abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149040927
Beste Fokkers,

Ik woon sinds kort op mijzelf, maar ik heb geen TV-abbonoment genomen omdat ik amper TV kijk.
Echter, besefte ik dat ik met enige regelmaat wel naar NPO1/2/3 keek en dat ik dat wel een beetje mis.

Ik weet dat deze zenders gratis in de lucht zijn te ontvangen met een DVB-T antenne.

Nu vraag ik mij af, waar kan ik zien of mijn TV zo'n ingang heeft (heb een flatscreen LCD Tv van een jaar of 5 oud) en wat voor antenne kan ik het beste kopen?

Bij voorbaat dank.
pi_149040957
DVB-T bedoel ik.
  zondag 25 januari 2015 @ 14:50:16 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_149041093
Www.npo.nl

Kan je live online kijken.
So we just called him Fred
pi_149041200
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:50 schreef FredvZ het volgende:
Www.npo.nl

Kan je live online kijken.
Is toch minder fijn met zappen enzo. Ook is de kwaliteit wat minder. Heb wel een TV namelijk.
  zondag 25 januari 2015 @ 15:13:33 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_149041850
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
Is toch minder fijn met zappen enzo. Ook is de kwaliteit wat minder. Heb wel een TV namelijk.
je kijkt toch amper tv? Dus dan zap je toch niet zoveel?

Kwaliteit van de online stream is vergelijkbaar met DVB-T.
So we just called him Fred
pi_149046428
Heb je voor de aardigheid al eens gekeken of er gewoon TV-signaal op je aansluiting in huis zit?
Veel kabelbedrijven sluiten die namelijk niet af omdat er dan fysiek iemand voor in de wijkverdeelkast moet gaan zitten prutsen. Grote kans dus dat je gewoon analoog signaal in huis hebt. Kwestie van een coax-kabeltje tussen aansluiting en TV hangen, dan weet je het zo.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_149048070
quote:
5s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Beste Fokkers,

Ik woon sinds kort op mijzelf, maar ik heb geen TV-abbonoment genomen omdat ik amper TV kijk.
Echter, besefte ik dat ik met enige regelmaat wel naar NPO1/2/3 keek en dat ik dat wel een beetje mis.

Ik weet dat deze zenders gratis in de lucht zijn te ontvangen met een DVB-T antenne.

Nu vraag ik mij af, waar kan ik zien of mijn TV zo'n ingang heeft (heb een flatscreen LCD Tv van een jaar of 5 oud) en wat voor antenne kan ik het beste kopen?

Bij voorbaat dank.
Je vraagstelling is verkeerd. Het gaat niet om een ingang maar om de vraag of je TV een DVB-T tuner aan boord heeft. Raadpleeg daarvoor de handleiding, of kijk in de setup van je TV, of post hier het exacte typenummer van je TV.

Als je TV een DVB-T tuner heeft, dan heb je voldoende aan een actieve DVB-T antenne die je bijvoorbeeld binnenshuis voor een raam kunt plaatsen en die je via de meegeleverde coaxkabel aansluit op de coax ingang achterop je TV. Je ontvangt dan NPO1, NPO2, NPO3 en tevens de publieke regionale omroep van je eigen regio. Daarnaast kun je dan ook de publieke radiozenders digitaal ontvangen via de TV.
  donderdag 29 januari 2015 @ 00:58:21 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_149160220
Of je hangt gewoon een computer aan je tv. Dan kan je er behalve npo.nl ook uitzendinggemist en youtube op kijken.
pi_149161851
Het is gelukt. Mijn TV had blijkbaar een DVB-T (Tuner) dus werkte gewoon nadat ik een antenne heb aangeschaft.

Deze trouwens: http://www.laptopshop.nl/(...)t-buitenantenne.html

Werkt binnen al prima.
pi_149161868
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2015 00:58 schreef remlof het volgende:
Of je hangt gewoon een computer aan je tv. Dan kan je er behalve npo.nl ook uitzendinggemist en youtube op kijken.
Heb ook een chromecast gehaald. Vond ik een betaalbare draadloze oplossing.

Nu heb ik NPO1/2/3 en de regionale zender gewoon op de TV. En met de chromecast (¤35 maar) kan ik netflixen, YouTuben en scherm en films streamen.

Prima toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door Kosmoproleet op 29-01-2015 08:32:18 ]
pi_149161992
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 18:23 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je vraagstelling is verkeerd. Het gaat niet om een ingang maar om de vraag of je TV een DVB-T tuner aan boord heeft. Raadpleeg daarvoor de handleiding, of kijk in de setup van je TV, of post hier het exacte typenummer van je TV.

Als je TV een DVB-T tuner heeft, dan heb je voldoende aan een actieve DVB-T antenne die je bijvoorbeeld binnenshuis voor een raam kunt plaatsen en die je via de meegeleverde coaxkabel aansluit op de coax ingang achterop je TV. Je ontvangt dan NPO1, NPO2, NPO3 en tevens de publieke regionale omroep van je eigen regio. Daarnaast kun je dan ook de publieke radiozenders digitaal ontvangen via de TV.
Yes. Was hier al achter gekomen maar alsnog bedankt. ^O^
  donderdag 29 januari 2015 @ 09:57:28 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_149163309
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 08:16 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Heb ook een chromecast gehaald. Vond ik een betaalbare draadloze oplossing.

Nu heb ik NPO1/2/3 en de regionale zender gewoon op de TV. En met de chromecast (¤35 maar) kan ik netflixen, YouTuben en scherm en films streamen.

Prima toch?
Yep prima, nu kan je dus alles wat je wil met je tv.
pi_149224680
Prima oplossing. Maar kan nog meer betaalbaar hoor. Laatst als tip gekregen: http://www.dx.com/p/dvb-t-digital-antenna-5189 Perfect ontvangst hier binnenshuis mee voor onze TV boven.

Als tip als je nog een TV wilt aansluiten of die buitenantenne nog kunt omruilen.
pi_149229674
Ziet er erg gammel uit en fragiel i.v.g.met de Konig DVB-T Buitenantenne die eerder werd genoemd.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 06:35:00 #15
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_149229682
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 06:23 schreef Iwanius het volgende:
Ziet er erg gammel uit en fragiel i.v.g.met de Konig DVB-T Buitenantenne die eerder werd genoemd.
Zit ook zo een 900% prijsverschil in.
pi_149232102
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 06:23 schreef Iwanius het volgende:
Niets mis met de bouwkwaliteit hoor. Volledig van metaal met een magnetische voet.
Zo'n antenne zet je toch vooral onopvallend achter de tv om daarna compleet te vergeten dat die er is.
Want altijd glashelder beeld en geluid. Die Konig is een buitenantenne, die heb je in Nederland meestal niet nodig.

pi_149245195
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 11:23 schreef Jaden het volgende:

[..]

Niets mis met de bouwkwaliteit hoor. Volledig van metaal met een magnetische voet.
Zo'n antenne zet je toch vooral onopvallend achter de tv om daarna compleet te vergeten dat die er is.
Want altijd glashelder beeld en geluid. Die Konig is een buitenantenne, die heb je in Nederland meestal niet nodig.

[ afbeelding ]
Deze antenne zal meestal niet voldoen, het is namelijk geen actieve antenne. Lees de reviews er maar op na, zelfs dichtbij een DVB-T zender is met deze antenne vaak geen betrouwbare ontvangst mogelijk. De vragensteller kan het best een actieve binnenantenne kopen.
pi_149267486
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 20:34 schreef Riparius het volgende:

[..]

Deze antenne zal meestal niet voldoen, het is namelijk geen actieve antenne. Lees de reviews er maar op na, zelfs dichtbij een DVB-T zender is met deze antenne vaak geen betrouwbare ontvangst mogelijk. De vragensteller kan het best een actieve binnenantenne kopen.
Een actieve antenne heb je in Nederland vaak helemaal niet nodig. Je krijgt er vaker problemen mee als het signaal overstuurt wordt plus zo'n ding staat onnodig stroom te verbruiken. Meeste mensen hebben genoeg aan een simpele spriet. Goed signaal is goed, het is een digitaal signaal dus kan niet beter worden in tegenstelling tot analoog.

Ik spreek uit eigen ervaringen: altijd perfecte ontvangst met deze antenne. Vrienden precies hetzelfde. Voor die 2 euro wilde ik de gok wel wagen.
pi_149267697
Ja op zich 2 euro is wel weinig. Dus dat kun je inderdaad proberen. Op sommige plekken schijn je daar ook prima ontvangst mee te hebben.

Maar ik ben ook erg tevreden met mijn buiten-antenne nu. Kost wel meer. Maar gewoon perfect ontvangst. Ook tijdens hevig onweer en regen/hagel.

Eigen keuze.
pi_149269507
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 16:49 schreef Jaden het volgende:

[..]

Een actieve antenne heb je in Nederland vaak helemaal niet nodig. Je krijgt er vaker problemen mee als het signaal overstuurd wordt plus zo'n ding staat onnodig stroom te verbruiken. Meeste mensen hebben genoeg aan een simpele spriet. Goed signaal is goed, het is een digitaal signaal dus kan niet beter worden in tegenstelling tot analoog.
KPN levert niet voor niets uitsluitend actieve (binnen)antenne's inclusief power inserter. Dat zouden ze niet doen als een passieve (binnen)antenne ook vrijwel steeds zou voldoen en ook niet als ze daardoor klachten zouden krijgen wegens oversturing. Analoge signalen kunnen trouwens ook verslechteren door gebruik van versterkers die een te hoog signaalniveau leveren of die een hoop harmonischen aan het signaal toevoegen waardoor kanalen elkaar kunnen gaan storen.
quote:
Ik spreek uit eigen ervaringen: altijd perfecte ontvangst met deze antenne. Vrienden precies hetzelfde. Voor die 2 euro wilde ik de gok wel wagen.
Dat kan, als je niet te ver van een DVB-T zender woont en geen obstakels in de weg zitten tussen jouw locatie en de locatie van de zendmast.
  maandag 2 februari 2015 @ 21:03:53 #21
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_149309226
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:00 schreef Riparius het volgende:

Dat kan, als je niet te ver van een DVB-T zender woont en geen obstakels in de weg zitten tussen jouw locatie en de locatie van de zendmast.
Check!

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')