Bijsturing krijgt geen melding van te kleine of afwijkende treinen.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:42 schreef greavy het volgende:
Wauw. Momenteel rijdt er SGM5 tussen Nijmegen en Uitgeest (ivm werkzaamheden niet naar Den Helder). Dat is een zware capaciteits- en comfortdaling tov VIRM.Welke mafkees zit daar achter de knoppen bij de bijsturing?
Mooi nummertje wel.quote:Op zondag 1 februari 2015 19:09 schreef greavy het volgende:
Het is in Utrecht als vervangend mat. ingezet voor IC 3030 (Utrecht C v. 10:40) als trein 303030, en het rijdt nog steeds rond. Dan zit er toch iemand gruwelijk te slapen?
Schitterendquote:Op zondag 1 februari 2015 18:35 schreef dennistd het volgende:
Vanmiddag gehoord in Amsterdam, de HC die van de sprinter naar Amersfoort afkwam via de portofoon naar haar collega die hem overnam: "het voorste stel is gecontroleerd door service & veiligheid, het achterste stel had ik geen puf voor"....
Die hazenslaapjes hakken er wel in natuurlijkquote:Op zondag 1 februari 2015 18:35 schreef dennistd het volgende:
Vanmiddag gehoord in Amsterdam, de HC die van de sprinter naar Amersfoort afkwam via de portofoon naar haar collega die hem overnam: "het voorste stel is gecontroleerd door service & veiligheid, het achterste stel had ik geen puf voor"....
Eigenlijk is het maar een saaie grijze doos, maar goed.quote:Op zondag 1 februari 2015 19:15 schreef greavy het volgende:
Bij Mierlo passeert de omgeleide DuKo-shuttle naar Duisburg/Köln, met voorop de fraaie DieselTraxx DE802 van RheinCargo.
De toelating was best vlot geregeld. Heeft een aantal nachten proefgereden rondom Driebergen/Ede Wageningen, net als die nieuwe HHPI-lok.quote:Op zondag 1 februari 2015 19:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eigenlijk is het maar een saaie grijze doos, maar goed.
Toelating van dat ding was wel snel geregeld geloof ik? Ik heb 'm een paar keer zien staan op de Kijfhoek, maar ik geloof niet dat er maandenlang is proefgereden zoals het geval is met veel ander nieuw materieel?
VIRM is wel IC waardig vind je?quote:Op zondag 1 februari 2015 19:12 schreef greavy het volgende:
De VIRM6 die er oorspronkelijk in reed, was naar de gallemieten geholpen (althans, opgeheven ivm defecte trein). Ik mag toch aannemen dat er ERGENS in de regio waar die trein rijdt, nog wel IC-waardig meuk staat?
Een keer op een feestdag een rit gemaakt met de bus?quote:Op zondag 1 februari 2015 19:27 schreef derLudolf het volgende:
Maar er stond -¤1,83 op. Hoe kan dat in de vredensnaam? Ik heb hem nooit eerder gebruikt in het weekend/zomervakantie.
quote:NS Dagkaarten
Prijs: 13,99 per stuk voor 1 persoon
Verkoop: 03-02-2015 t/m 15-02-2015
Geldig van: In de weekenden van 07-02-2015 t/m 24-05-2015
Geldig bij: Bij alle Nederlandse vervoerders (over ICE, ICD staat niets vermeld)
Nee. Op een feestdag met het OV,quote:Op zondag 1 februari 2015 19:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een keer op een feestdag een rit gemaakt met de bus?
Zal op het kaartje zelf wel staan toch? Want er staat ook niet dat het 2e klas is.quote:
met een studenten reis product is je instaptarief een tientje net als bij abohoudersquote:Op zondag 1 februari 2015 19:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
VIRM is wel IC waardig vind je?
Net voor het eerst (na 4½ jaar) mijn OV studentenkaart opgeladen omdat ik geen 40% kaartje meer kan kopen.
Maar er stond -¤1,83 op. Hoe kan dat in de vredensnaam? Ik heb hem nooit eerder gebruikt in het weekend/zomervakantie.
Welk randfiguur heeft bedacht dat er tussen ¤20 (instaptarief NS toch) en ¤50 zo'n enorm gat zit. Terwijl je wel ¤5,¤10 en ¤15 kunt opladenDie dus eigenlijk compleet nutteloos zijn.
Je kan toch het bedrag kiezen waarmee je opwaardeert?quote:Op zondag 1 februari 2015 19:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
VIRM is wel IC waardig vind je?
Net voor het eerst (na 4½ jaar) mijn OV studentenkaart opgeladen omdat ik geen 40% kaartje meer kan kopen.
Welk randfiguur heeft bedacht dat er tussen ¤20 (instaptarief NS toch) en ¤50 zo'n enorm gat zit. Terwijl je wel ¤5,¤10 en ¤15 kunt opladenDie dus eigenlijk compleet nutteloos zijn.
Ik betaal enkel instaptarief wanneer ik tijdens de spits incheck (Dal Vrij). Tijdens de daluren is het instaptarief ¤ 0.quote:Op zondag 1 februari 2015 19:44 schreef Salatrel het volgende:
[..]
met een studenten reis product is je instaptarief een tientje net als bij abohouders
Volgens de conducteur was een busritje op 20 augustus de boosdoener. Hmm het zal kunnen. Ede-Wageningen -Wageningen (het enige wat ik per bus reis) kost ¤3 met n los kaartje dus zal ongeveer kloppenquote:Op zondag 1 februari 2015 19:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een keer op een feestdag een rit gemaakt met de bus?
Dat vertelde de conducteur mij net ook al. Ik dacht dat dit ¤20 wasquote:Op zondag 1 februari 2015 19:44 schreef Salatrel het volgende:
[..]
met een studenten reis product is je instaptarief een tientje net als bij abohouders
Ja, maar als ¤20 minimale instaptarief zou zijn en de eerst volgende stap ¤50 is dat nogal een groot gat.Er was geen knop voor 'bedrag keuze' zoals bij een geldautomaat.quote:Op zondag 1 februari 2015 19:44 schreef Viezze het volgende:
[..]
Je kan toch het bedrag kiezen waarmee je opwaardeert?
De bijsturing heeft wel wat beters te doen dan iedere trein op lengte te controleren..quote:Op zondag 1 februari 2015 19:07 schreef greavy het volgende:
Maar de Bijsturing heeft - neem ik aan - toch dat SGM in de 3000 Nijmegen-Uitgeest(ipv Den Helder) gebonjourd? Gebeurt niet vanzelf, dunkt mij.
Ik bedoelde dat laatste, dacht dat er een bedragkeuze is maar blijkbaar niet.quote:Op zondag 1 februari 2015 20:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens de conducteur was een busritje op 20 augustus de boosdoener. Hmm het zal kunnen. Ede-Wageningen -Wageningen (het enige wat ik per bus reis) kost ¤3 met n los kaartje dus zal ongeveer kloppen
[..]
Dat vertelde de conducteur mij net ook al. Ik dacht dat dit ¤20 was
[..]
Ja, maar als ¤20 minimale instaptarief zou zijn en de eerst volgende stap ¤50 is dat nogal een groot gat.Er was geen knop voor 'bedrag keuze' zoals bij een geldautomaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |