Hoi CVBoer,
Wat een verademing zeg zo'n antwoord.
Nog zeer bedankt voor je onderbouwde inzet.
Maar stoken met lagere temperaturen is geen optie voor mijn dochter, zij heeft net als haar moeder, zoals ik eerder schreef, een longziekte en moet daarom warmer stoken, dan jij en ik.
De installateur belde nog geen minuut geleden om ons mee te delen, dat er een monteur van Intergas gaat komen.
De kosten worden door de installateur gedragen, omdat óók zij vinden dat dit verbruik buiten proportie is.
Even voor de anderen, die steeds blijven verwijten, dat wij geen uur metingen moeten schrijven, maar over een langere periode; het volgende:
In eerdere posts, schreef ik, dat er over het stookjaar 2013/2014 een totaal gas verbruik is geweest van 658m3.
Dit was in een minder mildere winter én gemeten over alle gas verbruikers; cv, douchen, koken en afwassen.
Zeer laag, maar dat komt omdat deze mensen weinig thuis zijn en vele uren werken.
Dat gebeurt nu nog steeds; de werkuren en uren die zij thuis verblijven, zijn exact dezelfde.
Zouden deze anders zijn geweest, dan kun je niet vergelijken.
Tevens schreef ik daarbij, dat er over het stookjaar 2014/2015 (dat weliswaar nog niet om is,) ALLEEN cv verwarming gemeten, in de maanden december en januari al 300 m3 is verbruikt.
Het stookjaar bij mijn dochter loopt van begin november t/m eind oktober.
Inclusief de maand november 2014 is er totaal verbruikt, iets meer dan 525 m3 en dit is inclusief de andere gas verbruikers.
De maand februari niet meegerekend.
Eind februari is er mogelijk dan al meer verbruikt dan het hele stookjaar 2013/2014.
Dat 2014/2015 het mildste stookjaar ooit is, kunnen jullie van mij aannemen; zoek maar op op internet.
Dit is echt geen BS.
Dit viel op en daarom is alles hier gepost.
Ik meet dus wel degelijk óók over een langere periode; dat doen halvegare neuroten en nare mensen nu eenmaal óók wel eens goed!!!!!!!!!!!!!!!
Groet Rico