abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149229906
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 07:41 schreef I-care het volgende:
Het enigste ter wereld wat echte vrede en voorspoed zou kunnen brengen is als ieder mens zichzelf zou kennen, en de wijsheid en liefde weer in onszelf zou huizen. De rest is een poging tot conformiteit aan anderen uit zelfzucht, dat gaat em niet worden..
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 07:49 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is maar hoe je er naar kijkt. De meeste mensen en zeker de leiders van de mensen handelen over het algemeen uit (misplaatst) eigen belang met vaak fatale gevolgen voor het gewone klootjes volk. Er is tenslotte elke dag nog steeds oorlog.
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 07:53 schreef I-care het volgende:

[..]

Vandaar dat er de toevoeging inzit van liefde en wijsheid. Eigenbelang reikt namelijk als het goed is uit in zorg en liefde naar de ander die je graag in dezelfde staat ziet verkeren als jezelf. Vandaar de uitspraak: Heb uw naasten lief als uzelve. Als jij goed voor jezelf bent, in balans, dat wil je dat ook voor je naasten. Dat is de kern van liefde.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 07:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Helaas is de dagelijkse praktijk anders . Zoek maar eens in de literatuur op psychopaten en leiderschap bijvoorbeeld.
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 07:56 schreef I-care het volgende:

[..]

Dit is niet alleen de zin van het leven, maar ook de zin van religie, de essentie denk ik van elke mens op de wereld. Het blijft zeker subjectief, maar omdat alle religies feitelijk dezelfde God willen dienen, en de Atheïsten eigenlijk streven naar vrede, democratie en welvaart is het ook voor de atheïst van belang.

Vandaar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 07:59 schreef I-care het volgende:

[..]

I know.. Ideaal is het nog niet, maar weer heeft het er deels mee te maken vrees ik, een liefdevolle band tussen ouders en kinderen en omgeving kunnen vaak wonderen doen. Het leven is een samenspel van mensen en waarden, en dat levert bepaalde producten op. Ik zie het constant om mij heen gebeuren. Dat mensen beschadigt raken door levensgebeurtenissen..
pi_149229925
Het leven heeft geen zin, essentie of wat dan ook. Het is er gewoon. Wil je toch dat je leven zin heeft, dan mag je wat leuks bedenken zodat jij zelf zin in je leven herkent. Voor de rest zijn alle ideeën over de zin of de essentie van het leven flauwekul.
pi_149229964
Weet je wat ook zo zinloos is in het leven? Een half topic quoten en daar een nieuwe mee starten terwijl het oude nog loopt.
L2B's Mixcloud
pi_149230002
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 08:17 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Weet je wat ook zo zinloos is in het leven? Een half topic quoten en daar een nieuwe mee starten terwijl het oude nog loopt.
Maar daar is het offtopic.
pi_149230008
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 08:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar daar is het offtopic.
Oh vandaar. Ach, wat maakt het allemaal uit ook.
L2B's Mixcloud
  zaterdag 31 januari 2015 @ 08:23:06 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_149230010
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 08:17 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Precies.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 1 februari 2015 @ 01:16:05 #7
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_149253274
De zin is er inderdaad niet, eten slapen werken repeat voor 5 dagen, dan 48 uur vrij en het begint weer opnieuw. Je huurt een huis, je ontmoet een meisje, je krijgt kinderen en een hond, je gaat trouwen, op het moment dat je eindelijk met pensioen kan ben je eigenlijk al te oud, zwak en verrot om nog leuke dingen te doen, en dan is het einde nabij, je gaat dood.

Maarja, nu we er toch zijn, haal eruit wat eruit te halen valt, en doe wat jou gelukkig maakt. Dat is voor mij dan ook persoonlijk mijn doel van het leven. Tevreden zijn.
we cant feed the poor but we can fund a war
pi_149254389
Het leven is gewoon een bezigheidstherapie. Kan er verder ook niet veel van maken.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')