quote:Op donderdag 5 maart 2015 11:48 schreef macondo het volgende:
Zoveel transactiekosten? Dan zit je bji de verkeerde partij.
bij de ING rekenen ze 4 euro per transactie, (hoeveel aandelen je ook koopt) geen idee of dit veel is of niet aangezien ik net een week bezig ben.quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:07 schreef zuchtje het volgende:
Dat hoeft natuurlijk niet. Hij kan ook 10 keer transactiekosten betaald hebben om zijn 1000 euro te diversificeren. Dat zou bij de ING 80 euro zijn geweest, en dat zou betekenen dat zijn beleggingen 7,6% gestegen zijn, en bij de 8% pas winst gaat maken.
Kijk maar bij DeGiro wat het daar kost. En echt he.. kosten voor aanhouden van een rekeningquote:Op maandag 9 maart 2015 13:31 schreef 111210 het volgende:
[..]
[..]
bij de ING rekenen ze 4 euro per transactie, (hoeveel aandelen je ook koopt) geen idee of dit veel is of niet aangezien ik net een week bezig ben.
bij ing betaal je trouwens ook 4 euro per kwartaal voor een beleggers rekening.
wat is dan normaal per transactie?
Ik heb het dan ook niet over een demo-account via Plus500. Ben zelf fan van MarketWatch. Helaas is het hier niet mogelijk/lastig om te werken met stoploss-orders. Ook de transactiekosten die ze rekenen van 10$ per trade vind ik niet echt realistisch t.o.v. bijv. een veel goedkopere Giro. Desondanks ben ik er wel tevreden over. Fijne layout etc.quote:Op maandag 9 maart 2015 12:48 schreef macondo het volgende:
[..]
Dat Plus500 gedoe lijkt meer op de gokautomaat in de snackbar dan op beleggen. Maar soms heb je geluk, en anders zeggen mensen "ach, maar een paar euro joh"..
De bid-ask spread kun je ook als transactie kostenpost beschouwen. Dit is bij een aandeel als Shell of Unilever te verwaarlozen. Beginnende particuliere beleggers kiezen echter vaak voor smallcaps waar ze iets over gelezen hebben, turbo's of andere derivaten met een hoge spread.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 19:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Valt wel mee, misschien alleen als je bij een dure broker als Binck zit en transacties doet van max 3k.
Geen zorgen over dividendlek. Fondsen die roepen dat ze geen dividendlek hebben (Think) presteren niet beter. Of zelfs slechter. Het gaat ook om minimale bedragen per jaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 00:59 schreef Dassen123 het volgende:
Noobie vraagje waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden, iemand die dit wel weet?
Ik wil elke maand een vast bedrag in ETF's steken bij DeGiro.
Ik weet van het dividendlek op DeGiro, maar wanneer treed dit nou op?
Als ik bijvoorbeeld naar het VanGuard FTSE All-World High Dividend Yield EFT kijk, VanGuard is Amerikaans, maar volgens DeGiro staat het aan de Euronext Amsterdam geregistreerd. Wat is doorslaggevend voor dividendbelasting? Of gaat dat gewoon per locatie van aandeel dat dividend uitkeert?
Alvast bedankt
Dat is nogal een aannamequote:Op donderdag 12 maart 2015 14:35 schreef corehype het volgende:
Wat vinden jullie dat ik moet doen, nog een tijdje doorgaan of kan ik al instappen met echt geld nu deze lijn doorzet?
Dat klopt, mijn plan was het hele jaar zo door te gaan en pas vanaf volgend jaar te beginnen met futures, maar ik zit al 7 jaar in de business, weet het een en ander ervan, maar de stap tot echt geld heb ik nooit genomenquote:
Over die paar trades die je in deze afbeelding laat zien kun je je beslissing natuurlijk niet nemen. Ik weet niet hoelang je al handelt? Want je zult toch minimaal een jaar handelen om te kijken of het allemaal wel echt werkt en een constant bedrag per maand binnenbrengt.quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:35 schreef corehype het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb de laatste maand een consistente stijging en pak iedere keer winst en verklein mijn verliezen.
Dit is echter met het Beursspel en niet met echt geld. Ik wil eerst een paar maanden oefenen voordat ik met echt geld bezig ga en mijn slechte eigenschappen mijn oren influisteren met ongeduld en emoties die overnemen.
Wat vinden jullie dat ik moet doen, nog een tijdje doorgaan of kan ik al instappen met echt geld nu deze lijn doorzet?
Ik zou met echt geld gaan handelen zodra je je comfortabel voelt ermee.quote:Op donderdag 12 maart 2015 14:35 schreef corehype het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb de laatste maand een consistente stijging en pak iedere keer winst en verklein mijn verliezen.
Dit is echter met het Beursspel en niet met echt geld. Ik wil eerst een paar maanden oefenen voordat ik met echt geld bezig ga en mijn slechte eigenschappen mijn oren influisteren met ongeduld en emoties die overnemen.
Wat maakt etoro beter dan een normale (Nederlandse) broker?quote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:08 schreef bombmannl het volgende:
Ik zit eraan te denken om te beginnen met een klein bedrag bij Etoro. Het concept (copy trader) spreekt mij erg aan. Is dit zo'nzelfde bedrijf als plus500? je speelt eigenlijk tegen het bedrijf ipv echt op de markt?
Plus500 is dan nog shirtsponsor van Atletico Madrid, dus die vertrouw ik wel qua uitbetalen. Iemand ervaring met Etoro? Ben erachter gekomen dat het bedrijf in Cyprus is gevestigd. Is dat vanwege de milde regelgeving/toezicht? Vertrouw dit zaakje niet helemaal, maar enkele kennis van mij hebben al forse winsten geboekt bij deze brooker.
Wie was ook alweer shirtsponsor van AZ, qua betrouwbaarheidquote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:08 schreef bombmannl het volgende:
Plus500 is dan nog shirtsponsor van Atletico Madrid, dus die vertrouw ik wel qua uitbetalen. Iemand ervaring met Etoro? Ben erachter gekomen dat het bedrijf in Cyprus is gevestigd. Is dat vanwege de milde regelgeving/toezicht? Vertrouw dit zaakje niet helemaal, maar enkele kennis van mij hebben al forse winsten geboekt bij deze brooker.
Nee, BOOM is een broker uit Hong Kong.quote:Op maandag 23 maart 2015 09:09 schreef corehype het volgende:
BOOM! Opeens neerval met 2 punten om 9u op de AEX
Wow, twee hele punten eraf. 0.4% !!!11!quote:Op maandag 23 maart 2015 09:09 schreef corehype het volgende:
BOOM! Opeens neerval met 2 punten om 9u op de AEX
Die CFD shops als Plus500 en al die andere zooi : doe het niet. Je bent geen klant van hun maar tegenpartij.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 02:08 schreef bombmannl het volgende:
Ik zit eraan te denken om te beginnen met een klein bedrag bij Etoro. Het concept (copy trader) spreekt mij erg aan. Is dit zo'nzelfde bedrijf als plus500? je speelt eigenlijk tegen het bedrijf ipv echt op de markt?
Zo die vent in je link is goed ge-assraped...quote:Op maandag 23 maart 2015 13:34 schreef macondo het volgende:
[..]
Wow, twee hele punten eraf. 0.4% !!!11!
[..]
Die CFD shops als Plus500 en al die andere zooi : doe het niet. Je bent geen klant van hun maar tegenpartij.
Zie ook
Met de Turbo Sprinters van ING heb ik toch wel 28% van mijn investering verlorenquote:Op maandag 23 maart 2015 13:34 schreef macondo het volgende:
[..]
Ja die kan voorlopig niet meer zitten. Overigens is het natuurlijk dom van hemzelf om geen stop loss in te bouwen. Je wilt nooit het risico lopen dat je meer dan 100% kunt verliezen. Tenminste ik niet.quote:Op maandag 23 maart 2015 14:13 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Zo die vent in je link is goed ge-assraped...
Ja daar kun je de CFD aanbieders de schuld van geven. Alleen is een groot gedeelte natuurlijk de schuld van hem zelf. Een hefboom van 1:400 zonder waarschijnlijk veel te weten over het hele gebeuren.quote:Op maandag 23 maart 2015 13:34 schreef macondo het volgende:
[..]
[..]
Die CFD shops als Plus500 en al die andere zooi : doe het niet. Je bent geen klant van hun maar tegenpartij.
Zie ook
Hij had een strakke stop loss. Alleen dat werkt niet bij een "gap".quote:Op maandag 23 maart 2015 15:17 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja die kan voorlopig niet meer zitten. Overigens is het natuurlijk dom van hemzelf om geen stop loss in te bouwen. Je wilt nooit het risico lopen dat je meer dan 100% kunt verliezen. Tenminste ik niet.
Dat is wel heel pijnlijk dan inderdaad. Daarom handel ik ook nooit in cfd's. Andere kant op was wel mooi geweest overigensquote:Op maandag 23 maart 2015 16:06 schreef macondo het volgende:
[..]
Hij had een strakke stop loss. Alleen dat werkt niet bij een "gap".
Zit je achter je computer wat op knoppen te klikken, ben je opeens voor het leven geruïneerd.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |