Dat! Niks zo irritant om een volledige vloer open moeten breken omdat er een gesprongen waterleiding zit, waar je anders makkelijk via de kruipruimte bij had gekund.quote:Op zondag 25 januari 2015 16:47 schreef Jiggle het volgende:
Anderen zeggen: kies voor een systeemvloer en behoudt de kruipruimte. Dan kun je altijd later je leidingen nog verleggen, dat kan niet als je een kruipruimte hebt.
Kruipruimtes raken verbonden als de grond zakt en het nivo daardoor onder de fundering komt. Bewust verbonden kruioruimtes die behouden moeten blijven?quote:Op zondag 25 januari 2015 17:08 schreef bonke het volgende:
denk ook aan je buren meestal zijn kruipruimtes met elkaar verbonden om vocht tegen te gaan
als je een tussenwoning hebt en je gooit die ruimte dicht dan onderbreek je de boel en kunnen je buren schade krijgen door vocht
in en fatsoenlijke kelder kan je rechtop staan en lopen. Het lijkt me sterk dat er kruipruimtes zijn waar een volwassen iemand van 1.80m kan staan en lopen.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:17 schreef Plankje55 het volgende:
Kruipruimte altijd behouden. En hoe diep? Diep genoeg voor een kelder? Dan direct ook doen.
Hoe zo niet. Is hier wel bijna het geval. Een kruipruimte met een vrije hoogte van 1m60quote:Op zondag 25 januari 2015 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
in en fatsoenlijke kelder kan je rechtop staan en lopen. Het lijkt me sterk dat er kruipruimtes zijn waar een volwassen iemand van 1.80m kan staan en lopen.
Dat laatste is geen argument: als je je kruipruimte dichtgooit met zand, zul je je "leefvloer" aan de onderzijde moeten isoleren t.o.v. het koude zand.quote:Op zondag 25 januari 2015 16:47 schreef Jiggle het volgende:
Sommigen zeggen: zand erin en klaar. Das ff veel werk, maar wel goedkoper en aan een kruipruimte heb je toch niets. Plus je hoeft niet na te denken over isolatie.
Dat wordt nog lastig als de fundering misschien maar tot 1m onder de huidige vloer zit.....quote:Op zondag 25 januari 2015 20:22 schreef SuperFood het volgende:
maak er een volledige kelder van als je toch bezig moet? enfin.
Hoezo hoef je niet na te denken over isolatie ?quote:Op zondag 25 januari 2015 16:47 schreef Jiggle het volgende:
Sommigen zeggen: zand erin en klaar. Das ff veel werk, maar wel goedkoper en aan een kruipruimte heb je toch niets. Plus je hoeft niet na te denken over isolatie.
Die zijn er wel dergelijk! Ik ben 1,99 en hoef niet als een malle te bukken onder het huis van mijn ouders en in het vorige huis van mijn ouders ook niet.quote:Op zondag 25 januari 2015 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
in en fatsoenlijke kelder kan je rechtop staan en lopen. Het lijkt me sterk dat er kruipruimtes zijn waar een volwassen iemand van 1.80m kan staan en lopen.
De meeste kruipruimten zijn doorgaans hoogstens een centimeter of veertig á vijftig.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die zijn er wel dergelijk! Ik ben 1,99 en hoef niet als een malle te bukken onder het huis van mijn ouders en in het vorige huis van mijn ouders ook niet.
Een echte 'kruipruimte' heb ik nog nooit meegemaakt. Hoor hoog zijn die gemiddeld?
Echt? Zo laag?quote:Op zondag 25 januari 2015 21:47 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De meeste kruipruimten zijn doorgaans hoogstens een centimeter of veertig á vijftig.
Of nog in sommige situaties nog minder
Mwah, ik werk zelf altijd nog liever in een redelijke kruipruimte dan dat ik ergens op +12m hoogte bovenop moet staanquote:Op zondag 25 januari 2015 21:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Echt? Zo laag?Had 70 centimeter verwacht en dat leek me al laag. Dat lijkt mee ook verschrikkelijk om dat een nieuwe leiding te moeten leggen. Of PVC aan elkaar te lijmen
het heet ook een KRUIPruimte hequote:Op zondag 25 januari 2015 21:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Echt? Zo laag?Had 70 centimeter verwacht en dat leek me al laag. Dat lijkt mee ook verschrikkelijk om dat een nieuwe leiding te moeten leggen. Of PVC aan elkaar te lijmen
Totdat je er moet zijn voor werkzaamheden, dan had je gewild dat ze op het strand waren blijven liggen..quote:Op zondag 25 januari 2015 22:20 schreef Redster1984 het volgende:
Er worden ook wel eens schelpjes in gestort. Schijnt als een tiet te isoleren.
Daarom kom ik daar ook niet. Ik heb (godzijdank) zwakke knieën, dus ook niet verantwoord.:Pquote:Op zondag 25 januari 2015 21:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |