abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150457816
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 11:48 schreef macondo het volgende:
Zoveel transactiekosten? Dan zit je bji de verkeerde partij.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:07 schreef zuchtje het volgende:
Dat hoeft natuurlijk niet. Hij kan ook 10 keer transactiekosten betaald hebben om zijn 1000 euro te diversificeren. Dat zou bij de ING 80 euro zijn geweest, en dat zou betekenen dat zijn beleggingen 7,6% gestegen zijn, en bij de 8% pas winst gaat maken.
bij de ING rekenen ze 4 euro per transactie, (hoeveel aandelen je ook koopt) geen idee of dit veel is of niet aangezien ik net een week bezig ben.
bij ing betaal je trouwens ook 4 euro per kwartaal voor een beleggers rekening.

wat is dan normaal per transactie?
  maandag 9 maart 2015 @ 13:51:59 #77
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_150458515
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:31 schreef 111210 het volgende:

[..]

[..]

bij de ING rekenen ze 4 euro per transactie, (hoeveel aandelen je ook koopt) geen idee of dit veel is of niet aangezien ik net een week bezig ben.
bij ing betaal je trouwens ook 4 euro per kwartaal voor een beleggers rekening.

wat is dan normaal per transactie?
Kijk maar bij DeGiro wat het daar kost. En echt he.. kosten voor aanhouden van een rekening ;)
Overal verstand van.
pi_150458809
scheelt in iedergeval al de helft per transactie, goed om te weten, alleen ben bij de ING begonnen omdat ik daar al een rekening heb lopen en het overzetten zo heel snel en overzichtelijk is.
  maandag 9 maart 2015 @ 17:49:21 #79
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_150465938
Men raadt me aan om een rekening te openen op Binck voor de informatie en gebruiksvriendelijkheid en een rekening op DeGiro om daadwerkelijk te handelen. Thoughts?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_150466875
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:48 schreef macondo het volgende:

[..]

Dat Plus500 gedoe lijkt meer op de gokautomaat in de snackbar dan op beleggen. Maar soms heb je geluk, en anders zeggen mensen "ach, maar een paar euro joh"..
Ik heb het dan ook niet over een demo-account via Plus500. Ben zelf fan van MarketWatch. Helaas is het hier niet mogelijk/lastig om te werken met stoploss-orders. Ook de transactiekosten die ze rekenen van 10$ per trade vind ik niet echt realistisch t.o.v. bijv. een veel goedkopere Giro. Desondanks ben ik er wel tevreden over. Fijne layout etc. ;)
pi_150485601
Noobie vraagje waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden, iemand die dit wel weet?

Ik wil elke maand een vast bedrag in ETF's steken bij DeGiro.
Ik weet van het dividendlek op DeGiro, maar wanneer treed dit nou op?
Als ik bijvoorbeeld naar het VanGuard FTSE All-World High Dividend Yield EFT kijk, VanGuard is Amerikaans, maar volgens DeGiro staat het aan de Euronext Amsterdam geregistreerd. Wat is doorslaggevend voor dividendbelasting? Of gaat dat gewoon per locatie van aandeel dat dividend uitkeert?

Alvast bedankt :)
pi_150486908
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 19:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Valt wel mee, misschien alleen als je bij een dure broker als Binck zit en transacties doet van max 3k.
De bid-ask spread kun je ook als transactie kostenpost beschouwen. Dit is bij een aandeel als Shell of Unilever te verwaarlozen. Beginnende particuliere beleggers kiezen echter vaak voor smallcaps waar ze iets over gelezen hebben, turbo's of andere derivaten met een hoge spread.

Ze handelen bovendien vaak, zodat de spread zwaarder gaat meetellen. Ik ben het met LXIV eens dat veel beginners de transactiekosten onderschatten.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 10:13:37 #83
57047 macondo
pi_150489170
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 00:59 schreef Dassen123 het volgende:
Noobie vraagje waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden, iemand die dit wel weet?

Ik wil elke maand een vast bedrag in ETF's steken bij DeGiro.
Ik weet van het dividendlek op DeGiro, maar wanneer treed dit nou op?
Als ik bijvoorbeeld naar het VanGuard FTSE All-World High Dividend Yield EFT kijk, VanGuard is Amerikaans, maar volgens DeGiro staat het aan de Euronext Amsterdam geregistreerd. Wat is doorslaggevend voor dividendbelasting? Of gaat dat gewoon per locatie van aandeel dat dividend uitkeert?

Alvast bedankt :)
Geen zorgen over dividendlek. Fondsen die roepen dat ze geen dividendlek hebben (Think) presteren niet beter. Of zelfs slechter. Het gaat ook om minimale bedragen per jaar.

Stel je hebt 1000 euro in een ETF. Dividendrendement is ongeveer 3%. Dus dat is 30 euro. Van deze 30 euro is bv 20% dividendbelasting verschuldigd (wereldwijd, ingewikkeld etc). Heb je het over 6 euro per jaar aan dividendbelasting.

Een deel hiervan zou eventueel vermeden kunnen worden. Misschien de helft. Heb je het over 3 euro. Dus 0.3 procent. Niemand betaalt graag belasting, maar hier moet je niet van wakker liggen.
Overal verstand van.
  donderdag 12 maart 2015 @ 14:35:57 #84
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_150564998

Ik heb de laatste maand een consistente stijging en pak iedere keer winst en verklein mijn verliezen.

Dit is echter met het Beursspel en niet met echt geld. Ik wil eerst een paar maanden oefenen voordat ik met echt geld bezig ga en mijn slechte eigenschappen mijn oren influisteren met ongeduld en emoties die overnemen.

Wat vinden jullie dat ik moet doen, nog een tijdje doorgaan of kan ik al instappen met echt geld nu deze lijn doorzet?

:)
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 12 maart 2015 @ 15:59:33 #85
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_150567745
quote:
15s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:35 schreef corehype het volgende:
Wat vinden jullie dat ik moet doen, nog een tijdje doorgaan of kan ik al instappen met echt geld nu deze lijn doorzet?
Dat is nogal een aanname :+
censuur :O
  donderdag 12 maart 2015 @ 16:01:12 #86
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_150567783
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 15:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is nogal een aanname :+
Dat klopt, mijn plan was het hele jaar zo door te gaan en pas vanaf volgend jaar te beginnen met futures, maar ik zit al 7 jaar in de business, weet het een en ander ervan, maar de stap tot echt geld heb ik nooit genomen :P
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
pi_150571526
quote:
[ afbeelding ]

Ik heb de laatste maand een consistente stijging en pak iedere keer winst en verklein mijn verliezen.

Dit is echter met het Beursspel en niet met echt geld. Ik wil eerst een paar maanden oefenen voordat ik met echt geld bezig ga en mijn slechte eigenschappen mijn oren influisteren met ongeduld en emoties die overnemen.

Over die paar trades die je in deze afbeelding laat zien kun je je beslissing natuurlijk niet nemen. Ik weet niet hoelang je al handelt? Want je zult toch minimaal een jaar handelen om te kijken of het allemaal wel echt werkt en een constant bedrag per maand binnenbrengt.
  donderdag 12 maart 2015 @ 18:48:44 #88
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_150571831
quote:
[ afbeelding ]

Ik zou met echt geld gaan handelen zodra je je comfortabel voelt ermee. :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_150587780
Ik zit eraan te denken om te beginnen met een klein bedrag bij Etoro. Het concept (copy trader) spreekt mij erg aan. Is dit zo'nzelfde bedrijf als plus500? je speelt eigenlijk tegen het bedrijf ipv echt op de markt?

Plus500 is dan nog shirtsponsor van Atletico Madrid, dus die vertrouw ik wel qua uitbetalen. Iemand ervaring met Etoro? Ben erachter gekomen dat het bedrijf in Cyprus is gevestigd. Is dat vanwege de milde regelgeving/toezicht? Vertrouw dit zaakje niet helemaal, maar enkele kennis van mij hebben al forse winsten geboekt bij deze brooker.
pi_150592138
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 02:08 schreef bombmannl het volgende:
Ik zit eraan te denken om te beginnen met een klein bedrag bij Etoro. Het concept (copy trader) spreekt mij erg aan. Is dit zo'nzelfde bedrijf als plus500? je speelt eigenlijk tegen het bedrijf ipv echt op de markt?

Plus500 is dan nog shirtsponsor van Atletico Madrid, dus die vertrouw ik wel qua uitbetalen. Iemand ervaring met Etoro? Ben erachter gekomen dat het bedrijf in Cyprus is gevestigd. Is dat vanwege de milde regelgeving/toezicht? Vertrouw dit zaakje niet helemaal, maar enkele kennis van mij hebben al forse winsten geboekt bij deze brooker.
Wat maakt etoro beter dan een normale (Nederlandse) broker?
  maandag 23 maart 2015 @ 09:09:39 #91
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_150939776
BOOM! Opeens neerval met 2 punten om 9u op de AEX
pi_150939818
quote:

Wie was ook alweer shirtsponsor van AZ, qua betrouwbaarheid :D

quote:
13s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:09 schreef corehype het volgende:
Nee, BOOM is een broker uit Hong Kong.
so long and thanks for all the fish
  maandag 23 maart 2015 @ 13:34:08 #93
57047 macondo
pi_150946151
quote:
13s.gif Op maandag 23 maart 2015 09:09 schreef corehype het volgende:
Wow, twee hele punten eraf. 0.4% !!!11!

quote:

Die CFD shops als Plus500 en al die andere zooi : doe het niet. Je bent geen klant van hun maar tegenpartij.

Zie ook
Overal verstand van.
pi_150947678
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 13:34 schreef macondo het volgende:

[..]

[..]

Die CFD shops als Plus500 en al die andere zooi : doe het niet. Je bent geen klant van hun maar tegenpartij.

Zie ook
Zo die vent in je link is goed ge-assraped...
  maandag 23 maart 2015 @ 14:38:58 #95
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_150948635
quote:

[..]

Met de Turbo Sprinters van ING heb ik toch wel 28% van mijn investering verloren :'(
pi_150949837
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 14:13 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Zo die vent in je link is goed ge-assraped...
Ja die kan voorlopig niet meer zitten. Overigens is het natuurlijk dom van hemzelf om geen stop loss in te bouwen. Je wilt nooit het risico lopen dat je meer dan 100% kunt verliezen. Tenminste ik niet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_150950683
quote:

[..]

[..]

Zie ook
Ja daar kun je de CFD aanbieders de schuld van geven. Alleen is een groot gedeelte natuurlijk de schuld van hem zelf. Een hefboom van 1:400 zonder waarschijnlijk veel te weten over het hele gebeuren.
  maandag 23 maart 2015 @ 16:06:53 #98
57047 macondo
pi_150951360
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 15:17 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja die kan voorlopig niet meer zitten. Overigens is het natuurlijk dom van hemzelf om geen stop loss in te bouwen. Je wilt nooit het risico lopen dat je meer dan 100% kunt verliezen. Tenminste ik niet.
Hij had een strakke stop loss. Alleen dat werkt niet bij een "gap".
Overal verstand van.
pi_150953396
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 16:06 schreef macondo het volgende:

[..]

Hij had een strakke stop loss. Alleen dat werkt niet bij een "gap".
Dat is wel heel pijnlijk dan inderdaad. Daarom handel ik ook nooit in cfd's. Andere kant op was wel mooi geweest overigens ;)
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 24 maart 2015 @ 16:47:53 #100
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_150989365
quote:

[..]

Zie ook
Zit je achter je computer wat op knoppen te klikken, ben je opeens voor het leven geruïneerd. -O-
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')