quote:Als je goed leest heb ik het over zowel slim als wijs. Daar waar ik het over slim heb haal ik mijn nichtje aan. Iets wat ze pakweg een jaar of 6 geleden tegen mij zei. Mijn conclusie is dat kinderen van tegenwoordig vooral erg over het paard getild zijn. Veel meer aandacht krijgen en dat geen ouder meer zegt dat iets niet voor "langoren" bedoeld is.
Op vrijdag 8 november 2002 18:24 schreef ParAlien het volgende:[..]
Ik begrijp niet waarom je over 'slimmer dan' begint want daar gaat dit topic niet over. Intelligentie en wijsheden zijn 2 verschillende begaafdheden.
In het tegenwoordige basisonderwijs zie je daarbij ook dat kinderen op veel vroegere leeftijd al echt les krijgen in lezen, schrijven en rekenen. Een ander nichtje van mij, dat nu 6 jaar is, zit net in groep 3 (1ste klas dus) en kan al volleerd lezen, schrijven en rekenen... Dit wekt de indruk dat kinderen veel wijzer zijn. In werkelijkheid begint men tegenwoordig dus veel eerder met het les geven in lezen, schrijven en rekenen... Gekke is wel dat het niveau in het voortgezet onderwijs een stuk lager lijkt te liggen...
quote:dat komt door het tegenwoordige onderwijsbeleid. Kinderen zijn niet slimmer of dommer dan vroeger, denk ik..... ook niet wijzer; dat lijkt maar zo, doordat tegenwoordig mondelinge vaardigheden zo belangrijk worden geacht in deze maatschappij. Laat je dus niet misleiden door de praatjes die sommige kinderen al zo jong hebben; het is slechts een luchtkasteel imho.
Op zaterdag 9 november 2002 00:30 schreef Ryan3 het volgende:
Gekke is wel dat het niveau in het voortgezet onderwijs een stuk lager lijkt te liggen...
quote:Die indruk heb ik ook, maar ik denk dat deze mening niet gedeeld wordt door een aantal medeFok!kers hier...
Op zaterdag 9 november 2002 00:41 schreef fokje het volgende:[..]
dat komt door het tegenwoordige onderwijsbeleid. Kinderen zijn niet slimmer of dommer dan vroeger, denk ik..... ook niet wijzer; dat lijkt maar zo, doordat tegenwoordig mondelinge vaardigheden zo belangrijk worden geacht in deze maatschappij. Laat je dus niet misleiden door de praatjes die sommige kinderen al zo jong hebben; het is slechts een luchtkasteel imho.
"Ons vermogen om eenheid in verscheidenheid te bereiken zal de schoonheid en toetssteen van onze beschaving zijn"
quote:Maar als ik discussies zie heb ik toch dat these-antithese-synthese model.
hoi,
ik wou ff kwijt tussen door dat ik het leuk vind dat er nu toch een beetje een possieve draai aan deze discussie is komen!
ik val niemand aan hoor, mijn motto is en blijft ieder zijn eigen.
de 1 blijft er sceptisch tegen over staan, en de ander vind nu iets van zich zelf terug!groetjes Catoo
Humanisten: Ten eerste is er de Indigo humanist, die met de grote massa zal gaan werken. Het zijn de dokters, advocaten, leraren, verkopers, zakenlieden en politici van morgen. Ze zullen de grote massa dienen en zijn hyperactief. Ze zijn buitengewoon sociaal. Ze zullen met iedereen altijd praten altijd uitermate aardig. En ze hebben een uitgesproken mening. Ze zijn ook onhandig met hun lichaam, hyperactief, en soms zullen ze tegen een muur rijden omdat ze vergeten op de rem te trappen. Ze weten niet hoe ze met 1 stukje speelgoed moeten spelen. In plaats daarvan zullen ze alles neerzetten, alles ligt er , en ze kunnen het wel of niet oppakken. Als je hun vertelt hun kamer op te ruimen, moet je hen eraan blijven herrineren, want ze raken snel afgeleid. Ze gaan naar hun kamer, beginnen met opruimen, todat ze een boek zien liggen. Dan gaan ze zitten om te lezen want ze zijn fervente lezers.
Conceptuelen:
De indigo conceptueel, heeft meer belangstelling voor projecten dan voor mensen. Het zijn de technici, architecten, ontwerpers, astronauten, piloten en legerofficieren van morgen. Ze zijn niet onhandig in hun lichaam en als kind zijn ze vaak erg atletisch. Ze hebben autoriteitsproblemen; jongens proberen hun moeder te domineren en meisjes hun vader. Als dat lukt, ontstaat er een groot probleem. Dit soort indigo's neigt naar verslaving vooral drugs in de tienerjaren. Ouders moeten hun gedragspatroon goed in de gaten houden en als ze dingen beginnen te verbergen of dingen gaan zeggen als "kom niet in mijn kamer" moet hun moeder juist hun kamer onderzoeken.
Artiesten:
Dan is er de indigo artiest. Deze indigo is veel gevoeliger en dikwijls kleiner, hoewel niet altijd. Ze hebben meer belangstelling voor kunst. ze zijn creatief en het zijn de leraren en de kunstenaars van morgen. Waar ze zich ook mee bezig houden, ze zullen de creatieve kant er van oppakken. Als ze medicijnen gaan studeren, kunnen ze chirurg of onderzoeker worden. Als ze de schone kunsten gaan beoefenen, worden ze top-acteur. Tussen de 4 en de 10 jaar kunnen ze 15 verschillende creatieve kunsten oppakken, er vijf minuten mee spelen en het dan weer opgeven. Indigo artiesten kunnen 5 of 6 verschillende instrumenten bespelen om dan in hun tienertijd een onderdeel of aspect uit te kiezen en daar de beste in worden.
Interdimensionalen:
Dan is er het vierde type en dat is de indigo interdimensionaal. Ze zijn groter dan alles andere indigo's en als ze een of twee jaar zijn, kan je ze niets vertellen. Ze zeggen : "Ik weet dat al, ik kan dat al, laat me met rust." Zij zijn degene die nieuwe filosofieen en nieuwe godsdiensten in de wereld zullen brengen. Het kunnen bullebakken zijn, omdat ze zo veel groter zijn, omdat ze er niet bij horen zoals de andere 3 types.
quote:Voor een porno-acteur maak je best goeie posts!
Op dinsdag 5 november 2002 15:55 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Met alle respect: maar meestal zijn de mensen die zich niet gelukkig voelen, die problemen hebben met zichzelf, degene die dan vaak gaan denken dat zij misschien een ander slag mensen zijn. Zoals deze indigo-mensen. Het is een troost voor deze mensen te denken dat hun tekortkomingen geen tekortkomingen zijn, maar juist gaven die niet begrepen worden en dat er in de toekomst een tijd komt waarop voor hun alles goed zal komen.Een mooie gedachte, maar niet op waarheid gebaseerd. Helaas.... het is hetzelfde principe als dat van de geaccepteerde religie: creeer een ideaalbeeld en een heiligdom in de toekomst.
.
Het is heel begrijpelijk, je ziet ditzelfde gebeuren in het wereldje van de hoogbegaafdheid. Het is ook gewoon niet leuk om te beseffen dat je een probleem hebt met je serotoninehuishouding, of dat je gewoon vette pech hebt gehad met je klotejeugd. Het is dan verleidelijk (en hoopgevend, daarom is het ook zo begrijpelijk) om e.e.a. (deels) toe te schrijven aan iets positiefs. Ik weet er zelf alles van, ook voor mij was het een tijdlang hoopgevend om mijn depressiviteit toe te schrijven aan hoogbegaafdheid. Logisch.
Ik begrijp het dus ook wel, ik hoop alleen dat iedereen zich wel realiseert dat je bijzonder moet oppassen dat je door je te focussen op je hoogbegaafd of je nieuwetijds-zijn (los van de vraag of het nou bestaat of niet) misschien veel belangrijkere factoren uit het oog verliest. Het mooie van hoogbegaafd of nieuwetijds zijn is ook dat je het nou eenmaal bent, daar kun je niets aan veranderen, en dus zou je de neiging kunnen krijgen om maar op te houden met aan jezelf te werken.
Maar dit is wellicht een veel te nuchtere posting voor het TRU-forum
[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 09-11-2002 15:52]
quote:ik vind het wel possitief dat er nu steeds meer verschillende meningen komen!
Op zaterdag 9 november 2002 04:38 schreef paladin het volgende:[..]
Maar als ik discussies zie heb ik toch dat these-antithese-synthese model.
Als iedereen maar even post wat hij denkt en dat is alles, dan is er geen vooruitgang, enkel statisch in de ruimte praten, zeg maar.
Juist uit de dynamiek van het debat (bleg, ik lijk wel een manager) komen serieuze nieuwe argumenten,punten en meningen naar voren.
quote:Trouwens: Wist je dat "nieuwetijdskinderen" juist heel veel moeite hebben met school over het algemeen!
Op zaterdag 9 november 2002 12:03 schreef catootje11 het volgende:[..]
ik vind het wel possitief dat er nu steeds meer verschillende meningen komen!
ik vind het leuk om te lezen hoe meerdere mensen hier over denken!
quote:Heldin!
Op zaterdag 9 november 2002 06:43 schreef Fogerty het volgende:[..]
Voor een porno-acteur maak je best goeie posts!
Je slaat de spijker op zijn kop, of moet ik zeggen je propt je geslacht in het juiste gaatje?Het is heel begrijpelijk, je ziet ditzelfde gebeuren in het wereldje van de hoogbegaafdheid. Het is ook gewoon niet leuk om te beseffen dat je een probleem hebt met je serotoninehuishouding, of dat je gewoon vette pech hebt gehad met je klotejeugd. Het is dan verleidelijk (en hoopgevend, daarom is het ook zo begrijpelijk) om e.e.a. (deels) toe te schrijven aan iets positiefs. Ik weet er zelf alles van, ook voor mij was het een tijdlang hoopgevend om mijn depressiviteit toe te schrijven aan hoogbegaafdheid. Logisch.
Ik begrijp het dus ook wel, ik hoop alleen dat iedereen zich wel realiseert dat je bijzonder moet oppassen dat je door je te focussen op je hoogbegaafd of je nieuwetijds-zijn (los van de vraag of het nou bestaat of niet) misschien veel belangrijkere factoren uit het oog verliest. Het mooie van hoogbegaafd of nieuwetijds zijn is ook dat je het nou eenmaal bent, daar kun je niets aan veranderen, en dus zou je de neiging kunnen krijgen om maar op te houden met aan jezelf te werken.
Maar dit is wellicht een veel te nuchtere posting voor het TRU-forum
quote:Goed verhaal.
Op zaterdag 9 november 2002 00:30 schreef Ryan3 het volgende:[..]In het tegenwoordige basisonderwijs zie je daarbij ook dat kinderen op veel vroegere leeftijd al echt les krijgen in lezen, schrijven en rekenen. Een ander nichtje van mij, dat nu 6 jaar is, zit net in groep 3 (1ste klas dus) en kan al volleerd lezen, schrijven en rekenen... Dit wekt de indruk dat kinderen veel wijzer zijn. In werkelijkheid begint men tegenwoordig dus veel eerder met het les geven in lezen, schrijven en rekenen... Gekke is wel dat het niveau in het voortgezet onderwijs een stuk lager lijkt te liggen...
Ik maak me (enigzins) ook zorgen om het huidige onderwijs(nivo).
Je ziet het ook al een beetje met het ADHD verschijnsel. Kinderen met ouders die niet kunnen opvoeden zijn onhandelbaar, verwend en te druk, maar ipv ze een pak voor hun donder te geven en als ouders verantwoordelijkheid te nemen, gaan ze naar de dokter, die dan maar ADHD of een vergelijkbare aandoening constateert. Nu kunnen de ouders tenminste iets of iemand "de schuld geven" van de problemen van hun kind(eren) en er zijn gewoon pilletjes voor... Je zal ze eens de kost moeten geven, de kinderen die helemaal geen ADHD oid hebben maar desondanks toch aan de Ritalin zitten...
Geef iemand een medische encyclopedie en hij/zij zal opeens bij zichzelf de meest bizarre ziektes gaan inbeelden. Begin met iemand een gesprek over vlooien en die persoon zal spontaan overal jeuk krijgen. Zeg dat er massaal kinderen geboren worden met een zeer hoge intelligentie, veel empathie en intuitie, die de Spirituele Leiders van de Nieuwe Aarde zullen zijn, en opeens heel veel ouders krijgen stiekem het idee "mijn kind zal er misschien ook wel zoeentje zijn..." of iig hopen ze dat vurig, en de wens is de vader van de gedachte... Je zal maar als kind ouders hebben die er van overtuigd zijn dat jij een indigo kind bent, met allerlei speciale gaven, terwijl je in werkelijkheid gewoon een wat agressief, bovengemiddelde intelligente boerenlul bent, met persoonlijkheidsproblemen omdat je vroeger op school gepest bent. Door typeringen als "indigo kinderen", zeker door beweringen als "Sinds het begin van de jaren negentig zijn het merendeel van de kinderen, die geboren worden indigo kinderen" krijg je het gevaar dat kinderen ten onrechte in een vakje, in een keurslijf geperst worden, dat van de "nieuwetijds kind" omdat de ouders dat zo leuk zouden vinden en dat een verklaring voor de gedragsproblemen zou geven.
quote:heel erg mooi verwoord.
Op donderdag 14 november 2002 09:16 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
http://www.aventurijn.org/index.html
edit: en deze link geeft een antwoord die direct gerelateert is aan nieuwetijdskinderen: http://www.aventurijn.org/Faq/antw3.html
In deze is het misschien nuttig om bepaalde type kinderen naar zo'n school te doen, die zoals catootje zei, zoveel problemen kennen in het reguliere onderwijs en maar al te snel gekwalificeert worden met ADHD oid, aangezien een 'nieuwetijdskind' op zo'n school niet als afwijkend wordt gezien en zo'n kind zich niet in allerlei bochten hoeft te wringen om 'mee te doen'.
Iemand ervaring mee trouwens?
quote:En dat is het enigste wat bij mij klopt
Op zaterdag 9 november 2002 12:07 schreef catootje11 het volgende:[..]
Trouwens: Wist je dat "nieuwetijdskinderen" juist heel veel moeite hebben met school over het algemeen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |