abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149380408
Ik heb een B&W outdoor case gekocht op marktplaats. (http://www.cameranu.nl/nl(...)wart-met-vakverdeler) Vergelijkbaar met een Pelicase zeg maar...

Nu zitten er een aantal kleine gaatjes in het deksel, waar de vorige eigenaar in heeft beboord.. Niet heel groot...zon 6 mm diameter schat ik...

Echter ik wil deze graag opvullen, alleen weet ik niet waarmee. Volgens de site zijn de cases gemaakt van Ultra High-Impact ABS Plastic...

Ik wil het graag zo opvullen, dat het allemaal weer waterdicht, trilvast (het is een trolley dus die trilt tijdens het rijden) en duurzaam is. Gewoon goed dus. En graag zwart maar dat heeft geen prio..

Weet iemand wat voor spul ik hier voor moet gebruiken?
  donderdag 5 februari 2015 @ 10:06:03 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_149380779
Dicht laten lassen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 5 februari 2015 @ 10:54:32 #3
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_149382066
Ik zou de gaatjes opvullen met 6 mm staafjes van vergelijkbaar materiaal. Zwart kunstof bijv of iets anders wat je daarna met een watervaste stift zwart kunt maken.

De staafjes kun je vastlijmen met lijm die daar goed geschikt voor is.

Er zijn echt hele sterke lijmen die op kunstoffen en andere materialen hechten. Ze zijn wat duurder, maar zo te zien is jouw outdoor case dat wel waard.

Als je het gelijmd hebt, steek je het overtolllige materiaal af met een scherpe beitel, evenueel nog
zwart maken en klaar.

Als je zwarte staafjes plastic kunt scoren is dat natuurlijk het eenvoudigste.

Kijk bij een bouwmarkt of kringloopwinkel of je materiaal kunt vinden dat geschikt is om die gaatjes goed te vullen. Eerst binnenkant gaatjes meten met een passend boortje 6, 6,5 of 5,5 millimeter. Schuifmaat meenemen en op jacht.

Je kunt ook nog aanvullend advies inwinnen bij een modelbouwwinkel en vragen wat ze je daar aanraden.

Succes!
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_149382315
Of anders een stukje ABS of ander kunststof aan de binnenzijde over de gaten lijmen zodat het goed dicht is. Daarna de gaten van buitenaf dichtmaken, bijvoorbeeld met plamuur (sommige houtplamuren werken ook op kunststof. Dan nog zwart verven, evt. met een watervaste stift.
  donderdag 5 februari 2015 @ 11:04:08 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_149382345
Ik zou gewoon wat epoxy gebruiken :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_149382380
Om hoeveel gaatjes gaat het? De eenvoudigste (maar niet de mooiste) oplossing is om er een paar gasdichte popnagels in te zetten.
pi_149382944
Bedankt voor jullie antwoorden!

het zijn 2 gaatjes op dit moment.. Het klinkt logisch om het eerst te vullen met vergelijkbaar materiaal en dat er dan in te lijmen en dan de buitenkanten mooi af te werken.

maar welke lijm heb ik daar voor nodig? Ik lees her en der dat ik idd epoxy moet gebruiken..maar weet niet goed welke..
  donderdag 5 februari 2015 @ 11:28:15 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_149383019
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:25 schreef Allard88 het volgende:

het zijn 2 gaatjes op dit moment.. Het klinkt logisch om het eerst te vullen met vergelijkbaar materiaal en dat er dan in te lijmen en dan de buitenkanten mooi af te werken.

maar welke lijm heb ik daar voor nodig? Ik lees her en der dat ik idd epoxy moet gebruiken..maar weet niet goed welke..
Hoeveel kracht komt er op te staan?

Imo zou iedere epoxy voldoende moeten zijn, tenzij je zwaar gaat belasten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 5 februari 2015 @ 11:45:24 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_149383485
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:25 schreef Allard88 het volgende:

Goeie keuze ;) Ik gebruik zelf Hafix industrielijm voor dat soort klusjes. Daar kun je eigenlijk alles mee lijmen zelfs metaal op steen en ook pvc op pvc. Tegenwoordig gebruiken ze dat ook om die springkussens mee te lijmen als ze lek zijn.

Ik heb de importeur/distributeur een keer ontmoet in Breda. Hij stond daar met een kraampje op een braderie zijn kunsten te vertonen met dat spul. Ik was meteen verkocht en heb twee flesjes meegenomen. Dat spul is echt gruwelijk en het is heel iets anders dan secondelijm maar het heeft qua treksterkte vergelijkbare eigenschappen. Het mooie van dit materiaal is namelijk dat het ook flexibele vlakken kan lijmen zoals rubber op weer iets anders.

Geen idee waar je dat zou moeten scoren maar er zijn ongetwijfeld fabrikanten die exact dezelfde lijm verkopen, maar dan onder een andere merknaam. Het spul komt uit Frankrijk waar het gemaakt wordt.

Een klein flesje van 20 gram kostte rond de 10 tot 12,5 euro. Ik doe er al twee jaar mee dus duur is het eigenlijk niet.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_149383719
Ik gebruik lego om abs te lassen.
Je kunt abs oplossen in mek (methylethylketon).

Plak de gaatjes goed af aan de onderzijde, los een klein stripje lego op in mek (kleur maakt niet uit) en giet de gaatjes vol.

Ik gebruik het om kuipdelen van motoren mee te lassen. Het mooiste zou zijn als je de randen van de gaatjes iets kan opruwen voor betere hechting :Y

Oh, en kijk uit met mek, is nogal agressief spul!!

c_/
met een koekje
pi_149383897
auto plamuur, plakband aan achterkant, dichtsmeren en klaar.
pi_149385710
Er komt niet veel druk op de gaatjes te staan..het is echt om te vullen alleen..

Ik ga eens op zoek naar dat spul wat je noemde Tengano.. dat klinkt goed!
En lego... heel slim had ik zelf nooit aan gedacht.. ik ga er eens mee vogelen..moet goed komen nu..

Heel erg bedankt allemaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')