abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149319338

Over Pitch
Op vrijdag 3 en zaterdag 4 juli 2015 vindt de vijfde editie van PITCH plaats op de fijnste festivallocatie van Amsterdam: Cultuurpark Westergasfabriek. PITCH richt zich volledig op vernieuwende elektronische muziek stijlen.Waaronder ook een aantal live bands.

Ook dit jaar word het festival weer gehouden op de Westergasfabriek in Amsterdam. Cultuurpark Westergasfabriek. Vorig jaar was er een open air hoofdpodium aanwezig, met de naam Park Stage!
Maar ook kan je terrecht in de Gashouder, de Westerunie, het Transformatorhuis, het Westergasterras en de Westertent.

Hoe kom ik er?
Als je van buiten Amsterdam komt, kun je het beste met het OV komen. Vanaf Amsterdam Centraal neem je bus 21 richting Van Hallstraat, naar het Cultuurpark Westergasfabriek. De nachtbus heeft nummer 348. Vanuit de binnenstad pak je tram 10 richting Van Hallstraat.

Als je toch met de auto komt, kun je parkeren in de Parkeergarage Westerpark (Van Bleijswijkstraat 8). Er is beperkte parkeergelegenheid in stadsdeel Westerpark! Volg de borden naar de entree van het terrein.

Natuurlijk is er bij PITCH ook een ruime fietsenstalling.
Capaciteit zalen?
Er zijn zalen met een beperkte capaciteit. Dat betekent dat wanneer de maximum capaciteit bereikt is, je geen toegang meer hebt tot die zalen. Zorg daarom dat je op tijd bent als je een bepaald optreden graag wilt zien! Er zijn lichtkranten aanwezig op het terrein die aangeven wanneer een zaal vol is.

Om een soepele doorstroming van het Gashouder-terrein naar het grasveld te garanderen, is eenrichtingsverkeer ingesteld: aan de bovenkant van het terrein kun je van het Gashouder-terrein naar het grasveld en aan de onderkant andersom.

Zijn er kluisjes:
Ja er zijn lockers op het terrein waar je waardevolle spullen kunt opbergen. Verdere info volgt later.

Eten & Drinken:
Het is niet toegestaan om eigen eten of drinken mee te nemen op het terrein. Er zijn voldoende barren en goede, diverse catering aanwezig. Er zijn meerdere muntverkooppunten op het terrein waar je zowel met cash, pin en credit card kunt betalen.

Minimum leeftijd:
Nee er is geen minimumleeftijd maar we vinden PITCH geen geschikte plek voor mensen jonger dan 16 jaar. Dit vanwege de grote drukte en hoge geluidniveaus. Als je jonger bent dan 18 jaar krijg je een afwijkend polsbandje waarmee het niet is toegestaan om alcohol te bestellen en/of drinke

Overnachten:
Er is geen camping bij PITCH. Er zijn wel veel hotels in diverse prijsklassen in de buurt. Een aantal hotels heeft een speciale PITCH discount. Vraag hiernaar bij de hotels. Hier een overzicht van hotels in de omgeving.

Tickets:/
Er is nog niets bekend over de tickets en prijzen daarvan.

Line-Up:
Vrijdag 3 juli:
- Antal
- Evian Christ
- Flume
- Gold Panda
- James Blake
- James Holden
- Kaytranada
- Lido
- Rustie
- Simian Mobiel Disco

Zaterdag 4 juli:
- Bea
- Bob Moses
- Herbert
- Jack Garrat
- Jamie XX
- John Talabot
- Jon Hopkins
- Jungle
- Kwabs
- Siriusmodeselektor
- Ten Walls

Twitter: https://twitter.com/pitch_fest
Website: http://pitchfestival.nl/

[ Bericht 1% gewijzigd door indiaantje89 op 12-02-2015 10:33:17 ]
pi_149319384
Evian Christ was dus de eerste naam, vond het wel tijd voor een topic ;)
pi_149424468
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 10:11 schreef indiaantje89 het volgende:
Evian Christ was dus de eerste naam, vond het wel tijd voor een topic ;)
Dat was het ook. In de komende 2 weken zal er wel meer info komen verwacht ik.
pi_149503130
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2015 11:05 schreef friekin_ het volgende:
PITCH 2015

Here we go! PITCH vindt dit jaar plaats op 3 & 4 juli 2015 in Cultuurpark Westergasfabriek in hartje Amsterdam. Zelfde plaats, zelfde recept: beats, roots en vooruitstrevende elektronische muziek in het hier en nu, live en on stage.

What’s new? Deze vijfde editie houden we dichter bij ons hart. Succes is leuk, maar het moet wel leuk blijven. Groot, groter, grootst brengt net zo goed nadelen als voordelen met zich mee, en vorig jaar werd op een paar momenten duidelijk dat te groot verre van ideaal is. Ook in jullie feedback dook de drukte regelmatig op – we horen het en doen er iets mee.

Daarom gaat PITCH dit jaar terug naar de sweet spot, waar publiek, ruimte, programma en horeca op volle kracht in evenwicht zijn. Minder bezoekers, meer bewegingsvrijheid. Minder kans op regen ook, want de geliefde Westertent keert terug als hoofdpodium. En wat dacht je van een betere deal? Tickets worden goedkoper: voor deze editie kosten dagkaarten ¤45 en passepartouts ¤80 (exclusief servicekosten). Win-win-win!

Trouwe vrienden van PITCH - ja, jij! - winnen vandaag helemaal. Neem bijvoorbeeld deze sneak preview van de line-up: James Holden, Jungle en Evian Christ komen. Weet jij als eerste!

Klinkt goed? Dat kan nog beter: we leggen voor onze vrienden morgen de eerste 1.000 passepartouts klaar – niet meer, niet minder. Voor een vriendenprijs natuurlijk: voor ¤70 (exclusief servicekosten) ga jij het hele weekend naar PITCH. Deze exclusieve presale start dinsdag 10 februari om 10:00 uur! Wees er snel bij, want het zou wel eens snel kunnen gaan.
pi_149509432
quote:
PITCH is in de vier jaar sinds haar ontstaan ieder jaar gestaag gegroeid in populariteit. Vorig jaar kwam die groei tot een kookpunt: er ontstonden opstoppingen, de Gashouder was regelmatig vol en naderhand waren er veel klachten over de grote drukte. Voor PITCH 2015 besloot de organisatie daarom om de grootte van het festival iets terug te brengen. Wat gaat er precies veranderen? En wat heeft dat voor gevolgen voor de line-up? “Een act als Massive Attack zul je niet meer zo snel op PITCH terug zien.”

PITCH vindt al sinds de eerste editie plaats op het karakteristieke Westergasterrein, midden in het Amsterdamse Westerpark. Het gebruik van de bestaande infrastructuur van het terrein neemt echter ook problemen met zich mee. Vorig jaar onstond er voor het optreden van Moderat in de Gashouder een compleet verkeersinfarct, waarbij het toegangspad richting de Gashouder werd afgesloten door de organisatie. “Hier zal de organisatie heel wat hoofdbrekens over hebben,” meldden we toen.
Inmiddels blijkt uit een e-mail aan de bezoekers die vorig jaar een passe-partout kochten wat er aan de problematiek gedaan wordt. “PITCH [gaat] dit jaar terug naar de sweet spot. […] Minder bezoekers, meer bewegingsvrijheid,” aldus het bericht.

Een kleinere capaciteit dus. Maar hoeveel kleiner dan? “Hij wordt kleiner dan ‘ie nu is. Ik noem geen precieze getallen,” meldt Martin Verhorst van organisator Mojo. “We hebben vorig jaar veel feedback gekregen over de drukte, die is voor ons heel waardevol. We willen natuurlijk dat het festival voor de bezoeker zo leuk en cool mogelijk is.”
Een groot probleem vorig jaar was dat headlinerwaardige acts als Moderat en SBTRKT gebruik maken van een grote lichtshow, en daarom alleen in het donker willen spelen. Op het vorig jaar geïntroduceerde Park Stage, een buitenpodium en het grootste van het hele terrein, kon er maar één act in het donker staan, en die plek was vergeven aan Massive Attack. Daarom moesten Moderat en SBTRKT in de Gashouder spelen, waar de capaciteit van 3.500 verreweg te klein was.
“We hebben wel van te voren aangegeven dat de verwachting was dat de Gashouder snel vol zou lopen, maar daar heeft de bezoeker natuurlijk niks aan als die een act wil zien,” aldus Verhorst.

“Pitch is geen festival zoals Lowlands, waar je veel vrijheid hebt om de bezoekersstroom te beïnvloeden en te reguleren. We hebben te maken met een bestaand terrein waar je rekening mee moet houden.” Was uitbreiden aan de kant van de Gashouder dan geen optie, om daar meer ruimte te creëren? “Nee, dat blijft zoals het is. Ik weet het niet zeker, maar dat had volgens mij ook met vergunningen te maken.”
Naast de verkleining van de totale capaciteit zullen er ook in de opbouw van het festival enkele dingen gaan veranderen. “Het openluchtpodium (Park Stage, red.) komt niet meer terug. In plaats daarvan wordt de Westertent weer het hoofdpodium, en die wordt dus ook iets groter.”

Misschien wel de belangrijkste vraag: gaan we hier dan ook iets van merken in de line-up van het festival? De populariteit van mega-acts vorig jaar was een belangrijk onderdeel van het probleem. “We moeten bij de programmering van het festival ook rekening houden met deze verandering, waardoor je een act als Massive Attack niet snel op PITCH terug zult zien.”
pi_149510069
Mooi Pitch opdoeken en al die namen door naar Lowlands dus :P. (Massiv Attack vorig jaar heb ik wel een traantje om gelaten :@).
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 12 februari 2015 @ 10:08:05 #7
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_149594432
Nieuwe namen en poster. (Zit alleen op mobile :P)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_149594590
pi_149594608
Toffe namen wel.

Hopkins was erg tof op WTWTA destijds. Ben wel beetje James Blake moe, moet ik zeggen.
pi_149594784
Twee Pitch topic alarm!
pi_149594816
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:23 schreef friekin_ het volgende:
Twee Pitch topic alarm!
Wat vind je van de line-up friek?
pi_149595229
Mwa, weinig vernieuwend als ik eerlijk ben. Maar hee, dat komt misschien nog. Op dit moment staan andere festivals hoger op mijn geil/sop/kwijl lijst.
pi_149595307
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:43 schreef friekin_ het volgende:
Mwa, weinig vernieuwend als ik eerlijk ben. Maar hee, dat komt misschien nog. Op dit moment staan andere festivals hoger op mijn geil/sop/kwijl lijst.
Met jouw status kom je nu toch wel overal gratis binnen zo'n beetje toch?
  donderdag 12 februari 2015 @ 10:48:58 #14
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_149595378
Genoeg dat ik wil zien, dus dat wordt weer een kaartje.
pi_149595582
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:46 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Met jouw status kom je nu toch wel overal gratis binnen zo'n beetje toch?
Status? Was het maar zo ;)
pi_149595621
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 10:58 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Status? Was het maar zo ;)
Die van de tompoes! Die zondag is toch best mooi met Siriusmodeselektor, Jamie XX en Jon Hopkins.
pi_149596492
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 11:01 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Die van de tompoes! Die zondag is toch best mooi met Siriusmodeselektor, Jamie XX en Jon Hopkins.
Ik ben een tompoes O+
pi_149597178
Niks mis met de line-up, maar had juist verwacht dat ze weer wat nieuwere acts voor Pitch zouden kiezen. Al weet ik zo snel niet een voorbeeld te noemen, volgens mij niet echt artiesten doorgebroken die echt bij Pitch passen.
pi_150495545
Ik ga met 4 vrienden alleen de vrijdag. Wat is het makkelijkst om af te reizen en zaterdag nacht weer terug, met de auto naar een transferium en daar dan s'nachts naar terug of wachten op de trein in het nachtnet (moeten naar Rotterdam)?
pi_151020947
Komen zo met namen denk ik:

pi_151055769
+Hot Chip, Dekmantel Soundsystem, Acid Arab, Clap! Clap!, SOPHIE, Hunee, Batida, Aquilo, TĀLĀ, LA Priest, Young Marco, Flako, Lumisokea, Drvg Cvltvre, Jarreau Vandal

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 14:04:51 ]
pi_151055808
Hot Chip is tof, de rest vind ik allemaal niet zo denderend.
  donderdag 26 maart 2015 @ 14:21:20 #23
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_151056383
Ik ken eigenlijk alleen Hot Chip en die vind ik wel leuk. Was verder al tevreden over de aanwezige namen, dus ik vind het allemaal wel prima. Komende tijd hier nog maar wat van luisteren.
pi_151056526
Jammer dat Hot Chip niet op zaterdag is, die had ik graag nog eens gezien.
pi_152149978
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')