Ik doe zelf altijd de blurry film. Mits het beeld niet al te druk is.quote:Op donderdag 12 februari 2015 11:25 schreef Claude_Viole het volgende:
Normaal filmen mensen tegenwoordig in de 16:9 verhoudingen. Als je dan een oldskoel filmpje van 4:3 in een 16:9 wilt invoegen krijg je dus balkjes aan de zijkant. Wat is de beste manier om dit mooi visueel te maken?
Een statische foto als achtergrond, of een opgeblazen blurry film met lichtere brightness?
Jullie voorkeur?
China?quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:07 schreef shiznuts het volgende:
Krijg binnenkort een Seahorse case (SE720).
[ afbeelding ]
Not this time... ontypisch van me. I know rite.quote:
Ligt eraan hoe groot t origineel is, je kan m ook opblazen dus croppenquote:Op donderdag 12 februari 2015 11:25 schreef Claude_Viole het volgende:
Normaal filmen mensen tegenwoordig in de 16:9 verhoudingen. Als je dan een oldskoel filmpje van 4:3 in een 16:9 wilt invoegen krijg je dus balkjes aan de zijkant. Wat is de beste manier om dit mooi visueel te maken?
Een statische foto als achtergrond, of een opgeblazen blurry film met lichtere brightness?
Jullie voorkeur?
Kwaliteit van 1992quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:50 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe groot t origineel is, je kan m ook opblazen dus croppen
Waar besteld? Moet er eigenlijk ook een paar hebben, maar volledig pelicase wordt wel erg prijzig. En als deze het ook prima doen steek ik dat geld liever in andere gear.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:07 schreef shiznuts het volgende:
Krijg binnenkort een Seahorse case (SE720).
[ afbeelding ]
Voor dat geld ga ik eigenlijk liever voor Peli.quote:Op maandag 16 februari 2015 00:43 schreef shiznuts het volgende:
Het is die geworden, omdat 'ie al met inhoud komt en die lui de SE-720 hebben gekozen om te customizen.
Maar je kunt 'em best ergens los halen... Geizhals.eu zoekt wel voor je. Amazon.de/.co.uk linkjes:
http://www.amazon.de/s/re(...)3ASeahorse+hurricane / http://www.amazon.co.uk/s(...)3ASeahorse+hurricane
Maar het is dus niet zo alsof ik m'n research gedaan heb en dit het beste alternatief voor Pelican cases vond. Maar ik kan morgen weleens een poging wagen met m'n zoekskills.Misschien vind ik ook wel iets briljants op Tmall of AliExpress dat een goeie bang-for-buck heeft.
- hmm, http://aluminiumkoffer.de/index.php?page=categorie&cat=64 via http://seahorsecase.de
leuk effect! Ga ik ook eens proberen met mijn fotos.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
Nope, de h5 leek me geschikter.quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:38 schreef shiznuts het volgende:
Coolo! Nice. Maare... niet meteen een Zoom H6, joh?
Hoop dat hij beetje goede huurprijs gaat krijgenquote:Op maandag 23 februari 2015 17:36 schreef shiznuts het volgende:
Oh, wow.'The ultimate GoPro'.
[ afbeelding ]
~ http://www.arri.com/alexamini/![]()
Wat houd je tegen?quote:Op maandag 23 februari 2015 21:13 schreef hoink581 het volgende:
Ik zit er alweer over na te denken om een BMPCC aan te schaffen.
ik hoop dat ze hem niet ergonomoscher maken! Gewoon as is, anders moet ik weer een nieuwe cage kopenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 05:49 schreef shiznuts het volgende:
Dat 'ie vorig jaar voor 475,- EUR wegging en waarschijnlijk qua vraag/aanbod tweedehands niet eenmaal voor die prijs te koop is?
Trouwens wel benieuwd of ze een BMPCCII gaan doen. Eentje met iets betere ergonomics, accuduur van de GH4, GH4-like crop en betere ASA performance. Audio mogen ze ook weleens revisiten. Verder wat softwarematige tweaks.
Begint vanaf 700.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 05:49 schreef shiznuts het volgende:
Dat 'ie vorig jaar voor 475,- EUR wegging en waarschijnlijk qua vraag/aanbod tweedehands niet eenmaal voor die prijs te koop is?
Trouwens wel benieuwd of ze een BMPCCII gaan doen. Eentje met iets betere ergonomics, accuduur van de GH4, GH4-like crop en betere ASA performance. Audio mogen ze ook weleens revisiten. Verder wat softwarematige tweaks.
De aerial game is bij deze veranderd.quote:Op maandag 23 februari 2015 17:36 schreef shiznuts het volgende:
Oh, wow.'The ultimate GoPro'.
[ afbeelding ]
~ http://www.arri.com/alexamini/![]()
http://www.dpreview.com/forums/thread/3451307quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:23 schreef Drommelsch85 het volgende:
Argh.. de EVF eyecup verloren van mijn GH3!![]()
Waar bestel ik een nieuwe? Panasonic brengt me alleen in contact met dealers die natuurlijk geen losse onderdelen verkopen.
[ afbeelding ]
Ruilen tegen een E-M1?quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:54 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Iemand hier die een 5DIII wil kopen wellicht?
meh nog over nagedacht om dat ding te printen maar niet genoeg gopro'squote:Op donderdag 26 februari 2015 13:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Niet echt video met DSLR, maar toch
[ afbeelding ]
Eh. Geizhalz.eu ? Deeltje op Searspartsdirect terugvinden en daarop zoeken bij webshops?quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:23 schreef Drommelsch85 het volgende:
Argh.. de EVF eyecup verloren van mijn GH3!![]()
Waar bestel ik een nieuwe? Panasonic brengt me alleen in contact met dealers die natuurlijk geen losse onderdelen verkopen.
[ afbeelding ]
Dat moet een eitje zijn geweestquote:Op zondag 1 maart 2015 20:58 schreef whY... het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb een keer een multicamera edit gemaakt
edit: Ik sta ook nog op de foto xD
[ afbeelding ]
In een uurtje ben je klaar zowatquote:Op zondag 1 maart 2015 21:29 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Dat moet een eitje zijn geweest
Zelf ben ik toevallig met een compilatie bezig voor de huishoudbeurs
Voor film is ML echt een uitkomst op de Canon body's, niet dat je niet zonder kan maar het is wel makkelijker.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:31 schreef elcastel het volgende:
Ik film al een tijdje vanaf statief met mijn Canon 5D2, maar wil nu toch wat vloeiender bewegen, dus ik dacht aan een geared head. iemand de ervaring dat een kop als de Manfrotto 410 lekker werkt ? Lijkt me prima te functioneren met die draaiknoppen ?
Verder vraag ik mij of Magic Lantern echt een leuk iets is om een stapje verder mee te gaan ?
Druk maar wel gezellig. Blijven maffe vrouwen die bezoekers met hun karretjes. Verder voornamelijk op 1 hal bezig geweest. Dus focus ligt gelukkig niet op de algehele beurs.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:30 schreef whY... het volgende:
[..]
In een uurtje ben je klaar zowat![]()
Aftermovies enzo zijn echt veel zwaarder.
Hoe was de beurs dit jaar?
DOEN! Zo fijn met focus peak werken, meer opties qua ISO waardes en veel meer functiesquote:Op zondag 1 maart 2015 21:31 schreef elcastel het volgende:
Verder vraag ik mij of Magic Lantern echt een leuk iets is om een stapje verder mee te gaan ?
Was je inhuur voor een merk? Of eigen werk aan het draaien.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:33 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Druk maar wel gezellig. Blijven maffe vrouwen die bezoekers met hun karretjes. Verder voornamelijk op 1 hal bezig geweest. Dus focus ligt gelukkig niet op de algehele beurs.
[..]
DOEN! Zo fijn met focus peak werken, meer opties qua ISO waardes en veel meer functies
Kun je er als instapper snel mee aan de bak ? Ik ben wat filmen aangaat echt een noot en ben er per ongeluk ingerold, termen zeggen me niks, maar werk op fotogebied al jarenlang met een DSLR.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:33 schreef Boy_Snakeye het volgende:
DOEN! Zo fijn met focus peak werken, meer opties qua ISO waardes en veel meer functies
Een vriendin mocht een deel van een hal hosten onder de naam "Webshop till you drop". Niks groots, maar wel leuk om even bezig te zijn weer na lange tijdquote:Op zondag 1 maart 2015 21:35 schreef whY... het volgende:
[..]
Was je inhuur voor een merk? Of eigen werk aan het draaien.
Ja heel makkelijk allemaal. Op internet zijn genoeg video's en websites te vinden hoe uitgelegd wordt dit te installeren. Appeltje eitjequote:Op zondag 1 maart 2015 21:42 schreef elcastel het volgende:
[..]
Kun je er als instapper snel mee aan de bak ? Ik ben wat filmen aangaat echt een noot en ben er per ongeluk ingerold, termen zeggen me niks, maar werk op fotogebied al jarenlang met een DSLR.
Is er ergens een makkelijke tutorial te vinden voor de beginner, of is het zo voor de hand liggend dat je het er gewoon op moet zetten en moet gaan spelen ?
Ik lees USB 3.0 recommended, is dat een feit ? Heb ik niet namelijk.quote:Op zondag 1 maart 2015 21:52 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ja heel makkelijk allemaal. Op internet zijn genoeg video's en websites te vinden hoe uitgelegd wordt dit te installeren. Appeltje eitje
Nee, want de installatie gaat via een SD kaart, dus voor Magic Latern zeker niet van belang.. Misschien voor het verwerken of kopieren van RAW bestanden (als je daar ooit mee gaat werken)quote:Op zondag 1 maart 2015 21:59 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik lees USB 3.0 recommended, is dat een feit ? Heb ik niet namelijk.
Waarom probeer je de set niet in te ruilen op je nieuwe apparatuur? Nee heb je, en ja kun je krijgen.quote:Op maandag 2 maart 2015 10:05 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Jongs, wat is in jullie ogen een goede prijs voor mijn 5d setje?
V&A / [TK] 5D Mark III met originele grip, 4x batterij en 2x Sandisk 16gb CF
Zit ik nu zoveel te hoog? Op marktplaats kom ik tot nu toe niet hoger dan ¤1850...
quote:Op maandag 2 maart 2015 10:26 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Bij een winkel bedoel je? Ja dat is ook een optie inderdaad.
Als je de winkelier vervolgens een mooie dagomzet bezorgt, dan kun je wel een mooie deal regelen lijkt me.quote:Op maandag 2 maart 2015 10:31 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nadeel is dat je er bij een winkel wel altijd minder voor krijgt, is mijn ervaring in ieder geval.
Indien je de originele accu's los wil verkopen, dan stuur maar een DM.quote:Op maandag 2 maart 2015 10:37 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja daar heb je een puntIk ga Konijnenberg eens proberen.
Uit Nigeria?quote:Op maandag 2 maart 2015 10:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik wacht even af, maar dan hoor je het!
Heb op marktplaats nu een bod van ¤1900 binnen wel.
Probeer Camerland eens, daar heb ik destijds mijn 5D2 verkocht om de 3 te kopenquote:Op maandag 2 maart 2015 10:37 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja daar heb je een puntIk ga Konijnenberg eens proberen.
Ik vind het een koopje eerlijk gezegd. Ik zou de set nog ff op MP laten staan.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Oke
Nja ik denk dat ik akkoord ga met ¤1950. Heel veel meer wordt vrij lastig denk ik zo.
Denk je? Meeste boden die ik kreeg, waren vrij onzinnig.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:06 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ik vind het een koopje eerlijk gezegd. Ik zou de set nog ff op MP laten staan.
Het ligt eraan, als je zakelijk koopt kun je beter nieuw kopen want btw terug en afschrijvingquote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:53 schreef shiznuts het volgende:
Online zie ik beginprijzen (EU) van 2174,49 EUR. Nieuw.
Hoewel, nieuw is niet per se beter, want de laatste batches zijn geloof ik zo geüpdate dat je Magic Lantern er niet meer op kunt draaien.Daarmee worden modellen die dat nog wel kunnen opeens een stukje waardevoller.
1900 is reeel, er staan meer bodys op voor 1900 jij geeft er alleen nog extra accus en een accugrip bij. Bij Camereland kreeg ik toen de 5d3 uitkwam nog 1100 voor mijn 5d2 body van 8 maanden oud en 100 voor mijn accugripquote:Op dinsdag 3 maart 2015 13:50 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Denk je? Meeste boden die ik kreeg, waren vrij onzinnig.
Wat is reëel volgens jou?
Ik zou t doen, je kan misschien een paar tientjes meer krijgen maar nu heb je t geldquote:Op dinsdag 3 maart 2015 11:44 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Oke
Nja ik denk dat ik akkoord ga met ¤1950. Heel veel meer wordt vrij lastig denk ik zo.
Ja, daarom. Dan is 1950,- EUR voor een 2e handsje op zich toch ok?quote:
Ik vind het inderdaad ook best oke hoor. Morgen wordt de set opgehaald als het goed is.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:47 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ja, daarom. Dan is 1950,- EUR voor een 2e handsje op zich toch ok?
Maar mogelijk vinden mensen ook de kit interessant (denk: mensen met een 600D die nu fullframe willen gaan en er graag een kitlens bij zouden willen hebben)? Ik weet niet of je 'em als kit gehaald had met 24-105mm. Ik heb zelf wat berekeningen losgelaten en mijn gok was dat de E-M1 mét 12-40mm f/2.8 verkopen en dan zelf een complete nieuwe kit E-M5II met 12-40mm f/2.8 gunstiger uit zou moeten vallen, dan de E-M1 als body only verkopen. Want mensen willen die 12-40mm f/2.8 erbij en die is zo'n beetje duizend pietermannen. Bij een kit is 'ie zo'n 300 EUR cheaper. Mensen die de lens er zelf bij moeten zouden gaan kopen zijn anders alsnog stervensduur uit. Bij de 5DmkIII is het nog wel een goede mogelijkheid dat ze gewoon een 2e body willen, dat dan weer wel.
Edelkrone PocketRig (of een goedkope Ebay-clone). Perfect.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:12 schreef DonJames het volgende:
Ik ben op zoek naar een shoulder mount voor op reis. Hij moet dus klein en plat mee te nemen zijn. Ideeën of tips?
Ik kan 'em hier nieuw halen voor 690: http://www.photobörse.com/productinfo-0-10061-geizhals.html en 'em dan doorsturen naar je als je wilt. Dan hoef je geen 2e handsje van marktplaats te plukken.quote:Op zondag 8 maart 2015 13:00 schreef hoink581 het volgende:
Probeer nu mijn Canon 600D met lenzen te verpatsen om een BMPCC aan te schaffen op Marktplaats. Maar nu weet ik niet wat slimmer is. Eentje van 700 euro en een Chinese speedbooser erbij kopen of een van 1100 met echte Metabones speedbooster inbegrepen.
dat is peanutsquote:Op maandag 9 maart 2015 23:10 schreef nietzman het volgende:
Superleuk trouwens zo'n RED maar ik heb vandaag voor 500GB geschoten. Morgen nog zo'n dag. Maar ergens een nieuwe thunderbolt raid op de kop tikken.
Viewfinder geeft je voor vakantie ook veel stabiliteit, je hebt drie stabilisatie punten, twee handen en je hoofd/oog. Is je lens dan ook nog voorzien van IS dan heb je mooie stabiele beeldenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 13:12 schreef DonJames het volgende:
Ik ben op zoek naar een shoulder mount voor op reis. Hij moet dus klein en plat mee te nemen zijn. Ideeën of tips?
Waar dan?quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:02 schreef videonatic het volgende:
Zag net dat er hele korte lensjes zijn voor nop, 28mm 2.8 en 40mm 2.8 allebij rond de 160,- daarnaast nog ff een budget 50 - 250 mm canon van 180,- vette shit
http://www.kamera-express(...)ef-s-24mm-f-2-8-stm/quote:Op woensdag 11 maart 2015 10:31 schreef whY... het volgende:
[..]
Waar dan?
Zo een pistolgrip is toch niet handig? dan heb je al je gewicht boven op je pols zitten.
Die laatste lijkt me dan weer helemaal niks, de rest is wel grappig. Waar is mn geld als ik het nodig hebquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |