Alsof we die mensen dan maar moeten uitsluiten van participeren in de maatschappij. Overigens schreef het Pentagon eerder dat Jeltsin waarschijnlijk een alcoholist was. Maar goed, weer een nieuwe leugen dus over Moedertje Rusland.quote:Vladimir Putin suffers from Asperger’s syndrome, Pentagon report claims
US Pentagon report from 2008 concluded that 'the Russian President carries a neurological abnormality', described as 'a form of autism'
A top secret Pentagon report has concluded that Vladimir Putin suffers from Asperger’s syndrome.
The study from 2008, which was based only on videos of Putin, claimed that the Russian president’s mother had a stroke whilst pregnant with him that left lasting damage.
As a result his "neurological development was significantly interrupted in infancy," the report says.
Putin’s authoritarian style and obsession with "extreme control" is a way of overcompensating for his condition, the researchers concluded
Putin’s actions have been under particular scrutiny since last year when he ordered Russian troops to annexe eastern Ukraine.
The report was prepared in 2008 for the US military’s Office of Net Assessment, a secretive think tank, and was written by Brenda Connors, an expert in movement pattern analysis at the Naval War College in Newport, Rhode Island.
She analysed videos of Putin's public actions dating back to the year 2000 though they did not have access to scans of his brain.
The report concluded that "the Russian President carries a neurological abnormality" and defined Asperger’s as: "An autistic disorder which affects all of his decisions."
The study also suggests that Putin suffered an "insult" to his brain whilst still in his mother’s womb that may have caused her to have a stroke whilst pregnant with him.
This could have affected how he thinks and how he moves the right side of his body.
The report says: "His primary form of compensation for his disorder is extreme control and this is reflected in his decision style and how he governs."
Among those quoted in the report is Dr Stephen Porges, who is now a University of North Carolina psychiatry professor, who says: "Putin carries a form of autism."
Reached by the US media, Dr Porges said he had had not seen the final report and that Putin could just be difficult in public settings.
He said: "If you need to do things with him, you don't want to be in a big state affair but more of one-on-one situation someplace somewhere quiet."
According to the UK’s National Autistic Society, autism is a form of developmental disorder that affects how people perceive and communicate with the world.
Some 700,000 people in Britain are on the autism spectrum disorder, and Asperger’s is a kind of the condition.
Famous Asperger’s sufferers include Dan Ackroyd, Susan Boyle and Daryl Hannah.
Albert Einstein was thought to have had Asperger’s, as did Marilyn Monroe and Abraham Lincoln.
The Office of Net Assessment provides long-range plans for the Pentagon and helps shape future strategy.
http://www.telegraph.co.u(...)n-report-claims.html
Ehm.. Jeltsin wás toch ook alcoholist?quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Alsof we die mensen dan maar moeten uitsluiten van participeren in de maatschappij. Overigens schreef het Pentagon eerder dat Jeltsin waarschijnlijk een alcoholist was. Maar goed, weer een nieuwe leugen dus over Moedertje Rusland.
Precies. Want van Ivan de verschrikkelijke tot Jozef Stalin waren de leiders van Rusland altijd warme, toffe, sociale jongens. Onder Putin valt echt een kentering waar te nemen.quote:
"We are very sorry that this classified information accidently has reached the public"quote:
quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ehm.. Jeltsin wás toch ook alcoholist?
En voor de rest zou het best kunnen dat Poetin autist is. Maakt verder ook niet zo heel veel uit.
Behalve Chroestjov, Gorbatstjov en Jeltsin waren ze geen van allen erg sympathiek in ieder geval.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Precies. Want van Ivan de verschrikkelijke tot Jozef Stalin waren de leiders van Rusland altijd warme, toffe, sociale jongens. Onder Putin valt echt een kentering waar te nemen.
Russen, op een aantal sletjes na altijd koud en afstandelijk.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Behalve Chroestjov, Gorbatstjov en Jeltsin waren ze geen van allen erg sympathiek in ieder geval.
He!quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Precies. Want van Ivan de verschrikkelijke tot Jozef Stalin waren de leiders van Rusland altijd warme, toffe, sociale jongens. Onder Putin valt echt een kentering waar te nemen.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Mooi propaganda bericht weer.
VS
Tja, de VS en 'top secret'. Overigens zou het mij niet verbazen - ik verdenk Mark Rutte er ook van dat hij een autist is.quote:A top secret Pentagon report [...]
Niet in de zin van belediging, vermoed ik zo.quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:02 schreef meth1745 het volgende:
The study also suggests that Putin suffered an "insult" to his brain whilst still in his mother’s womb that may have caused her to have a stroke whilst pregnant with him.![]()
Mark Rutte is een narcist.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:57 schreef Nintex het volgende:
Mooi ook die eerste zin:
[..]
Tja, de VS en 'top secret'. Overigens zou het mij niet verbazen - ik verdenk Mark Rutte er ook van dat hij een autist is.
Ik denk niet Rutte een autist is. Misschien wel aseksueel. Maar dat Samsom geen autist is staat vast. Anders had hij wel met een psychiatrisch rapport staan wapperen tijdens verkiezingstijd.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:57 schreef Nintex het volgende:
Mooi ook die eerste zin:
[..]
Tja, de VS en 'top secret'. Overigens zou het mij niet verbazen - ik verdenk Mark Rutte er ook van dat hij een autist is.
quote:Psychiater Balkenende: “Hij heeft geen idee wat er gebeurt in ons land”
24 februari 2010
Het was de psychiater van Jan Peter Balkenende die hem ruim dertig jaar geleden adviseerde de politiek in te gaan. Iets waar hij nu veel spijt van heeft. “Ik had nooit kunnen bevroeden dat hij zou uitgroeien tot minister-president. Dit is nooit mijn bedoeling geweest.”
In de winter van 1977 kwam Balkenende voor het eerst in de praktijk van psychiater Dr. J.V. Atler*. De minister-president in spe studeerde toen geschiedenis aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Atler herinnert het zich nog goed. “Zijn ouders hadden hem gestuurd. Zelf had hij er helemaal geen zin in. Hij ging zitten met zijn handen over elkaar en zei geen woord. Een uur lang.”
Schreeuwen
Balkenendes ouders stuurden hun zoon naar een psychiater omdat hij zich ‘onmogelijk’ maakte binnen de familie en de kerkelijke gemeenschap. Atler: “Hij had in die tijd veel woedeaanvallen. Dan stond hij ineens bovenop een tafel en zette het op een schreeuwen.” Aanvankelijk dacht de psychiater dat het ging om een verlate puberteit. Tijdens de sessies kwam hij erachter dat het probleem dieper zat. “Voor Jan Peter was de wereld overweldigend. Hij kreeg te veel indrukken binnen. Daarnaast hoorde hij stemmen in zijn hoofd die hem continu kleineerden. Door de indrukken en stemmen te overschreeuwen, creëerde Jan Peter rust in zijn hoofd.”
Een vat met symptomen
In de media is momenteel te lezen dat demissionair minister-president Balkenende een schizotypische persoonlijkheidsstoornis heeft. Kan Atler zich daarin vinden? “Ach, ik heb nooit zo veel opgehad met dat soort etiketten. Ik bekijk het liever van geval tot geval. Natuurlijk heeft Jan Peter wel wat schizotypische kenmerken, maar hij vertoont ook autistische trekken en elementen van een obsessieve-compulsieve stoornis. Niemand valt helemaal binnen een bepaald plaatje. Elk mens is een vat, gevuld met symptomen. Het vat van Jan Peter is alleen veel voller dan dat van de gemiddelde mens.”
Politiek
Hoe kwam Atler nu op het idee om Balkenende te adviseren de politiek in te gaan? “De reguliere therapieën sloegen niet aan”, legt de psychiater uit. “Jan Peter keerde steeds meer in zichzelf. Het begon echt schrijnend te worden. Als laatste redmiddel suggereerde ik daarom om iets te gaan doen in de gemeentelijke politiek. Dat doen we vaker in zo’n geval. Dan hebben ze iets om zich in vast te bijten, terwijl ze tegelijkertijd niet veel kwaad kunnen.” Balkenende werd eerst lid van het CDAJ, de jongerenafdeling binnen het CDA, en werd in 1982 lid van de gemeenteraad van Amstelveen.
Spijt
Tot grote verbazing van Atler ging het daarna snel met de carrière van Balkenende. “Hij ontwikkelde een slim foefje om de symptomen te onderdrukken. “Hij stampte een aantal politiek klinkende zinnen in zijn hoofd, schermde zich helemaal af van de buitenwereld en dreunde die zinnen dan op. Als je goed oplet, hoor je dat hij dat nu nog steeds doet. Zijn zinnen hebben altijd dezelfde constructie. Slechts twee of drie woorden vult hij ter plekke in.” De psychiater heeft inmiddels spijt als haren op zijn hoofd dat hij Balkenende op het politieke pad heeft gezet. “Iemand met zijn ziektebeeld aan het hoofd van een regering is natuurlijk niet goed. Doordat Jan Peter zich zo afschermt, is het onmogelijk een normaal gesprek te voeren met hem. Hij hoort simpelweg niet wat anderen zeggen. Hij heeft totaal geen idee wat er gebeurt in ons land.”
Oproep
Inmiddels heeft Balkenende zich weer opgeworpen als lijsttrekker van het CDA. Niet verrassend, vindt Atler. “Dit soort mensen is bang voor veranderingen. Hij heeft het trucje nu goed onder de knie en houdt zich daar krampachtig aan vast.” Het initiatief voor een machtswisseling zou dus van andere CDA’ers moeten komen. Of de kiezer moet ervoor zorgen dat het CDA geen mogelijke coalitiepartij wordt. Atler blijft zich ondertussen excuseren. “Ik had nooit kunnen bevroeden dat hij zou uitgroeien tot minister-president. Dit is nooit mijn bedoeling geweest.”
*Naam is gefingeerd op verzoek van de geïnterviewde
Ik ken de medische betekenis van insult. Maar lijkt me sterk dat een "insult" bij de foetus een beroerte bij de moeder veroorzaakt...quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Niet in de zin van belediging, vermoed ik zo.
Hij heeft zich onder je al gemeldquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:25 schreef Taks999 het volgende:
Welke username zou die op FOK! hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
Dit.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ehm.. Jeltsin wás toch ook alcoholist?
Eigenlijk zijn alle politici psychiatrische patiëntenquote:Op donderdag 5 februari 2015 19:21 schreef Igen het volgende:
Zeker van dezelfde bron als dit bericht destijds.
[..]
Yes, politicians are more likely than people in the general population to be sociopaths. I think you would find no expert in the field of sociopathy/psychopathy/antisocial personality disorder who would dispute this... That a small minority of human beings literally have no conscience was and is a bitter pill for our society to swallow -- but it does explain a great many things, shamelessly deceitful political behavior being one.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:41 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn alle politici psychiatrische patiënten
Dat is nogal een misverstand. Meer dan de helft van de autisten is juist zwakbegaafd. Alleen autisten met asperger zijn over het algemeen intelligenter dan gemiddeld.quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:35 schreef longinus het volgende:
Autisten zijn over het algemeen intelligent, dit in tegenstelling tot Amerikanen die nou niet echt slim zijn.
Dat maakt wel uit want als hij een autistische stoornis heeft kan je zijn handelen beter begrijpen.. als je je tegenstanders beter begrijpt, kan je ze beter verslaanquote:Op donderdag 5 februari 2015 18:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En voor de rest zou het best kunnen dat Poetin autist is. Maakt verder ook niet zo heel veel uit.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:21 schreef Igen het volgende:
Als laatste redmiddel suggereerde ik daarom om iets te gaan doen in de gemeentelijke politiek. Dat doen we vaker in zo’n geval.
Je hebt gelijk, Amerikanen zijn autisten en Putin heeft asperger.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 00:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is nogal een misverstand. Meer dan de helft van de autisten is juist zwakbegaafd. Alleen autisten met asperger zijn over het algemeen intelligenter dan gemiddeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |