Logisch maar dan zou T+1 toch ook moeten volstaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:03 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nope, geautomatiseerd, maar je zal begrijpen dat het weinig nut heeft dat tijdens handelsuren te doen, vooral matching
Vraag het aan euroclearquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Logisch maar dan zou T+1 toch ook moeten volstaan.
Als ik antwoord krijg zal ik het zeker postenquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:05 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Vraag het aan euroclear
post je nog wel het antwoord hier?
Dank namens de mensheid (en ook FOK!)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als ik antwoord krijg zal ik het zeker posten
Day trading is niet zo zeer dood, maar het is voornamelijk speculeren. Je kunt het onderbouwen met bijv technische analyse, maar echt voorspellen kan uiteraard nooit. Daarnaast weet ik niet met wat voor bedragen je wilt beleggen, maar als dit lage bedragen zijn, gaan spread, valutakosten, transactiekosten, etc een redelijke impact hebben.quote:
per transactie uiteraardquote:Op maandag 23 februari 2015 18:48 schreef sleutelpunt het volgende:
Vind het maar een onduidelijk verhaal betreffende de tarieven bij de giro.
https://www.degiro.nl/data/pdf/Tarievenoverzicht.pdf
Betaal je bij het kopen van een aandeel, nou 2 euro per aandeel of 2 euro per transactie.
Allereerst dank voor je reactie.quote:Op maandag 23 februari 2015 10:47 schreef ssebass het volgende:
[..]
Day trading is niet zo zeer dood, maar het is voornamelijk speculeren. Je kunt het onderbouwen met bijv technische analyse, maar echt voorspellen kan uiteraard nooit. Daarnaast weet ik niet met wat voor bedragen je wilt beleggen, maar als dit lage bedragen zijn, gaan spread, valutakosten, transactiekosten, etc een redelijke impact hebben.
Je moet gewoon voor jezelf kijken wat je precies wilt. Het vermogen dat je wilt beleggen, de verwachte winst, de risico's. Wat ik zelf doe is een groot deel lange termijn beleggingen (de echte investeringen) en daarnaast nog voor de leuk een deel speculatie, dus leverage producten. In dat laatste geval pak ik wel eens >200% winst, maar ook wel eens 100% verlies.
Ik zou gewoon beginnen met beleggen voor dummies. Dat is best een goed boek. Daarnaast kun je the intelligent investor van Benjamin Graham lezen. Ik vind daarnaast The ultimate dividend playbook erg goed. Laatste leert je hoe je de fundamentele analyse moet doen inclusief de formules.
Goede sites voor info vind ik:
- http://seekingalpha.com/ (kun je mailtjes krijgen met nieuws over specifieke aandelen wat nuttig is als je deze hebt of wilt kopen)
- http://www.morningstar.com/
- http://finance.yahoo.com/
- http://www.marketwatch.com/ (veel opinie artikelen dus neem niet alles voor waar aan)
- http://www.iex.nl/ (vnl gericht op de Nederlandse markt. Wel veel irritante comments op berichten van wannabe Jordan Belfort types).
- http://www.investopedia.com/ (veel nuttige info en duidelijke uitleg)
Wat betreft een broker, die heb je wel nodig. Je kunt dit via de bank doen maar dit is naar mijn idee een stuk minder flexibel. Kijk bij de broker naar de kosten, bankgarantie, stabiliteit platform, aanbod (waar je in kunt investeren is niet bij alle brokers gelijk, zowel qua producten als markten), etc. Daarnaast is er hier op fok ook veel info te vinden in oude topics. Zitten hier een aantal mensen die er veel verstand van hebben.
Je kunt niet direct olie kopen, maar je kunt bijv futures kopen of turbo's (onderliggende waarde zijn de futures), ETFs olie, bedrijven in olie, etc.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 09:30 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wil via Binck Olie gaan kopen, maar ik weet het niet zo goed te vinden. Kan ik als beginner dit ook kopen en waar kan ik dit vinden?
Ik ben er zelf ook niet zo thuis in HFT. HFT gaat vnl om snelheid. Als er een grote order binnen kwam voor een bepaalde prijs dan zat er een HFT bot tussen om snel de rest op te kopen voordat de order volledig was verwerkt en dit dan weer voor een hogere prijs te verkopen aan degene die die order had uitstaan. Waardoor deze dus uiteindelijk een hogere prijs betaald en de HFT bot geld binnen heeft gehaald. Spreads zijn inderdaad lager. Spreads, transactiekosten, bewaargeld dat is waar de broker op verdiend. Dit zijn niet de kosten die zij zelf betalen uiteraard. Overigens is nu dacht ik een speciale belasting voor snelle transacties (bij HFT).quote:Op maandag 23 februari 2015 23:06 schreef ulq het volgende:
[..]
Allereerst dank voor je reactie.
Ik ben zelf student, maar heb wel wat gewerkt etc. dus ik heb nu +- 5K. Qua daytrading denk ik bijvoorbeeld dat transactiekosten inderdaad een significante invloed hebben op mijn resultaat. Vandaar dat het ook niet mijn intentie was om te gaan daytraden inderdaad. Maar moet me eerst meer inlezen/verdiepen om een echte strategie te kunnen vormen en om wat meer 'inzicht te kweken'.
Ik vroeg me wel af (en ik zou niet weten of jij hier antwoord op weet) hoe het daytraden en het high frequency traden in de grotere kantoren dan gaat. Hebben die dan niet ook transactiekosten? Lijkt me niet, want dan zouden al die duizenden geinformatiseerde risicoloze trades door agloritmen niet rendabel meer zijn. Zij gebruiken dan ook geen broker neem ik aan? Wellicht wel een redelijke noob-vraag, maarja.
Zo ben ik ook begonnen. Maar stond met mijn demo account binnen een maand op 180k haha.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:35 schreef xaban06 het volgende:
Ik speel al een tijdje met demo geld bij Plus500.
Laatst van 20k in ongeveer een week 25k gemaakt.
Toen is mijn demo account gereset. In een paar dagen van 20k, 48k gemaakt.
Is het echt zo simpel? Ik begrijp best dat het ook de andere kant op kan lopen, dat je van 20k in een dag 3k maakt.
Grotendeels gedaan door goud goedkoop te kopen en te verkopen wanneer het wat duurder is.
Ik overweeg om nu met echt geld te 'spelen', gewoon een klein bedrag om te kijken hoe dat loopt.
Ja, zo simpel is het. Maar van plus500 lees ik ook vaak niet al te goede dingen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:35 schreef xaban06 het volgende:
Is het echt zo simpel? Ik begrijp best dat het ook de andere kant op kan lopen, dat je van 20k in een dag 3k maakt.
Ik denk dat ik ook maar eens bedragje ga storten en met echt geld aan de slag ga.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:29 schreef Miestroliett het volgende:
[..]
Zo ben ik ook begonnen. Maar stond met mijn demo account binnen een maand op 180k haha.
In middels een maandje of 3 met echt geld aan het spelen en ook dat gaat niet verkeerd.
Zou je dat willen uitleggen, wat bedoel je daar precies mee?quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja, zo simpel is het. Maar van plus500 lees ik ook vaak niet al te goede dingen.
Je kan ook 20k op rood zetten, grote kans dat het direct 40k is. Of 0...
Bij Plus500 speel je tegen het huis, net als bij veel goksites eigenlijk. Het is dus niet perse oplichting oid, maar de regels worden wel vaak in eigen voordeel aangepast.quote:Op donderdag 26 februari 2015 17:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zou je dat willen uitleggen, wat bedoel je daar precies mee?
Ze bepalen zelf toch niet de koers?quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:02 schreef bascross het volgende:
[..]
Bij Plus500 speel je tegen het huis, net als bij veel goksites eigenlijk. Het is dus niet perse oplichting oid, maar de regels worden wel vaak in eigen voordeel aangepast.
Het is dus ook geen beleggen, maar gokken.
Je inleg weer opnemen en er kan je niets meer gebeuren!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 19:25 schreef xaban06 het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd naar de negatieve verhalen over Plus500
Heb een klein bedrag gestort en inmiddels verdubbeld. Maar voordat ik er echt verder mee ga ben ik benieuwd naar de slechte verhalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |