Die hangen op +-36.000 kmquote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:25 schreef High-on-Fire het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag maar je zegt dat je ballon op 35km hoogte hangt.
Op wikipedia staat dat kunstmanen/satellieten op +/- 36km hoogte hangen (zo'n 3600 stuks).
Waarom zie je die nooit op dit soort foto's?
Nee, tussen ongeveer 400 en 40.000 kmquote:
Oeps foutje, maar het ISS hangt op 400-600 km, dus die satellieten hangen nog veel hoger?quote:
GPS zitten op 20.200kmquote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:37 schreef High-on-Fire het volgende:
[..]
Oeps foutje, maar het ISS hangt op 400-600 km, dus die satellieten hangen nog veel hoger?
Waarschijnlijk weer een domme vraag maar GPS werkt toch via satelliet?
Dat is nogal een afstand om signalen op te kunnen vangen niet?
Zijn daar die atoomklokken voor om de vertraging te corrigeren.
Dat is min of meer hoe GPS werkt, door uit te vogelen hoe lang het signaal onderweg is geweest weet je de afstand tot een aantal satellieten, waardoor je je positie kunt bepalen (simpel gezegd).quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:37 schreef High-on-Fire het volgende:
[..]
Oeps foutje, maar het ISS hangt op 400-600 km, dus die satellieten hangen nog veel hoger?
Ik gok zo'n 80 kilometer hemelsbreed, weet het niet meer exact. Het is zeker prima te doen voor de lol (als je het risico wilt lopen een camera kwijt te raken), in dit geval was het onderdeel van het uitwerken van een concept voor een missie naar Mars (de camera was een leuk extraatje). Het was een goed excuus om dit te doenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
VET hoor, en mooie foto's heeft de ballon ook nog een mooie afstand afgelegd?
En ik heb geen idee, maar goed je kan het gewoon zelf doen, was dit voor een project voor werk of voor de lol
Dat was nog het moeilijkste gedeelte, de camera en de meetresultaten hingen meer dan twintig meter hoog in een boomquote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nice!
Heb je de camera later weer op moeten zoeken, of zijn de foto's via een draadloze verbinding verstuurd?
Informatie op vage websites is betrouwbaarder dan wat je gewoon zelf kan zienquote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:43 schreef Erasmo het volgende:
Ik vind het echt hilarisch dat Tingo het bestaan van het ISS ontkent terwijl het enige wat ie hoeft te doen is omhoog kijken.
Tingo redeneert dan als "wie zegt mij dat dat ding aan de hemel wel ISS is, en niet een ster of een vliegtuig? "quote:Op zaterdag 7 maart 2015 18:43 schreef Erasmo het volgende:
Ik vind het echt hilarisch dat Tingo het bestaan van het ISS ontkent terwijl het enige wat ie hoeft te doen is omhoog kijken.
Oh wacht, ik dacht dat hij communicatie satellieten bedoelde.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, tussen ongeveer 400 en 40.000 km
De hubble hangt op 569 km, 35.786 km is voor geostationare banen (communicatie sat)
Hoe zit dat nou?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:00 schreef El_Matador het volgende:
...
Betere? Welnee. Juist niet. We kunnen helemaal de ruimte niet in met raketten. Rakettechnologie werkt niet zonder atmosfeer.
Dat komt allemaal nog in zijn uitgebreide verslag over de moonhoax waar hij al bijna een jaar mee bezig isquote:
En het erge is, hij geeft schijnbaar al 10 jaar les... Kan je het voorstellen hoe erg dat moet zijn voor die arme studenten.quote:Op maandag 9 maart 2015 11:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat komt allemaal nog in zijn uitgebreide verslag over de moonhoax waar hij al bijna een jaar mee bezig is![]()
Dat super simpele verhaaltje, wat zo simpel is maar wel een jaar nodig heeft om te maken, momenteel is mijnheer te druk met sponsoring voor zijn expeditie naar panama om vakantie te vieren en uit te zoeken wat er met de 2 meisjes gebeurd is!
Gps zend slechts een continu signaal uit (hoeft dus niks van je zwakke apparaat te ontvangen). Elektromagnetische straling in de vorm van radiogolven heeft weinig weerstand van de atmosfeer en is dus goed te ontvangen van die afstand. Die atoomklokken zijn er om de tijd op de exact uit te zenden want zelfs een klein verschil veroorzaakt een foute berekening in je navi die resulteert in 10 tot 100 meter de verkeerde kant op.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 17:37 schreef High-on-Fire het volgende:
[..]
Goeie BBQquote:Op woensdag 11 maart 2015 19:39 schreef Lavenderr het volgende:
Wow!
http://video.foxnews.com/(...)cket/?#sp=show-clips
En de boel moet regelmatig gecalibreerd worden omdat de satellieten snel bewegen en daardoor loopt de tijd langzamer, relativiteitstheorie in de praktijk!quote:Op woensdag 11 maart 2015 20:40 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gps zend slechts een continu signaal uit (hoeft dus niks van je zwakke apparaat te ontvangen). Elektromagnetische straling in de vorm van radiogolven heeft weinig weerstand van de atmosfeer en is dus goed te ontvangen van die afstand. Die atoomklokken zijn er om de tijd op de exact uit te zenden want zelfs een klein verschil veroorzaakt een foute berekening in je navi die resulteert in 10 tot 100 meter de verkeerde kant op.
Typisch leraarszoontjequote:Op maandag 9 maart 2015 11:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat komt allemaal nog in zijn uitgebreide verslag over de moonhoax waar hij al bijna een jaar mee bezig is![]()
Dat super simpele verhaaltje, wat zo simpel is maar wel een jaar nodig heeft om te maken, momenteel is mijnheer te druk met sponsoring voor zijn expeditie naar panama om vakantie te vieren en uit te zoeken wat er met de 2 meisjes gebeurd is!
De tentamens zijn dan denk ik wel weer makkelijk. Ik neem aan dat je gewoon kunt antwoorden met 'het antwoord is 42, het is heel simpel maar ik ga het later uitwerken'. Full points!quote:Op maandag 9 maart 2015 13:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En het erge is, hij geeft schijnbaar al 10 jaar les... Kan je het voorstellen hoe erg dat moet zijn voor die arme studenten.
Mooie beelden! Met behulp van deze raketten gaan we waarschijnlijk weer terug naar de maan (en verder)quote:Op woensdag 11 maart 2015 19:39 schreef Lavenderr het volgende:
Wow!
http://video.foxnews.com/(...)cket/?#sp=show-clips
Ja prachtig he? Indrukwekkend!quote:Op woensdag 11 maart 2015 23:06 schreef Chrysippus het volgende:
[..]
Mooie beelden! Met behulp van deze raketten gaan we waarschijnlijk weer terug naar de maan (en verder)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |