Zou je dit kunnen vertalen in het Nederlands?quote:Op zondag 1 februari 2015 23:52 schreef Robuustheid het volgende:
Dat ze hun succes aan hun erfgoed te danken hebben, kun je niet spreken.
In een topic over verschillen tussen Noord en Zuid kom jij met Westers?quote:Op zondag 1 februari 2015 23:55 schreef tailfox het volgende:
Westers denken.
Plus slecht weer heb je geld nodig om warm te worden
wij westen bevinden zich op het noordelijke halfrond.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:57 schreef k_man het volgende:
[..]
In een topic over verschillen tussen Noord en Zuid kom jij met Westers?
Eh, wat? Wat heb jij op?quote:Op maandag 2 februari 2015 00:00 schreef tailfox het volgende:
[..]
wij westen bevinden zich op het noordelijke halfrond.
Ik trek de conclusie tussen noord en westers denken
Denk dat je de verkeerde conclusie trekt, mede door de oprichting van de (voorloper van de) Europese Unie is Duitsland er weer zo snel bovenop gekomen. Zonder de EU was dat misschien wel nooit gelukt. Het was niet slechts een kwestie van mentaliteit.quote:Op zondag 1 februari 2015 23:52 schreef Robuustheid het volgende:
Dus het is eerder kwestie van mentaliteit.
Zuid Amerika en Australië horen ook bij de westerse wereldquote:Op maandag 2 februari 2015 00:00 schreef tailfox het volgende:
[..]
wij westen bevinden zich op het noordelijke halfrond.
Ik trek de conclusie tussen noord en westers denken
een suiker wafel.quote:
quote:Op maandag 2 februari 2015 00:11 schreef Aiciu het volgende:
Noord Europa is kut en zijn een stelletje bemoeials.
Zuid Europa met haar lekkere eten, mooie vrouwen, mooie talen, goede klimaat, eigen identiteit
De enige reden dat mensen in Nederland en zo willen wonen is vanwege geld, het zegt genoeg dat veel mensen zwaar ongelukkig zijn (waaronder ik) hier in Nederland en naar Italië enzo gaan verhuizen.
Je wilt zeggen dat mensen in Italië en Spanje niet Westers denken?quote:Op maandag 2 februari 2015 00:10 schreef tailfox het volgende:
[..]
een suiker wafel.
Maar nee mag ik die overhaaste conclusie niet trekken? Dat al het succesvolle noorden westers denkende mensen bevat?
Europa is vrij klein en als je naar het geheel kijkt (dus aarde zelf), kun je zeggen dat Spanje en Italië meer noord dan zuid zijn.quote:Op maandag 2 februari 2015 00:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat mensen in Italië en Spanje niet Westers denken?
Ik beweer alleen dat het succesvolle noorden westers denkende mensen bevat.quote:Op maandag 2 februari 2015 00:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat mensen in Italië en Spanje niet Westers denken?
Als het zuiden (Spanje, Italië, etc.) die mensen net zo goed bevat, wat is dan je punt?quote:Op maandag 2 februari 2015 00:45 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ik beweer alleen dat het succesvolle noorden westers denkende mensen bevat.
dus je kan het op een bepaalde schaal zien als het succesvolle noorden.quote:Op maandag 2 februari 2015 00:38 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Europa is vrij klein en als je naar het geheel kijkt (dus aarde zelf), kun je zeggen dat Spanje en Italië meer noord dan zuid zijn.
Dat hoe succesvoller het noorder hoe meer westerse denkers er zijn.quote:Op maandag 2 februari 2015 00:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Als het zuiden (Spanje, Italië, etc.) die mensen net zo goed bevat, wat is dan je punt?
Dus in Nederland en Duitsland zijn meer Westerse denkers dan in Spanje en Italië? Dat is je punt?quote:Op maandag 2 februari 2015 00:47 schreef tailfox het volgende:
[..]
Dat hoe succesvoller het noorder hoe meer westerse denkers er zijn.
die conclusie kan jij trekken.quote:Op maandag 2 februari 2015 00:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Dus in Nederland en Duitsland zijn meer Westerse denkers dan in Spanje en Italië? Dat is je punt?
En hoe denken ze dan in het zuiden, als ze daar niet Westers denken? Oosters?quote:
quote:Op zondag 1 februari 2015 23:52 schreef Robuustheid het volgende:
Dus het is eerder kwestie van mentaliteit.
Volgens mij ben jij nog nooit in Noorwegen of Zweden geweest.quote:Op maandag 2 februari 2015 00:11 schreef Aiciu het volgende:
Zuid Europa met haar lekkere eten, mooie vrouwen, mooie talen, goede klimaat, eigen identiteit
niet af te leidenquote:Op maandag 2 februari 2015 00:50 schreef k_man het volgende:
[..]
En hoe denken ze dan in het zuiden, als ze daar niet Westers denken? Oosters?
Laten we het niet meer over westers denken hebben, maar noordelijk denken.quote:Op maandag 2 februari 2015 00:47 schreef tailfox het volgende:
[..]
Hoe onderscheidt het westers denken zich dan van het noordelijk denken?quote:Op maandag 2 februari 2015 01:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Laten we het niet meer over westers denken hebben, maar noordelijk denken.
Waar zou de welvaart in Australië nou toch vandaan komen?quote:Op maandag 2 februari 2015 02:33 schreef Zolder het volgende:
Heeft niet te maken met geografie, slechts met de mensen die daar toevallig wonen. De (vroeger) witte, westerse beschaving is door allerlei gebeurtenissen in de geschiedenis erg succesvol gebleken.
Australië ligt toch ook zo zuid als maar kan
Dat heeft gewoon met de genetisch aangeboren drang om de baas te spelen over Europa te maken, na twee mislukte oorlogen zijn ze het maar op deze manier gaan proberenquote:Op zondag 1 februari 2015 23:52 schreef Robuustheid het volgende:
Nu is het de machtigste economie van Europa en de baas van Europa.
Denken dat WO 1 de schuld van de Duitsers is.quote:Op maandag 2 februari 2015 03:24 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat heeft gewoon met de genetisch aangeboren drang om de baas te spelen over Europa te maken, na twee mislukte oorlogen zijn ze het maar op deze manier gaan proberen
Dat niet wetenquote:Op maandag 2 februari 2015 03:42 schreef mig72 het volgende:
[..]
Denken dat WO 1 de schuld van de Duitsers is.
Ik ben het alleen met je eens dat ze daar lekker eten hebben en goed weer, de rest wat je beweert is onzin, tenzij je van vrouwen met snorren houdt!! En wat de talen betreft ben ik het ook niet met je eens, want ik vind het maar opgefokt gebreuzel (=gebazel), elk gesprek in die talen klinkt alsof mensen ruzie maken.quote:Op maandag 2 februari 2015 00:11 schreef Aiciu het volgende:
Noord Europa is kut en zijn een stelletje bemoeials.
De enige reden dat mensen in Nederland en zo willen wonen is vanwege geld, het zegt genoeg dat veel mensen zwaar ongelukkig zijn (waaronder ik) hier in Nederland en naar Italië enzo gaan verhuizen.
wat is een westerse denker in hemelsnaamquote:Op maandag 2 februari 2015 00:47 schreef tailfox het volgende:
[..]
Precies. Ik word ook altijd moe en lamlendig en sloom als het op m'n kamer warm is, terwijl ik als het buiten koud is juist ga springen om warm te blijven.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:16 schreef Infection het volgende:
Mensen uit een warmer klimaat zijn vaak luier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |