De nieuwe honda cbr600rr daarentegen ziet er wel erg strak uit.
Maar goed ieder zijn mening en ik zie genoeg ducati rijders op de weg dus ik zal wel een uitzondering zijn
by the way, kreator, hoe gaat het met je motorrijlessen?
Overigens zijn snelle Ducs nogal compromisloos als het gaat om stijfheid vh frame en gas- en remreactie. Niet echt een geschikte eerste fiets, maar dat moet je zelf weten. Waarom je in vredesnaam de CBR als alternatief noemt, moet je me toch eens uitleggen. Das echt een totaal andere fiets.
quote:De CBR 600 is een leuke eerste fiets volgens een aantal motorrijdende collega's. Ik vind hem er ook nog leuk uitzien en redelijk te betalen. Verder gaat hij zelden kapot en is hij onderhoudsarm. Qua prijs ligt deze ook wat meer in mijn straatje dus. Zo'n Duc schijnt dus idd nogal extreem te zijn en dus als eerste fiets iets minder geschikt, net als een R1 of R6.
Op dinsdag 5 november 2002 11:39 schreef Parabola het volgende:
Overigens zijn snelle Ducs nogal compromisloos als het gaat om stijfheid vh frame en gas- en remreactie. Niet echt een geschikte eerste fiets, maar dat moet je zelf weten. Waarom je in vredesnaam de CBR als alternatief noemt, moet je me toch eens uitleggen. Das echt een totaal andere fiets.
quote:vergeet de kawasaki zx9r en zx12r niet
Op dinsdag 5 november 2002 11:51 schreef Kreator het volgende:[..]
De CBR 600 is een leuke eerste fiets volgens een aantal motorrijdende collega's. Ik vind hem er ook nog leuk uitzien en redelijk te betalen. Verder gaat hij zelden kapot en is hij onderhoudsarm. Qua prijs ligt deze ook wat meer in mijn straatje dus. Zo'n Duc schijnt dus idd nogal extreem te zijn en dus als eerste fiets iets minder geschikt, net als een R1 of R6.
daar wil je als beginner ook echt niet opstappen hoor
Persoonlijjk vind ik de Triumphs ook niet lelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 05-11-2002 13:36]
quote:Lelijk is duidelijk een kwestie van smaak. Zo finnik mercedi niet zo mooi
Op dinsdag 5 november 2002 15:49 schreef Oosthoek het volgende:
Jammer dat die 999 zo vreselijk lelijk is. Wat een gedrocht
Wat kost deze 916 nou en er werd ook gerept over 748.
Hebben jullie wat urls over ducs?
quote:Omdat een Duc nogal zenuwachtig schijnt te zijn in de toeren. Vrij rustig onderin, maar als je je gashendel niet met erg veel liefde behandelt, ga je op het achterwiel......zei mijn zwager net...
Op dinsdag 5 november 2002 19:08 schreef Caine het volgende:
Waarom is een duc niet geschikt als eerste fiets? Ik neem aan dat de gashendel niet binair is? Kwestie van je grensen kennen.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 05-11-2002 19:15]
Wat de 916 kost weet ik niet.
(blaadjes op de weg zijn kut)
Je moet er echter niet langer dan een uur op willen zitten (zere polsjes en houten reet), en met een lichaamslengte boven de 1.90m al helemaal niet. De 999 vind ik steeds mooier, zeker in het echt. Ook langere mensen schijnen hier beter op te zitten.
[Dit bericht is gewijzigd door Yakult op 06-11-2002 03:21]
3 hints:
het is op het WorldWideWeb
het merk heet Ducati
en het is een COMmerciële website
quote:Zou me verbazen als je het wel wist, wordt niet meer gemaakt imho
Op dinsdag 5 november 2002 19:24 schreef Kreator het volgende:Wat de 916 kost weet ik niet.
quote:zere polsjes komt door voorover houding. Vanaf zo'n 160 km is de tegendruk van de rijwind groot genoeg om je polsen te ontlasten. Iets dergelijks hebben alle snelle fietsen, tis de prijs die je betaalt voor imago. Houten reet op een Duc zegt me niks, zal toch ook van je lichaamsbouw afhangen (misschien heb je niet genoeg spek?). Enne, de 999 mag er inderdaad wezen, maar dat had ik geloof ik al gezegd.
Op dinsdag 5 november 2002 20:06 schreef Yakult het volgende:Je moet er echter niet langer dan een uur op willen zitten (zere polsjes en houten reet), en met een lichaamslengte boven de 1.90m al helemaal niet. De 999 vind ik steeds mooier, zeker in het echt. Ook langere mensen schijnen hier beter op te zitten.
Maarja, mooie motoren hoor, heerlijke brul
quote:Waarom raadt iedereen mij af om een Ducati te kopen? Ik hoor steeds dat ze nogal bruut zijn qua toeren....zeg jij er eens wat van.
Op woensdag 6 november 2002 11:41 schreef MacBeth het volgende:
Tja, als geld een probleem kan zijn, ze noemen die dingen niet voor niet "Stukgaatie"Maarja, mooie motoren hoor, heerlijke brul
quote:Ik ben niet zo'n kenner hoor, moet me motorrijbewijs nog halen, en in de kringen waar ik rondloop (arme studenten) zijn Ducati's niet echt wijdverspreid.
Op woensdag 6 november 2002 11:51 schreef Kreator het volgende:[..]
Waarom raadt iedereen mij af om een Ducati te kopen? Ik hoor steeds dat ze nogal bruut zijn qua toeren....zeg jij er eens wat van.
Maar tja, ze hebben een slechte reputatie qua onderhoud, waar ongetwijfeld enige waarheid in zal zitten, maar wat ook overdreven zal worden door het grote jappen-supersports-kamp. Hoe dan ook, ze zijn zeker duurder in aanschaf dan Japanse (4-cilinder) supersports.
't is een behoorlijk compromisloze supersport. Je moet 'm bochten echt indwingen, heel veel grondspeling (getuige ook de uitlaat-positie), en 'n brute brul...
Maar stel je vragen eens op http://www.motor-forum.nl , daar zit veeeel meer motor-kennis dan hier.
quote:De slechte resputatie geldt voor bepaalde modellen, vooral modellen met de 2-kleppen techniek (ik heb alleen een bel horen luiden, dus vraag mij niks over klepels
Op woensdag 6 november 2002 13:22 schreef MacBeth het volgende:[..]
Ik ben niet zo'n kenner hoor, moet me motorrijbewijs nog halen, en in de kringen waar ik rondloop (arme studenten) zijn Ducati's niet echt wijdverspreid.
Maar tja, ze hebben een slechte reputatie qua onderhoud, waar ongetwijfeld enige waarheid in zal zitten, maar wat ook overdreven zal worden door het grote jappen-supersports-kamp. Hoe dan ook, ze zijn zeker duurder in aanschaf dan Japanse (4-cilinder) supersports.
't is een behoorlijk compromisloze supersport. Je moet 'm bochten echt indwingen, heel veel grondspeling (getuige ook de uitlaat-positie), en 'n brute brul...
Maar stel je vragen eens op http://www.motor-forum.nl , daar zit veeeel meer motor-kennis dan hier.
Kijk naast motorforum ook eens op www.bikenet.nl, die hebben ook een vrij actief forum.
btw ik raad je niet af om een Duc te kopen. Ducs zijn topfietsen ,maar dat vergt ook wat meer van de berijder en zijn/haar portomonee. Maar dan hejje ook wat!
quote:Echt waar Parabola? Zo hee, heb je dat in één keer weten te verzinnen?
Op woensdag 6 november 2002 08:37 schreef Parabola het volgende:
quote]
3 hints:
het is op het WorldWideWeb
het merk heet Ducati
en het is een COMmerciële website
[..]
Goed lame-ass shit even terzijde, Ik ga toch maar even serieus op onderzoek uit naar een mooie duc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |