abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6632176
Roerend mee eens! Hit 'm where it hurts: their ego's, hah!

Uit: De Gelderlander, 5 november 2002

Door HARM GRAAT en EELKO WESTER

ARNHEM - Jongeren die de fout in gaan, moeten publiekelijk te kijk worden gezet. Korpschef K. Bakker (foto) van de politieregio Gelderland-Midden pleit voor wat hij noemt 'een moderne schandpaal'

"Bijvoorbeeld dat ze midden in de stad op hun knieën kauwgum van de straat moeten krabben. Niet in een softe setting, maar met een strenge werkmeester erbij die ze met luide stem toeschreeuwt als ze verslappen. En laat ze een jack dragen zodat ze herkenbaar zijn."

Raak de jongeren waar het écht pijn doet, dat is Bakkers motto bij zijn pleidooi voor een hardere aanpak van 'zestienjarige gasten die mensen beroven voor maatschappelijk gewin en voor de kick.'

"Dat soort lieden voelt zich vaak heel heldhaftig. Op dit moment gaan ze naar de kinderrechter, krijgen ze een taakstraf en moeten ze borden wassen in een bejaardentehuis. Daar zegt zo'n vriendelijke mevrouw tegen die puber: je mag vandaag wel een uurtje eerder naar huis. Het is te soft, het doet ze niks. Ik vind dat we deze jongeren te kijk moeten zetten voor hun vriendjes. We moeten ze laten voelen dat ze geen winnaars zijn, maar losers."

Niet iedere jongere die een misstap begaat moet voor de 'moderne schandpaal' in aanmerking komen, vindt Bakker. "Dit moet je niet doen bij de zielepoten en de drugsverslaafden. Dit moet je doen bij de patsers, de macho's."

Bakker pleit verder voor hoge boetes voor jeugdige delinquenten. "Laat ze hoge schadevergoedingen betalen. Dat geld hebben ze misschien niet, maar dan moet beslag worden gelegd op elk leren jackie of elke scooter die ze kopen. Het liefst zie ik dat Jantje of Mohammed zijn jasje uit moet trekken waar zijn vrienden bij zijn."

De politie zou nauwer moeten samenwerken met deurwaarders, vindt de korpschef.

Voetbalvandalen kunnen op eenzelfde wijze van publieke vernedering worden aangepakt, aldus Bakker. "Ook bij hooligans zie je vormen van doorgeschoten heldendom. We moeten er voor zorgen dat we juist dát van ze afpakken."

pi_6632194
Goed plan
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:36:19 #3
7966 eRR_
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:38:10 #4
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6632214
Hier ben ik het écht 100% mee eens. Beter dan strafkampen e.d. Pak ze aan waar pubers gevoelig zijn: hun zelfbeeld.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:42:35 #5
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6632282
Ik vind het opzich ook wel een goed plan ... laat ze maar lekker afgaan en ondertussen toch nog iets zinnigs doen ... ben alleen bang dat er flink wat wetten gewijzigd moeten worden om dit mogelijk te maken, maar in USA doen ze het tegenwoordig al ... vind ik bestwel stoer
KTMestreech / DPC_Team_Switch / DPC
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:43:40 #6
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_6632299
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 10:38 schreef robh het volgende:
Hier ben ik het écht 100% mee eens. Beter dan strafkampen e.d. Pak ze aan waar pubers gevoelig zijn: hun zelfbeeld.
1 woord [sub] oke, smiley dan [/sub]
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_6632304
top idee!! ik zie ze het al voor me als ik door de stad loop die jochies met vel oranje of gele jassen stoeptegels krabben of hondenpoep scheppen :):) maar denk niet dat dat plan gaat uitkomen

[Dit bericht is gewijzigd door geit op 05-11-2002 10:46]

geit als ontbijt - [url]http://fotoboek.fok.nl/geit[/url]
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:44:48 #8
16625 robh
pi_6632313
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 10:42 schreef DJKlungel het volgende:
Ik vind het opzich ook wel een goed plan ... laat ze maar lekker afgaan en ondertussen toch nog iets zinnigs doen ... ben alleen bang dat er flink wat wetten gewijzigd moeten worden om dit mogelijk te maken, maar in USA doen ze het tegenwoordig al ... vind ik bestwel stoer
Ik denk dat dit wel onder "nieuwe" HALT straffen kan vallen eigenlijk.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6632319
Goed plan ja.. . Pak ze waar het pijn doet bij hun.
pi_6632324
Lijkt me een goed plan....
pi_6632326
quote:
"Dat soort lieden voelt zich vaak heel heldhaftig. Op dit moment gaan ze naar de kinderrechter, krijgen ze een taakstraf en moeten ze borden wassen in een bejaardentehuis. Daar zegt zo'n vriendelijke mevrouw tegen die puber: je mag vandaag wel een uurtje eerder naar huis. Het is te soft, het doet ze niks. Ik vind dat we deze jongeren te kijk moeten zetten voor hun vriendjes. We moeten ze laten voelen dat ze geen winnaars zijn, maar losers."

Niet iedere jongere die een misstap begaat moet voor de 'moderne schandpaal' in aanmerking komen, vindt Bakker. "Dit moet je niet doen bij de zielepoten en de drugsverslaafden. Dit moet je doen bij de patsers, de macho's."

Helemaal mee eens .

[Dit bericht is gewijzigd door Ron_Jeremy op 05-11-2002 10:46]

dinsdag 5 november 2002 @ 10:46:13 #12
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_6632332
Normaal gesproken straffen we hier door ontnemen van vrijheid en niet door ontnemen van menswaardigheid, maar ik moet zeggen dat plan toch wel erg goed klinkt Laat ze er maar eens achter komen wat voor losers ze zijn
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:47:18 #13
36781 Escimo
Pro kern energie!!!
pi_6632350
Ik vrees ook dat dit niet kan worden waargemaakt maar het is iig een heel goed idee, leren ze misschien eindelijk weer een beetje normaal doen.
Zinloos geweld bestaat niet, er is altijd wel iemand die er zin in heeft.
Maar dat is mijn mening.
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:47:37 #14
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6632354
Ik ga denk ik maar uns een politieke partij oprichten die hier voor is ... Criminele jeugd moet straten schoonmaken op de knieen, bejaarde meoten zelf hun afwas doen, kinderen mogen niet meer met de auto naar school gebracht worden. En men moge het argument dat pim het zo gewild zou hebben niet meer gebruiken. Ik denk dat dat wel een zeteltje of 20 mogelijk maakt
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:49:08 #15
7966 eRR_
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:51:33 #16
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6632404
Sjips, ik mag nog geen partij oprichten, je moet 21 zijn om in de kamer te mogen :S ... dan maar de volgende volgende verkiezingen

[Dit bericht is gewijzigd door DJKlungel op 05-11-2002 10:52]

pi_6632405
mee eens, van mij mogen ze ook nog zo'n grote puntmuts opkrijgen met EZEL erop
pi_6632417
Doen!!! Dit is echt een goed plan.
Sommige staten in amerika doen dit ook en dat schijnt erg goed te werken
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:54:58 #19
36781 Escimo
Pro kern energie!!!
pi_6632443
ben benieuw of er ook politieke partijen achter dit plan komen te staan, of zullen zij weer te "zwak" zijn om zoiets in te voeren.
Maar dat is mijn mening.
pi_6632480
waarom niet gewoon met de foto in de krant of op het internet?
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:59:03 #21
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6632505
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 10:56 schreef mixologist het volgende:
Dat vinden ze weer stoer, kan iedereen zien wat voor iets stoers ze hebben gedaan
pi_6632514
pfff ... de spreekwoordelijke schandpaal...
we kunnen ze beter kruisigen!
  dinsdag 5 november 2002 @ 11:00:19 #23
36781 Escimo
Pro kern energie!!!
pi_6632525
quote:
Dan moet je wel de foto's plaatsen van de werkzaamheden die ze moeten uitvoeren.
Maar dat is mijn mening.
pi_6632544
Wekt zo'n plan niet alleen maar woede en frustratie op bij 'criminelen'?

Ik neem aan dat deze aanpak bedoeld is voor jongeren die anders een andere taakstraf zouden krijgen. In ieder geval niet de harde jongens.

Ik vraag me echt af of deze aanpak zou werken of dat jongeren dan juist extra wrok tegen de maatschappij gaan koesteren.

Het lijkt me in ieder geval wel lachen als van die kutgassies kauwgom moeten gaan krabben. Ik heb alleen mijn twijfels over de effectiviteit ervan.

dinsdag 5 november 2002 @ 11:03:33 #25
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_6632572
quote:
quote:
Geen foto's van andere fok!kers zonder dat deze daar toestemming voor hebben gegeven
uit de Babes en Hunks Policy

Mag dus niet

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_6632573
Mja leuk inclusief bordje om de nek: ik ben een loser

Wel goed idee op zich, ze pakken bij hun trots...

dinsdag 5 november 2002 @ 11:03:43 #27
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6632575
Voor de echte criminelen helpt ut geen biet, maar daar helpt nix tegen, maar voor die meelopende straatcrimineeltjes zou het vastwel werken. Je moet ze dan ook niet als een groep het laten doen, maar allemaal in een andere straat. En bijvoorbeeld hooligans het voor, tijdens, en na de wedstrijd laten doen buiten het stadion ... moet je uns opletten hoesnel ze zich gedragen
  dinsdag 5 november 2002 @ 11:04:12 #28
16625 robh
pi_6632583
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 11:03 schreef kwib het volgende:

uit de Babes en Hunks Policy

Mag dus niet

Wel met een balkje voor hun ogen
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 5 november 2002 @ 11:04:45 #29
36781 Escimo
Pro kern energie!!!
pi_6632590
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 11:01 schreef schwa78 het volgende:

Ik neem aan dat deze aanpak bedoeld is voor jongeren die anders een andere taakstraf zouden krijgen. In ieder geval niet de harde jongens.

Ik vraag me echt af of deze aanpak zou werken of dat jongeren dan juist extra wrok tegen de maatschappij gaan koesteren.

Het lijkt me in ieder geval wel lachen als van die kutgassies kauwgom moeten gaan krabben. Ik heb alleen mijn twijfels over de effectiviteit ervan.

Het gaat er hier juist om dat die jonge Aso's even goed op hun nummer worden gezet.
Maar dat is mijn mening.
  dinsdag 5 november 2002 @ 11:04:51 #30
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_6632593
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 11:04 schreef robh het volgende:

[..]

Wel met een balkje voor hun ogen

Mag het dan wel modjes?
  dinsdag 5 november 2002 @ 11:08:40 #31
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6632639
Klinkt wel goed eigenlijk als je je bedenkt dat onze kindertjes later dan over een hardstikke schone weg kunnen lopen ... en als we ook nog zeggen dat als je voor je 16de iets crimineels hebt gedaan je dan tot je 20ste geen brommer/scooter/auto mag hebben word de lucht ook nog veel schoner voor onze kindertjes .... ik zou zeggen ... balkenende ... hier ligt een taak voor je ... behoed onze toekomstige arbeidertjes voor zwerfafval en stinkende brommertjes
pi_6632656
Goed plan.
Vernederd moeten ze worden!
Dit is grope die het meeste overlast veroorzaakt en zo doen en wat terug voor de maatschapij en ze hebben hun lesje hopelijk geleerd.

/me

dinsdag 5 november 2002 @ 11:26:39 #33
3542 Gia
User under construction
pi_6632882
Wordt er eindelijk eens iets gedaan aan die kauwgom-overlast op straat!
pi_6632915
Goed plan...working on the chaingang. Gewoon lekker in eigen stad hondestront op laten vegen of kauwgom krabben of objecten die vernield zijn weer opknappen. Als ze aan de straf beginnen ze met hun grote bek in de lokale krant zetten met de lokatie waar ze te werk worden gesteld. Kijken hoe snel ze het afleren. Er zullen dan wel weer mensen gaan zeuren dat ze dan een stigma opgeplakt krijgen door de maatschappij maar huftertjes die mensen overvallen en dat stoer vinden halen dat zelf aan. Laat ze maar boeten voor hun daden, dat doen hun slachtoffers ook...
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_6633553
Het gaat er om dat de jeugdige overtreders worden aangepakt zodat wordt voorkomen dat ze uitgroeien tot (niet meer te redden) crimineel. In dat opzicht lijkt me dit dus een goed plan.

Ik vrees alleen dat dit inderdaad als te rigoreus of 'mens-onvriendelijk' zal worden bestempeld en of niet uitgevoerd zal worden, of in een softe variant waardoor het betreffende lefgozertje (m/v) weer de lachende derde is.

dinsdag 5 november 2002 @ 11:58:51 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_6633563
quote:
Ik vrees inderdaad dat ze na vrijlating zo snel mogelijk 'eerherstel' willen halen. Maar dat weegt wellicht niet op tegen de lol om zo'n patserig raddraaiertje uit te schelden en lachen op straat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_6633832
In de VS is dat ook al, dat men met zo'n bord in het openbaar moet rondlopen waarop het vergrijp vermeld staat.
pi_6633953
Dit lijkt me dus gaaf he! gewoon het lulletje rond laten lopen zichtbaar en zodat hij ervoor wordt aangekeken. Verantwoordelijkheid voor je daden.
pi_6633977
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 10:49 schreef eRR_ het volgende:
Leuk die eensgezindheid, maar gebeurt er ook iets mee? Of wordt het -op z'n nederlands- gefaseerd ingevoerd, in een periode van 10 jaar, na vele gesubsidieerde 'onderzoeken' ?
ach volgende week zijn we dit weer vergeten man.
quote:
Geloof me nou. Op Curacao worden die drugs smokkelaars op de voorpagina van de kranten gezet. Die mensen gaan gewoon poseren en groepsfoto's maken. iig daar helpt het niet. En daar kent (bijna) iedereen elkaar.
Sad but true !!!!!
...
pi_6634353
Het mag waarschijnlijk niet, want je mag mensen niet verplicht tewerk stellen volgens de Rechten van de Mens. Je moet hen dus altijd een keuze geven. DIt is misschien te verhelpen door hen een moeilijke keuze te stellen, zoals of 1 mln boete of 4000 boete & dit werk. Echter, ik weet niet of je het uberhaupt kan maken om alleen al 1 mln te eisen.

Ik denk dat hier nog wel wat haken en ogen aanzitten, maar wel een goed idee natuurlijk.

"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_6634613
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 12:40 schreef Kennyman het volgende:
Het mag waarschijnlijk niet, want je mag mensen niet verplicht tewerk stellen volgens de Rechten van de Mens. Je moet hen dus altijd een keuze geven. DIt is misschien te verhelpen door hen een moeilijke keuze te stellen, zoals of 1 mln boete of 4000 boete & dit werk. Echter, ik weet niet of je het uberhaupt kan maken om alleen al 1 mln te eisen.

Ik denk dat hier nog wel wat haken en ogen aanzitten, maar wel een goed idee natuurlijk.

De gebruikelijke onzin van Kennyman natuurlijke weer over 'mensenrechten die dit niet toestaan'. Je mag mensen ook binnen het kader van de mensenrechten wel degelijk veroordelen tot dwangarbeid. Dus die staan nergens aan in de weg.
  dinsdag 5 november 2002 @ 13:02:54 #43
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_6634786
Gewoon een goed, idee als er maar iets gebeurt iig.

Ik vind het idee van een drankrijder etc met een rood kenteken laten rijden ook wel een goed idee.

Laten we nou maar eens een daad stellen anders loopt het binnenkort eens ECHT uit de hand.

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 5 november 2002 @ 13:44:30 #44
21492 c4nn1b4l
AKA -=Spacidz=-
pi_6635687
Waarom gooi je ze niet meteen het leger in?
ze komen toch al mensen tekort..
leren ze meteen wat discipline bij
pi_6636072
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 12:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

De gebruikelijke onzin van Kennyman natuurlijke weer over 'mensenrechten die dit niet toestaan'. Je mag mensen ook binnen het kader van de mensenrechten wel degelijk veroordelen tot dwangarbeid. Dus die staan nergens aan in de weg.

Article 4.
No one shall be held in slavery or servitude; slavery and the slave trade shall be prohibited in all their forms.

En ja daar valt dit zeker weten onder. Dit is namelijk de reden dat bij taakstraffen altijd de keuze moeten worden gegeven om of de gevangenis in te gaan of de taakstraf.

Of je je er aan wilt houden is iets anders, maar het is tegen de rechten van de mens. Overigens, ik wil het relativeren:

Article 24.
Everyone has the right to rest and leisure, including reasonable limitation of working hours and periodic holidays with pay.

Er staat dus in dat je betaald met vakantie moet kunnen. Dit vind ik al heel wat minder grondrechtelijk klinken, dus over de belachelijkheid van de rechten kan je wat zeggen.

Wat ik duidelijk wilde maken is dat dit juridisch niet zo simpel ligt. Zie het voorbeeld van de taakstraffen.

Overall beste user 2022 dinsdag 5 november 2002 @ 14:07:51 #46
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_6636150
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 10:45 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Helemaal mee eens .

Je hebt het meegemaakt?

Verder vind ik het een prima plan. Laat ze maar voor lul staan.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 5 november 2002 @ 15:33:09 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_6637822
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 13:44 schreef c4nn1b4l het volgende:
Waarom gooi je ze niet meteen het leger in?
ze komen toch al mensen tekort..
leren ze meteen wat discipline bij
Ja daar is het leger blij mee, allemaal van die moeilijke pubertjes die je nog geen propjesschieter toevertrouwd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 5 november 2002 @ 15:57:06 #48
36781 Escimo
Pro kern energie!!!
pi_6638399
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 14:04 schreef Kennyman het volgende:

[..]

Article 4.
No one shall be held in slavery or servitude; slavery and the slave trade shall be prohibited in all their forms.

En ja daar valt dit zeker weten onder. Dit is namelijk de reden dat bij taakstraffen altijd de keuze moeten worden gegeven om of de gevangenis in te gaan of de taakstraf.

Of je je er aan wilt houden is iets anders, maar het is tegen de rechten van de mens. Overigens, ik wil het relativeren:

Article 24.
Everyone has the right to rest and leisure, including reasonable limitation of working hours and periodic holidays with pay.

Er staat dus in dat je betaald met vakantie moet kunnen. Dit vind ik al heel wat minder grondrechtelijk klinken, dus over de belachelijkheid van de rechten kan je wat zeggen.

Wat ik duidelijk wilde maken is dat dit juridisch niet zo simpel ligt. Zie het voorbeeld van de taakstraffen.

Dat laffe linkse gezeik is de belangrijkste reden dat het de laatste tijd fout gaat in nederland, het is nu tijd om de boel eens wat harder aan te pakken.
Maar dat is mijn mening.
pi_6638766
Ik wil Kennyman niet persoonlijk aanvallen, maar zijn gezwaai met de Universele verklaring van de Rechten van de Mens raakt kant noch wal:

Artikel 4
Niemand zal in slavernij of horigheid gehouden worden. Slavernij en slavenhandel in iedere vorm zijn verboden
[http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm]

Heeft hij correct geciteerd. Echter, een slaaf is:
"
1 mens die aan een ander in eigendom toebehoort
2 iemand die geheel afhankelijk van iets of iemand is
3 iemand die zich van zekere neigingen enzovoort niet kan
4 iemand die zich onderwerpt aan sadistische bejegeningen"

[CD-Rom 2002, Van Dale Hedendaags Nederlands]

Slavernij heeft dan ook helemaal niks met taakstraffen te maken. Wie ook maar een béétje verstand heeft van strafrecht, zou bijvoorbeeld ook weten dat een strafmaat in Europa niet eens zou bestaan of niet opgelegd zou kunnen worden als deze niet in overeenkomst zou zijn met de mensenrechten dan wel de grondwet.

dinsdag 5 november 2002 @ 17:51:30 #50
521 ruby
Hell yeah!
pi_6640830
Nou, zo te zien is vrijwel iedereen eens met deze uitspraak dus kunnen er alvast plannen gemaakt worden.

Ik ben het er ook mee eens. Geen medelijden met die losers. Laat ze maar voelen.

quote:
Op dinsdag 5 november 2002 12:21 schreef Choller het volgende:
Geloof me nou. Op Curacao worden die drugs smokkelaars op de voorpagina van de kranten gezet. Die mensen gaan gewoon poseren en groepsfoto's maken. iig daar helpt het niet. En daar kent (bijna) iedereen elkaar.
Sad but true !!!!!
Dan moeten ze daar wat anders voor verzinnen. Iets wat wel effectief is..
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_6640876
Strafkampen en schandpalen, it's back to the golden years.

Als we toch constructief bezig zijn, vind ik een steniging op zich ook nog wel kunnen...
voor hardnekkige gevallen dan.

dinsdag 5 november 2002 @ 17:57:57 #52
521 ruby
Hell yeah!
pi_6640926
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:54 schreef FuTilE het volgende:

Als we toch constructief bezig zijn, vind ik een steniging op zich ook nog wel kunnen...
voor hardnekkige gevallen dan.

Dat is wel héél erg uit de holbewonerstijd...
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_6640995
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:57 schreef ruby het volgende:

[..]

Dat is wel héél erg uit de holbewonerstijd...

Kwestie van de trend doorzetten.
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 november 2002 @ 18:51:40 #54
3928 Ulx
pi_6641934
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 17:54 schreef FuTilE het volgende:
Van strafkampen betwijfel ik het nut. Maar van bladeren vegen in een uniform niet. Laat het maar onder de taakstraffen vallen. Als ze maar iets constructiefs doen. Iets overbodigs als in een streepjespak met bal en ketting aan de voet stenen hakken hoeft wat mij betreft ook niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_6642181
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 18:51 schreef Ulx het volgende:

[..]

Van strafkampen betwijfel ik het nut. Maar van bladeren vegen in een uniform niet. Laat het maar onder de taakstraffen vallen. Als ze maar iets constructiefs doen. Iets overbodigs als in een streepjespak met bal en ketting aan de voet stenen hakken hoeft wat mij betreft ook niet.

quote:
"Bijvoorbeeld dat ze midden in de stad op hun knieën kauwgum van de straat moeten krabben. Niet in een softe setting, maar met een strenge werkmeester erbij die ze met luide stem toeschreeuwt als ze verslappen. En laat ze een jack dragen zodat ze herkenbaar zijn."
Klinkt als een slappe reproductie van Big Brother the Battle..
pi_6642395
Goed plan. Pakken waar ze kwetsbaar zijn.

Ben er overigens ook voor om de familie in te lichten en de ouders er op aan te spreken. Ook door standaard hulp aan te bieden voor de ouders want die zijn ook ergens de mist in gegaan.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 november 2002 @ 19:53:57 #57
3928 Ulx
pi_6643588
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:01 schreef FuTilE het volgende:

[..]

[..]

Klinkt als een slappe reproductie van Big Brother the Battle..

Of men denkt dat ze 1000 piek verdienen, natuurlijk.
pi_6643729
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:10 schreef sizzler het volgende:
Goed plan. Pakken waar ze kwetsbaar zijn.

Ben er overigens ook voor om de familie in te lichten en de ouders er op aan te spreken. Ook door standaard hulp aan te bieden voor de ouders want die zijn ook ergens de mist in gegaan.

Ik opperde maanden geleden al dat de drie hippies die Fortuyn met die taart hadden bekogeld, aan de schandpaal moesten, maar hoon was mijn deel. Ik werd uitgemaakt voor crypto-fascist!

En moet je nu eens zien!

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_6644579
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:00 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Ik opperde maanden geleden al dat de drie hippies die Fortuyn met die taart hadden bekogeld, aan de schandpaal moesten, maar hoon was mijn deel. Ik werd uitgemaakt voor crypto-fascist!

En moet je nu eens zien!

Nee natuurlijk moeten die niet aan de schandpaal!

[sub]Opsluiten die gasten![/sub]

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_6644731
Idd zeer goed idee
  Overall beste user 2022 dinsdag 5 november 2002 @ 21:28:26 #61
3928 Ulx
pi_6645847
quote:

[..]

En moet je nu eens zien!

Je wou ze een taakstraf geven?
  dinsdag 5 november 2002 @ 21:31:55 #62
16625 robh
pi_6645916
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 21:28 schreef Ulx het volgende:

Je wou ze een taakstraf geven?

Verschil van inzicht over het fenomeen schandpaal

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 5 november 2002 @ 21:42:53 #63
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_6646141
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:33 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nee natuurlijk moeten die niet aan de schandpaal!

[sub]Opsluiten die gasten![/sub]

waarom nou weer opsluiten?
dat kost toch veel te veel in die luxe hotels..uhh gevangenissen hiero.
Live from the USA
  dinsdag 5 november 2002 @ 22:01:47 #64
25809 markjacoo
sokken van geitenwol
pi_6646504
Goed, dan nu even tijd voor een reactie die verder kijkt al die mensen hier die graag zo'n ettertje zien afgaan.
Tuurlijk is zo'n jeugdige de fout in gegaan en natuurlijk moet hij daarvoor gestraft worden, maar een groot deel van deze jeugdigen is juist de fout in gegaan door een gebrek aan zelfvertrouwen, een klein ego, een laag zelfbeeld of hoe je het maar wilt noemen.
Juist deze groep doet erg zijn best "er" bij te horen en is erg be-invloedbaar en haalt rare dingen uit dus....
Door ze nog verder af te breken, ze publiekelijk voor schut te zetten dus, loop je een grote kans er blijvende probleemjongeren van te maken en dat lijkt me niet de bedoeling.
Laat ze gewoon een normale taakstraf uitvoeren, aangevuld met een trainingsprogramma waarin assertiviteit en sociale vaardigheden aan bod komen en laat in sommige gevallen ook ouders maar eens een cursus volgen....
Ik weet dat heel het rechtse deel van Fok mij nu weer eens een linkse softie vind, maar ik weet tenminste wel wat ik zeg. Kom maar met tegenargumenten als je het beter weet!
komt van links
  dinsdag 5 november 2002 @ 22:05:23 #65
16625 robh
pi_6646570
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 22:01 schreef markjacoo het volgende:
Goed, dan nu even tijd voor een reactie die verder kijkt al die mensen hier die graag zo'n ettertje zien afgaan.
Tuurlijk is zo'n jeugdige de fout in gegaan en natuurlijk moet hij daarvoor gestraft worden, maar een groot deel van deze jeugdigen is juist de fout in gegaan door een gebrek aan zelfvertrouwen, een klein ego, een laag zelfbeeld of hoe je het maar wilt noemen.
Juist deze groep doet erg zijn best "er" bij te horen en is erg be-invloedbaar en haalt rare dingen uit dus....
Door ze nog verder af te breken, ze publiekelijk voor schut te zetten dus, loop je een grote kans er blijvende probleemjongeren van te maken en dat lijkt me niet de bedoeling.
Laat ze gewoon een normale taakstraf uitvoeren, aangevuld met een trainingsprogramma waarin assertiviteit en sociale vaardigheden aan bod komen en laat in sommige gevallen ook ouders maar eens een cursus volgen....
Ik weet dat heel het rechtse deel van Fok mij nu weer eens een linkse softie vind, maar ik weet tenminste wel wat ik zeg. Kom maar met tegenargumenten als je het beter weet!
Het gaat ook niet om de "softies" maar om de "patsers".
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 5 november 2002 @ 22:09:25 #66
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6646661
Lekker hun stoere imago aan diggelen helpen en hun gejatte zooi gewoon in beslag nemen en een dikke boete geven.

Prima plan

quote:
Op dinsdag 5 november 2002 10:36 schreef eRR_ het volgende:
Ze pakken waar het pijn doet, spreekt me wel aan.
Idd, iets anders helpt toch niet goed.
Tsja .....
pi_6646809
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 22:01 schreef markjacoo het volgende:
Het probleem is juist met het publiekelijk voor schut zetten is dat het ze extra status geeft bij hun peers.
Zij zijn erkende bad guys en de anderen zien hun als voorbeeld. Dat werkt dus niet.
Wat wel werkt is de schade die minderjarigen veroorzaken verhalen op de aansprakelijke ouders.
De regering kan die klootzakken niet uitzetten, maar hun ouders kunen dat wel.
Gewoon iedere keer de schade verhalen en uiteindelijk zullen de ouders ervoor kiezen hun criminele kroost verder te laten opvoeden door familie in Marokko.
Dat is de enige manier om van die klootzakken af te komen.
De ouders aanspreken op hun gebrek aan opvoeding, laat ze ervoor op draaien en zie hoe snel ze bijdraaien.
Atheism is a non-prophet organisation.
  dinsdag 5 november 2002 @ 22:18:12 #68
16625 robh
pi_6646882
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 22:15 schreef Parsival het volgende:

Het probleem is juist met het publiekelijk voor schut zetten is dat het ze extra status geeft bij hun peers.
Zij zijn erkende bad guys en de anderen zien hun als voorbeeld. Dat werkt dus niet.
Wat wel werkt is de schade die minderjarigen veroorzaken verhalen op de aansprakelijke ouders.
De regering kan die klootzakken niet uitzetten, maar hun ouders kunen dat wel.
Gewoon iedere keer de schade verhalen en uiteindelijk zullen de ouders ervoor kiezen hun criminele kroost verder te laten opvoeden door familie in Marokko.
Dat is de enige manier om van die klootzakken af te komen.
De ouders aanspreken op hun gebrek aan opvoeding, laat ze ervoor op draaien en zie hoe snel ze bijdraaien.

Als je nou eens eerst leest in plaats van gelijk op buitelanders te gaan mopperen....
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6646883
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 16:13 schreef worship het volgende:
Ik ben het er ook niet mee eens, ik weet alleen dat er rekening mee gehouden moest worden. Dat omdat een jongere altijd moet kunnen kiezen tussen taakstraf of iets anders. Nederland kan er natuurlijk voor kiezen zich niet te houden aan deze rechten, wat ik geheel kan begrijpen. Ik wil alleen aanduiden dat er obstakels zijn, hoe deze zich uitten weet ik niet.
  dinsdag 5 november 2002 @ 22:29:45 #70
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6647138
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 10:54 schreef Escimo het volgende:
ben benieuw of er ook politieke partijen achter dit plan komen te staan, of zullen zij weer te "zwak" zijn om zoiets in te voeren.
Zolang het CDA het een goed plan vind dan kan het nog wel ingevoerd worden misschien. Links is op voorbaat al tegen natuurlijk. je zou de criminaliteit maar eens willen aanpakken ten koste van criminelen.
quote:

Als je zo denkt kun je ze beter niet gaan straffen.

Dat dat survivallen in de ardennen en lichte taakstraffen niet helpen mag al duidelijk zijn. En in de VS werkt dit plan al.

quote:
Op dinsdag 5 november 2002 12:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hij heeft wel een beetje gelijk. Als iemand niet wil werken, dan werkt hij niet. Dus een alternatieve strafoptie zul je toch achter de hand moeten houden. Gewoon lange gevangenisstraf en een boete ofzo.
Tsja .....
pi_6647221
Prima plan.

Maak een stel knal-oranje overals, met achterop de tekst: "Ben® de Lul"

Laat ze maar vuilnisbakken schrobben, peuken rapen en bekladde muren & banken schoonmaken. Midden in het centrum, tussen al hun "hangvriendjes".

Luisteren ze niet? Gaat het ze geld kosten. Wapenstok erover zou nog mooier zijn, maar dat is niet te realisteren.

pi_6647420
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 22:18 schreef robh het volgende:

[..]

Als je nou eens eerst leest in plaats van gelijk op buitelanders te gaan mopperen....

En wat had ik moeten lezen?
Het zijn toch echt vnl de kut-marokkanen die de meeste problemen veroorzaken. Als we die kwijtraken en de draairdeur criminelen al hun vooragaande straffen ongekort kunnen laten uitzitten, voordat ze hun nieuwe, zoveelste straf gaan uitziten, dan wordt dit een heel veilig land.

Maw ouders die wiegeren hun kind normen en waarde bij te brengen moeten voor kosten van hun niet opvoeding betalen.
Alle schade die hun minderjarige kinderen veroorzaken kan op hun verhaald worden.
Zij zijn verantwoordelijk en die zullen ze ook moeten dragen, dat is de enige manier om de normen en waarden discussie om te zetten in implementatie.
Betalen, betalen en je kinderen aanspreken op hun gedrag.
En als dat geen succes heeft is er altijd nog de kinderbescherming of familie in het buitenland.
Maar waar het om gaat is dat de eerste signalen van onaangepast gedrag wordt opgevangen, dat er onder financiele druk eerder noodsignalen gegeven worden en de bereidheid om een ingrepp toe te staan verruimt wordt.
Betalen moeten de verantwoordelijken, nml de ouders omdat zij falen en als het niet lukt pas dan heeft de overheid eindelijk de middellen om in te grijpen, waar ze die middellen nu niet heeft.

[edit]
er staan hier een aantal spelfouten,
go fuck yourself als je daarop valt.
[/edit]

Atheism is a non-prophet organisation.
pi_6647477
quote:

[..]

En moet je nu eens zien!

Er komen steeds meer crypto-fascisten uit de kast! Houzee!
  dinsdag 5 november 2002 @ 22:47:36 #74
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_6647521
De betreffende korps-chef is nu te gast bij Barend en Van Dorp om zijn plannen toe te lichten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_6647588
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 22:47 schreef golfer het volgende:
De betreffende korps-chef is nu te gast bij Barend en Van Dorp om zijn plannen toe te lichten.
Schrijf ff life-verslag, kben te lui om mn TV aan te zetten..
pi_6647654
Het lijkt me het beste dat je ze straft om wat ze gedaan hebben, niet om wat ze zijn of willen zijn. Kortom, dat ze de patser uithangen is nog geen grond voor een straf. En dan nog, wat wil je doen? Er bij gaan staan en hem of haar uitlachen? Ja, enorm verheven weer. Het past helemaal in het idee dat de veroordeelde buiten de maatschappij geplaatst zou moeten worden, met andere woorden, in menswaardigheid inferieur zou zijn aan 'ons'. Overigens is dwangarbeid wel degelijk verboden in ons land en kan een taakstraf alleen worden opgelegd indien de verdachte ermee heeft ingestemd. Valt inderdaad onder het verbod van dwangarbeid, en terecht dunkt me.

Ik schaam me voor de achterlijke korpschef die ik kennelijk in 'mijn' stad blijk te hebben, om maar te zwijgen van de overgrote meerderheid die deze middeleeuwse onzin toejuicht.

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 5 november 2002 @ 22:55:01 #77
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_6647674
Wat ie in feite zei was dat je ze voor lul moet zetten t.o.v. hun vrienden door ze in het openbaar die taakstraf te laten uitvoeren. Straatvegen, hondenpoep ruimen enzovoort.

Niet ten overstaan dus van de Nederlandse bevolking of het echte schandpaal-idee, maar gewoon aan hun vrienden laten zien dat zo'n taak straf niet leuk is.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 5 november 2002 @ 22:58:35 #78
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6647763
Ik zie dat tuig liever echt wat nuttigs doen, maar als het helpt dan ben ik ervoor
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 5 november 2002 @ 22:59:16 #79
25809 markjacoo
sokken van geitenwol
pi_6647783
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 22:54 schreef Argento het volgende:
Het lijkt me het beste dat je ze straft om wat ze gedaan hebben, niet om wat ze zijn of willen zijn. Kortom, dat ze de patser uithangen is nog geen grond voor een straf. En dan nog, wat wil je doen? Er bij gaan staan en hem of haar uitlachen? Ja, enorm verheven weer. Het past helemaal in het idee dat de veroordeelde buiten de maatschappij geplaatst zou moeten worden, met andere woorden, in menswaardigheid inferieur zou zijn aan 'ons'. Overigens is dwangarbeid wel degelijk verboden in ons land en kan een taakstraf alleen worden opgelegd indien de verdachte ermee heeft ingestemd. Valt inderdaad onder het verbod van dwangarbeid, en terecht dunkt me.

Ik schaam me voor de achterlijke korpschef die ik kennelijk in 'mijn' stad blijk te hebben, om maar te zwijgen van de overgrote meerderheid die deze middeleeuwse onzin toejuicht.

heel erg mee eens. Je spreekt iemand aan om zijn gedrag, niet om wie hij is....
komt van links
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')