ]

Gaat nu wel erg offtopic :P
Gelukkig zie je zelf in dat het erg offtopic gaat. Vanaf hier voor iedereen dus gewoon ontopic graag ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 10-02-2015 18:05:16 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:41:02 #74
235357 TitusPullo
pi_149540819
Zeer goed. Dan keer ik terug tot mijn vorige vraag: de aanval op Pearl Harbor werd gevolgd door de aanval op de Filippijnen en op Hong Kong. Wist men daar ook al op voorhand van?
  dinsdag 10 februari 2015 @ 15:44:49 #75
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_149540919
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 15:35 schreef Fogel het volgende:

[..]

Gelukkig zie je zelf in dat het erg offtopic gaat. Vanaf hier voor iedereen dus gewoon ontopic graag ^O^
ok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')