Probeer het maar eens, je kunt hem toch echt zien.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:06 schreef Izzy73 het volgende:
ISS hangt op 330.000 meter hoogte 330km! en is zo groot als een voetbalveld.
Een vliegtuig dat op 10km hoogte vliegt is al amper te zien, toch knap dat sommige mensen zo ver kunnen kijken.
Zoom eens uit op een voetbalveld op google maps. Al snel zie je niets meer dan een stipje.
Opnieuw is alles maar direct onwaar omdat jij het je niet kunt voorstellen. Je zou het beter zelf eens kunnen testen of wat diepgaander onderzoek kunnen doen voordat je maar wat roept omdat het tegen je wereldbeeld ingaat.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:13 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
ISS heeft een snelheid van 27,600 km/h,
als het al mogelijk zou zijn om het te zien is het in een flits voorbij.
Een Tie Fighter!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:34 schreef theguyver het volgende:
Zijn wel wat filmpjes en foto's te vinden hoor, Hekje had het toen ook al gepost..
[ afbeelding ]
Parallax. Dit is Izzy73 ook al verteld toen het over Rosetta ging, maar dat nam hij toen ook niet aan meen ik me te herinneren.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:51 schreef budvar het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Als je in een auto zit lijkt het ook toch alsof objecten in de horizon nauwelijks bewegen en de hectometerpaaltjes vliegen voorbij. Omdat het ISS zover weg is zie je er nauwelijks aan dat ie zo snel gaat en schuift ie vrij rustig voorbij aan de hemel.
(Is ook een woord voor volgens mij maar daar kan ik even niet opkomen)
Parallax inderdaad, bedankt. Dat dus Izzy73.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:53 schreef Chrysippus het volgende:
[..]
Parallax. Dit is Izzy73 ook al verteld toen het over Rosetta ging, maar dat nam hij toen ook niet aan meen ik me te herinneren.
Is ook vrij makkelijk te zien door eens vliegtuigen te gaan kijken rondom schiphol, die krengen lijken verdomd langzaam te gaan als je op de A4 rijdt als ze bezig zijn met landen, maar ze zijn dan ook stiekem best nog vaak een eindje van je verwijderd. Of andersom, vanuit het vliegtuig naar de snelweg kijken!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:51 schreef budvar het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Als je in een auto zit lijkt het ook toch alsof objecten in de horizon nauwelijks bewegen en de hectometerpaaltjes vliegen voorbij. Omdat het ISS zover weg is zie je er nauwelijks aan dat ie zo snel gaat en schuift ie vrij rustig voorbij aan de hemel.
(Is ook een woord voor volgens mij maar daar kan ik even niet opkomen)
Ga nou gewoon een keer naar boven kijken als ie voorbij komt joh. Je kan hem echt zien.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:13 schreef Izzy73 het volgende:
Ziet dit eruit als 330.000m of zelfs 435.000m?
[ afbeelding ]
Hier nog een filmpje.
Op kerstavond kwam hij nog voorbij gecruised toen ik keek, kon 'm* goed zien in Den Haagquote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:27 schreef budvar het volgende:
[..]
Ga nou gewoon een keer naar boven kijken als ie voorbij komt joh. Je kan hem echt zien.
Ga ik doen, ik wil weleens met eigen ogen zien hoe die ISS heliumballon er uit ziet.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:27 schreef budvar het volgende:
[..]
Ga nou gewoon een keer naar boven kijken als ie voorbij komt joh. Je kan hem echt zien.
Eigenlijk wel ja, waarom niet volgens jou? Het niveau blijft blijkbaar "ik kan me niet voorstellen dat het zo is, dus het is niet zo".quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:13 schreef Izzy73 het volgende:
[ afbeelding ]
Je ziet twee foto's, onder compleet verschillende hoeken, en ze zien er anders uit. Dus is het ISS nep. Ik zie een paar problemen met die argumentatie, jij ook?quote:Hier nog een filmpje.
Doe dat ja.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:30 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ga ik doen, ik wil weleens met eigen ogen zien hoe die ISS heliumballon er uit ziet.
Al die moeite die NASA in het photoshoppen stopt en dan vergeten ze hem verder weg van aarde te plakken!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:13 schreef Izzy73 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier nog een filmpje.
Nee ik zie het probleem niet. Ga eens naar googlemaps en zoom uit naar 200km.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:32 schreef Chrysippus het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja, waarom niet volgens jou? Het niveau blijft blijkbaar "ik kan me niet voorstellen dat het zo is, dus het is niet zo".
[..]
Je ziet twee foto's, onder compleet verschillende hoeken, en ze zien er anders uit. Dus is het ISS nep. Ik zie een paar problemen met die argumentatie, jij ook?
Ga maar eens bij het begin van London Bridge staan en maak een foto, dan zie je de hele brug en de poort!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:34 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Nee ik zie het probleem niet. Ga eens naar googlemaps en zoom uit naar 200km.
Dan zie je heel Europa en half Rusland
Ja en? Ik weet wel hoe een lens werkt hoor.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:36 schreef Zith het volgende:
[..]
Ga maar eens bij het begin van London Bridge staan en maak een foto, dan zie je de hele brug en de poort!
Of hangt het er van af wat voor field of view je camera heeft?
gr
gr
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ok, directe vraag omdat je het alsnog niet snapt maar denk van wel:quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:42 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ja en? Ik weet wel hoe een lens werkt hoor.
De toren komt dichterbij. Maar de wolken hangen nog steeds net zo ver van de toren af.
Die komen niet dichterbij de toren door de lens
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:34 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ga eens naar googlemaps en zoom uit naar 200km.
Je begrijpt niet dat de hoek waaronder een foto wordt genomen van groot belang is? Of wil je het gewoon niet zien?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:34 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Nee ik zie het probleem niet. Ga eens naar googlemaps en zoom uit naar 200km.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:44 schreef Zith het volgende:
[..]
Ok, directe vraag omdat je het alsnog niet snapt maar denk van wel:
[..]
[ afbeelding ]
Als de camera van de foto van het ISS bjiv. een 1000 mm lens gebruikte, verwacht je dan ook heel Europa en Rusland te zien op een paar honderd kilometer?
Idd. Het maakt geen donder uit.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:46 schreef schommelstoel het volgende:
Mijn vingers jeuken![]()
Maar Motorbloempje heeft gelijk, het maakt niet uit wat je zegt of laat zien.
Op die eerste foto lijkt het alsof er een minion in 't midden zit!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:49 schreef Zith het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe kan het dat je bij de ene foto veel meer landoppervlakte ziet dan bij de andere!!!!???
Goeie vraag, kan in ieder geval niet aan de lens liggen want het ISS is even groot. PS?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:49 schreef Zith het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe kan het dat je bij de ene foto veel meer landoppervlakte ziet dan bij de andere!!!!???
Nee dat weet je duidelijk niet, dat is juist het probleem. Dat ging met je begrip van Rosetta ook al fout.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 16:42 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ja en? Ik weet wel hoe een lens werkt hoor.
De toren komt dichterbij. Maar de wolken hangen nog steeds net zo ver van de toren af.
Die komen niet dichterbij de toren door de lens
En het bewijs van wat ik net post. De lens is juist precies waar het hier aan ligtquote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:07 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Goeie vraag, kan in ieder geval niet aan de lens liggen want het ISS is even groot. PS?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |