abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 november 2002 @ 18:29:11 #101
35781 Eru
El Gringo
pi_6661294
Ehm...bujin niemand heeft het gehad over magie volgens mij...bovendien is dat een heel ander "hoofdstuk". (zwarte/witte magie kan wel degelijk een effect hebben zoals voodoo...maar dat ligt vaak aan de bijgelovigheid wat een kracht op zich is)

Anyways ik begrijp geloof ik wel wat je zegt...wat wij nu niet helemaal begrijpen en wat wij spiritualiteit noemen kan over 100/200/300 + jaar wel de normaalste zaak van de wereld zijn.
Je moet overigens niet vergeten dat zover de mensheid weet de gemiddelde mens maar zo'n 15% van z'n hersenen gebruikt...wat gebeurt er in godsnaam met die overige 85% ??
Kan zijn dat het langzaam "vrijkomt"...of het verklaart waarom sommige van ons dingen kunnen doen waarvan als je erover vertelt je op z'n minst (ik benadruk op z'n minst) gek wordt aangekeken.

Dus ja catootje ik voel met je mee...het is klote maar voorlopig is het niet anders *zucht* het enige wat ik je kan aanraden is er over te praten met geweldige mensen zoals ik.

Eru out.

woensdag 6 november 2002 @ 20:00:14 #102
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6663239
quote:
Op woensdag 6 november 2002 17:47 schreef Bujin het volgende:
allemaal dikke onzin en dikke pret dit forumtopic ... er is niks datspiritueel's is ... aleen iets wat verkeerd geinterpreteerd wordt.
magie bestaat niet . kijk er doorheen en je ziet de real shit

make a state of mind and you will be defined as spiritual !

Wat jij schrijft is dikke onzin, ik heb zelf het 1 en ander meegemaakt en met mij genoeg andere mensen, dus je beledigt veel mensen nu met zo een uitspraak.
Je hebt dan ook niet veel op dit forum te zoeken als je er zo over denkt. Vertellen dat het allemaal onzin is levert geen bijdrage op dit forum.
Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
pi_6663380
quote:
Op woensdag 6 november 2002 20:00 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Wat jij schrijft is dikke onzin, ik heb zelf het 1 en ander meegemaakt en met mij genoeg andere mensen, dus je beledigt veel mensen nu met zo een uitspraak.

Dat zeg je nou elke keer en nog steeds weten we niet wat dat nou was, wat je had meegemaakt.
pi_6663385
quote:
Op woensdag 6 november 2002 20:00 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Je hebt dan ook niet veel op dit forum te zoeken als je er zo over denkt. Vertellen dat het allemaal onzin is levert geen bijdrage op dit forum.

Ik ga hier in mee. Iemand die alleen maar blaat dat het onzin is zonder verdere onderbouwing kan beter gewoon wegblijven en er ergens anders om gaan lachen.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  woensdag 6 november 2002 @ 20:25:19 #105
30024 catootje11
ik ben ik jij bent jij
pi_6663702
quote:
Op woensdag 6 november 2002 18:29 schreef Eru het volgende:

Dus ja catootje ik voel met je mee...het is klote maar voorlopig is het niet anders *zucht* het enige wat ik je kan aanraden is er over te praten met geweldige mensen zoals ik.

THANKS! GREETINGS CATOO

Eru out.

woensdag 6 november 2002 @ 21:32:12 #106
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6664871
quote:
Op woensdag 6 november 2002 20:07 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat zeg je nou elke keer en nog steeds weten we niet wat dat nou was, wat je had meegemaakt.

Ik heb gister anders 2 x verteld over persoonlijke gebeurtenissen, maar meteen daarna werd er niet meer gereageerd in het topic en al helemaal niet op mijn verhaal. Kan ik dan ook niks aan doen, is trouwens niet de 1e keer, een aantal weken geleden is precies hetzelfde gebeurd.
Als het wordt doodgezwegen, vind ik dit niet erg. Ik heb nu wel gemerkt dat ik niet serieus wordt genomen. Of ze zijn zo geloofwaardig dat niemand er maar op ingaat. Tenzij ze me als fantast of leugenaar willen bestempelen, is ook nog een optie.
Zo een reactie had ik dan ook niet van je verwacht. Wat nu? Voor de 3de keer herhalen?
Ga maar terugzoeken naar de topics van gister.
pi_6668304
quote:
Op woensdag 6 november 2002 14:01 schreef catootje11 het volgende:

[..]

Ik zet mij zelf niet in een hokje, andere mensen doen dat.

De term suggereert een verzinsel te zijn van ouders. Prima hoor, ware het niet dat ik die term zelf nogal.... vreemd vindt en weinig getuigen van spiritueel bewustzijn. Ieder kind is wat mij betreft een nieuwetijdskind, met ieder z'n eigen talenten, handicaps, etc. Hierin duidt m.i. de behoefte van ouders om problemen van heel gevoelige kinderen te overgieten met een esoterisch sausje. Altijd beter dan medicijnen natuurlijk.
quote:
En wat betreft "wij" daar bedoel ik de wat gevoeligere mensen mee.
(mensen om mij heen)

Wat bedoel je met "waarom valt het je zo zwaar? deze discussie of mijn spirituele bewustzijn.

Je schreef over 'niet begrepen worden'. Ik vroeg me af in wat voor zin; je talenten worden niet erkend, of je bent of was een heel ander soort kind, dat geen 'kinderlijke' benadering behoefde, maar anders dus.
quote:
Wat ik bedoelde met verandwoorden is dat er inderdaad altijd al mensen waren die dingen mee maakten op dit gebied, maar je mocht er nooit over praten, dat was taboe vroeger.
Nu komen er steeds meer mensen voor uit, waardoor voor sommige mensen echt dingen op hun plaatst vallen, zo ook voor mij.

Ik heb de dingen altijd voor me gehouden wat ik ervaarde op dit gebied, ik begreep het vaak niet, en er werd verder nooit over gepraat in mijn omgeving. Toen dat op een gegeven moment veranderde ben ik langzaam aan ook gaan praten over dit soort dingen, en ben er over gaan lezen. Hierdoor wist ik dat ik niet de enigste was, en ik begon het allemaal langzaam aan te begrijpen, en er wat vaker over te praten. Maar er zijn nog zoveel mensen die je niet snappen, je voor gek verklaren enz.

Ik heb bijv energie in mijn handen, ik wist nooit wat ik daar mee kon, op den duur ben ik een reiki cursus gaan doen, om te leren wat ik er mee kan doen. Ik weet nu dat ik er mensen,dieren en zelfs planten mee kan helpen. Maar als ik dat soms aan iemand vertel dan reageren ze gelijk van och ja DAG...., en ze willen er niets van weten, of ze zeggen dat je daar in moet geloven. Nou waarom nou gelijk zo'n vooroordeel zonder dat je het ervaren hebt?

Nu ik er goed mee om kan gaan, d.w.z ik heb het geaccepteerd, en schrik er niet meer van enz. maakt mij dat ook niet meer uit.

gelukkig maar. Maar het gaat in deze dus om dat je meer voelt en misschien ook ziet dan een ander? Dat lijkt mij opzich niet zo'n probleem, als je niet tegelijkertijd allerlei negatieve dingen -onbewust-
overneemt. Ik had overigens begrepen dat het bij 'nieuwetijdskinderen' verder gaat; een spiritueel bewustzijn die verder is ontwikkeld dan 'normaal'. Eigenlijk was ik daar meer nieuwsgierig naar, niet zozeer naar bepaalde gevoeligheden.
quote:
Ik vind het gewoon jammer dat niet iedreen de mensen om zich heen in hun waarde kunnen laten. Ieder mens is uniek! De 1 zo de ander zo.^0^
helemaal mee eens!
Maar dat forum van die site van nieuwetijdskinderen, wat vind jij daar nu van? Of ieder ander die zichzelf een nieuwetijdskind noemt. Zoals gezegd; wat een zoetsappig en zweverig geouwehoer zeg. Alsof bijv. met liefde alles op te lossen is. Dat is toch onzin?! Liefde en licht sturen; daar heeft iemand die vol met haatgevoelens zit (om maar eens wat te noemen) werkelijk niets aan. Sterker nog, ik ben overtuigt dat het zelfs averechts werkt. En verder gaat het vrnl over esoterische dingen en gevoeiligheden, erg oppervlakkig, tenminste, oppervlakkig in die zin dat je wat anders zou verwachten. En deze mensen zouden spiritueel op een hoger niveau zitten, zouden ons zelfs begeleiden naar de andere dimensie oid, zoiets heb ik althans gelezen? Ik ben er niet van overtuigt dat op dat forum nieuwetijdskinderen zitten, wel hele gevoelige mensen, maar dat is -van wat ik heb begrepen- wat anders. Nieuwetijdskinderen -als bedoelt in hoger spiritueel bewustzijn- ben ik nog nooit tegengekomen. Ze zullen er misschien zijn, maar dan wel zeer mondjesmaat. Ik vraag mij in deze af of het slechts een term is die een bepaald type kind dekt van wat er altijd al geweest is, of dat het een term is die ontstaan is omdat er werkelijk een hoger aantal kinderen zijn geboren die een hoger spiritueel bewustzijn met zich meedragen. Magie of bepaalde gevoeligheden vind ik in deze ook in eerste instantie niet relevant.
pi_6670882
Kan er ook een grens gelegt worden. Wat valt nog wel onder de nieuwe tijdse kinderen en wat niet . Is het een datum grens , is het een ontwikkelingsgrens.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
  donderdag 7 november 2002 @ 08:47:24 #109
35781 Eru
El Gringo
pi_6670947
Om heel eerlijk te zijn...ik denk het niet...ik denk dat in iedere periode mensen geboren worden die je zou kunnen beschouwen als nieuwetijds kinderen....kijk maar naar de hippies.

Anyways ik denk dus dat er niet een speciale grens is ofzo....

Eru out.

donderdag 7 november 2002 @ 10:08:10 #110
30024 catootje11
ik ben ik jij bent jij
pi_6671684
Wat ik er een beetje over geleerd heb is dat "nieuwetijdskinderen" dat lijntje met boven nog heel sterk hebben. Zij kunnen dus meer dingen herrinneren van vorige levens, zien, horen en voelen van boven zeg maar.

Maar weet je, iedereen heeft dit op jonge leeftijd, alleen doordat je in de maatschappij maar door moet gaan, alles zo snel mogelijk, materialisstisch enz. En je daar dan mee in die sleur komt en in die stress raakt dat andere steeds meer op de achtergrond, en zo langzaam aan raak je dat kwijt. Maar sommige mensen niet, of die krijgen het weer terug.

pi_6671824
quote:
Op donderdag 7 november 2002 10:08 schreef catootje11 het volgende:
[...]
Of te wel eigenlijke kan iedereen behoren tot de "niewe tijdse kinderen"
  donderdag 7 november 2002 @ 19:19:20 #112
30024 catootje11
ik ben ik jij bent jij
pi_6682532
inderdaad, alleen ze hebben de naam "nieuwetijdskinderen" gegeven aan de kinderen/mensen die dat draadje nog heen sterk hebben.
pi_6693502
quote:
Op woensdag 6 november 2002 17:47 schreef Bujin het volgende:
allemaal dikke onzin en dikke pret dit forumtopic ... er is niks datspiritueel's is ... aleen iets wat verkeerd geinterpreteerd wordt.
magie bestaat niet . kijk er doorheen en je ziet de real shit

make a state of mind and you will be defined as spiritual !

Kansloos dit..., misschien moet je het eerst eens beter lezen, dan snap je wat er gezegd word.
"sja, als je ZO ongeduldig bent houdt 't een beetje op natuurlijk..." - post van 'Danny' die waarschijnlijk zelf ook vaak na ruim 2 maanden pas antwoord krijgt.
  vrijdag 8 november 2002 @ 12:11:02 #114
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_6693788
quote:
Op donderdag 7 november 2002 19:19 schreef catootje11 het volgende:
inderdaad, alleen ze hebben de naam "nieuwetijdskinderen" gegeven aan de kinderen/mensen die dat draadje nog heen sterk hebben.
En die in een bepaald tijdsbestek geboren zijn toch ?
pi_6693939
quote:
Op donderdag 7 november 2002 10:08 schreef catootje11 het volgende:
Wat ik er een beetje over geleerd heb is dat "nieuwetijdskinderen" dat lijntje met boven nog heel sterk hebben. Zij kunnen dus meer dingen herrinneren van vorige levens, zien, horen en voelen van boven zeg maar.
Dat haal ik er dus echt niet uit. Maar misschien lees ik verkeerd of ben ik gewoon de nuchtere hollander

Ik denk zelf dat je 'dit' allemaal wel kunt beschrijven met meer 'alledaagse' "wetenschappelijke" termen. Overigens moet er niet het misverstand bestaan dat 'de wetenschap' maar van 1 waarheid uitgaat. Er is wel degelijk discussie over allerlei theorieen en er zijn zelfs meningsverschillen. Zoals we wel kunnen zien aan 'verhalen' van bijvoorbeeld Einstein sluit de wetenschap 'paranormale en bovennatuurlijke' dingen niet uit, maar beschrijft deze eerder op een 'normalere' manier. (Ik hoop dat ik het zo duidelijk zeg.)

Overigens ben ik van mening van Einstein zich af en toe wel erg liet meeslepen en af en toe teveel toegaf aan speculatie (wat niet erg is) en vage ideeen dan echt concrete duidelijke stappen. (Volgens mij is dit ook zijn latere 'werk' en ik denk dat het meer gezien moet worden als een poging tot het verkrijgen van inzicht in hoe alles samenhangt, dan dat het echt als 'een waarheid' gezien kan worden. (Tsja, ook Einstein kon niet snel genoeg goed uitzoeken hoe het precies zit, en dan ga je maar 'gewoon' wat opties bedenken.) (offtopic, ok.. )

"sja, als je ZO ongeduldig bent houdt 't een beetje op natuurlijk..." - post van 'Danny' die waarschijnlijk zelf ook vaak na ruim 2 maanden pas antwoord krijgt.
pi_6694368
quote:
Op woensdag 6 november 2002 21:32 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Wat nu? Voor de 3de keer herhalen?
Ga maar terugzoeken naar de topics van gister.

Je kan natuurlijk ook vertellen om welk topic het gaat, of even een linkje geven..
  vrijdag 8 november 2002 @ 17:29:10 #117
30024 catootje11
ik ben ik jij bent jij
pi_6701373
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 12:11 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

En die in een bepaald tijdsbestek geboren zijn toch ?

nee hoor, er zijn ook nieuwetijdskinderen van 90 jaar!
Alleen doordat er nu pas echt open over word geproken, en er nu een naam aan is gegeven lijkt dat zo, dat het echt iets van deze tijd is.
Maar er worden nu wel steeds meer nieuwe tijdskinderen geboren, of eigenlijk moet ik zeggen, het word nu langzaam aan steeds normaler om meer alles op je eigen tijd te doen, niet zo heftig met de maatschappij mee te hoeven lopen, waardoor de mensen weer wat meer bij zich zelf blijven, en dus die sterke verbinding houden met boven, snap je?

groetjes Catoo

vrijdag 8 november 2002 @ 17:31:54 #118
30024 catootje11
ik ben ik jij bent jij
pi_6701413
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 12:19 schreef ED2 het volgende:

[..]

Dat haal ik er dus echt niet uit. Maar misschien lees ik verkeerd of ben ik gewoon de nuchtere hollander

Ik denk zelf dat je 'dit' allemaal wel kunt beschrijven met meer 'alledaagse' "wetenschappelijke" termen. Overigens moet er niet het misverstand bestaan dat 'de wetenschap' maar van 1 waarheid uitgaat. Er is wel degelijk discussie over allerlei theorieen en er zijn zelfs meningsverschillen. Zoals we wel kunnen zien aan 'verhalen' van bijvoorbeeld Einstein sluit de wetenschap 'paranormale en bovennatuurlijke' dingen niet uit, maar beschrijft deze eerder op een 'normalere' manier. (Ik hoop dat ik het zo duidelijk zeg.)

Overigens ben ik van mening van Einstein zich af en toe wel erg liet meeslepen en af en toe teveel toegaf aan speculatie (wat niet erg is) en vage ideeen dan echt concrete duidelijke stappen. (Volgens mij is dit ook zijn latere 'werk' en ik denk dat het meer gezien moet worden als een poging tot het verkrijgen van inzicht in hoe alles samenhangt, dan dat het echt als 'een waarheid' gezien kan worden. (Tsja, ook Einstein kon niet snel genoeg goed uitzoeken hoe het precies zit, en dan ga je maar 'gewoon' wat opties bedenken.) (offtopic, ok.. )

geeft niet, ik heb dit niet alleen geleerd van de site, ik heb er veel over gelezen, en een aantal mensen uit mijn omgeving hebben dit doorgekregen van boven.
En wat betreft Einstein, daar kan ik niet over mee praten/oordelen, daar weet ik echt te weinig van af.
groetjes Catoo

[Dit bericht is gewijzigd door catootje11 op 08-11-2002 17:33]

vrijdag 8 november 2002 @ 17:32:06 #119
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6701418
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 17:29 schreef catootje11 het volgende:

[..]

nee hoor, er zijn ook nieuwetijdskinderen van 90 jaar!
Alleen doordat er nu pas echt open over word geproken, en er nu een naam aan is gegeven lijkt dat zo, dat het echt iets van deze tijd is.
Maar er worden nu wel steeds meer nieuwe tijdskinderen geboren, of eigenlijk moet ik zeggen, het word nu langzaam aan steeds normaler om meer alles op je eigen tijd te doen, niet zo heftig met de maatschappij mee te hoeven lopen, waardoor de mensen weer wat meer bij zich zelf blijven, en dus die sterke verbinding houden met boven, snap je?

groetjes Catoo

Ik snap je. Conclusie: Nieuwe tijds kinderen is een misleidende naam ..
  vrijdag 8 november 2002 @ 17:35:33 #120
30024 catootje11
ik ben ik jij bent jij
pi_6701472
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 17:32 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Ik snap je. Conclusie: Nieuwe tijds kinderen is een misleidende naam ..

Op zich wel inderdaad, het is gewoon een naam die er aan is gegeven door mensen. (om het makkelijker/herkenbaarder te maken denk ik.)
  vrijdag 8 november 2002 @ 17:56:09 #121
8372 Bastard
Persona non grata
pi_6701748
Boek binnen, vannacht eens gaan lezen.
The truth was in here.
pi_6701925
Mijn 22-jarige nichtje zei ook dat haar generatie slimmer is dan mijn generatie. In werkelijkheid is gewoon het niveau op de middelbare scholen sluipend verlaagd. Zeker nu ook met dat studiehuis. 13 Vakken i.p.v. 7 of 8 vakken. Voor de rest zie je dat kinderen vooral heel vroeg zogenaamd "wijs" zijn, maar dit komt door een andere mnier van omgaan met kinderen en door het informatiebombardement waar kinderen, die tegenwoordig ook door de commercie serieus genomen worden, aan bloot staan...
I´m back.
  vrijdag 8 november 2002 @ 18:24:31 #123
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6702122
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 18:09 schreef Ryan3 het volgende:
Mijn 22-jarige nichtje zei ook dat haar generatie slimmer is dan mijn generatie. In werkelijkheid is gewoon het niveau op de middelbare scholen sluipend verlaagd. Zeker nu ook met dat studiehuis. 13 Vakken i.p.v. 7 of 8 vakken. Voor de rest zie je dat kinderen vooral heel vroeg zogenaamd "wijs" zijn, maar dit komt door een andere mnier van omgaan met kinderen en door het informatiebombardement waar kinderen, die tegenwoordig ook door de commercie serieus genomen worden, aan bloot staan...
Ik begrijp niet waarom je over 'slimmer dan' begint want daar gaat dit topic niet over. Intelligentie en wijsheden zijn 2 verschillende begaafdheden.
pi_6704197
als ik de beschijvingen van een 'Indigo kind' zo lees op nieuwetijdspunt.nl, dan betekend dat dat ik er zelf ook een ben. het enge is dat ik het misschien nog wel geloof ook heb me altijd al als een buitebeentje gevoeld, anders dan andere. maar of dit mij echt een Indigo kind maakt?

Ik heb wel wat gedragsproblemen die ook bij indigo kinderen voorkomen, zoals:

- verrassend wijze uitspraken doen voor hun leeftijd (hoewel ik dit zelf niet kan bevestigen, werd ik altijd over het algemeen jong volwassen genoemd.)
- leven vanuit Eigen Wijsheid
- druk of juist teruggetrokken gedrag (ben nogal rustig)
- moeite met de motoriek (had vroeger als kind erg last van, dmv training is het wel weer beter geworden op latere leeftijd)
- dromerig
- origineel (wil ik iig liever niet toegeven, komt nogal arogant over, maar is volgens mij wel waar..)

Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  vrijdag 8 november 2002 @ 20:41:20 #125
30024 catootje11
ik ben ik jij bent jij
pi_6704636
hoi,
ik wou ff kwijt tussen door dat ik het leuk vind dat er nu toch een beetje een possieve draai aan deze discussie is komen!

ik val niemand aan hoor, mijn motto is en blijft ieder zijn eigen.
de 1 blijft er sceptisch tegen over staan, en de ander vind nu iets van zich zelf terug!

groetjes Catoo

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')