Hey iedereen. Inderdaad, daar is die ene dus.
Ik heb een vraag aan jullie, of nou ja, ik ben wel benieuwd naar jullie mening / opvattingen over het volgende:
Ikzelf heb een bloedhekel aan de 25 jarige eeuwige student die lekker thuis woont en van alle gemakken profiteert. Kortom: opstaan wanneer diegene het wilt en vrijwel niks hoeven en willen doen. We kennen allemaal wel zo een.
Maar nu mijn situatie:
Ik ben bijna 25 en woon nog thuis. Klinkt bekend!
Echter, al sinds mijn 16e wilde ik altijd rond 21/22 jaar het huis uit. Ik vind dit zelf een vrij logische leeftijd: de meesten doen een opleiding als ze 16 zijn en zijn zo rond hun 20e gediplomeerd. Dan heb je nog 1 á 2 jaar om wat centen op te sparen, te zoeken naar een leuk huis en samen met je lief te gaan wonen.
Het probleem: op mijn 16e begon ik een mbo studie, 4 jarig, die eigenlijk niet bij mij paste. In het 3e jaar heb ik een switch gemaakt naar een 3 jarige studie, al was dit meer om mijn studieschuld te omzeilen. In dit jaar ben ik meer gaan kijken naar wat ik leuk vond. Hierdoor kwam ik weer uit op het mbo, 4 jarig. Deze opleiding heb ik afgelopen september afgerond en ben nu dus gediplomeerd. Enig minpuntje : de markt in deze branche ligt gigantisch op z'n reet en dus kan ik niks met het papiertje doen. Ik werk daarom nu parttime in de logistiek om mijn eerdere schulden op te lossen, te sparen voor mijn behoeftes (automotive lifestyle, krachttraining en spullen voor hobbies en nieuwe studie). Inderdaad, een nieuwe studie. Na goed uitzoeken, interviewen, meekijken ben ik gekomen op de HBO studie Human Resource Manager. Hier is vrijwel overal werk in en gezien ik van de randstad naar het oosten van het land wil gaan verhuizen, zal het qua drukte ook meer meevallen (in een grote stand zijn tig meer sollicitanten dan in een rustigere omgeving, vooral omdat deze mensen vaak naar een grote stad gaan om te werken!).
Hoewel ik dus 25 ben, heb ik altijd het huis uit gewild. Een slechte relatie en (financieel) geen poot om op te staan lieten mij echter ervoor kiezen om thuis te blijven wonen. Ik heb geen regels, regel mijn eigen zaken, boodschappen, huishouden enz enz alsof ik op mezelf woon, ik heb alleen mijn ouders die het huis delen als het ware.
Hoe wordt hier (voornamelijk door dames van mijn leeftijd) naar gekeken? Ik snap dat het een afknapper is als een jongen uit luiheid thuisblijft, maar maakt het verschil als de jongen in kwestie door omstandigdheden niet het huis uit kon en eigenlijk erg zelfstandig is?
Ben benieuwd! Spam away!