Het gaat om een preventief systeem, waarbij de pomphouder al alarm krijgt, voordat de wanbetaler daadwerkelijk zijn tank volgiet.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:13 schreef Netsplitter het volgende:
Is het niet makkelijker om een connectie naar het RDW te maken voor de pomphouders zodat als er iemand doorrijd zonder te betalen ze meteen een melding kunnen maken op dat kenteken?
Dan krijgt politie meteen een bericht dat er een kenteken geflagt is.
Dus iedereen is een potentiële wanbetaler?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Het gaat om een preventief systeem, waarbij de pomphouder al alarm krijgt, voordat de wanbetaler daadwerkelijk zijn tank volgiet.
Dat.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En je weet dat die kentekens negen van de tien keer vals zijn?
Exact. Er is een mooi systeem met een soort van rollerbank waar de voorwielen inkomen, dan is wegrijden onmogelijk.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En je weet dat die kentekens negen van de tien keer vals zijn?
Goede link, in principe is zo'n zwarte lijst toegestaan en pomphouders mogen erin kijken. Maar dit was in 2006 al bepaald. Maar schijnbaar willen de pomphouders niet investeren en is kosten afschrijven goedkoper.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:42 schreef snabbi het volgende:
Je moet je plan aanmelden bij het CBP en wanneer die er toestemming voor geeft dan mag het.
https://cbpweb.nl/nl/zelf(...)ankstations-algemeen
Zoiets bijvoorbeeld (al is de vorm hier anders natuurlijk)
Dus meld je doel en kijk of het kan. Of het effectief is, tja
Accijns en BTW draag je af op verkochte brandstof.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:00 schreef Fer het volgende:
Komt weer bij de volgende vraag, moet de pomphouder accijns en btw afdragen voor gestolen benzine?
Slachtboompje en betaalhokje zoals in Frankrijk voldoet ook. Maar aangezien de marges op tanken zo laag zijn hier, komt dat ook niet. Dus bemand, in de winkel betalen, snoep en kauwgom aangesmeerd krijgen voor 1 of 2¤. Of onbemand met pin betalen aan de pomp.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Accijns en BTW draag je af op verkochte brandstof.
Verder als alle pomphouders ertoe over gaan dat je alleen nog met een pas kunt tanken is het doorrijden zonder betalen onmiddellijk de wereld uit. Maar ja dan komen we minder in de winkel.
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik weet wel dat dit soort dingen heel nauw luisteren. Het feit dat dit besluit is vastgelegd betekent niet dat je dit besluit zo voor je eigen doeleinden kunt gebruiken.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 13:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Goede link, in principe is zo'n zwarte lijst toegestaan en pomphouders mogen erin kijken. Maar dit was in 2006 al bepaald. Maar schijnbaar willen de pomphouders niet investeren en is kosten afschrijven goedkoper.
Diefstal, verspilling etc is geen verkoop (of gebruik) en mag naar mijn beste weten worden afgeschreven.quote:Komt weer bij de volgende vraag, moet de pomphouder accijns en btw afdragen voor gestolen benzine?
Zulke tankstations rijdt ik resoluut voorbij. Ik wil niet als crimineel behandeld worden.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 12:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Exact. Er is een mooi systeem met een soort van rollerbank waar de voorwielen inkomen, dan is wegrijden onmogelijk.
Een ander simpel systeem is vooraf betalen, doen ze her en der in België ook.
Zoals altijd hebben de mensen zonder kwade bedoelingen te lijden onder die dat wel hebben.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 16:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zulke tankstations rijdt ik resoluut voorbij. Ik wil niet als crimineel behandeld worden.
Als je graag als crimineel behandeld wil worden wel ja.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:16 schreef Eyip het volgende:
Ben al een pomp tegen gekomen waar je eerst betaald binnen en daarna kan je pas tanken. Prima oplossing!
Ik koop bij de bakker ook altijd 30 broden voor de hele maand. Aan het eind van de maand reken ik af, belachelijk om direct te betalen en als crimineel behandeld te worden.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als je graag als crimineel behandeld wil worden wel ja.
Dat is ook de methode in bijvoorbeeld Amerika. Ben je inderdaad gelijk van het probleem af.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:16 schreef Eyip het volgende:
Ben al een pomp tegen gekomen waar je eerst betaald binnen en daarna kan je pas tanken. Prima oplossing!
Kwestie van naar binnen, betalen en dan tanken? Is even vervelend, maar je bent wel gelijk op de hoogte.quote:Op zondag 1 februari 2015 16:20 schreef allsystemshalt het volgende:
Ja lekker worden je platen gestolen of gekopieerd en dan kan je nergens meer tanken omdat je zogenaamd een benzinedief zou zijn....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |