Hoeveel toeren maakt jouw auto bij 25 in zijn 1 of 2?quote:Op zondag 25 januari 2015 18:18 schreef ecktebaas123 het volgende:
Hoeveel versnellingen mogen ze hebben? 3? 4? Of toch 2? Want hele tijd in zn 2 rijden lijkt me echt kut en ook een beetje duur in de brandstof
2 versnellingen.quote:Op zondag 25 januari 2015 18:18 schreef ecktebaas123 het volgende:
Hoeveel versnellingen mogen ze hebben? 3? 4? Of toch 2? Want hele tijd in zn 2 rijden lijkt me echt kut en ook een beetje duur in de brandstof
Dat is al vier keer boven je gezegd. Ik zou graag advies krijgen over de auto en niet over alternatieven.quote:
wacht dan tot je een b rijbewijs hebtquote:Op zondag 25 januari 2015 19:17 schreef Sinaincis het volgende:
[..]
Dat is al vier keer boven je gezegd. Ik zou graag advies krijgen over de auto en niet over alternatieven.
het is geen auto vriend.quote:Op zondag 25 januari 2015 19:17 schreef Sinaincis het volgende:
[..]
Dat is al vier keer boven je gezegd. Ik zou graag advies krijgen over de auto en niet over alternatieven.
beter hadden ze het gebruik weer beperkt tot de originele doelgroep.quote:Op zondag 25 januari 2015 20:46 schreef -niemand- het volgende:
Heb toevallig vorige week nog hiernaar geinformeerd bij de RDW.
Was zelf van plan om een nissan pickup om te bouwen, maar dat gaat hem dus niet worden.![]()
Sinds september hebben ze de regelgeving aangescherpt, en om in aanmerking te komen voor MMBS-T5 (onbegrensd dus, maar je mag niet sneller dan 25km/u) moet je aan de volgende eisen voldoen.
- moet voldoen aan de APK eisen
- 4 wielaandrijving
- trek of duwmogelijkheden aan voor en achterzijde, dus aan de voor en achterkant een trekhaak.
- banden met kamprofiel, ook wel tractorprofiel genoemd.
De eerste 3 punten waren dus geen probleem, maar die tractorbanden zijn énorm duur, of niet te krijgen in een passende maat voor een auto. of ze hebben een te lage load-index.
Ook is de verzekering rond de 1000-1500 euro per jaar, en je kunt zo'n ding alleen bij rialto verzekeren.
Rialto is de verzekering waar je ook naartoe moet als je de verzekering opgelicht hebt
Ohja, dat ook nog.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:20 schreef SuperFood het volgende:
[..]
beter hadden ze het gebruik weer beperkt tot de originele doelgroep.
het was ook voor het boerenbedrijf bedoeld volgens mij. ging er eigenlijk vanuit dat die 25 km bakjes ALTIJD op bedrijfsnaam (agrarisch) staan maar je kunt ze dus volledig als privé-persoon registreren / rijden? vreemd want het zijn volgens mij formeel landbouwvoertuigen.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:21 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Ohja, dat ook nog.
De man van de RDW wist me te vertellen dat de regering bezig is met deze dingen te verbieden.
En dat je zo'n ding alleen nog maar mag gebruiken als je een boerenbedrijf hebt.
Dit is niet zeker of het gaat gebeuren maar de regering is er dus wel over bezig om het te verbieden.
Hoe dat precies zit heb ik nog niet uitgezocht, maar iedereen kon zo'n ding rijden.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:26 schreef SuperFood het volgende:
[..]
het was ook voor het boerenbedrijf bedoeld volgens mij. ging er eigenlijk vanuit dat die 25 km bakjes ALTIJD op bedrijfsnaam (agrarisch) staan maar je kunt ze dus volledig als privé-persoon registreren / rijden? vreemd want het zijn volgens mij formeel landbouwvoertuigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |