abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149130374
Of weet waar dit van is? Het is zo, iemand die ik ken word gescammed door deze persoon, deze persoon wil niet geloven dat het een scam betreft, en ik wil deze persoon graag overtuigen dat dit zo is. Lang verhaal kort, persoon beweerd in Irak gestationeerd te zijn, en vraag kennis een verzoek tot overplaatsing in te dienen (op een .asia domein :') ). Vervolgens krijgt deze persoon een knullig mailtje terug dat er 750 dollar overgemaakt moet worden om de aanvraag in behandeling te nemen.

Kortom, ik wil hier serieus actie op ondernemen, niet alleen door de persoon die ik ken te overtuigen, maar ook deze scammer te ontmaskeren, dat de foto's niet de persoon in questie zijn lijkt me duidelijk, maar vormt wel een mogelijkheid om serieus werk te maken.

Nu ben ik op security gebied best aardig onderlegd, maar om het wat vorm te geven wil ik wat gewicht in de schaal leggen door de persoon te achterhalen op de foto's.

Van 2e foto heb ik sterk het idee dat het een film is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 28 januari 2015 @ 09:29:23 #2
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_149130420
Lijkt wel photoshop die 2e foto. Ander hoofd erop gezet, maar dat zal wel niet zo zijn.
pi_149130441
Suffe is dat ik nu pas het nummer op het shirt zie staan, ik ga in ieder geval dat bedrijf mailen.
pi_149130795
Victor Reinier.
(she/her)
  woensdag 28 januari 2015 @ 09:51:53 #5
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_149130802
deze persoon, dit persoon, dat persoon? leg even duidelijk uit want jou uitleg is net zo warrig als het verhaal op zich :')
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_149130877
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:51 schreef awiebo het volgende:
deze persoon, dit persoon, dat persoon? leg even duidelijk uit want jou uitleg is net zo warrig als het verhaal op zich :')
Kennis word gescammed :)
pi_149131152
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 09:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kennis word gescammed :)
Maar door een kennis? want dan weet die toch wie op de foto staat?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_149131285
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar door een kennis? want dan weet die toch wie op de foto staat?
Nee niet door een kennis, maar door een onbekende die zich voordoet als persoon op de fotos
pi_149131704
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee niet door een kennis, maar door een onbekende die zich voordoet als persoon op de fotos
maar de aanvraag moet toch worden gedaan door een kennis? Of wat staat er precies in de OP? Waarom zou een vreemde dat verzoek kunnen doen?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_149131764
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:31 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar de aanvraag moet toch worden gedaan door een kennis? Of wat staat er precies in de OP? Waarom zou een vreemde dat verzoek kunnen doen?
De oplichter vraagt de kennis van mij een verzoek te doen, vervolgens krijgt mijn kennis een mail terug dat er geld moet worden overgemaakt.
  woensdag 28 januari 2015 @ 10:35:32 #11
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_149131803
Foto's geven geen matches, dus of nergens geupload, of aangepast (ik verdenk het laatste).
Op de 1e foto heeft hij een plumber outfit aan :') Dus misschien doet hij dat naast zijn werk in het leger, lol.

En ik vind ze ook niet echt op elkaar lijken tbh.

Ik zou contact opnemen met het bedrijf op z'n 1e foto.
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_149132295
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

De oplichter vraagt de kennis van mij een verzoek te doen, vervolgens krijgt mijn kennis een mail terug dat er geld moet worden overgemaakt.
En jouw kennis overweegt serieus om dat ook te doen?
Omdat een soldaat uit het Amerikaanse leger een Nederlandse burger vraagt of hij voor hem een overplaatsingsverzoek wil doen?
Of heeft die soldaat ergens het geheime goud van Saddam Hussein verstopt en mag jouw kennis daarin mee delen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_149132516
quote:
10s.gif Op woensdag 28 januari 2015 10:54 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

En jouw kennis overweegt serieus om dat ook te doen?
Omdat een soldaat uit het Amerikaanse leger een Nederlandse burger vraagt of hij voor hem een overplaatsingsverzoek wil doen?
Of heeft die soldaat ergens het geheime goud van Saddam Hussein verstopt en mag jouw kennis daarin mee delen?
Inmiddels kennis wel overtuigt om er niet in te laten trappen. Echter de oplichter is nogal doortrapt te werk gegaan, heeft eerst weken lang mooie praatjes gehouden, dus niet even een simpel scam mailtje gestuurt, aangezien deze kennis uit een zeer zware periode komt ben ik nogal gebrand om de oplichter te achterhalen.
pi_149139110
Googel op scam soldier en lees pagina's vol hiereover
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  woensdag 28 januari 2015 @ 15:25:03 #15
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_149140002
Sneue shit. :')
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')