quote:Op zaterdag 31 januari 2015 07:41 schreef I-care het volgende:
Het enigste ter wereld wat echte vrede en voorspoed zou kunnen brengen is als ieder mens zichzelf zou kennen, en de wijsheid en liefde weer in onszelf zou huizen. De rest is een poging tot conformiteit aan anderen uit zelfzucht, dat gaat em niet worden..
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 07:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is maar hoe je er naar kijkt. De meeste mensen en zeker de leiders van de mensen handelen over het algemeen uit (misplaatst) eigen belang met vaak fatale gevolgen voor het gewone klootjes volk. Er is tenslotte elke dag nog steeds oorlog.
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 07:53 schreef I-care het volgende:
[..]
Vandaar dat er de toevoeging inzit van liefde en wijsheid. Eigenbelang reikt namelijk als het goed is uit in zorg en liefde naar de ander die je graag in dezelfde staat ziet verkeren als jezelf. Vandaar de uitspraak: Heb uw naasten lief als uzelve. Als jij goed voor jezelf bent, in balans, dat wil je dat ook voor je naasten. Dat is de kern van liefde.
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 07:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Helaas is de dagelijkse praktijk anders . Zoek maar eens in de literatuur op psychopaten en leiderschap bijvoorbeeld.
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 07:56 schreef I-care het volgende:
[..]
Dit is niet alleen de zin van het leven, maar ook de zin van religie, de essentie denk ik van elke mens op de wereld. Het blijft zeker subjectief, maar omdat alle religies feitelijk dezelfde God willen dienen, en de Atheïsten eigenlijk streven naar vrede, democratie en welvaart is het ook voor de atheïst van belang.
Vandaar.
quote:Op zaterdag 31 januari 2015 07:59 schreef I-care het volgende:
[..]
I know.. Ideaal is het nog niet, maar weer heeft het er deels mee te maken vrees ik, een liefdevolle band tussen ouders en kinderen en omgeving kunnen vaak wonderen doen. Het leven is een samenspel van mensen en waarden, en dat levert bepaalde producten op. Ik zie het constant om mij heen gebeuren. Dat mensen beschadigt raken door levensgebeurtenissen..
Maar daar is het offtopic.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 08:17 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Weet je wat ook zo zinloos is in het leven? Een half topic quoten en daar een nieuwe mee starten terwijl het oude nog loopt.
Precies.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 08:17 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Weet je wat ook zo zinloos is in het leven? Een half topic quoten en daar een nieuwe mee starten terwijl het oude nog loopt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |