abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149243070
Na vijf jaar relatie met mijn vriend ken ik mijn vriend aardig goed. Ik ben heel erg tevreden met hem en ik weet dat ik mij gelukkig moet prijzen met hem. Maar er is één ding waar ik totaal niet tegen kan: hij neemt veel dingen met een korreltje zout en denkt vrij luchtig over sommige zaken, terwijl ik soms een te gevoelige doos ben. Dat leidt niet altijd tot de meest fijne situaties.

In februari zou ik beginnen met afstuderen, maar nu heb ik (waarschijnlijk, hopelijk helpt de inzage wat) een tentamen niet gehaald waardoor ik niet de norm heb gehaald die nodig is om af te studeren. Dat betekent dat ik over een halfjaar pas kan afstuderen. Toen ik mijn cijfer binnenkreeg was ik heel verdrietig. Erger nog: ik ben voor mijn gevoel nog nooit zo verdrietig geweest. Voor mijn gevoel heb ik er alles aan gedaan, maar ik blijf het vak moeilijk vinden.

Ik heb heel erg gehuild en ik vind het nog steeds heel erg. Ik klink als een dramaqueen, maar het idee dat ik studievertraging oploop zorgt ervoor dat ik met een misselijk gevoel opsta. Ik word er gestrest van, ik vind het jammer. En hoewel mijn vriend eerst heel lief was en mij heel lief troostte, kon hij het diezelfde avond al niet laten om te zeggen dat ik niet genoeg mijn best had gedaan toen ik zei dat ik vond dat ik mijn best had gedaan.

En ergens heeft hij gelijk: ik begon pas 2 dagen van tevoren met studeren, terwijl ik wist dat het een belangrijk tentamen was, maar op zo’n moment wil ik gewoon alleen maar getroost worden en horen dat het allemaal wel goed komt. Want hoewel het dan mijn eigen schuld is geweest, ik heb wel het gevoel dat ik veel heb gedaan. Ik begrijp dat ik veel te laat begon en hij moet altijd laten weten hoe bespottelijk hij het vindt dat ik zo laks ben, want dat is tijdens alle tentamenperiodes zo geweest. En dat begrijp ik van hem.

Maar in deze periode wil ik dus alleen maar steun, horen dat het wel goed komt en dat hij gelooft in mij. Maar het probleem is dat hij dan toch eerlijk moet zeggen dat het mijn eigen schuld is en hij begrijpt dan niet dat zulke uitspraken mij nog verdrietiger maken. Als klap op de vuurpijl zeggen mijn ouders hetzelfde als wat mijn vriend zegt. En ik kan best veel hebben, maar nu helemaal niet.

De enige die lief reageren zijn mijn vriendinnen, maar ik wil juist de steun van mijn vriend en van mijn ouders. Want ik merk gewoon dat als mijn vriend zegt dat het mijn eigen schuld is geweest, ik de hoop nog meer begin te verliezen. Ik ga doemdenken, ik raak nog meer gestrest. Ik wil juist dat hij zijn armen om me heen slaat en begrijpt dat het klote is. Ik bedoel: al mijn vriendinnen weten ook wel dat het mijn eigen schuld is, maar mijn vriendinnen reageren wel lief en helpen waar het kan.

Maar mijn vriend kan het niet laten om te zeggen waar het op staat, terwijl ik de realiteit wel weet. En meestal heb ik wel zelfspot, maar nu echt even niet. Ik voel gewoon een enorme onrust in mijn lichaam. En dan vindt hij dat ik het allemaal te serieus neem nu en dat ik mijn verantwoordelijkheid moet nemen. En dat is ook zo, maar nu heb ik gewoon het gevoel dat mijn hele studie voor niks is geweest en dat ik het allemaal niet kan.

En als ik dat dan eerlijk aangeef, zegt hij dat ik me aanstel en dat ik me dan maar moet inschrijven bij de kappersopleiding en dat ik in ieder geval nog een lekker wijf ben, dus dat het wel goed komt. Zulke geintjes krijg ik dan te horen omdat hij het allemaal gezeur vindt. Hij neemt het allemaal niet zo serieus dus. Behalve als ik in huilen uitbarst en zelfs dan blijft hij zeggen waar het op staat. Maar hij begrijpt gewoon niet dat ik dat niet wil horen, want ik weet het allemaal wel, en gewoon onvoorwaardelijke steun wil. Juist van hem.

Dit is vooral om even van me af te schrijven, maar er zullen vast mensen zijn die dit herkennen? Hij is echt een lieverd, maar soms een klootzak. Ik wil soms gewoon iemand die even zijn armen om me heen slaat en verder helemaal niet kritisch is.
pi_149243102
dus je vriend heeft gewoon gelijk als hij zegt dat je niet hard genoeg je best gedaan hebt... maar jij wil dat liever niet horen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_149243143
Je wilt dus eigenlijk gewoon zielig gevonden worden terwijl je zelf weet dat je het verkloot hebt, althans.. een halfjaar studievertraging is nou ook niet een drama te noemen maargoed om even in jouw termen te blijven.
pi_149243150
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:36 schreef RM-rf het volgende:
dus je vriend heeft gewoon gelijk als hij zegt dat je niet hard genoeg je best gedaan hebt... maar jij wil dat liever niet horen?
Dit. Gelukkig liegen je vriendinnen wel tegen je.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 19:38:22 #5
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_149243159
Jouw vriend heeft gelijk. Je bent hier zelf verantwoordelijk voor geweest. Maar dit wil jij niet horen, je wil in slaap worden gesust en vertroeteld worden met lieve woordjes. Je vriend is de enige die eerlijk tegen je is in deze situatie. Waarschijnlijk heeft hij het beste met je voor, aan liegende vriendinnen heb je niks, alleen geven zij de antwoorden die jij wil horen.
En ja je bent een dramaqueen.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_149243160
Wees maar blij met je vriend, zo te lezen is het een goede knul en is het niet eentje die zomaar ja en amen zegt en je ter verantwoording neemt. Daar heb je meer aan dan iemand die slechte eigenschappen alleen maar meer probeert aan te wakkeren.

Hulde voor vriend. _O_
pi_149243171
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:34 schreef Superfoodsie het volgende:
Erger nog: ik ben voor mijn gevoel nog nooit zo verdrietig geweest.
_O- _O- _O-
pi_149243187
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Toch schattig dat ze nog niet weet wat haar te wachten staat ;)
pi_149243204
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:37 schreef Zolder het volgende:

[..]

inderdaad, heel blij moet je zijn met die vriendinnen die tegen je liegen (en achter je rug waarschijnlijk exact hetzelfde zeggen tegen elkaar, als je vriend gewoon eerlijk in je face verteld)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_149243218
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:37 schreef HulkHeld het volgende:
Je wilt dus eigenlijk gewoon zielig gevonden worden terwijl je zelf weet dat je het verkloot hebt, althans.. een halfjaar studievertraging is nou ook niet een drama te noemen maargoed om even in jouw termen te blijven.
Voor mij is het wel drama dat ik een halfjaar studievertraging oploop. Ik weet ook niet hoe toekomstige werkgevers dat zien, dus vind het behoorlijk rot. Ik wil gewoon dat mijn vriend zegt dat het wel goed gaat komen allemaal en niet steeds zo vervelend kritisch is, want dat het mijn eigen schuld is weet ik zelf ook wel.
pi_149243278
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:38 schreef Revanches het volgende:
Jouw vriend heeft gelijk. Je bent hier zelf verantwoordelijk voor geweest. Maar dit wil jij niet horen, je wil in slaap worden gesust en vertroeteld worden met lieve woordjes. Je vriend is de enige die eerlijk tegen je is in deze situatie. Waarschijnlijk heeft hij het beste met je voor, aan liegende vriendinnen heb je niks, alleen geven zij de antwoorden die jij wil horen.
En ja je bent een dramaqueen.
Je begrijpt inderdaad dat ik in slaap gesust wil worden en lieve woordjes wil horen, bij wijze van. ;) Is dat zo gek in deze situatie dan? Ik ben een dramaqueen, maar op dit moment heb ik echt het gevoel dat ik het allemaal niet meer aan kan. Dat klinkt weer dramatisch, maar zo voelt het.
pi_149243280
Vrouw.
pi_149243300
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:40 schreef Superfoodsie het volgende:

[..]

Voor mij is het wel drama dat ik een halfjaar studievertraging oploop. Ik weet ook niet hoe toekomstige werkgevers dat zien, dus vind het behoorlijk rot. Ik wil gewoon dat mijn vriend zegt dat het wel goed gaat komen allemaal en niet steeds zo vervelend kritisch is, want dat het mijn eigen schuld is weet ik zelf ook wel.
Werkgevers kijken alleen naar het papiertje en niet of jij een studie in 4 of 4,5 jaar hebt gedaan. Ik hoop dat je beseft hoeveel mensen er met een studie stoppen na een jaar omdat ze het niet leuk vinden of niet bij hun vinden passen.

Ik zou in ieder geval niet mijn eigen veroorzaakte problemen bij iemand anders neerleggen om daar onder verzachtende omstandigheden te kunnen zeggen dat het wellicht toch niet zo handig van me is geweest niet op tijd te zijn begonnen met leren.
pi_149243322
Er staat je nog wat te wachten in het bedrijfsleven. Als je deze "kritiek" al niet kan hebben dan verwijs ik je graag door naar de kappersopleiding.
pi_149243338
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:37 schreef Zolder het volgende:

[..]

QFT
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  zaterdag 31 januari 2015 @ 19:45:00 #16
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_149243350
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:41 schreef Superfoodsie het volgende:

[..]

Je begrijpt inderdaad dat ik in slaap gesust wil worden en lieve woordjes wil horen. Is dat zo gek in deze situatie dan? Ik ben een dramaqueen, maar op dit moment heb ik echt het gevoel dat ik het allemaal niet meer aan kan. Dat klinkt weer dramatisch, maar zo voelt het.
Tuurlijk is het rot, dat begrijp ik wel, maar feit is dat jij hier zélf een groot aandeel in hebt gehad. Dus dan begrijp ik niet waarom dit zo als een verrassing komt.
En werkgevers kijken meestal niet naar hoelang iemand studievertraging heeft opgelopen. Het komt meer voor dan je denkt.
Als dit al een groot drama is vraag ik me af hoe je met zwaardere tegenslagen omgaat.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_149243363
Vraag hem mee te denken hoe je kan voorkomen dat je in de toekomst een vergelijkbare fout kan voorkomen. Denk dat zijn antwoord daarop veel genuanceerder zal zijn, waardoor je zijn reactie beter begrijpt.
pi_149243384
quote:

[..]

Je begrijpt inderdaad dat ik in slaap gesust wil worden en lieve woordjes wil horen, bij wijze van. ;) Is dat zo gek in deze situatie dan? .
Ja, je leert er niks van
pi_149243394
quote:
Maar mijn vriend kan het niet laten om te zeggen waar het op staat, terwijl ik de realiteit wel weet.
Prijs je gelukkig met zo'n eerlijke vriend.. En stop met jammeren.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_149243397
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:43 schreef kever678 het volgende:
Er staat je nog wat te wachten in het bedrijfsleven. Als je deze "kritiek" al niet kan hebben dan verwijs ik je graag door naar de kappersopleiding.
Ik kan wel tegen kritiek, maar niet in deze periode en niet van mijn vriend in deze periode.
pi_149243399
quote:

Is dat zo gek in deze situatie dan?
Ja, je hebt je best niet gedaan. Slikken en weer door gaan. De verwerking moet zijn dat het niet zo zielig is, maar dat je weet dat deze situatie komt door jezelf. Als je er iets positiefs uit wil trekken is dat je dus zelf eerder begint. De steun die je dus dan van je vriend mag verwachten is dat je zegt dat je gewoon een domme doos bent, en daarin zal hij je vast wel in steunen.
pi_149243420
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 19:47 schreef Superfoodsie het volgende:

[..]

Ik kan wel tegen kritiek, maar niet in deze periode en niet van mijn vriend in deze periode.
Je kan dus niet tegen kritiek.
pi_149243447
quote:

[..]

Jij komt er wel in het leven, alsjeblieft zeg. Doe eens even heel snel normaal.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_149243481
quote:

[..]

Je kunt alleen tegen kritiek als je iets onbelangrijks verneukt? :?
pi_149243562
Volgens mij was hij wel lief en begripvol totdat jij begon te zeggen dat je heel erg je best hebt gedaan terwijl dat niet zo was en in de slachtofferrol begon te kruipen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')