quote:Iets dat ondubbelzinnig waarneembaar is door verschillende personen? Dus dmv van een wetenschappelijk experiment dan wel berekening. (Let wel: dit wil niet zeggen dat we dit nu kunnen waarnemen, of ooit, misschien zijn we daar te beperkt voor.)
Op dinsdag 5 november 2002 20:33 schreef iteejer het volgende:De echte wereld - en wat is dan wel 'echt'?
quote:Even een stukje quote, misschien begrijp je dan wat ik bedoel...
Op dinsdag 5 november 2002 20:35 schreef ED2 het volgende:[..]
'andere' dimensies reken ik ook tot onze realiteit. 'het heelal' is een wat rotte omschrijving, maar ik bedoel dus 'alles dat daadwerkelijk daar is'. Als jij een vis waarneemt waar er geen is dan vind ik dat niet 'de' realiteit, hoewel het voor jou wel een reeele waarneming is. (En dus in jouw gedachten 'een' realiteit.) Ik heb het ideee dat "het paranormale" veelal een voorbeeld is van zo'n "foutieve" waarneming, en in voorkomende gevallen, een echte waarneming uitgelegd door iemand die er meer in wil zien dan er is. (Daarmee misschien ongewild tot nu toe onverklaarde verschijnselen zo belachelijk makend dat 'echte' wetenschappers het ten onrechte als niet bestaand afdoen.)
"Wat betekent het een entiteit met gewaarwordingen te zijn? Is elk van ons gewoon een geïsoleerd bewustzijn dat door tijd en ruimte is gebonden aan het door ons bewoonde lichaam? Een van de meer dan vijf miljard andere zelfbewuste individuen die ene kortstondig ervaringsvenster op de wereld hebben ontvangen, een kortstondige gelegenheid om hun verlangens te bevredigen?
Maar is dit ons hele bestaan? Kunnen wij er zeker van zijn dat ons individuele zelf geen deel uitmaakt van een eeuwig, universeel bewustzijn dat via de zintuigen van dit lichaam een kijkje in de fysieke buitenwereld neemt?
Kunnen wij er zeker van zijn dat hetzelfde bewustzijn niet gelijktijdig een kijkje neemt via elk van de andere vijf miljard menselijke zenuwstelsels op deze planeet, via de honder miljard mensen die ons zijn voorgegaan en via alle andere bewuste schepselen op deze planeet en aan de overzijde vanhet universum?
Zou mijn gevoel van afscheiding slechts een illusie kunnen zijn? Ik kan geloven dat ik hier in mijn lichaam ben dat zich op dit bijzonder punt in tijd en ruimte bevindt, maar kan ik daar echt zeker van zijn?
quote:Hmmz. Lijkt opvallend op dingen die ik zelf bedacht heb. Het is dat ik het niet heb opgeschreven anders zou ik denken dat je me gequote hebt. Overigens zouden de mogelijkheden die beschreven worden geen afbreuk doen aan wat ik 'de realiteit' vind. Immers; 'het bestaat' dus is het 'de realiteit'. (Simpele defenitie heh? Verdacht simpel eigenlijk, maar je moet ergens van uit gaan.)
Op dinsdag 5 november 2002 20:41 schreef ParAlien het volgende:[..]
Even een stukje quote, misschien begrijp je dan wat ik bedoel...
quote:Toch bedoelen wij iets anders, is wel gebleken uit voorgaande discussie..
Op dinsdag 5 november 2002 20:45 schreef ED2 het volgende:[..]
Hmmz. Lijkt opvallend op dingen die ik zelf bedacht heb. Het is dat ik het niet heb opgeschreven anders zou ik denken dat je me gequote hebt. Overigens zouden de mogelijkheden die beschreven worden geen afbreuk doen aan wat ik 'de realiteit' vind. Immers; 'het bestaat' dus is het 'de realiteit'. (Simpele defenitie heh? Verdacht simpel eigenlijk, maar je moet ergens van uit gaan.)
quote:Dan interpreteren wij dat stuk anders denk ik.
Op dinsdag 5 november 2002 20:49 schreef ParAlien het volgende:[..]
Toch bedoelen wij iets anders, is wel gebleken uit voorgaande discussie..
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:51 schreef ED2 het volgende:[..]
Dan interpreteren wij dat stuk anders denk ik.
quote:[slowchat]
Op dinsdag 5 november 2002 20:51 schreef ParAlien het volgende:[..]
welke realiteitsvisie is nu echt?
![]()
, you'd better come to the dark side and just believe me...
luke I AM your father
Sorry..
[/slowchat]
"Wij begonnen dit onderzoek met de vraag: 'Waar bevindt zich mijn zelf?' Het leek een tamelijk gewone vraag. Maar wij beginnen nu te beseffen dat het misschien de verkeerde vraag was. Zelfs met het stellen van de vraga begaan wij een fundamentele fout. Zij vooronderstelt dat het zelf een ding is, iets dat kan worden beschreven, een ervaringsobject. 'Dingen' hebben zeker bepaalde locaties in tijd en ruimte, zij maken deel uit van de materiële schepping. Het zelf echter, de waarnemer van al deze dingen, maakt geen deel uit van de fysieke wereld. Het is niet aan tijd of ruimte gebonden.
Het ik, het ware ik, is een niet-iets, een niet-ergens en een niet-ooit. Sommigen koesteren wel eens het gevoel dat zij hier niet helemaal thuishoren, dat zij op de 1 of andere manier niet bij deze wereld passen. In zekere zin zijn wij allen vreemdelingen. Maar wij zijn geen buitenaardse wezens van een andere planeet, uit een ander deel van de ruimte of uit een andere tijd. Voor zover het onze werkelijke identiteit betreft, zijn wij vreemdelingen in zowel tijd als ruimte. Wij behoren niet tot een ergens of ooit. Potentieel zijn wij overal en in essentie nergens, potentieel eeuwig en in essentie nooit.
Wij, de bewuste eniteiten achter onze beleving, bevinden ons zowel buiten tijd als ruimte. Wij zijn niet zozeer buitenaardse alswel buitenruimte-tijdse wezens en voor zover het een buitenruimte-tijds wezen betreft, het 'is' gewoon."
(Let niet op typfouten, even snel overgetikt..)
quote:Volgens mij zit in dit stukje ook alweer een denkfout.
Op dinsdag 5 november 2002 20:57 schreef ParAlien het volgende:
quote:(niks gezeik, slechts nieuwsgierig)
Op dinsdag 5 november 2002 13:16 schreef Rick_1001 het volgende:
(En dan nu met risico op veel gezeik)
Mijn "levensdoel" is observatie en verspreiding van kennis die niet bij iedereen bekend is. Dus ook over het bestaan van indigo's
quote:Want als je erin gelooft is het juist niet nodig, in a way. Tenzij hij er zelf 'een' is.
Op dinsdag 5 november 2002 21:14 schreef fokje het volgende:[..]
(niks gezeik, slechts nieuwsgierig)
Waarom?
quote:Goed zo! TE zweverig is idd het goede woord. Groepjesgedrag vormen is niet goed voor ze, zo kan je niet eens je eigen geloof/denkwijze/realiteit vormen maar laat je je vanalles aanpraten.
Op dinsdag 5 november 2002 21:45 schreef Lotjeb het volgende:
mmm.... ongeveer 2 jaar geleden werd ik ook door iemand op het verschijnsel nieuwetijdskinderen gewezen en ik ben toen ook een beetje op internet gaan zoeken.... Het hele verhaal erom heen, daar kan ik niet zoveel mee, maar ik voldeed wel aan een aantal van de "kenmerken". Ik heb toen ook een tijdje op het forum van nieuwetijd.com gezeten, vond dat altijd wel leuk. Herkende sommige dingen echt waarover gepraat werd. Maar op een gegeven moment werd het me allemaal een beetje te zweverig....
quote:In het begin was dat forum aardig serieus, maar goed, dat is dus in de loop van de tijd veranderd en een aantal mensen is toen ongeveer gelijkertijd met mij weggegaan.... Jammer, want dat forum was van een net even wat hoger niveau van "onze R&P"...
Op dinsdag 5 november 2002 22:00 schreef ParAlien het volgende:[..]
Goed zo! TE zweverig is idd het goede woord. Groepjesgedrag vormen is niet goed voor ze, zo kan je niet eens je eigen geloof/denkwijze/realiteit vormen maar laat je je vanalles aanpraten.
Ik heb ook even op dat forum gekeken maar het ging me toch echt iets te ver.
Of een vrouw die haar kind en man verliest door een brand in huis. Een paar jaar later krijgt ze weer een kind, en dat kind verteld haar oma doodleuk dat hij samen met papa dood is gegaan in een brand in huis. Papa wou hem redden, maar ze konden niet meer wegkomen! Dit nieuwe kind hebben ze er nog nooit wat over verteld, net als dat kind van het bovengenoemde stukje.
Of kinderen die zomaar tegen iemand zeggen dat die gene ziek is, die mensen weten dat helemaal niet zelf, achteraf blijkt dat zer inderdaad ziek zijn!
Hoe wil je al deze dingen verklaren dan?
p.s. Vinden jullie het gek dat dit soort mensen die gewoon heel gevoelig zijn vaak, depressief worden? Je moet je altijd maar verandwoorden, mensen verklaren je voor gek, stoppen je in een vakje, of lachen je uit!
Denk je dat wij er voor kiezen om zo te zijn, nee dat overkomt je gewoon!!! (Bij de meeste mensen)
Het maakt het leven echt niet makkelijker met deze dingen in je leven, neem dat maar van mij aan!
[Dit bericht is gewijzigd door catootje11 op 05-11-2002 23:12]
quote:Waarom kwalificeer jij jouwzelf in zo'n hokje en wat heeft dat met spiritueel bewustzijn te maken? En waarom valt het je zo zwaar?
Op dinsdag 5 november 2002 22:59 schreef catootje11 het volgende:
p.s. Vinden jullie het gek dat dit soort mensen die gewoon heel gevoelig zijn vaak, depressief worden? Je moet je altijd maar verandwoorden, mensen verklaren je voor gek, stoppen je in een vakje, of lachen je uit!
Denk je dat wij er voor kiezen om zo te zijn, nee dat overkomt je gewoon!!! (Bij de meeste mensen)
Het maakt het leven echt niet makkelijker met deze dingen in je leven, neem dat maar van mij aan!
quote:Klinkt idd, als een logisch verhaal.
Op dinsdag 5 november 2002 19:55 schreef iteejer het volgende:[..]
Heel simplistisch gesteld: tijdens de depresieve psychotische periode kan de emotionele pool zijn energie niet kwijt, laadt zich op, waardoor ook weer de manische fase wordt aangezet. Dat overschot van energie, van onbenutte capaciteit en informatie, KAN naar buiten komen als paranormale begaafdheid, op welke manier dan ook.
En idd zullen dit soort zaken onderdrukt worden door medicijnen maar volgende vraag is natuurlijk, wat zijn de paranormale verschijnselen?
Lijkt me een moeilijk iets om te beantwoorden.
quote:Mooi stukje par
Op dinsdag 5 november 2002 20:57 schreef ParAlien het volgende:
Nog even een stukje quote, misschien wordt mijn punt dan iets duidelijker:"Wij begonnen dit onderzoek met de vraag: 'Waar bevindt zich mijn zelf?' Het leek een tamelijk gewone vraag. Maar wij beginnen nu te beseffen dat het misschien de verkeerde vraag was. Zelfs met het stellen van de vraga begaan wij een fundamentele fout. Zij vooronderstelt dat het zelf een ding is, iets dat kan worden beschreven, een ervaringsobject. 'Dingen' hebben zeker bepaalde locaties in tijd en ruimte, zij maken deel uit van de materiële schepping. Het zelf echter, de waarnemer van al deze dingen, maakt geen deel uit van de fysieke wereld. Het is niet aan tijd of ruimte gebonden.
Het ik, het ware ik, is een niet-iets, een niet-ergens en een niet-ooit. Sommigen koesteren wel eens het gevoel dat zij hier niet helemaal thuishoren, dat zij op de 1 of andere manier niet bij deze wereld passen. In zekere zin zijn wij allen vreemdelingen. Maar wij zijn geen buitenaardse wezens van een andere planeet, uit een ander deel van de ruimte of uit een andere tijd. Voor zover het onze werkelijke identiteit betreft, zijn wij vreemdelingen in zowel tijd als ruimte. Wij behoren niet tot een ergens of ooit. Potentieel zijn wij overal en in essentie nergens, potentieel eeuwig en in essentie nooit.
Wij, de bewuste eniteiten achter onze beleving, bevinden ons zowel buiten tijd als ruimte. Wij zijn niet zozeer buitenaardse alswel buitenruimte-tijdse wezens en voor zover het een buitenruimte-tijds wezen betreft, het 'is' gewoon."
(Let niet op typfouten, even snel overgetikt..)
Ze kunnen opvallen door hun vroegwijze uitspraken
, hun grote gevoeligheid, hun liefde voor de natuur, hun eigenzinnigheid en originaliteit en hun contacten met het 'paranormale'
Wat is hier nou nieuw aan. Dit soort mensen heb je altijd al gehad. Alleen krijgt alles een naam tegenwoordig.
Een paar suggesties.
DAIR
dynamisch
assertief
impulsief
rusteloos
De dair is zo'n kind dat nooit stil zit, van afwisseling houdt, soms een grote bek heeft maar barst van de energie. Dairs worden vaak vervelend en irritant genoemd, maar wij weten dat ze "blessed'' zijn.
Een DAIR moet trots op zichzelf zijn. Als ze goed begeleid worden kunnen zij geweldige leiders worden. (onze website is in oprichting)
VACS
Volhardend
ambitieurs
Clever
Stil
En Vacs wordt in de huidige maatschappij vaak onderschat, omdat hij/zij te weinig zijn mond open doet. Dit zijn echter stille genien, die de hele dag over van alles nadenken. Hierdoor komen zij soms dom en dromerig over maa no way. Omdat deze mensen niet zo op contact gesteld zijn, hebben zij dan ook geen website opgericht.
Toch, onderschat ze niet, elk bedrijf heeft ze nodig.
quote:Ik zet mij zelf niet in een hokje, andere mensen doen dat.
Op dinsdag 5 november 2002 23:34 schreef fokje het volgende:[..]
Waarom kwalificeer jij jouwzelf in zo'n hokje en wat heeft dat met spiritueel bewustzijn te maken? En waarom valt het je zo zwaar?
edit; in wat voor opzichten moet jij je bijv. verantwoorden?
En wat betreft "wij" daar bedoel ik de wat gevoeligere mensen mee.
(mensen om mij heen)
Wat bedoel je met "waarom valt het je zo zwaar? deze discussie of mijn spirituele bewustzijn.
Wat ik bedoelde met verandwoorden is dat er inderdaad altijd al mensen waren die dingen mee maakten op dit gebied, maar je mocht er nooit over praten, dat was taboe vroeger.
Nu komen er steeds meer mensen voor uit, waardoor voor sommige mensen echt dingen op hun plaatst vallen, zo ook voor mij.
Ik heb de dingen altijd voor me gehouden wat ik ervaarde op dit gebied, ik begreep het vaak niet, en er werd verder nooit over gepraat in mijn omgeving. Toen dat op een gegeven moment veranderde ben ik langzaam aan ook gaan praten over dit soort dingen, en ben er over gaan lezen. Hierdoor wist ik dat ik niet de enigste was, en ik begon het allemaal langzaam aan te begrijpen, en er wat vaker over te praten. Maar er zijn nog zoveel mensen die je niet snappen, je voor gek verklaren enz.
Ik heb bijv energie in mijn handen, ik wist nooit wat ik daar mee kon, op den duur ben ik een reiki cursus gaan doen, om te leren wat ik er mee kan doen. Ik weet nu dat ik er mensen,dieren en zelfs planten mee kan helpen. Maar als ik dat soms aan iemand vertel dan reageren ze gelijk van och ja DAG...., en ze willen er niets van weten, of ze zeggen dat je daar in moet geloven. Nou waarom nou gelijk zo'n vooroordeel zonder dat je het ervaren hebt?
Nu ik er goed mee om kan gaan, d.w.z ik heb het geaccepteerd, en schrik er niet meer van enz. maakt mij dat ook niet meer uit.
Ik vind het gewoon jammer dat niet iedreen de mensen om zich heen in hun waarde kunnen laten. Ieder mens is uniek! De 1 zo de ander zo.^0^
make a state of mind and you will be defined as spiritual !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |