Dit. Gelukkig liegen je vriendinnen wel tegen je.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:36 schreef RM-rf het volgende:
dus je vriend heeft gewoon gelijk als hij zegt dat je niet hard genoeg je best gedaan hebt... maar jij wil dat liever niet horen?
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:34 schreef Superfoodsie het volgende:
Erger nog: ik ben voor mijn gevoel nog nooit zo verdrietig geweest.
inderdaad, heel blij moet je zijn met die vriendinnen die tegen je liegen (en achter je rug waarschijnlijk exact hetzelfde zeggen tegen elkaar, als je vriend gewoon eerlijk in je face verteld)quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:37 schreef Zolder het volgende:
[..]
Dit. Gelukkig liegen je vriendinnen wel tegen je.
Voor mij is het wel drama dat ik een halfjaar studievertraging oploop. Ik weet ook niet hoe toekomstige werkgevers dat zien, dus vind het behoorlijk rot. Ik wil gewoon dat mijn vriend zegt dat het wel goed gaat komen allemaal en niet steeds zo vervelend kritisch is, want dat het mijn eigen schuld is weet ik zelf ook wel.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:37 schreef HulkHeld het volgende:
Je wilt dus eigenlijk gewoon zielig gevonden worden terwijl je zelf weet dat je het verkloot hebt, althans.. een halfjaar studievertraging is nou ook niet een drama te noemen maargoed om even in jouw termen te blijven.
Je begrijpt inderdaad dat ik in slaap gesust wil worden en lieve woordjes wil horen, bij wijze van.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:38 schreef Revanches het volgende:
Jouw vriend heeft gelijk. Je bent hier zelf verantwoordelijk voor geweest. Maar dit wil jij niet horen, je wil in slaap worden gesust en vertroeteld worden met lieve woordjes. Je vriend is de enige die eerlijk tegen je is in deze situatie. Waarschijnlijk heeft hij het beste met je voor, aan liegende vriendinnen heb je niks, alleen geven zij de antwoorden die jij wil horen.
En ja je bent een dramaqueen.
Werkgevers kijken alleen naar het papiertje en niet of jij een studie in 4 of 4,5 jaar hebt gedaan. Ik hoop dat je beseft hoeveel mensen er met een studie stoppen na een jaar omdat ze het niet leuk vinden of niet bij hun vinden passen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:40 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Voor mij is het wel drama dat ik een halfjaar studievertraging oploop. Ik weet ook niet hoe toekomstige werkgevers dat zien, dus vind het behoorlijk rot. Ik wil gewoon dat mijn vriend zegt dat het wel goed gaat komen allemaal en niet steeds zo vervelend kritisch is, want dat het mijn eigen schuld is weet ik zelf ook wel.
QFTquote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:37 schreef Zolder het volgende:
[..]
Dit. Gelukkig liegen je vriendinnen wel tegen je.
Tuurlijk is het rot, dat begrijp ik wel, maar feit is dat jij hier zélf een groot aandeel in hebt gehad. Dus dan begrijp ik niet waarom dit zo als een verrassing komt.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:41 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Je begrijpt inderdaad dat ik in slaap gesust wil worden en lieve woordjes wil horen. Is dat zo gek in deze situatie dan? Ik ben een dramaqueen, maar op dit moment heb ik echt het gevoel dat ik het allemaal niet meer aan kan. Dat klinkt weer dramatisch, maar zo voelt het.
Ja, je leert er niks vanquote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:41 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Je begrijpt inderdaad dat ik in slaap gesust wil worden en lieve woordjes wil horen, bij wijze van.Is dat zo gek in deze situatie dan? .
Prijs je gelukkig met zo'n eerlijke vriend.. En stop met jammeren.quote:Maar mijn vriend kan het niet laten om te zeggen waar het op staat, terwijl ik de realiteit wel weet.
Ik kan wel tegen kritiek, maar niet in deze periode en niet van mijn vriend in deze periode.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:43 schreef kever678 het volgende:
Er staat je nog wat te wachten in het bedrijfsleven. Als je deze "kritiek" al niet kan hebben dan verwijs ik je graag door naar de kappersopleiding.
Ja, je hebt je best niet gedaan. Slikken en weer door gaan. De verwerking moet zijn dat het niet zo zielig is, maar dat je weet dat deze situatie komt door jezelf. Als je er iets positiefs uit wil trekken is dat je dus zelf eerder begint. De steun die je dus dan van je vriend mag verwachten is dat je zegt dat je gewoon een domme doos bent, en daarin zal hij je vast wel in steunen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:41 schreef Superfoodsie het volgende:
Is dat zo gek in deze situatie dan?
Je kan dus niet tegen kritiek.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:47 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Ik kan wel tegen kritiek, maar niet in deze periode en niet van mijn vriend in deze periode.
Jij komt er wel in het leven, alsjeblieft zeg. Doe eens even heel snel normaal.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:47 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Ik kan wel tegen kritiek, maar niet in deze periode en niet van mijn vriend in deze periode.
Je kunt alleen tegen kritiek als je iets onbelangrijks verneukt?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:47 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Wat wil je horen dan? Dat je, ondanks het feit dat je een laatste kans niet goed hebt aangepakt omdat je te lui was iets te ondernemen, het toch wel goed gedaan hebt??quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:47 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:52 schreef Chai het volgende:
Volgens mij was hij wel lief en begripvol totdat jij begon te zeggen dat je heel erg je best hebt gedaan terwijl dat niet zo was en in de slachtofferrol begon te kruipen.
Scherp gelezen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:34 schreef Superfoodsie het volgende:
En hoewel mijn vriend eerst heel lief was en mij heel lief troostte, kon hij het diezelfde avond al niet laten om te zeggen dat ik niet genoeg mijn best had gedaan toen ik zei dat ik vond dat ik mijn best had gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het blijft mij vooral verbazen dat mensen op die leeftijd nog niks mee hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:39 schreef Deckard het volgende:
[..]
Toch schattig dat ze nog niet weet wat haar te wachten staat
Je hebt helemaal gelijk. Ik zou het meteen uitmaken, want deze relatie is gedoemd te mislukken.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:41 schreef Superfoodsie het volgende:
Je begrijpt inderdaad dat ik in slaap gesust wil worden en lieve woordjes wil horen, bij wijze van.Is dat zo gek in deze situatie dan?
Hahah!quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:06 schreef jodelahity het volgende:
Hoe sommige mensen in deze wereld overleven is me een raadsel.
Dat komt nog wel. Maar nu denk ik daar echt nog niet aan.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:45 schreef Chai het volgende:
Vraag hem mee te denken hoe je kan voorkomen dat je in de toekomst een vergelijkbare fout kan voorkomen. Denk dat zijn antwoord daarop veel genuanceerder zal zijn, waardoor je zijn reactie beter begrijpt.
Want?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:06 schreef jodelahity het volgende:
Hoe sommige mensen in deze wereld overleven is me een raadsel.
Halfjaar studievertraging, kom om op zegquote:
Nou ja grotendeels om wat veel hier aangeven, ook al zegt me dat niet in elk topic wat, maar in dit geval wel. 5 jaar samen en je verlangt van je vriend dat hij iets doet waar helemaal geen reden voor is. Als het zo belangrijk is en je begint 2 dagen vantevoren met leren is gewoon extreem gedrag van jou. Wat ook weer past bij jouw extreme gedachte dat hij je moet steunen terwijl het voor hem waarschijnlijk nogal irritant is dat je zo doet terwijl je er niks voor hebt gedaan. Ik heb een paar meiden ontmoet zoals jij (althans wat dat betreft) en ze zijn een hel op zoveel punten. Ik hoop voor hem dat het bij jou bij dit punt blijft. En anders alsnog zijn keus. Je zal vast wel knap zijn dat helpt altijdquote:
Heyquote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:32 schreef MouzurX het volgende:
TS is het stereotype van een vrouw.
Alleen willen janken en geen oplossingen/kritiek willen horen.
Als ze dat in bed ook doet snap ik wel waarom die vriend nog bij haar is.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:31 schreef tombolafan het volgende:
Jij steunt en kreunt genoeg voor 2 lijkt me ts
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
Ik voel me ook zeker geen prinsesje. Alleen ik denk dat de meeste lezers hier mij ook niet begrijpen, dus blijkbaar leg ik het verkeerd uit. Het gaat erom dat ik juist van mijn vriend verwacht dat hij mij steunt. Het is dan wel mijn eigen schuld, maar op dit moment vind ik het heel erg vervelend en ben ik er verdrietig en gestrest door.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:27 schreef I-care het volgende:
Prinsesje voelen gaat je niet redden lieverd.
Dus?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:50 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Ik voel me ook zeker geen prinsesje. Alleen ik denk dat de meeste lezers hier mij ook niet begrijpen, dus blijkbaar leg ik het verkeerd uit. Het gaat erom dat ik juist van mijn vriend verwacht dat hij mij steunt. Het is dan wel mijn eigen schuld, maar op dit moment vind ik het heel erg vervelend en ben ik er verdrietig en gestrest door.
Zoek toch niet telkens de oplossing bij anderen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:50 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Ik voel me ook zeker geen prinsesje. Alleen ik denk dat de meeste lezers hier mij ook niet begrijpen, dus blijkbaar leg ik het verkeerd uit. Het gaat erom dat ik juist van mijn vriend verwacht dat hij mij steunt. Het is dan wel mijn eigen schuld, maar op dit moment vind ik het heel erg vervelend en ben ik er verdrietig en gestrest door.
Wat exact begrijpen de lezers hier niet? Probeer het voor ons nog eens op een manier uit te leggen waardoor je wel op massale steunbetuigingen kan rekenen...quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:50 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Achteraf janken dat het zo'n drama is met wel 2 hele dagen voorbereidingquote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:40 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Voor mij is het wel drama dat ik een halfjaar studievertraging oploop. Ik weet ook niet hoe toekomstige werkgevers dat zien, dus vind het behoorlijk rot. Ik wil gewoon dat mijn vriend zegt dat het wel goed gaat komen allemaal en niet steeds zo vervelend kritisch is, want dat het mijn eigen schuld is weet ik zelf ook wel.
Bij wijze van? Je geeft heel concreet aan wat je vindt dat je vriend moet zeggen, dus laat dat maar weg. En ja, het is gek in deze situatie dat je verwacht dat je vriend het serieuzer neemt dan dat jij het al die tijd gedaan hebt. Je hebt verder een goede band met hem en geeft zelf al aan dat je er meer aan had kunnen doen, maar in dit geval vindt je zijn mening ineens onterecht. Klinkt alsof je nog wat volwassen moet worden.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:41 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Je begrijpt inderdaad dat ik in slaap gesust wil worden en lieve woordjes wil horen, bij wijze van.Is dat zo gek in deze situatie dan? Ik ben een dramaqueen, maar op dit moment heb ik echt het gevoel dat ik het allemaal niet meer aan kan. Dat klinkt weer dramatisch, maar zo voelt het.
Ik kan niet even balen en het dan van me afzetten. Ik zit er nu gewoon mee en ik weet niet hoe lang ik er nog mee ga zitten, maar nu kan ik gewoon even niet leuk gaan doen of doen alsof het niet zo erg is, want voor mij is het wel heel erg klote.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:53 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dus?Als je nou zou zeggen dat je zo'n domme doos bent geweest omdat je echt te laat bent begonnen met leren en dat je ervan baalt dat je nu een halfjaar studievertraging hebt maar dat je je beseft dat dit niet werkt en je voor het volgende tentamen echt beter gaat leren en of hij je daar dan bij wil helpen maar wel morgen want vandaag heb je eventjes een baaldag met Ben&Jerry's en chocolade en Disney films, denk ik dat je vriend al heel anders zou reageren. Je hebt namelijk best het recht om even flink te balen, maar het keyword hier is EVEN.
Ik zoek nu juist niet naar oplossingen, ik wil gewoon dat hij niet zo lullig doet en er voor me is nu ik er echt eens doorheen zit. Meer wil en vraag ik niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:53 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Zoek toch niet telkens de oplossing bij anderen.
Verbeter jezelf gewoon, klaar.
Een halfjaar vertraging boeit echt geen donder.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:56 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Ik kan niet even balen en het dan van me afzetten. Ik zit er nu gewoon mee en ik weet niet hoe lang ik er nog mee ga zitten, maar nu kan ik gewoon even niet leuk gaan doen of doen alsof het niet zo erg is, want voor mij is het wel heel erg klote.
En je vriend kan niet gewoon even doen alsof de wereld is vergaan want je hebt jezelf de afgrond in geworpen en gedraagt je als een vier jarige, want voor hem is er gewoon niet echt iets ernstigs gebeurd. Als je behoefte hebt aan kusjekroel, spreek dan lekker af met die vriendinnen van je. Bij je vriend kun je dit blijkbaar (en mijns inziens terecht) niet kwijt, dus probeer dat dan ook niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:56 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Ik kan niet even balen en het dan van me afzetten. Ik zit er nu gewoon mee en ik weet niet hoe lang ik er nog mee ga zitten, maar nu kan ik gewoon even niet leuk gaan doen of doen alsof het niet zo erg is, want voor mij is het wel heel erg klote.
Wat is daar niet normaal aan? Ik vind dat je dat moet kunnen verwachten van je partner.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:58 schreef jodelahity het volgende:
Het is niet normaal om van je vriend te verwachten dat hij je onvoorwaardelijk steunt.
Hij is er voor je, maar je wil het niet zien omdat zijn mening je even niet uitkomt. Dat is iets anders.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:58 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Ik zoek nu juist niet naar oplossingen, ik wil gewoon dat hij niet zo lullig doet en er voor me is nu ik er echt eens doorheen zit. Meer wil en vraag ik niet.
Jij vindt hem soms een klootzak stel je. Dan steun je hem niet op die momenten dat je dat denkt, dat weet ik vrij zeker. Als hij dat wel nodig heeft op dat moment geef je dat niet. Jouw steun is ook niet onvoorwaardelijk. En zeker niet nu. Het probleem is dat domme mensen nooit van zichzelf door hebben dat ze dom zijn. Ze vinden zichzelf altijd gemiddeld in ieder geval. Dit geldt voor veel aspecten. En jij hebt er wel een flinke hand van, althans, naar mijn idee en gebaseerd op wat je post.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:00 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Wat is daar niet normaal aan? Ik vind dat je dat moet kunnen verwachten van je partner.
Hij is soms best wel een klootzak. Als hem dit was overkomen, had ik hem wel gewoon gesteund als hij ermee zou zitten. Je stelt nu dat ik dom ben? Dan reageer ik niet eens meer verder op je.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:03 schreef jodelahity het volgende:
[..]
Jij vindt hem soms een klootzak stel je. Dan steun je hem niet op die momenten dat je dat denkt, dat weet ik vrij zeker. Als hij dat wel nodig heeft op dat moment geef je dat niet. Jouw steun is ook niet onvoorwaardelijk. En zeker niet nu. Het probleem is dat domme mensen nooit van zichzelf door hebben dat ze dom zijn. Ze vinden zichzelf altijd gemiddeld in ieder geval. Dit geldt voor veel aspecten. En jij hebt er wel een flinke hand van, althans, naar mijn idee en gebaseerd op wat je post.
Nou ja ik bedoelde dat vooral met betrekking tot andere aspecten. En ik weet niet of je dom bent of niet maar sommige zaken die je denkt hangen wel samen met of een overvloed aan irrationele (emotionele) gedachtes en principes en/of met domheid op bepaalde gebieden.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:05 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Hij is soms best wel een klootzak. Als hem dit was overkomen, had ik hem wel gewoon gesteund als hij ermee zou zitten. Je stelt nu dat ik dom ben? Dan reageer ik niet eens meer verder op je.
Als hij ermee zou zitten, maar je schrijft in de OP dat hij veel luchtiger tegen dingen aan kijkt. Dus je zou hem hier niet mee (kunnen) helpen, hoogstens jezelf. Want jij vindt dat dit dè hulpwijze zou moeten zijn kennelijk. Misschien moet je je eens wat meer inleven in anderen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:05 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Hij is soms best wel een klootzak. Als hem dit was overkomen, had ik hem wel gewoon gesteund als hij ermee zou zitten. Je stelt nu dat ik dom ben? Dan reageer ik niet eens meer verder op je.
Precies, waarschijnlijk zou hij er niet eens mee zitten. Maar hij weet niet hoe het voelt voor mij, want hij heeft zijn bachelor en zijn master allebei zonder vertraging weten te halen. Het gaat niet om helpen, maar om steunen. Maar ik ga niet meer in discussie, het wordt hier niet begrepen, het wordt niet door mijn vriend begrepen en het wordt niet door mijn ouders begrepen. Dus dan zal het wel aan mij liggen hè. Ik ga iets leuks doen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:12 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Als hij ermee zou zitten, maar je schrijft in de OP dat hij veel luchtiger tegen dingen aan kijkt. Dus je zou hem hier niet mee (kunnen) helpen, hoogstens jezelf. Want jij vindt dat dit dè hulpwijze zou moeten zijn kennelijk. Misschien moet je je eens wat meer inleven in anderen.
Om er dan maar effe een serieuze post tegenaan te gooien.... we zijn allemaal anders. Je komt wel een beetje zeurderig over, maar ik geloof dat het je echt dwars zat van die onvoldoende, en dat zullen de meesten niet begrijpen, maar niet alles voelt voor iedereen hetzelfde. Kun je verder een hele discussie over houden, maar zo is het nu eenmaal.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 20:50 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Ik zou me als ik jou was eerder druk maken om je werkhouding, er met je pet naar gooien en dan slachtoffer spelen. Daar ga je het echt niet mee redden, je kunt gelukkig altijd nog parttime gaan wekrne en een paar kindjes baren...quote:Op zaterdag 31 januari 2015 19:40 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Hij steunde je tot je een uitspraak deed die van zo weinig zelfreflectie blijk gaf dat hij geen zin meer had om schijnheilig te lopen doen.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:09 schreef Superfoodsie het volgende:
[..]
Ik vind dus van niet, maar dat heb ik al uitgelegd toch?
Ditquote:Op zaterdag 31 januari 2015 21:28 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik zou me als ik jou was eerder druk maken om je werkhouding, er met je pet naar gooien en dan slachtoffer spelen. Daar ga je het echt niet mee redden, je kunt gelukkig altijd nog parttime gaan wekrne en een paar kindjes baren...
Maargoed, je bent dus eigenlijk boos op jezelf en je vriend herinnert je daar duidelijk aan. Goede kerel, die is tenminste eerlijk. Niet zo zeuren dus en de gevolgen onderzien van je eigen gedrag. Volgende keer dus wel op tijd beginnen.
En oja, dat halfjaartje, dat boeit toch niemand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |