Ik zou ter plekke van het meubel extra versteviging kunnen aanbrengen welke direct vastzit op de betonnen achterwand. De rest van de wand krijgt niet echt veel krachten te verduren. Of zou het dan nog geen goede optie zijn?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:49 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als je meubel er echt aan komt te hangen zou ik het zeker niet uitvoeren in metalstud.
Hoe hoog komt de leiding uit de wand dan?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:17 schreef jasperve het volgende:
Het probleem is als ik het wandje dus op 100cm zou zetten ik de leiding in de betonnen buitenmuur zal moeten uitkappen. Ik heb geen idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen zonder de koperen leiding die erin loopt te beschadigen. Suggesties?
Op een hoogte van ongeveer 120 centimer.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:24 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoe hoog komt de leiding uit de wand dan?
Valt wel mee denk ik. Bij mij thuis zit de bovenkant van de wastafel op 90cm, dan de kraan, ongeveer 20 cm hoog, en dan de spiegel. Onderkant van de spiegel op 1m20 lijkt me dus niet heel vreemd.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:06 schreef jasperve het volgende:
De vraag is of dit te hoog is ivm spiegel ophangen e.d. Het moet er niet belachelijk uit komen te zien..
Aangezien de halfhoge muur ook door loopt in de douche zou 120cm niet eens zo onaardig zijn. De normale douchekraan hoogte zit toch rond de 110cm?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:15 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Valt wel mee denk ik. Bij mij thuis zit de bovenkant van de wastafel op 90cm, dan de kraan, ongeveer 20 cm hoog, en dan de spiegel. Onderkant van de spiegel op 1m20 lijkt me dus niet heel vreemd.
Teken het anders even uit op de muur. Kan je zien hoe het voelt.
Ja, lijkt me wel een normale hoogte inderdaad. Moet je voor de hoogte van de douchekraan nog rekening houden met een douchebak?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:32 schreef jasperve het volgende:
[..]
Aangezien de halfhoge muur ook door loopt in de douche zou 120cm niet eens zo onaardig zijn. De normale douchekraan hoogte zit toch rond de 110cm?
Sowieso. De hoogte wordt gemeten vanaf de vloer waar je op staat. De hoogte van een douchekraan is trouwens 120cm. 110 is te laag.quote:Op woensdag 4 februari 2015 07:37 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ja, lijkt me wel een normale hoogte inderdaad. Moet je voor de hoogte van de douchekraan nog rekening houden met een douchebak?
Ik heb net even zitten meten maar 110cm is ook waar mijn vorige kraan op hing hoor. Is zeker niet te laag voor mij met mijn lengte van 1.84m.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:30 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Sowieso. De hoogte wordt gemeten vanaf de vloer waar je op staat. De hoogte van een douchekraan is trouwens 120cm. 110 is te laag.
Vroeger werden ze op 110 gezet, tegenwoordig 120. Ik vind het wel prettig met mijn 196 lengte.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:23 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ik heb net even zitten meten maar 110cm is ook waar mijn vorige kraan op hing hoor. Is zeker niet te laag voor mij met mijn lengte van 1.84m.
Hoe werken de verbindingen met metal-stud eigenlijk? Je schroeft de liggers en staanders aan elkaar lijkt me. Heb je later geen last van deze schroeven als je de platen er tegenaan gaat doen? (dat ze uitsteken?)
Met die lengte kan ik het me wel voorstellen ja.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:50 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Vroeger werden ze op 110 gezet, tegenwoordig 120. Ik vind het wel prettig met mijn 196 lengte.
Je hoeft ze niet perse vast te zetten met een tang/schroef. Uiteindelijk zitten ze door het vastzetten van het plaatmateriaal op de u en c-profielen ook wel vast.quote:
Tegenwoordig zetten we de kranen gewoon nog op 110 hoor..quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:50 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Vroeger werden ze op 110 gezet, tegenwoordig 120. Ik vind het wel prettig met mijn 196 lengte.
Dat kloten valt redelijk mee, heb dit zelf ook net gedaan met pexfit, alles (ongeveer 30 persingen) in 1x dicht. Let goed op het verpakken van de puntstukken bij de kraanbox dat scheelt ergernis. Locktite draad werkt hier prima voor.quote:Zit ernstig te twijfelen of ik dit zal laten doen of dat ik zelf moet gaan kloten met zo'n viega pexfit tang..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |