abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149289746
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

[ Bericht 4% gewijzigd door JufMariska op 02-02-2015 09:58:01 ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_149290448
Aww, arme Piranha! ;(. Veel sterkte!
Kwak, succes in het ziekenhuis. Hopelijk is er niets aan de hand!
Zoë, het klinkt alsof er wat meer rust komt bij jullie. Fijn.
Mariska, je filmpje doet het niet. Ingesteld op privé, misschien? En tof dat het allemaal nog werkt. ;).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 2 februari 2015 @ 11:38:57 #3
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_149291978
Nou, het RS-virus is ingeslagen bij Piranha. Wel nog in een milde vorm maar we moeten nu extra waakzaam zijn op koorts, plasluiers en alertheid. Bij verslechtering meteen terugkomen.

Daarnaast dacht ik even slim te zijn om te vragen waarom ik veel pijn heb aan de bal van m'n rechtervoet.
Hoppa, ontsteking aan de peesaanhechting. Paracetamol en minimaal een week rust en anders naar de podotherapeut voor verder onderzoek.

Wat heb ik toch een fijn kraambed zo :').
pi_149292483
Aww nts, t zit je niet mee nee... :*

Hier net terug uit t ziekenhuis. Alles was goed *O* en hij heeft lekker geflirt met de zuster en ging pas huilen toen de dokter wel erg lang deed over het rechterheupje.

En net contact gehad met aankoopmakelaar :o we gaan hopelijk deze week nog samen met haar nog eens kijken en ze gaat de stukken opvragen en dan gaat het los!
Kwak
pi_149293099
Ik heb alleen dit bijgelezen :@

Maar sterkte NTS, zit je ff niet mee zo!

Kwak, fijn dat het goed was in het ziekenhuis. En spannend hoor van het huis :)

Oh en DAD, gefeliciteerd O+

Hier net terug van het cb... Maar qua lengte/gewicht niet helemaal goedgekeurd :(
Hij was slechts 1 cm gegroeid en een kleine 200 gram aangekomen. Ook z'n hoofdje was niet gegroeid.
Ik maak me niet heel veel zorgen (want vier maanden dip en een week ziek geweest), maar toch maar een nieuwe afspraak over 4 weken gemaakt.
Ze vond het wel een goed idee om aan bijvoeding te beginnen, maar toen ik vertelde dat hij daar nog geen enkele interesse in toont was het ook prima :)
Afgelopen week een komkommer in z'n hand gegeven en dat was niet boeiend ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Loj op 02-02-2015 12:19:58 ]
pi_149293337
Sterkte NTS! Arme piranha!

Wat goed kwakzor *O*

Loj, balen! Maar als je je geen zorgen maakt zal het wel goed zitten, goede verklaring voor ook, hij maakt straks vast weer een spurtje!
pi_149293449
NTS sjeetje heb jij dat? :*

Loj het is wel een consequente daling van beide he? Bij de lengte zou je nog meetfout kunnen denken.
Fijn dat jij er niet meteen van in de stress schiet!
Wel prettig dat het even in de gaten gehouden wordt!

Kwak *O* goed bezig!

DaD.. ook daarvoor geldt; het wordt beter ;)

(En mobiel het andere deel bijposten lukt me niet, sorry!)
pi_149293753
Yeah Kwak! :)
En sterkte NTS, klinkt allemaal niet fijn :{
pi_149295609
Kwak, spannend zeg, jullie gaan gewoon een huis kopen :o En super fijn dat alles in orde was *O*

NTS, hopelijk gaat het snel allemaal wat beter :*

DaD, pijn is niet fijn. Heb niet meegekregen wat je hebt, maar hopelijk is snel minder pijnlijk.

Loj, ik doe even een +1 op wat er al gezegd is over het cb-bezoek.

Wij zijn hier de box op aan het ruimen. Mijlpaaltje hoor. Ben alleen vergeten er een foto van te maken ;( :+
pi_149295761
Filmpje is opnieuw aan het uploaden, had idd niet goed naar de instellingen gekeken.
De herkansing: https://vimeo.com/118476339

Beuh NTS, sterkte :{
En Loj, hopelijk trekt-ie de komende weken weer bij!

SPOILER
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_149295772
Loj, balen zeg! Goed dat je er rustig onder blijft.

Nts, nee he, beterschap voor jullie beide!

Hier nog niks op dat gebied geprobeerd, jm haha. Heb er ook nog geen behoefte aan :@

Hier weer baby zwemmen en eerste keer onder water hoeee, dat was spannend. Hij vond het meeste wel leuk :D alleen beetje jammer, weer koorts zo'n 2 uur erna. Vorige week ook al... Andere dagen niet. Straks kan hij niet tegen chloor ofzo :'(
Huisarts heeft geen telefonisch spreekuur meer vandaag, dat was net en toen was fysio hier. Het is geen hoge koorts 38,3 maar wil toch FF doornemen.nu kan ik morgen pas weer bellen.
pi_149295847
Nu al de box weg?
Tot zn 18e blijft ie hier staan hoor!
pi_149296948
Mijn kint wil vandaag alleen maar huilen of eten en vastgehouden worden en rondgehobbeld. En niet in de doek. :'( ik heb hier vandaag zó geen kracht voor.
Kwak
pi_149297075
De box weg voor Coco!

Kwakzor :*

Je kunt toch wel met de assistente overleggen Hilmo?

Jeej, ik heb er toch weer een beetje fles in gekregen *O* daartussenin wel huilen en slapen en toch maar een borst, maar toch. Ze kan het, soms.

[ Bericht 13% gewijzigd door Heliotrope op 02-02-2015 14:37:18 ]
pi_149297340
Soms is positief! That's the spirit! *O*

F denkt dat hij me op kan blazen geloof ik.
Ipv te drinken gaat hij blazen op de tepel/borst :')
Alsof die cup huge nog groter moet.
Heel slecht voor het drinkmoment wat ik schiet ervan in de lach en dat staat weer garant voor keten aan de borst.
pi_149297389
Loj, bij Stip is er ook een duidelijk dip te zien bij het overstappen van bv naar kv. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Coco, je box! :o Ik vind hem vooral handig om zaken in te gooien waar Stip niet bij mag :') En de poezen gebruiken hem als Stipvrije zone.

Fijn kwak! Heeft ie zin in een wandelingetje misschien? Lekker in de wagen naar de wolken koekeloeren?

Ik had kei ecobio een suikervrij kookboek aangevraagd op mn werk voor een hippe verjaardagstaart, zit gewoon in elk recept een suikervervanger a la rijstsiroop, oerzoet, kokoszoet, etc. Ja, zo kan ik het ook :P
pi_149297823
Dot ik heb nog ergens een macrobiotisch ( ;) ) recept voor brownies zonder suiker!
Zal ik 'm voor je opzoeken??
Is met amandelmeel en courgette en geen idee meer, wat ik nog wel weet... LEKKAH!
pi_149297979
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 14:55 schreef BlueEyes het volgende:
Dot ik heb nog ergens een macrobiotisch ( ;) ) recept voor brownies zonder suiker!
Zal ik 'm voor je opzoeken??
Is met amandelmeel en courgette en geen idee meer, wat ik nog wel weet... LEKKAH!
Dat is niet zo cakesmashwaardig en ik vind courgette snoskommers, maar toch bedankt :)

Ik wilde dus voor deze gaan, maar om nu op zoek te gaan naar oerzoet vind ik wat ver gaan.

Maar heb nu de Albarda bakboeken opgevraagd. Op de een of andere manier vind ik de stap van suikervrij naar verjaardagsslagroomtaart toch wat groot :@
pi_149298033
Hier blijft de box staan totdat hij het huis uitgaat >:)
Maar zonder gekheid, wij doen onze kleine man er nog wel een paar keer dag in. Dan gaat ie staan en loopt de box meerdere keren rond. (een beetje een goudvis idee) En kunnen wij even naar het toilet, een krant lezen, de deur opendoen, was opruimen etc etc.
pi_149298115
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:02 schreef Dot. het volgende:

[..]

Dat is niet zo cakesmashwaardig en ik vind courgette snoskommers, maar toch bedankt :)

Ik wilde dus voor deze gaan, maar om nu op zoek te gaan naar oerzoet vind ik wat ver gaan.

[ afbeelding ]

Maar heb nu de Albarda bakboeken opgevraagd. Op de een of andere manier vind ik de stap van suikervrij naar verjaardagsslagroomtaart toch wat groot :@
Ohja, voor de big smash is het natuurlijk wel even anders (die snoskommer proef je trouwens niet ;))

Wat is oerzoet? Geen zin in googlen
En van suikervrij naar slagroomtaart; hoeveel zal hij er echt van binnen krijgen? En het is geen dagelijkse kost toch?
Snap het wel, maar zou er niet teveel op hangen als het maar niet dagelijks is.
pi_149298214
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:07 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ohja, voor de big smash is het natuurlijk wel even anders (die snoskommer proef je trouwens niet ;))

Wat is oerzoet? Geen zin in googlen
En van suikervrij naar slagroomtaart; hoeveel zal hij er echt van binnen krijgen? En het is geen dagelijkse kost toch?
Snap het wel, maar zou er niet teveel op hangen als het maar niet dagelijks is.
Hem kennende frot ie ineens de hele taart in zn mond :P

Oerzoet is volgens mij suiker op een andere manier verwerkt, waardoor het dan ineens minder slecht is.

Van wanneer kan cacao/chocola eigenlijk?...

Maar er is toch wel iets te bedenken met banaan ofzo? Dat is hartstikke zoet! Oh, ja dus :) http://www.fitmamarealfoo(...)o-sugar-banana-cake/
pi_149298499
weet niet vanaf wanneer chocola mag. Maar heb me verbaast in frankrijk toen ik daar de babyvoeding met chocoladesmaak zag. kan m nu niet vinden. Alleen die vanaf 12 mnd, maar dacht dat ze ook al jongere versies hadden..
oh en vind toch een nl versie: http://www.viata.nl/nestl(...)maak-poeder-250-g-nl
vanaf 8 mnd in de fles..(zijn er serieus mensen die dat doen?)

en mijn kleintje drinkt de fles, hoera!! Hoef niet meer op en neer naar kdv!

(hij kon t prima, maar weigerde bij kdv, thuis van papa lustte hij het wel)

[ Bericht 12% gewijzigd door watmoetikkiezen op 02-02-2015 15:29:56 ]
pi_149298939
Hij slaapt nu toch in de doek. Phew.
Kwak
pi_149298982
Hmm, bij ons loopt het eten met C wel een beetje uit de hand nu. Overdag zet hij het op een gillen zodra er een speen of borst bij zn mond in de buurt komt. Pas nadat de grootste huilbui voorbij is gaat hij enigszins normaal gaat eten, wat voor ons niet fijn is, maar al helemaal niet voor hem.

Om die reden (en omdat we af en toe een mondje terug zien komen die hij dan weer inslikt) gaan we nog beter letten op de symptomen van reflux. Ik twijfel een beetje omdat hij in de nacht meteen, normaal drinkt zonder ook maar een moment te huilen. Hij wordt semi-wakker, gaat eten en valt weer lekker in slaap

Iemand hier ervaring mee? Het is zo zielig om het mannetje te zien die ontzettend honger heeft, maar echt niet wil eten.

Het vreemde is overigens dat hij wel nog goed aankomt (200 gram per week), waardoor het OKC zegt dat er waarschijnlijk niets aan de hand is. Maar nu is mijn vriendin nog vrij en kan dus uren besteden om hem rustig te krijgen om te eten, maar zodra zij weer gaat werken kan dat natuurlijk niet zo en zou hij echt minder binnen krijgen..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_149299276
Is het geen spruw cheiron? Dat hij s nachts nog zo slaperig is dat hij de pijn minder voelt? Reflux is dacht ik juist s nachts vaak erger.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')