abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149283340
Het valt me steeds vaker op dat de hele maatschappij tegenwoordig meer en meer op koppels is gericht. Advertenties (perfect gezinnetje, samen ontbijten, samen op reis), maar ook het boeken van een reis, je krijgt als alleenstaande nooit die mooie aanbieding, je moet altijd de volledige kamerprijs betalen... Ook sociale gelegenheden als de bioscoop, een feestje of een restaurant kijken ze je verbaasd aan als je alleen komt opdagen. Toch scheiden er steeds meer mensen, en blijven er meer mensen alleen...

Jullie mening?
Bestaat dat ideale koppeltje nog in onze huidige samenleving?
pi_149283433
Of het ideale koppeltje bestaat weet ik niet. Maar het moet eigenlijk wel. Zelfs de politiek richt zich op 'het gezin als hoeksteen van de samenleving'. Alleen zijn mag eigenlijk niet.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_149283450
Als je geen relatie hebt kun je toch gewoon met vrienden op vakantie of naar de bioscoop als je toch die aanbiedingen wil gebruiken?
Of zeg ik nu iets heel geks?
pi_149283478
Het huwelijk is de hoeksteen van de samenleving, daarom.
pi_149283506
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:31 schreef quinoahipster het volgende:
Zeg dat maar tegen de laatste 3 generatie sletjes :')
pi_149283573
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:27 schreef Deezertje het volgende:
Ook sociale gelegenheden als de bioscoop
Lekker sociaal, 2 twee uur naast elkaar zitten stil zijn.
quote:
, een feestje
Wat voor vrienden heb jij dat ze verbaasd zijn als je alleen op een feestje verschijnt?
quote:
of een restaurant kijken ze je verbaasd aan als je alleen komt opdagen.
Als ze in een restaurant verbaasd kijken als ik alleen kom opdagen, draai ik weer om en zoek een fatsoenlijk restaurant. Zij willen geld verdienen, en als ze een klant zowat wegkijken, heb ik al geen zin om hen mijn geld te geven :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_149283601
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:30 schreef marcb1974 het volgende:
Alleen zijn mag eigenlijk niet.
Dan moet de politiek maar zorgen dat er iemand is met wie ik mijn leven wil delen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_149283694
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de laatste 3 generatie sletjes :')
Ja, iedereen die de afgelopen 50 jaar is geboren is gewoon een vieze hoer.
pi_149283715
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:37 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ja, iedereen die de afgelopen 50 jaar is geboren is gewoon een vieze hoer.
:Y
pi_149283800
Voor zover ik weet, hebben de meeste mensen gewoon een langdurige relatie gedurende een flinke periode in hun leven. Trouwen hoort er vaak ook nog bij. Organisaties richten mikken graag op de grootste groep.
  zondag 1 februari 2015 @ 23:55:41 #11
236046 NotYou
tigerblood
pi_149284292
quote:
Het valt me steeds vaker op dat de hele maatschappij tegenwoordig meer en meer op koppels is gericht. Advertenties (perfect gezinnetje, samen ontbijten, samen op reis), maar ook het boeken van een reis, je krijgt als alleenstaande nooit die mooie aanbieding, je moet altijd de volledige kamerprijs betalen... Ook sociale gelegenheden als de bioscoop, een feestje of een restaurant kijken ze je verbaasd aan als je alleen komt opdagen. Toch scheiden er steeds meer mensen, en blijven er meer mensen alleen...

Jullie mening?
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 21:58 schreef Deezertje het volgende:
Sinds de komst van Tinder en andere sites is het scoren van een date niet lastig meer, zou je denken... Maar wie kent het probleem van eindeloos appen voordat er een date is geregeld niet? Daarom de vraag: blijven jullie eindeloos appen als je merkt dat er wellicht een date in zit of ben je zo'n type die het liefst na 2 dagen appen al wil afspreken?

Ik zelf ben meer van het na 3-4 dagen appen een real life date plannen. Heb vaak zat gehad dat je 2 weken dagelijks aan het appen bent, en als de echte ontmoeting daar is het qua karakter of fysieke aantrekkingskracht ontbreekt en dan voelt het toch als twee weken weggegooid want na die date blijft het verdacht stil op de app (ook gehad dat ik het zelf maar eerlijk zei). Daarom: zo snel mogelijk afspreken, weet je pas of het wat is. Iemand kan digitaal erg makkelijk mee te praten zijn, de fysieke klik draait het uiteindelijk allemaal om...

Maar nog erger is dat het contact na 2 weken appen ineens dood is en je nog geen date gehad hebt... dan heb je je tijd echt weggegooid.

Meningen? :)
Je suis Charlie Sheen
  zondag 1 februari 2015 @ 23:58:20 #12
416931 yats
(non) Average Joe
pi_149284353
Deezertje, ik zeg dit echt met de beste bedoelingen en geloof best dat je een aardige gozer bent, maar alsjeblieft, stop met je blind staren op een relatie etc en stop met het openen van topics met dezelfde strekking maar die op een andere manier geformuleerd zijn. Echt, daar word je veel gelukkiger van.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_149284636
quote:

Jullie mening?
Sterker nog dat is juist niet zo :'). Het begint steeds minder om koppels te gaan. Tegenwoordig zijn mensen die alleen wonen een 'familie' en hebben ze vrienden als 'familie'. Gezien jouw topics gaat het jou puur om het feit dat jij geen relatie hebt en dat je je daarom eenzaam/alleen voelt. Een relatie is echt geen magisch wondermiddel dat ervoor zorgt dat al je problemen verdwijnen. Sterker nog dat is het niet. Het is puur een aanvulling op het leven dat jij al hebt. Als jij niet in staat bent om gelukkig te leven zonder een relatie, dan moet je ook niet in een relatie zitten of willen zitten. Als jij beter in je vel zit en dat ook gewoon uitstraalt, dan kun je heus wel een dame of man krijgen. Het zal wellicht geen stereotypische fotomodel zijn die zowel mannen als vrouwen verwachten, maar iemand die je vast wel leuk zult vinden. Focus gewoon dus eerst op jezelf en dan komt die relatie eventueel vanzelf wel.

[ Bericht 9% gewijzigd door qwerty789 op 02-02-2015 00:18:52 ]
pi_149284683
Dit is waar
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_149290027
Ik ben het helemaal met je eens. Ik ben bewust vrijgezel, wil geen relatie, maar dat wordt maatschappelijk slecht geaccepteerd. Desondanks verander ik mijn wens niet daarom.
Ergens is het natuurlijk ook wel logisch dat het hebben, zoeken en vinden van een levensgezel de standaard is
pi_149290410
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2015 23:31 schreef quinoahipster het volgende:
lol just lol

Trouwen is niet meer van deze tijd. Al klopt de analyze wel wat erg treurig is natuurlijk. Zo hoort het nu eenmaal he, het ideale plaatje :') dan ben je pas normaal. :7
pi_149293621
Gezinnetjes verdienen meer geld dan vrijgezellen. Hebben vaker kinderen, zijn al in hun latere levensfase dus gemiddeld gesproken een betere baan. Dus logisch dat bedrijven daarop inspelen door zich meer op hen te richten.

Weet niet precies wat je met het perfecte koppeltje bedoelt verder... of eigenlijk vooral niet wat de relevantie met de rest van de OP is. Of je bedoeld gewoon dat ze het zo portretteren, wat gewoon een marketingsprincipe is, associaties te geven met iets waarmee je je graag zou willen spiegelen. Dat is nooit met lelijke mensen maar altijd met knappe mensen of met een blij gezin enzovoort.
Fylax is op televisie geweest
  maandag 2 februari 2015 @ 12:37:13 #18
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_149293798
Wat wil je bereiken met je laatste drie topics, Deezertje?
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_149298594
Koppels leveren de maatschappij meer op, dus zo gek is dat niet. Maar het is echt niet iets van deze tijd; zo was het altijd al.

Je bent er meer bewust van nu, door je enorme frustraties.
pi_149299136
TS heeft wel een punt. Al is er wel een verandering aan het komen. In de supermarkt bijv blijkt het nog niet zo eenvoudig het eten te vinden om 1 keer te koken en 1 keer op te eten, eigenlijk moet je praktisch altijd een gedeelte invriezen. Kant en klaar maaltijden kan natuurlijk ook; maar is over het algemeen iets minder gezond en kan ook duurder zijn (hoeft niet afhankelijk van de maaltijd). Ook zijn er meer sociale voorzieningen voor koppels.

Dat betekent echter niet dat er geen ruimte is voor alleenstaanders; je kan prima in je eentje leven. Het is inderdaad wel verhoudingsgewijs iets duurder, maar het is niet van de categorie onbetaalbaar.
  maandag 2 februari 2015 @ 15:53:11 #21
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_149299248
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:25 schreef killerkip69 het volgende:

[..]

lol just lol

Trouwen is niet meer van deze tijd. Al klopt de analyze wel wat erg treurig is natuurlijk. Zo hoort het nu eenmaal he, het ideale plaatje :') dan ben je pas normaal. :7
Ik wil niet normaal zijn. ;(
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  maandag 2 februari 2015 @ 16:48:23 #22
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_149300845
Wellicht komt het doordat je voornamelijk zaken opnoemt die je doorgaans met z'n tweeën doet.

Er zijn niet veel mensen die gezellig alleen in een hotel gaan slapen of restaurant gaan eten. En als je dat overigens wel doet, ben je goedkoper uit dan wanneer je dat met z'n tweeën doet.
pi_149301515
De maatschappij is ingericht op meerderheden daarom hebben linkshandigen het vaak lastiger met producten kopen.

Vanaf een bepaalde leeftijd zijn koppels duidelijk in de meerderheid.

Wij hebben trouwens wel een paar verstokte vrijgezellen als gasten die worden prima behandelt. Wegkijken zit meestal in de belevingswereld van de gast zelf. Als het jezelf niet veel kan boeien dat je solo bent dan kan het de bediening ook weinig boeien.
pi_149303255
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 15:49 schreef Daboman het volgende:
TS heeft wel een punt. Al is er wel een verandering aan het komen. In de supermarkt bijv blijkt het nog niet zo eenvoudig het eten te vinden om 1 keer te koken en 1 keer op te eten, eigenlijk moet je praktisch altijd een gedeelte invriezen.
Huh? Ik kan gewoon 1 stronkje witlof kopen, een halve liter karnemelk, 1 kipfilet en hoef nooit iets in te vriezen. Sterker nog: Ik heb geeneens een vriezer. Waar doe jij je boodschappen? :?
pi_149303289
quote:
Wellicht komt het doordat je voornamelijk zaken opnoemt die je doorgaans met z'n tweeën doet.

Er zijn niet veel mensen die gezellig alleen in een hotel gaan slapen of restaurant gaan eten.
Dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')